Myllykoski. Minulla oli Ranskassa asuessani kaksi kokoelmalevyä mukana eli Juicen ja Freukkareitten.
Oletko onnellisempi, kuin Suomessa?Ruotsissa, Tranemossa. 60 km Jönköpingistä etelään. Istun ison omakotitalon yläkerran terassilla, lasissa Famous Grousea ja katselen pimeähköä yötä.
Olin yhden kesän töissä siinä ihan vieressä, Gislavedissa. Tuttua seutua siis.Ruotsissa, Tranemossa. 60 km Jönköpingistä etelään.
Ei voi verrata. Juuri nyt olen melko onnellinen, mutta saattaisin olla Suomessa ihan yhtä onnellinen. No, parin päivän päästä olen kotona taas.Oletko onnellisempi, kuin Suomessa?
Rengastehtaalla?Olin yhden kesän töissä siinä ihan vieressä, Gislavedissa. Tuttua seutua siis.
No joo oli pakko kysyä muuten vaan. Itse en ole ikinä käynyt Ruotsissa, ellei ruotsinlaivaa lasketa.Ei voi verrata. Juuri nyt olen melko onnellinen, mutta saattaisin olla Suomessa ihan yhtä onnellinen. No, parin päivän päästä olen kotona taas.
En ollut. Kävin kyllä silläkin tehtaalla. Se oli tiistai. Olivat ottamassa 900 m pitkään tehtaaseensa töihin. Oli se rekryukko JYPin kannattaja. Puhuttiin Kärpistäkin. Mutta perjantaina tuli tieto, että tehtaalta saa moni kenkää. Eikä sinne ketään otettukaan. Menin sitten patjatehtaalle. En koenukkujaksi, mutta ruokatunneille rakensin itselleni patjoista seinällisen ja katollisen majan, jonne ei valo tunkeutunut. Vettä ja näkkileipää aina söin 10 minuutissa, sitten nukkumaan. Ruotsalaiset vasta ottivat ensipuraisuaan Kallen mätitahnalla koristelluista leivistään, kun minä jo painuin majaani ottamaan tirsat.Rengastehtaalla?