Mainos

Minne menet, Oulun Kärpät?

• 911 226
  • 3 379

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Kyllä se itseäkin jo hieman alkaa huimaamaan. Pari-kolme viikkoa sitten vielä naureskelin ajatukselle jostain Mestiksestä tai edes karsinnoista, mutta silloin joukkue ei näyttänyt näin helvetin luovuttaneelle. Havun pelissä oli vielä alkukaudesta joitain ideoita, sitten naureskeltiin miten helppoa puolustuspeli on laittaa kuntoon ja vaihdettiin pelitapaa puolustavampaan suuntaan. Sen jälkeen pelissä ei olekaan ollut mitään ideaa ja joukkue on jo useamman kerran näyttänyt ettei ole enää valmentajansa takana.

Joten miksi Kärpissä on niin helvetin vaikeaa nähdä että tämän hetken reseptillä on tulossa täystuho? Media nauraa meille, muiden joukkueiden kannattajat nauraa meille, muut joukkueetkin varmaan nauraa meille. Silti siellä hallituksen johdolla myhäillään ja katsellaan tilinauhoja. Minua ei ole naurattanut enää hetkeen, koska jos Havu tuolla vielä jatkaa niin suuntana on ihan oikeasti ne karsinnat. Enkä minä ole niin varma että ne muutamat yksilöt sen karsintasarjan voittaisi, että olisin valmis lyömään roponi Kärppien hyväksi tuossa sarjassa.

Jotain pitäis niinkun tehä. Jotain pitäis niinkun ihan oikeasti tehä. Omiin korviin kantautuneiden huhujen mukaan siellä on muutamalla ollut jo yritystä tehdä jotain, mutta saunakerho on ikuisesti saunakerho. Minulle kelpaisi ihan hyvin että tästä kaudesta selvittäisiin jotenkin kuiville, ennen isompia muutoksia. Mutta ne isommat muutokset on myös niitä joiden pitää tapahtua ns. heti.

Jos jätetään pelkästään tämä kausi pois ja mietitään Oulun Kärppiä kokonaisuudessaan, ja sitä mihin Oulun Kärpät on menossa, niin minä olen ihan aikuisten oikeasti huolissani. Tällä nykymenolla ei olla menettämässä pelkästään sukupolvea tulevia kannattajia, vaan jopa sarjapaikka ja se kaikki mitä pieni ja sitoutunut ryhmä sai isolla kärppäsydämellä aikaan.

Juha Junnoon minulla on vielä luottoa. Jos Juha Junno ei saa tätä laivaa käännettyä niin ei kukaan. Junno sentään oli mukana tuossa pienessä ja sitoutuneessa ryhmässä joka rakensi brändin nimeltä Oulun Kärpät. Minä väitän että Juha Junno viettäisi edelleen mukavia eläkepäiviä jos tätä laivaa ei olisi ohjattu systemaattisesti päin karia jo liian monta vuotta.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tällä kaudella on oikeasti uhka tippua liigasta.
Tulee vain mieleen Marjamäen valmennukseen päättynyt kausi 2022 - 2023 kun
joukkue oli luovuttanut, kipsissä ja luvalla sanoen sekaisin. Se joukkue olisi hävinnyt mille tahansa joukkueelle.

Tässä alkaa huolettamaan, että tällaisella kavereille paikkojen petaamisella saatetaan valua siihen kaikkein karmeimpaan tilanteeseen, että hommasta karkaa täysin punainen lanka.

Kärppien sijoitus ei ole enää kaukana siitä sarjan viimeisimmästä. Peli ei lähde oikenemaan ja Myllykoski ei uskalla vaihtaa valmentajaa, ei uskalla tehdä sitä liikkua mikä pitäisi tehdä.

