Selvää on, että ottelutapahtumaa pitää kehittää ja minusta pitäisi kokeilla rohkeasti erilaisia tapoja, joilla voisi saada porukkaa hallille. Jos joku toimii, jatkojalostaa sitten sitä ja jos joku ei, niin antaa sen sitten olla. Mielenkiintoinen välihuomio, että itse ehdottelin täällä palstalla jokunen viikko sitten, että olisiko mahdollista kokeilla myydä johonkin "vähemmän kiinnostavaan" peliin perhelippuja sellaisella hinnalla, että vaikkapa nelihenkinen perhe voisi hyvillä mielin tulla katsomaan jääkiekkoa livenä. Tänään pelattava Kärpät-Ilves peli näyttää olevan perhepeli, ja istumapaikoille saa lippuja 10e / kappale määrätyille paikoille. Aamulla on ollut mahdollista seurata Ilveksen ja Kärppien aamujäät ja lapset päässeet itsekin sen jälkeen jäälle. Toivottavasti tämä saa katsojat hallille, ja vakiintuisi kenties useammin järjestettäväksi perinteeksi. Kärpät on koko Oulun ja Pohjois-Suomen yhteinen asia, ei vain rikkaiden tai niiden, jotka saa työpaikan tms yhteistyötahon kautta kausarin käyttöönsä.
Oli idea sitten poimittu täältä tai jonkun toimiston sedän keksimä, niin minusta on hienoa, että kokeillaan tällaista! Kannattaa muistaa, että "nuorissa on tulevaisuus", eli jos lapset saadaan jo pienenä Kärppien huumaan, on todennäköisempää, että pelit kiinnostaa jatkossakin. Omista lapsuusmuistoista on ihan parhaimmistoa ne kerrat, kun isä vei jäähallille katsomaan Kärppiä! Vaikka on hienoa, että tekniikan kehittymisen myötä voi seurata pelejä kotisohvalta, niin mikään ei voita aitoa livenä nautittua jääkiekkotunnelmaa.
Alkushown voisi suunnitella uusiksi ja tehdä siitä sellaisen, että jokaisella hallilla olijalla on niskakarvat pystyssä kun ottelutapahtuma alkaa. Musiikkivalintoihin ottaisin joukkueen jollain tasolla mukaan, jääkiekkoilijoilla on yleensä ihan kohtalaisen hyvä musiikkimaku ja biisivalinnoillakin voi sytyttää joukkueen sekä yleisön. Biiseissä toivoisi jonkinlaista vaihtuvuutta, joka pelissä ei tarvitse soida joka kohdassa samat kappaleet.
Voisiko sponsoreita hyödyntää myös ottelun "oheisohjelmassa", yhteistyön kautta, esimerkiksi vaikka "Arinan isännöimässä ottelussa arvottaisi pienen summan sisältäviä lahjakortteja S-ryhmän kauppoihin" tms. vastaavaa, josta sponsori saisi näkyvyyttä, Kärpät katsojia ja yleisö extrahuvia. Jaetaanko ensimmäisille 1000 katsojalle joskus ilmaiset ämpärit (joissa vaikka satunnaisesti Kärppä-aiheinen ylläri / sponsorilahjus / lippu seuraavaan peliin) tai jotain?! Ottelutapahtuman pitää olla yllätyksellinen, koska silloin myös perusoululaisella (ei liity siihen puolueeseen, you know) ihmisellä on yksi syy lisää tulla hallille.