Missä olit silloin?

  • 13 432
  • 85

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
7.10.1986, kun Dingo hajosi?
(ihan sama pitikö bändistä, oli kova juttu silloin. Varsinkin Suomen murrosikäisillä teinitytöillä)
En ollut vielä edes syntynyt, eli olen jonne, joka ei muista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
7.10.1986, kun Dingo hajosi?
(ihan sama pitikö bändistä, oli kova juttu silloin. Varsinkin Suomen murrosikäisillä teinitytöillä)

Söin varmasti hiekkaa.

Saman vuoden Tshernobylista ei muistikuvia.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
7.10.1986, kun Dingo hajosi?
(ihan sama pitikö bändistä, oli kova juttu silloin. Varsinkin Suomen murrosikäisillä teinitytöillä)
Uskoisin olleen normaali tiistainen koulupäivä tillilihoineen, jonka päätteeksi kiusasin suru-uutisen musertamaa isosiskoani.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olit, kun muistaakseni 28.2.2001 pidettiin Lahden MM-hiihtojen tiedotustilaisuus, sen jälkeen, kun oli selvinnyt, että 6 suomalaista on kärähtänyt dopingista? (Minä olin autossani matkalla Joensuusta Ouluun, radiosta kuuntelin)

Vanha viesti, mutta mentiin maaliskuun loppupuolelle ennen kuin kuulin edes koko doping-jupakasta.

Olin tuolloin ulkomailla (ja vielä alaikäisenä vanhempien mukana reissussa) eikä tuohon aikaan tietenkään ollut mitään nettejä puhelimissa. Seurasin toki jo tuolloin muutenkin maailman menoa, mutta Karibialla jotkut vittuunsuksinnan ömmömmöt eivät olleet se kaikista tärkein uutisaihe.


Missä olit kun HIFK voitti mestaruuden 2011?

- olin itse Vaasassa eräässä sporttibaarissa. Viidenteen finaalin olisin ehtinyt paikan päälle, mutta eihän sitä tosiaan koskaan tarvittu...
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Missä olit 13.11.2015, kun ISIS terroristit tappoivat 90 ihmistä Bataclan-yökerhossa Ranskan Pariisissa ja räjäyttivät pommin Stade de France'ssa?

Kun Venäjä aloitti laajamittaisen hyökkäyssodan Ukrainaan?

Kun Suomesta tuli sotilasliitto NATO:n jäsen?

Kun Matti Saari ammuskeli Kauhajoen opistolla?

Kun Donald Trump valittiin Yhdysvaltojen presidentiksi?

Kun 2011 Japaniin iski tsunami joka johti Fukushiman ydinvoimalaonnettomuuteen?
13.11.2015 Kun Ranskassa räjähteli olin työmatkalla USA:ssa.

24.2.2022 kun Venäjä aloitti Ukrainan sodan olin työmatkalla Brasiliassa.

Silloin kun Suomesta tuli NATO:n jäsen olin ihan vaan konttorilla töissä.

Kun Matti Saari ammuskeli olin silloinkin konttorilla töissä koska oli työpäivä.

Kun Donald Trumph valittiin presidentiksi niin aikaerosta johtuen olin todennäköisesti kotona nukkumassa.

2011 kun Japaniin iski Tsunami olin työmatkalla Taiwanissa.

Mutta missä sinä olit 16.3.1989 kun Arto Javanainen iski Kupittaalla loppulukemat 4-1 Jyp HT:n verkkoon.
TPS voitti silloin mestaruuden 13 vuoden korpivaelluksen jälkeen ja 90 luvun TPS dynastia alkoi, josta tänä päivänä ei ole muuta jäljellä kuin muistot, videot ja mestaruusviirit Gatorade centerissä.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
2011 kun Japaniin iski Tsunami olin työmatkalla Taiwanissa.
Olin silloin Thaimaassa ja varsinkin tuo tapaturma on jäänyt mieleeni sen takia, että kun kukaan ei oikein osannut uutisoida sitä ja sen vakavuutta. Muistan kun lensin takaisin Eurooppaan niin kone oli puoliksi tyhjä ja vierässäni istui mies joka oli tulossa Japanista (kansalaisuus USA) niin sanoi, että oli lentänyt kaksi päivää tuon onnettomuuden jälkeen kolmen muun matkustajan kanssa Bostonista Tokioon reitti koneella. Se kyllä kertoi kaiken. Puolikas kone oli vain kyllä silloinkin kun reilu viikko tuosta onnettomuudesta lensin takaisin Suomeen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta missä sinä olit 16.3.1989 kun Arto Javanainen iski Kupittaalla loppulukemat 4-1 Jyp HT:n verkkoon.
TPS voitti silloin mestaruuden 13 vuoden korpivaelluksen jälkeen ja 90 luvun TPS dynastia alkoi, josta tänä päivänä ei ole muuta jäljellä kuin muistot, videot ja mestaruusviirit Gatorade centerissä.
Kuuntelin ottelua kotona Ylen Rinnakkaisohjelman kanavalta. Matsihan tuli telkusta vasta jälkilähetyksenä myöhemmin enkä jaksanut sitä katsella, koska oli torstai ja seuraavana päivänä koulu alkoi kahdeksalta. Ässät oli pudonnut sarjasta pari viikkoa aiemmin, ja se myös söi jonkun verran omaa mielenkiintoani play offien seuraamiseen. Joka tapauksessa olin finaaleissa Tepsin puolella, koska Jyp HT oli mun kirjoissa tohon aikaan vielä rupusakki, jonka kuuluisi olla vain sarjan jumbojen joukossa eikä finaaleissa.

Missä sinä olit 23.2.1980 kun Jouko Törmänen hyppäsi olympiakultaa Lake Placidin suurmäestä?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mutta missä sinä olit 16.3.1989 kun Arto Javanainen iski Kupittaalla loppulukemat 4-1 Jyp HT:n verkkoon.
TPS voitti silloin mestaruuden 13 vuoden korpivaelluksen jälkeen ja 90 luvun TPS dynastia alkoi, josta tänä päivänä ei ole muuta jäljellä kuin muistot, videot ja mestaruusviirit Gatorade centerissä.
Istumassa puisella käytävällä kun vaksi päästi meidät tutut lapset sinne seisomokatsomosta.
Missä olit kun Suomi teki kaksi maalia ensimmäisen puoliajan lopussa Kreikan verkkoon 4-1 voitossa 2001!!
Minä stadikan vessassa!!
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Kuuntelin ottelua kotona Ylen Rinnakkaisohjelman kanavalta. Matsihan tuli telkusta

Missä sinä olit 23.2.1980 kun Jouko Törmänen hyppäsi olympiakultaa Lake Placidin suurmäestä?
Aikaerosta johtuen olin nukkumassa ja vasta herättyäni kuulin että Törmänen oli voittanut kultaa.
Lake Placidin Olympialaisista on jäänyt mieleen Suomi-Neuvostoliitto jääkiekko ottelu jossa Suomi johti ottelua 2-1 vielä kolmannen erän jälkimmäisellä puoliskolla kunnes Neukut tasoitti ja meni maalilla ohi.
Tietysti myös tuo Juha Miedon tappio sadasosasekunnilla on jäänyt mieleen.

Mutta missä olit, kun TPS voitti toistaiseksi viimeisen jalkapalloilun suomen mestaruuden syksyllä 1975 Raimo Toivasen tekemällä vapaapotkumaalilla Urheiluhallin puoleiseen päätyyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös