Missä päin asut jokerifani?

  • 24 535
  • 217

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sama kai se on missä asuu, kunhan fanittaa (ainoota) oikeeta seuraa :)
Mua ei haittaa pätkääkään, että Jokereita fanitetaan muuallakin maassamme kuin vain Helsingissä.
Päinvastoin, on tosi nasta juttu, että meitä faneja löytyy valtion joka kolkasta.

Jos näädät on ns. puolen Suomen joukkue, niin onko Jokerit sitten koko Suomen jengi? ;)
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei haittaa pätkääkään, että Jokereita fanitetaan muuallakin maassamme kuin vain Helsingissä.
Päinvastoin, on tosi nasta juttu, että meitä faneja löytyy valtion joka kolkasta.

Jos näädät on ns. puolen Suomen joukkue, niin onko Jokerit sitten koko Suomen jengi? ;)
Itsekään en ole tosiaan ikinä asunut Helsingissä, mutta silti sytyn eniten huudosta ”vain yksi jengi stadista, Jokerit!”. Se voi kuulostaa ehkä vähän hassulta Helsinkiläisten mielestä.
 
Viimeksi muokattu:

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei haittaa pätkääkään, että Jokereita fanitetaan muuallakin maassamme kuin vain Helsingissä.
Päinvastoin, on tosi nasta juttu, että meitä faneja löytyy valtion joka kolkasta.

Jos näädät on ns. puolen Suomen joukkue, niin onko Jokerit sitten koko Suomen jengi? ;)
Just näin! Mitä enemmän Jokerit näkyisi katukuvassa ympäri suomen, sen parempi.

Harmittavan vähän näkyy ainakaan espoossa, vaikka faneja näyttää paljon täälläkin olevan..

Edit. Ymmärrettävää, että ei oo viime vuosina näkynyt, mutta ei näkynyt kyllä ennenkään
 
Viimeksi muokattu:

Pitakissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
S-Kiekko, HIFK, PiTa
Anteeksi, että teen juuri sen, mitä ei pitäisi ja tulen tänne kuokkimaan, mutta pakko tulla kertomaan, että itse en asu Helsingissä vaan Pohjanmaalla ja jokerifaneja on täällä kyllä mutta Hifkifaneja ei yhtään. Omassa 90-luvun alussa tiedostavan jääkiekon seurannan aloittaneessa sukupolvessani kaikki olivat täällä joko Tepsi- tai Jokeri-faneja. Kaikki helsinkiläiset kaverini puolestaan ovat Hifkin faneja. En tunne henkkoht yhtään pääkaupunkiseudulla asuvaa Jokereiden kannattajaa.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Kaikki helsinkiläiset kaverini puolestaan ovat Hifkin faneja. En tunne henkkoht yhtään pääkaupunkiseudulla asuvaa Jokereiden kannattajaa.
Jännä nähdä, palauttaako Jokereiden paluu Suomen sarjoihin ja vääjäämätön liiganousu luonnollisen tasapainon tässä asiassa. Oman empiirisen kokemukseni mukaan ennen idän retkeä Helsingin fanikunta jakautui karkeasti puoliksi. Menestys toi aina jommallekummalle piikkejä kannatuksessa, mutta sitäpä ei tunnetusti kauheasti ole stadiin siunaantunut tämän vuosituhannen puolella. Nyt, ja edelleen tietty mutuun ja havaintoihin pohjautuen, pelkään, että Jokerit ei kauheasti ainakaan uusia kannattajia ole löytänyt viimeisten 10 vuoden aikana, kun taas IFK todennäköisesti on. Uskon kyllä vakaasti, että asia tulee seuraavien vuosien aikana muuttumaan, radikaalistikin.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Nyt, ja edelleen tietty mutuun ja havaintoihin pohjautuen, pelkään, että Jokerit ei kauheasti ainakaan uusia kannattajia ole löytänyt viimeisten 10 vuoden aikana, kun taas IFK todennäköisesti on.
Naapurin nuorimmat kannattajat ovat noin 40-vuotiaita, mutta en laskisi mukaan heidän lapsiaan, jotka he joskus väkipakolla raahaavat halliin. Lapset eivät saa joululahjaksi Air Jordaneita, elleivät käytä IFK:n pipoa (true story).
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en voisi vähempää välittää jostain ”Koko Suomen Jokerit” -skeidasta. Jokerit on (Itä)Stadilainen jengi ja that’s it - böndet kannattakoot omia palloseurojaan.
Aika vaarallinen ajatusmaailma nykypäivänä, kun seura tarvitsee kaiken tuen, näkyvyyden ja yleisön. Moni böndeläinen voi olla asunut pitkään stadissa tai omaa muuten vaan kytköksiä, mistä Jokerit on tullut omaksi joukkueeksi. Ymmärrän ajatuksen Jokereista ainoastaan (itä) stadilaisten jenginä, mutta jos stadilaiset fanit ei hyväksy Stadin ulkopuolelta tulleita faneja, mennään mun mielestä isosti metsään. Ei Jokereista tarvitse tai pidäkään piirtää kuvaa minään koko Suomen Jokereina, mutta kyllä kaikki fanit, asuinpaikkakunnasta tai muustakaan riippumatta pitäisi olla tervetulleita. "Böndet kannattakoot omia palloseurojaan". Sehän kertoo jo helvetisti Jokereista, jos böndet ei kannata oman kaupungin seuraa, vaan Jokereita.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en voisi vähempää välittää jostain ”Koko Suomen Jokerit” -skeidasta. Jokerit on (Itä)Stadilainen jengi ja that’s it - böndet kannattakoot omia palloseurojaan.
Aha, hyvä tietää. Täytyy siis ilmeisesti perua elinikäinen kannattajuus ja ryhtyä seuraamaan Titaaneita, vaikka ei oikeastaan hirveästi edes kiinnostaisi.

Kaikenlaista sitä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö riidan haastaminen omien kesken ole vähän turhaa? Juuri kun saatu taas hommat pyörimään.

Jos mielipidettä kysytään, niin sen varmasti saa sanoa? Aivan yhtä junttia se on Suomesta huutaa telkkarille ja kannustaa Manchester Unitedia kuin jostain Rovaniemeltä Jokereita. Mutta it is what it is.

E. Ja tietenkin jos muutat Stadista pois, niin on hieman eri asia kuin asua koko ikä jossain metsässä niin Jokerifanina.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Jos mielipidettä kysytään, niin sen varmasti saa sanoa? Aivan yhtä junttia se on Suomesta huutaa telkkarille ja kannustaa Manchester Unitedia kuin jostain Rovaniemeltä Jokereita. Mutta it is what it is.
Sä et varmaan sitten fanita tai kannusta mitään muuta maailmassa kuin Jokereita? Koskee muutakin kuin urheilua. Koska se on niin vitun junttia. Ei saatana mikä ajatusmaailma :D
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sä et varmaan sitten fanita tai kannusta mitään muuta maailmassa kuin Jokereita? Koskee muutakin kuin urheilua. Koska se on niin vitun junttia. Ei saatana mikä ajatusmaailma :D

En voi puhua fanituksesta, jos seuraan futiksessa esim. Real Madridia. Minulla ei ole seuraan minkäänlaista sidetää - miten voisikaan olla, jos asun tuhansien kilometrien päässä Madridista? Faniudella ja seuraamisella on melkoinen ero.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Itse en voisi vähempää välittää jostain ”Koko Suomen Jokerit” -skeidasta. Jokerit on (Itä)Stadilainen jengi ja that’s it - böndet kannattakoot omia palloseurojaan.
Jos sulle tuo stadilaisuuden vaaliminen on erityisen tärkeää, niin naapurimme on rakentanut koko heiveröisen identiteettinsä sen päälle. Sieltä löytyy varmasti saman henkistä porukkaa, siitäkin huolimatta että oisivat Keravalta kotoisin.

Terveisin kantakaupungin asukki, paljasjalkainen.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sulle tuo stadilaisuuden vaaliminen on erityisen tärkeää, niin naapurimme on rakentanut koko heiveröisen identiteettinsä sen päälle. Sieltä löytyy varmasti saman henkistä porukkaa, siitäkin huolimatta että oisivat Keravalta kotoisin.

Terveisin kantakaupungin asukki, paljasjalkainen.

Höpöhöpö. Jokerit, jos jokin seura rakentuu helsinkiläisyyteen. Töölön Vesasta Mäkisen johdolla Jokereiksi. Menestysvuodet luotiin Stadin lähiöissä, paikallisilla omilla kasvateilla ympäri Itää. Jokerit on aina (menestyessään) ollut nimenomaan helsinkiläinen joukkue. Paljon enemmän kuin vaikka naapuri koskaan.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Jokereihin mahtuu faneja vaikka kuusta, jos sikseen on. Kuinka pienisieluinen pitää olla?

Vähän aikaa sitten koko seura oli liipasimella, vähällä oli ettei Jokereita nähdä enää ikinä.

Nyt taas valoja päälle siellä saatana!

Uskomaton porukka välillä tämä meidän niin rakas Jokeriyhteisö.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En voi puhua fanituksesta, jos seuraan futiksessa esim. Real Madridia. Minulla ei ole seuraan minkäänlaista sidetää - miten voisikaan olla, jos asun tuhansien kilometrien päässä Madridista? Faniudella ja seuraamisella on melkoinen ero.
Suomi on sen verran pieni maa, että böndelläkin voi olla side Jokereihin. Yksi skenaario:

Faija on kotoisin Stadista ja kannattanut Jokereita aina. Muutto böndelle ja lapsi on syntynyt. Faija jatkaa sillon tällöin peleissä käyntiä böndeltä käsin ja ottaa lapsen aina mukaansa. Kotona puhutaan vain Jokereista. Kyllä tuolloin Jokereiden ja lapsen välille voi hyvinkin kasvaa side, vaikka lapsi olisi asunut böndellä ikänsä.

Ei näistä ikinä tiedä, enkä lähtisi väheksymään ketään, varsinkaan taustoja tietämättä.
 
Jos asuu oikeasti keskellä korpea, niin ei sitten varmaan saa kannattaa mitään joukkuetta. Miksi kukaan saisi edes kannattaa Suomea? Harvalla on varaa mennä enää Suomen peleihinkään. Mitään EHT-läpsyttelyjä ei lasketa. Eli harvoilla on "sidettä" maajoukkueeseen. Sitten, jos kisoja ei ole vuosiin Suomessa oikeiden fanien pitää mennä ympäri Eurooppaa, muut ovat vain teeskentelijöitä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
En voi puhua fanituksesta, jos seuraan futiksessa esim. Real Madridia. Minulla ei ole seuraan minkäänlaista sidetää - miten voisikaan olla, jos asun tuhansien kilometrien päässä Madridista? Faniudella ja seuraamisella on melkoinen ero.
Kyllä mäkin tykkään seurata huippufutista Euroopasta vaikka mitään varsinaista suosikkiseuraa ole koskaan ollut. Joillakin se tunneside voi muodostua pelejä seuraamalla ja sitä kautta tulee fani. Tarinoita voi olla monenlaisia ja side on jotenkin muodostunut. En mä sitä junttina pidä. Pitäähän sitä elämässä olla jotain muutakin kuin sitä hektistä arkea. Urheilun seuraaminen ja on erinomainen vaihtoehto vapaa-ajalle.
 
Viimeksi muokattu:

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Sämppäri hyviä pointteja kieltämättä. Silti vaikea samaistua tähän etäkannattamiseen ilman siteitä seuraan - tai ajatella, että itse kannattelisi jotain näätiä täältä Helsingistä ilman mitään oikeaa sidettä seuraan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Töölöön synnyin ja siellä vietin nuoruuden. Sitten itä-Helsinkiin ja sieltä pohjois-Helsinkiin. Parin ulkomailla vietetyn stintin jälkeen jälleen Töölössä eli paluu juurille, vähän kuten rakkaalla Jokereillakin.

ja kaikille maakuntien Jokerifaneille hattua ylös. Me ollaan samaa perhettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös