Missä olet juuri nyt?

  • 251 479
  • 3 226
K

Kiekkokatsoja

Kreikasta lähtö kotiin, ja Suomen helteisiin on pian edessä.
Ai missä oon juuri nyt? No tässä Paniksen baarissa oluella.
 
Olen Suvisaaristossa. Keltaoranssi auringonlasku vaaleansinisen taivaan helmassa, heijastuu tyynen meren pintaan.

Päällä sellainen seitinohut rommihuuru ja hirveä nälkä - joten tein orgastisen iltapalan eli cashew-karpalo ciabatta jonka sisään heitin chorizoa, tomaattia, ministi Ahvenanmaan kermajuustoa, kunnolla aiolia ja rucolaa näön vuoksi. Ja lämpöisenä kaverina rommikaakao. Nyt on elämä mallillaan.

Ja syömisen ohessa yritän selvittää minkä tuntemattoman kalan vetäisin äsken merestä mato-ongella. Ikinä tuommoista saanu, oisko perkule ollut pieni taimen. Päästin takas mereen kun oli niin pieni, mut jotain 400-500 grammaa kuitenkin. Äkkiä netistä kaivelemaan.

Ja näin tänään myös saukon jonka näin edellisen kerran joskus lapsena tyyliin 40 vuotta sitten. Puoli ihmisen elämää sitten. Hengaili kivellä lähelläni varmaan vartin, veti lounaaksi useamman kalan eli hyppäsi mereen, 15 sekuntia ja takas kivelle kala suussa. Minuutti rouskuttelua, raato helkkariin ja hyppy veteen, 15 sekuntia ja takas kivelle kala suussa. Ja tätä samaa viiden tai kuuden kalan verran. Lokinpoikaset katseli rannalta et "vau, mikä tyyppi, mä haluun kans tollei". Sitten lounaan jälkeen saukon pikku siesta, vauhdikas hyppy mereen ja reissuun kohti uusia seikkailuja.

Arvostan hyvin paljon ja olen erittäin kiitollinen että sain kokea kaiken mitä tänään koin, meriluonnon keskellä vapaiden ihmisten maassa.

Kyllä loma on ihmisen parasta aikaa.

Ai niin perkele, piti selvittää se kala...
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Suonenjoella olen tuttavien mökillä. Tällä hetkellä makoilen vierasmökin sängyssä. Tuli lilluttua paljussa jokunen tunti ja kun yötä kohden järvi tyyntyi niin lähdin perhoa heittämään tuohon rantaan. Matala ranta niin kalsareissa sai kahlata toista kymmentä metriä. Muutama ahven ja särki tuli tuosta. Hyttysiä oli n.6.2milj ja ajoi meikäläisen mökkiin. Sääret ja pohkeet hyvin syöty noiden imijöiden toimesta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suonenjoella olen tuttavien mökillä. Tällä hetkellä makoilen vierasmökin sängyssä. Tuli lilluttua paljussa jokunen tunti ja kun yötä kohden järvi tyyntyi niin lähdin perhoa heittämään tuohon rantaan. Matala ranta niin kalsareissa sai kahlata toista kymmentä metriä. Muutama ahven ja särki tuli tuosta. Hyttysiä oli n.6.2milj ja ajoi meikäläisen mökkiin. Sääret ja pohkeet hyvin syöty noiden imijöiden toimesta.

Noiden lentävien pikkupaskiaisten takia meidän perhe viettää juhannuksen kotona Vantaalla. Täälläkin muutamia, mutta ei viitsinyt mökille lähteä, kun viime juhannuksen jäljiltä 3-vuotiaassa oli noin 30 hyttysenpistoa.

Tosin mikäs täällä ollessa, omalla pihalla saa ajan kulumaan mukavasti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen Hämeenlinnan juna-aseman R-kioskilla. Istun pöydän ääressä ja juon kahvia. Tänään teemme pienellä porukalla reissun Helsinkiin ja käymme ainakin Sealifessa. Onpahan lupailtu että poikkeamme myös itse Linnanmäellä hurvittelemassa. Minä tosin en uskalla Linnanmäen laitteisiin mennä.

Olen hieman etuajassa täällä juna-asemalla. Olemme sopineet että tapaamme pienen porukan kanssa juna-aseman ulko-ovilla viimeistään 9.15. Juna Helsinkiin lähtee 9.22. Tulin jo nyt asemalle koska paikallisbussi asemalle kulki näin.

Toivottavasti tulee mukava reissu. Aamukahvi kioskilla on ainakin hyvää ja on luvattu päiväksi lämmintä ja kaunista säätä. Koskaan en ole Sealifessa aiemmin käynyt joten nähtävää varmasti riittää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Noiden lentävien pikkupaskiaisten takia meidän perhe viettää juhannuksen kotona Vantaalla. Täälläkin muutamia, mutta ei viitsinyt mökille lähteä, kun viime juhannuksen jäljiltä 3-vuotiaassa oli noin 30 hyttysenpistoa.

Tosin mikäs täällä ollessa, omalla pihalla saa ajan kulumaan mukavasti.
Olen mökin laiturilla missä ei ole lentäviä ötököitä. Ja tänne tulee siskon kolmevuotiaat kohta, minkä vuoksi äitini hankkinut useamman termosellin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen mökin laiturilla missä ei ole lentäviä ötököitä. Ja tänne tulee siskon kolmevuotiaat kohta, minkä vuoksi äitini hankkinut useamman termosellin.

Meillä oli 3 auswitschiä siellä jomppakoon hoodeilla viime jussina :D mutta joo, toivottavasti siellä kolmevuotiaat selviävät helpommalla.

Laiturilla ei tosiaan hyttysiä ole, mutta muuten 3-vuotiaat ja laituri on aika hasardiyhdistelmä.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Vuokrasin äsken kämpän. Muutto huomenna. Tupaantuliaiset alkaen klo 16 paikallista aikaa. Jazz residences, Bel Air, Makati.
Ketjun aiheeseen liittyen olen juhlimassa vuokrasopimusta pahamaineisella Padre Burgos-kadulla.
Red Horse on kylmää. Naiset kuumia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pihalla... Otan aurinkoa vaahteran varjossa ja siemailen ginger alea.
 

Liitteet

  • IMG_20220624_151226_HDR.jpg
    IMG_20220624_151226_HDR.jpg
    905,3 KB · kertaa luettu: 74

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kotona nauttimassa (ainakin toistaiseksi) rauhasta, viileydestä sekä kohtapuoliin päivällisestä. Voisin periaatteessa mennä tuohon pihallekin lehtipuiden alle nauttimaan lämmöstä sekä vilvoittavasta tuulesta, mutta en jaksa. Ehkä sitten huomenna.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pihalla... Otan aurinkoa vaahteran varjossa ja siemailen ginger alea.
Niin minäkin. Tosin tammen varjossa ja juon sekamehua.
Kone se menee tästäkin (ja sinun) ylitse. Tällä kertaa Damista Shanghaihin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Grillikodassa grillaamassa ribsejä. Lankomies hakemassa siskoani junalta, äiti vahtii trampoliinilla pomppivia siskon kaksosia ja siskon pikkumies on päiväunilla.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pihapatiolla kuuntelen Latino musiikkia ja olutta on. Naatin lämmöstä. Sanoinko, että naatin! Aikalailla pääsee fiilikseen, kuin olisi lomalla paljon etelämmässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös