En jaksanut aiemmin vääntää @Mr.Smithin kanssa Erkan sopimisesta änäriin, mutta sen verran sanon ja kommentoin aiheeseen, että tänä päivänä NHL:ssä on monenlaista autoriteettia, ja Erkan tietämys pelistä, tuo hänelle sellaisen auktoriteetin pelaajien silmässä, ettei yksikään räyhäävä/huutava valmentaja pääse samalle tasolle/saa samanlaista auktoriteettia kuin Erkka, ja kuten aiemmin sanoin, niin pelaajat ovat tänä päivänä niin fiksuja, että he voivat toteutta vaikeitakin yhtälöitä pelin sisällä, joten itse olen sitä mieltä, että Erkka sopisi NHL:n täysin.
Minun mielestäni seuraava suomalainen NHL-valmentaja kuitenkin on ehkä Lauri Marjamäki. Huippu coach, jolla ikää on vasta 38-vuotta. Todella hyvä hyökkäyspelin osaaja (tällä osa-alueella lähitulevaisuudessa ratkaistaan pelejä). Itse olen monta kertaa kirjoittanut siitä, että hyökkäyspään kiekottoman pelin, ja kiekollisen pelin organisointi/suunnittelu ovat se askel, mikä tullaan ottamaan, ja nimenomaan tällä pelialueella Marjamäki on Erkan ja Jalosen Jukan kanssa valovuosia monia muita valmentajia edellä (osoituksena näistä on olympiahopeaa/pronssia, maailmanmestaruus, SM-kultaa(useita) ym). Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Lisäksi Mr.Smith ei ottanut näihin pelillisiin kysymyksiin (kiekoton/kiekollinen peli kontra painoton/painollinen peli) kantaa, vaan vastasi asian vierestä. Tarkoituksena ei ole arvostella, vaan kommentoida asiaa kuten itse asian näen.
Wildilla on kiekollisesti viisas joukkue. MG on kiekollisena pelaajana mielettömän viisas. Katselin juuri koostetta vuoden 2011 MM-kisoista, ja moni hehkuttaa sitä ilmaveivi maalia, mutta minun mielestäni jopa hienompi maali oli se, kun Granny syötti päädyn kautta suomalaiselle pelaajalle (jonka nimeä en muista tähän hätään) syötön, ja siitä tuli maali. Se maali kertoo minun mielestäni MG:n viisauden, pelin rakentajana, ja sen, kuinka hyvin MG näkee kentän, ja sen mitä tulee nanosekunnin päästä tapahtumaan (tämä on lahja, jota ei kovin monella pelaajalla koko maailmassa ole). Siksi MG:n käyttö ykkös yv:lla olisi äärimmäisen tärkeää Wildille, ja toivon Yeon ymmärtävän tämän asian tulevalla kaudella. Edellä mainittu asia ei ole yhtään Mikko Koivulta pois (koska Koivu on uskomattoman hyvä joukkuepelaaja), koska hän on taas puolustavana sentterinä Granlundia paljon edellä (uskon myös Koivun ajattelevan asiasta samoin). Pelejä voitetaan paljon yhdellä maalilla, ja YV:n on pakko toimia tulevalla kaudella! :)