En ihan osta tätä ajatusmaailmaa. Faijan kautta on periytynyt Jokereiden kannattaminen itselleni ja faijakaan ei ole ikinä asunut Helsingissä. Itse olen 90-luvulta lähtien ollut henkeen ja vereen Jokereiden kannattaja. 2000-luvun alussa kun olin ala-asteella, niin puolustin aina Jokereita ja pidin Jokereiden puolia kaikissa keskusteluissa. Peleissä käytiin tiuhaan ja jokaisen häviön jälkeen automatkat kotiin oli paljon hiljaisempia, kun oltiin vitutuspäissään. Voittojen jälkeen juhlittiin koko automatkan ajan matsin voittoa ja fiilisteltiin kaikkia maaleja ja eri tilanteita uudelleen ja uudelleen. Kotona vielä piti katsoa tekstitv:stä sarjataulukko ennen nukkumaan menoa. Jatkoajan foorumeita aloin lukea heti jatkoajan tulemisen jälkeen. Joka päivä kävin katsomassa kesäisinkin, onko tullut uusia viestejä Jokeriosioon jokereiden sivulla käymisen lisäksi. Useat kausikortit on ollut ja paljon olen saanut kavereita matkan varrella. Voisin luopua Jokereiden vuoksi vaikka toisesta kädestä jos se olisi siitä kiinni. En näe itseäni yhtään huonompana fanina vaikka en ole päivääkään asunut Helsingissä.@Sämppäri hyviä pointteja kieltämättä. Silti vaikea samaistua tähän etäkannattamiseen ilman siteitä seuraan - tai ajatella, että itse kannattelisi jotain näätiä täältä Helsingistä ilman mitään oikeaa sidettä seuraan.
Jaa. Ehkä heitän sitten kahden ekan kotimatsin liput roskiin. Ovat kuulemma tavoittamattomissa. Menkööt samalla kaikki Jokerien fanikama viimeiseltä 30 vuodelta gameworneista lähtien. Ja Turun junareissusta haaveilu loppui seinään. Onneksi ehti senkin muutaman kerran kokea, vaikka onkin tavoittamattomissa. Saiskohan osakeannista vielä rahat takaisin?@Teemu#8 Joo, ehkä tuli nyt hieman epäselvästi ilmaistua alussa; en nyt tällä ”avautumisella” meinannut todellakaan kehyskuntien kannattajia, jotka pääsevät käymään matseissa paikan päällä, osallistumaan yhteisön toimintaan jnejne. Täysin luonnollista ja hienoa. Itselle ihmetystä aiheuttaa juuri Jyväskylät, Oulut jnejne tavoittamattomissa olevat pitäjät.
Aina välillä jaksaa tuo stadilaisten idiotismi vain yllättää… Maalaisjärki, eipä se ihan tuulesta temmattu termi ole. Surullista!@Teemu#8 Joo, ehkä tuli nyt hieman epäselvästi ilmaistua alussa; en nyt tällä ”avautumisella” meinannut todellakaan kehyskuntien kannattajia, jotka pääsevät käymään matseissa paikan päällä, osallistumaan yhteisön toimintaan jnejne. Täysin luonnollista ja hienoa. Itselle ihmetystä aiheuttaa juuri Jyväskylät, Oulut jnejne tavoittamattomissa olevat pitäjät.
Mutta kuten todettua, jokainen tyylillään.
Jaa. Ehkä heitän sitten kahden ekan kotimatsin liput roskiin. Ovat kuulemma tavoittamattomissa. Menkööt samalla kaikki Jokerien fanikama viimeiseltä 30 vuodelta gameworneista lähtien. Ja Turun junareissusta haaveilu loppui seinään. Onneksi ehti senkin muutaman kerran kokea, vaikka onkin tavoittamattomissa. Saiskohan osakeannista vielä rahat takaisin?
En olisi uskonut, että Jokerifaneissa on noin ahdasmielistä porukkaa. Mutta näköjään. Ei meitä böndejä kaivata.
Mun böndeläisen lapsen todellisuus ysäriltä oli sitä, että käytännössä fanitit joko Tepsiä tai Jokereita. Muut oli vähän noloja. Muistan yhden HPK-fanin, jota katsottiin vähän kieroon. Nykyään saattaisi kuulostaa gloryhuntingilta, mutta ei sellaisesta ysärillä tiedetty.
Näköjään ei voida..Mutta,voitaiskohan nyt tästä eteenpäin edes yrittää pitää keskustelu alkuperäisessä aiheessa, ilman mitään väittelyitä kuka saa kannattaa Jokereita, ja kuka ei?
No nyt oli sinun 10 vuoden Jatkoaikaprovoilun jälkeen sen luokan uhriutuminen, että jää Sanna Marin kakkoseksi. Toivottavasti pääset tästä henkisestä kolhusta eteenpäin, itselle henkilökohtaisesti aivan sama tuleeko joku jyväskyläläinen hallille vai ei!
Näköjään ei voida..
Toivottavasti!Eiköhän viimeinen lauseeni summaa tämän keskustelun omalta osaltani.
Helsingissä kasvaneena skidinä ysärillä porukat menivät aikalailla puoliksi Jokeri ja Hifk-faneihin. TPS:n fanit tulivat tutuiksi tuttavien kautta.Mun böndeläisen lapsen todellisuus ysäriltä oli sitä, että käytännössä fanitit joko Tepsiä tai Jokereita. Muut oli vähän noloja. Muistan yhden HPK-fanin, jota katsottiin vähän kieroon. Nykyään saattaisi kuulostaa gloryhuntingilta, mutta ei sellaisesta ysärillä tiedetty.
En tiedä millaista oli vaikka Tampereella tai Raumalla kun kaupungissa oli liigaseura, mutta vaikka samassa maakunnassa oli KalPa ja viereisessä JYP, ei niiden faneja juuri meidän pikkukaupungissa nähty. Oli Jokerit tai TPS.
Eihän tuo ole mitään muuta kuin sitä mitä Jokerifanien keskuudessa on aina ennenkin ollut. Osa uskoo, luulee ja toivoo olevansa jotenkin parempia faneja kuin muut.Tällä palstalla pari nimimerkkiä, joiden suhtautuminen muistuttaa ääriuskovaista jihadistia.