Siellä Mestiksen todennäköinen voittaja on erittäin hyvin valmennettu, kokenut ja taitava joukkue joka valtavassa hurmoksessa pystyisi pudottamaan Kärpät liigasta.
Tämä ei kuulosta vielä kovin todennäköiseltä, mutta aivan täysin mahdollista. Kärpillä olisi kaikki valtakunnan paineet ja pelot mikäli tuo tilanne olisi edessä. En uskalla edes ajatella loppuun asti.

En lietso paniikkia, mutta muistan miten sekaisin Kärpät oli pari vuotta sitten keväällä ja muistan, miten uskomattomasti keväällä 89 valahdettiin karsintasarjaan. Karsinnat on hirvein paikka pelaajalle.
Jotenkin historialla on pahasti tapana toistaa itseänsä ja kun katsoo Jokereiden menoa, katsoo Kärppien menoa niin onhan se valitettavasti mahdollista. Kärpät pelaa niin huonoa kiekkoa ja kun menettävät täysin itseluottamuksen, sitä laivaa on helvetin vaikea enää kääntää.

Samalla tuntuu oudolta kirjoittaa, että sarjassa pysyminen on lienee kaikkein tärkein.
Mestaruuksista ei todellakaan tuo joukkue tule pelaamaan.

Ylös yritettiin ja alas painuttiin. Näin taisi todeta hallituksen puheenjohtaja sen jälkeen, kun Kärpät oli haettu konkurssiin.

Tässäpä tämä viikkoja sitten ilmoille heitetty skenaario. Tuolloin jopa huvitti, nyt se rupeaa tuntumaan täysin mahdolliselta. Kärppien toiminta Myllykosken käsissä sekä aivan sekaisin oleva joukkue. Nyt tämä suurin pelko on realisoitumassa ihan todelliseksi uhaksi.

Näinköhän tuo historia sitten toistaa itseään.
Helvetti mikä kuumotus jos tässä karsinnat puskee päälle. En halua tai en edes uskalla ajatella sitä. Olen itse elänyt sitä aikaa kun yritettiin nousta. Ovat nuo karsintasarjan pelit melkoista painajaista.

Nyt herätys toimisto.

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tällä hetkellä kyllä oikeasti huolestuttaa tämä meno kovasti. Itsehän tosiaan olen sen verran nuori, että oma kannattajuuteni on alkanut vasta kaudella 2015-2016. Olen kuitenkin siitä asti ollut tiiviisti mukana Kärppien menossa ja tunnen kyllä seuran historiaa varsin hyvin. Tuntuu että ihan yleisesti omaan mielialaani on vaikuttanut se miten jengi pärjää :D. Ehkä se kertoo jo tarpeeksi seuran tärkeydestä. Tälleen hieman jo aikuisen elämää eläneenä ja kuitenkin hieman perspektiä saaneena osaan toki suhteuttaa asiat niin, että jos joukkue tarpoo oikein syvällä niin muistutan itseäni, että kyse on kuitenkin vain lätkästä eikä sen täten tarvitse vaikuttaa liian negatiivisesti omaan hyvinvointiini. Tämä on meinaan tullut opeteltua tässä viimeisen viiden kauden aikana, kun ollaan vedetty vihkoon. Tälläkään hetkellä elämässä ei ole ihan kaikki mennyt putkeen, niin eipä tuo jengin konttaaminen ainakaan oloa piristä, mutta kuten totesin niin osaan suhtautua paskaan lätkään jo oikealla välinpitämättömällä asenteella. Siis silloin, kun meininki näyttää ihan toivottomalta kaukalossa.

Mutta kyllä nyt ihan aidosti huolettaa. Tää on varmaan oikeesti paskinta Kärppää mitää oon ikinä nähnyt. Suikkasen lätkä oli varmaan about samaa en nyt muista, kun se oli toinen kausi jolloin vasta seurasin, niin ei vielä ollut oikeen käsitystä edes pelistä ja siitä miksi se oli niin paskaa. Silloin oli toki myös oikeasti paska rosteri. Se mikä ero nykyhetkellä esim. tuohon surulliseen kauteen on karsintojen mahdollisuus ja tämä on se mikä tällä hetkellä oikeasti ahdistaa. Siis oikeesti tämän hetkinen Kärpät varmaan häviäisi karsinnat. Ainoa positiivinen asia tässä painajaisessa on se, että kaudesta on vielä kuitenkin puolet pelaamatta, joten todellinen katastrofi voidaan vielä ihan hyvin välttää.

Tästä päästäänkin aasinsillalla näihin meidän pukumiehiin, jotka seuran tähän alennustilasn ovata ajaneet, josta eivät sitten näytä osaavan seuraa takaisin ylös nostaa. En valehtele, kun tässä totean että tunnen oikeasti vihamielisiä tunteita kyseisiä herroja kohtaan, eritoten Myllykoskea kohtaan. Ja nyt sitten tärkeä huomio, että tunteeni kohdistuu nyt siis urheilutoimenjohtaja Myllykoskeen, ei Mikko Myllykoskeen. Nyt ei puhuta siis henkilöstä, vaan työntekijästä. Hän on se, jonka pitäisi nyt antaa kenkää vähintään Havulle, koska siitä tämä nyt eniten on kiinni. Sen tietää saatana kaikki. Pistää vittu niin vihaks, kun rakasta seuraa laiminlyödään näin törkeästi. Toki ei tiedetä, että kikkaileeko hallitus jotain omiaan, mikä estää Myllykoskeb tekemästä ratkaisuja, mutta kun todisteita ei ole puolesta tahi vastaan, niin syytän toistaiseksi Myllykoskea.

Vaikka tässä viimeiset pari kuukautta (isommassa skaalassa viimeiset pari vuotta) olenkin täällä jatkoajassa haukkunut ja naureskelleut paskalle pelille, niin voin sen kyllä taata että mikäli helmikuussa ollaan karsintasijoilla, niin ei minuakaan paljoa enää silloin naurata. Paskalle ja toivottomalle pelille nauran jatkossakin, mutta jos liigapaikka on uhattuna, niin siinä on kannattajan nauru kaukana. Joten nyt oikeesti tehkää siellä toimistolla ne välttämättömät muutokset, jotta edes saatana Liigassa säilytään.

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oulun Kärppien korpivaellus 2.0 alkaa olemaan uhka. Näyttää menevän sykleissä kuten maailmansodat ja niiden välinen rauha jossa tilanne eskaloituu kuitenkin niin että tapahtumaketju johtaa pitkän rauhan (tässä tapauksessa pitkän menestyskauden jälkeen) siihen että eletään jälleen synkkää aikakautta jolloin selviytyminen ei olekaan enää itsestäänselvyys.

Kärpät kusi aikoinaan omille kintuilleen ankarammin kuin yksikään kirppukoira koskaan unohtamalla menestyksen vaatimukset ja öyhöttämällä yksinäistä suuruuttaan unohtaen samalla talousalueen potentiaalin ja kaiken sen mitä vaatii olla tuloksellisesti valtakunnan paras.

Arvatkaa mitä! Kivakerho is back. Uho ja ääni kasvavat samaanaikaan kun kaikki muut mittarit näyttävät alas.

Kolmas maailmansota ei ole faktaa vielä, Kärppien historia toistaa itseään ja siitä ei ole ilmeisesti haluttu oppia mitään. Siis siitä että tämä puolensuonenvedon joukkue on paljon muutakin, pitäisi olla paljon muutakin entä sitä että muistathan saunasiiderit ja onhan pukkarissa varmasti tuoreita hedelmiä ja tauluteevee!

Vittu Mitä Paskaa. VMP Varamiespalvelu. Suojatyöpaikat ovat etsineet sinua!

Että Junno kehtaa katsoa tällaista sivusta on uutta ja outoa!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy