Sama kai se on missä asuu, kunhan fanittaa (ainoota) oikeeta seuraa :)On täällä böndejä hämmentävän paljon. Onneksi myös vastaavasti stadilaisia löytyy reilusti.
Sama kai se on missä asuu, kunhan fanittaa (ainoota) oikeeta seuraa :)On täällä böndejä hämmentävän paljon. Onneksi myös vastaavasti stadilaisia löytyy reilusti.
Mua ei haittaa pätkääkään, että Jokereita fanitetaan muuallakin maassamme kuin vain Helsingissä.Sama kai se on missä asuu, kunhan fanittaa (ainoota) oikeeta seuraa :)
Itsekään en ole tosiaan ikinä asunut Helsingissä, mutta silti sytyn eniten huudosta ”vain yksi jengi stadista, Jokerit!”. Se voi kuulostaa ehkä vähän hassulta Helsinkiläisten mielestä.Mua ei haittaa pätkääkään, että Jokereita fanitetaan muuallakin maassamme kuin vain Helsingissä.
Päinvastoin, on tosi nasta juttu, että meitä faneja löytyy valtion joka kolkasta.
Jos näädät on ns. puolen Suomen joukkue, niin onko Jokerit sitten koko Suomen jengi? ;)
Just näin! Mitä enemmän Jokerit näkyisi katukuvassa ympäri suomen, sen parempi.Mua ei haittaa pätkääkään, että Jokereita fanitetaan muuallakin maassamme kuin vain Helsingissä.
Päinvastoin, on tosi nasta juttu, että meitä faneja löytyy valtion joka kolkasta.
Jos näädät on ns. puolen Suomen joukkue, niin onko Jokerit sitten koko Suomen jengi? ;)
Jännä nähdä, palauttaako Jokereiden paluu Suomen sarjoihin ja vääjäämätön liiganousu luonnollisen tasapainon tässä asiassa. Oman empiirisen kokemukseni mukaan ennen idän retkeä Helsingin fanikunta jakautui karkeasti puoliksi. Menestys toi aina jommallekummalle piikkejä kannatuksessa, mutta sitäpä ei tunnetusti kauheasti ole stadiin siunaantunut tämän vuosituhannen puolella. Nyt, ja edelleen tietty mutuun ja havaintoihin pohjautuen, pelkään, että Jokerit ei kauheasti ainakaan uusia kannattajia ole löytänyt viimeisten 10 vuoden aikana, kun taas IFK todennäköisesti on. Uskon kyllä vakaasti, että asia tulee seuraavien vuosien aikana muuttumaan, radikaalistikin.Kaikki helsinkiläiset kaverini puolestaan ovat Hifkin faneja. En tunne henkkoht yhtään pääkaupunkiseudulla asuvaa Jokereiden kannattajaa.
Naapurin nuorimmat kannattajat ovat noin 40-vuotiaita, mutta en laskisi mukaan heidän lapsiaan, jotka he joskus väkipakolla raahaavat halliin. Lapset eivät saa joululahjaksi Air Jordaneita, elleivät käytä IFK:n pipoa (true story).Nyt, ja edelleen tietty mutuun ja havaintoihin pohjautuen, pelkään, että Jokerit ei kauheasti ainakaan uusia kannattajia ole löytänyt viimeisten 10 vuoden aikana, kun taas IFK todennäköisesti on.
Ihan mielenkiinnosta, onko tässä jotain väärää?On täällä böndejä hämmentävän paljon.
Ihan mielenkiinnosta, onko tässä jotain väärää?
Aika vaarallinen ajatusmaailma nykypäivänä, kun seura tarvitsee kaiken tuen, näkyvyyden ja yleisön. Moni böndeläinen voi olla asunut pitkään stadissa tai omaa muuten vaan kytköksiä, mistä Jokerit on tullut omaksi joukkueeksi. Ymmärrän ajatuksen Jokereista ainoastaan (itä) stadilaisten jenginä, mutta jos stadilaiset fanit ei hyväksy Stadin ulkopuolelta tulleita faneja, mennään mun mielestä isosti metsään. Ei Jokereista tarvitse tai pidäkään piirtää kuvaa minään koko Suomen Jokereina, mutta kyllä kaikki fanit, asuinpaikkakunnasta tai muustakaan riippumatta pitäisi olla tervetulleita. "Böndet kannattakoot omia palloseurojaan". Sehän kertoo jo helvetisti Jokereista, jos böndet ei kannata oman kaupungin seuraa, vaan Jokereita.Itse en voisi vähempää välittää jostain ”Koko Suomen Jokerit” -skeidasta. Jokerit on (Itä)Stadilainen jengi ja that’s it - böndet kannattakoot omia palloseurojaan.
Aha, hyvä tietää. Täytyy siis ilmeisesti perua elinikäinen kannattajuus ja ryhtyä seuraamaan Titaaneita, vaikka ei oikeastaan hirveästi edes kiinnostaisi.Itse en voisi vähempää välittää jostain ”Koko Suomen Jokerit” -skeidasta. Jokerit on (Itä)Stadilainen jengi ja that’s it - böndet kannattakoot omia palloseurojaan.
Eikö riidan haastaminen omien kesken ole vähän turhaa? Juuri kun saatu taas hommat pyörimään.
Sä et varmaan sitten fanita tai kannusta mitään muuta maailmassa kuin Jokereita? Koskee muutakin kuin urheilua. Koska se on niin vitun junttia. Ei saatana mikä ajatusmaailma :DJos mielipidettä kysytään, niin sen varmasti saa sanoa? Aivan yhtä junttia se on Suomesta huutaa telkkarille ja kannustaa Manchester Unitedia kuin jostain Rovaniemeltä Jokereita. Mutta it is what it is.
Sä et varmaan sitten fanita tai kannusta mitään muuta maailmassa kuin Jokereita? Koskee muutakin kuin urheilua. Koska se on niin vitun junttia. Ei saatana mikä ajatusmaailma :D
Jos sulle tuo stadilaisuuden vaaliminen on erityisen tärkeää, niin naapurimme on rakentanut koko heiveröisen identiteettinsä sen päälle. Sieltä löytyy varmasti saman henkistä porukkaa, siitäkin huolimatta että oisivat Keravalta kotoisin.Itse en voisi vähempää välittää jostain ”Koko Suomen Jokerit” -skeidasta. Jokerit on (Itä)Stadilainen jengi ja that’s it - böndet kannattakoot omia palloseurojaan.
Jos sulle tuo stadilaisuuden vaaliminen on erityisen tärkeää, niin naapurimme on rakentanut koko heiveröisen identiteettinsä sen päälle. Sieltä löytyy varmasti saman henkistä porukkaa, siitäkin huolimatta että oisivat Keravalta kotoisin.
Terveisin kantakaupungin asukki, paljasjalkainen.
Suomi on sen verran pieni maa, että böndelläkin voi olla side Jokereihin. Yksi skenaario:En voi puhua fanituksesta, jos seuraan futiksessa esim. Real Madridia. Minulla ei ole seuraan minkäänlaista sidetää - miten voisikaan olla, jos asun tuhansien kilometrien päässä Madridista? Faniudella ja seuraamisella on melkoinen ero.
Kyllä mäkin tykkään seurata huippufutista Euroopasta vaikka mitään varsinaista suosikkiseuraa ole koskaan ollut. Joillakin se tunneside voi muodostua pelejä seuraamalla ja sitä kautta tulee fani. Tarinoita voi olla monenlaisia ja side on jotenkin muodostunut. En mä sitä junttina pidä. Pitäähän sitä elämässä olla jotain muutakin kuin sitä hektistä arkea. Urheilun seuraaminen ja on erinomainen vaihtoehto vapaa-ajalle.En voi puhua fanituksesta, jos seuraan futiksessa esim. Real Madridia. Minulla ei ole seuraan minkäänlaista sidetää - miten voisikaan olla, jos asun tuhansien kilometrien päässä Madridista? Faniudella ja seuraamisella on melkoinen ero.