Minkälaisilla vehkeillä katsot DVD:eitä ?

  • 12 321
  • 102
Mulla on kanssa PS2 ollut ihan hyvä DVD-soitin. Muutamassa musa DVD:ssä on tosin ruvennut levyn loppupuolella kummalisesti pätkimään, ja lopulta lopettanut DVD:n pyörittämisen kokonaan.

Nämä DVD:t katson yleensä tietokoneellani, muuten en tykkää tietokoneesta katsoa, se on vaan mukavampaa pleikkarilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tietokoneen DVD-asema ja 19" näyttö riittää tässä vaiheessa. Jos minulla olisi noin miljardi euroa, ostaisin kivan talon ja tekisin kellarikerrokseen oman teatterin ja punttisalin. Jawohl.
 

^Lauri

Jäsen
DVD-soitin: LG "mikälie" (Toistaa vain R2, eikä toista esim. cd-r...)
TV: 24" Toshiba
Etukaiuttimet: Audio Pro ego 515
Keskikaiutin: Audio pro ego 313
Takakaiuttimet: akai
SubWoofer: Audio Pro b1.35 (pianolakkapinnoite)
A/V vahvistin: Pioneer vsx-d510
PS2
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti Lakaisija
Mulla on kanssa PS2 ollut ihan hyvä DVD-soitin. Muutamassa musa DVD:ssä on tosin ruvennut levyn loppupuolella kummalisesti pätkimään, ja lopulta lopettanut DVD:n pyörittämisen kokonaan.



Minulla on ollut myös samaa ongelmaa. Ainakin Jackson Brownen Going home -DVD:llä ensin kuva ja ääni pätkii ja sitten katkeaa kokonaan. Olisikohan tällä DVD:llä olevalla NTSC -järjestelmällä jotain vaikutusta?
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Sony DAV-S400. Muuten hyvä, mutta kuulokkeiden kautta ääni hieman kohisee. Ei tosin yhtä paljon kuin ensin kokeilemassani Panasonic SA-HT70:ssä. Sen ääni oli niin sietämätön, että rakkine oli pakko palauttaa.

Eipä tuolla Sonylla nyt mitään leffateatteria pyöritetä, mutta kyllä siinä potku riittää ihan hyvin pahviseinäiseen kerrostaloasuntoon.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
TV: Finlux 28" ja 100Hz
DVD: Panasonic dvd s35
viritinvahvistin: Pioneer vsx-d512
etukajarit: Jamo e370
takakajarit: Jotkut Eltaxin pöntöt...

Lisäksi "viihdekeskukseeni" on liitetty Nintendo GameCube.
 
Viimeksi muokattu:

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Leffat kattelen DVD: Philips soitin tai XBOX tai makkarin JVC feat tulitikku askin kokoiset kaiuttimet + Subba, TV 32" Finlux tai 21" Luxor. 2x Audio Pro Etukaiuttimet, 1x AudioPro keski, 2x Audio Pro surround sekä AudioPro subba. Vahvarina löytyy Technics 5x100w. Joo ja joskus tulee myös läppäriä käytettyä leffojen katteluun.
 
XBoxilla Philipsin telkkarista. Todella vähän tulee kyllä leffoja katseltua. Mitkään kotiteatteriysteemit miljoonine kaiuttimineen eivät saa viisariani värähtämään. Menisi sisustuskin pilalle.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
tv: Panasonic 37PA30 plasma
virva: Yamaha rx-v750
dvd: Panasonic DMR-E100 ja Pioneer dvd-2650
kaiuttimet: Kef cresta 30 + 20 +10
subi: Sonyn joku paska (päivityksessä seuraavaksi, jahka saa töllön maksettua)
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisi kai vihdoin hommata itsekin DVD-soitin. Tarkoituksena olisi ostaa joku halpismalli, korkeintaan siinä 100 euron hinnan paikkeilla oleva, kun nämä kotiteatteriviritykset ja hifistelyt eivät liiemmin innosta, ja telkkarikin on vain halpislaajakuva (Beko 28"). Osaisiko joku paremmin asioista tietävä valaista, että missä on yleensä suurimmat erot näiden halpisten ja vähän laadukkaampien DVD-soittimien välillä? Ainoa virka laitteella on leffojen katselu, joten mitään nippelitoimintoja en tarvitse, ja oikeastaan ainoa merkitsevä asia on kuvanlaatu. Eli tippuuko se kuvanlaatu hyvinkin merkittävästi laadukkaista halpiksiin mentäessä?

Esim. Anttilasta löytyisi hintoihin 59,90 ja 69,90 e Unitedin ja Sansuin soittimia, joista näyttäisi löytyvän ihan kaikki perusvaatimukset.

Entä mitä virkaa on DivX ja Xvid -toistoilla? Noista kummastakin ne näyttäisivät puuttuvan.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosittelisin ostamaan jonkun ihan oikean "merkkivehkeen", esimerkiksi Panasonic, Jvc, Pioneer, Sony tai LG. Näitä saa tarjouksesta aina silloin tälläin noin satasella. Hyvällä säkällä noista halvemmistakin soittimista saa itselleen hyvän soittimen vuosiksi, mutta huonolla tuurilla se hajoaa pian takuuajan jälkeen, nämä merkkivehkeet ovat yleensä luotettavampia.
Divx ja xvid toistolla et tee mitään ellet polttele tietokoneella Divx ja xvid koodattuja pätkiä levylle ja halua katsoa niitä DVD-soittimella.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Gleb
Suosittelisin ostamaan jonkun ihan oikean "merkkivehkeen", esimerkiksi Panasonic, Jvc, Pioneer, Sony tai LG. Näitä saa tarjouksesta aina silloin tälläin noin satasella. Hyvällä säkällä noista halvemmistakin soittimista saa itselleen hyvän soittimen vuosiksi, mutta huonolla tuurilla se hajoaa pian takuuajan jälkeen, nämä merkkivehkeet ovat yleensä luotettavampia.

Joo, samoilla perusteluilla olen ennenkin kuullut noita halpiksia haukuttavan. Siis laitteen toimivuus ja kestävyyskö ovat merkittävin ero halpisten ja merkkivehkeiden välillä? Koska esim. tuossa halvassa Unitedin mallissa on 2 vuoden takuu Anttilasta, joten käsiin hajoaminenkaan ei haittaisi pahemmin.
 

Shane

Jäsen
Itse ostin hiljattain Sonyn DVP-NS355 -soittimen hintaan 99e, eikä kyllä ole mitään valittamista. Hiljainen, tyylikäs ja toistaiseksi on soittanut ilman ongelmia kaikki mitä on luvannutkin. Näyttää saavan vieläkin Citymarketeista samaan hintaan.

Tuosta hiljaisuudestahan tai pikemminkin sen puutteesta olen näitä halppiksia kuullut eniten haukuttavan, sen takia itse valitsinkin loppujen lopuksi laatulaitteen vaikka aika hilkulla olin "sortuakin".. Ja onhan tuo Sony kieltämättä mukavamman näköinen tuossa esillä kuin joku Unitedin tai Baierin rimpula :) Ja kestoikäkin on kuitenkin melkoisella varmuudella pidempi.

Jos jotain tiettyä olet menossa hakemaan joskus, niin kannattaa ainakin vähän googletella ensin, DVD-soittimista nimittäin löytyy tietoa ja muiden kokemuksia yleensä todella hyvin.
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Samsung HT-DS490 kotiteatteri paketti tuli tuossa kuun alussa voitettua, eli sillä katselen. Onglemana on vaan noiden DivX tekstitysten kanssa ja se taitaakin olla ongelmana lähes kaikissa dvd-soitimissa. TV:nä Philipsin 36" laajakuva. Myös omistan PS2, jolla tulee joskus katottua.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anttilasta 1 1/2 vuotta sitten ostettu united dvd-soitin , Toshiban 28 normaali telkku, ihan jees näillä pärjää , vaikkei kyllä mitään kovin kummosia elämyksiä saakkaan.
 

Rize

Jäsen
Televisiona toimii pienikokoinen 14" Sony DVD:t katson joko Playstation2:lla tai XBoxilla.

Kotiteatterina toimii Logitechin Z-680-sarja, johon sisältyy DTS, Pro Logic 2 ja 5.1 - dekooderit. Tehoakin löytyy riittävästi: laite tuottaa tehoa noin 5000 Wattia RMS.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
DivX/DVD-soittimen hankinta

Nostetaanpa tätäkin välillä ylös.

Eli tarkoitus olisi hankkia DVD-soitin hintaluokkaa kohtuullinen (so. 100-200 euroa). Soittimesta pitäisi löytyä DivX-toiston lisäksi kaikki muut ns. perusominaisuudet. Antakaapa vinkkejä, millainen peli kannattaisi ostaa?
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Kuvia tulee katseltua Eurolinen diiviidii-soittimella. Hinta karvan alle satasen ja kaupan päälle 24 enemmän tai vähemmän laadukasta elokuvaa. Ensimmäinen soitin sippasi jo kuukauden jälkeen, mutta takuun ansiosta sain uuden pelin tilalle ja vieläpä uudempi malli kuin ostaessa
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Eli tarkoitus olisi hankkia DVD-soitin hintaluokkaa kohtuullinen (so. 100-200 euroa). Soittimesta pitäisi löytyä DivX-toiston lisäksi kaikki muut ns. perusominaisuudet. Antakaapa vinkkejä, millainen peli kannattaisi ostaa?
Itselläni on Philipsin DVP630 DivX soitin ja eipä valittamista ole ollut. Toistaa lähes kaikki formaatit ja hinta oli 139 tai 149 esim. hobbyhallissa. Dual-layer levytkin kuulemma toistaa, vaikken ole itse niitä päässyt vielä itsepoltettuna testaamaankaan.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Leffoja tulee nykyään ajanpuutteen takia katsottua aivan liian harvoin, ennenvanhaan oli yks suosikkiharrastuksista.
Käytössä on Pioneerin VSX-859 viritinvahvistin, JVC DR-M10 tallentava DVD, Pioneer 535 multiregion DVD, Hitachi 42PD5300 plasma, Bose Acoustimass 10 kaiutinsarja ja Finluxin joku 420 digiboxi.
Laitteet sopivat hyvin yhteen ja liitäntöjä löytyy tarpeeksi, meikäläiselle ainakin.Jos joku on hankkimassa tallentavaa DVD:tä niin JVC:tä voin suositella ainakin oman kokemuksen perusteella.Plasmanostajalle voin myös suositella omaani mutta saatavana on myös tautisen hyvään hintaan Panasonicin TH-30 Viera, joka vie kyllä pidemmän korren mielestäni.
Musiikkia kuuntelen Infinityn vanhoilla 7.2 i kajareilla, ovat kauniit kuin antiikin veistos ;). Näitä vauhdittaa Cambridge Audion vahvistin ja Rotelin CD.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Laitetaanpa nyt tähän ketjuun kysely pystyyn, kun en viitsi uutta ketjua avata.

Eli olen hankkimassa DVD-soitinta, ja kyseeseen tulevat vain halpamallit, joista olen katsastellut seuraavia:

*Philips DVP 630
*Kiss DP-1000
*Elta 8883A
*LG:n joku malli, en muista

Eli, mikä seuraavista olisi paras vaihtoehto? Toki saa ehdottaa jotain muutakin merkki/mallia, kunhan laite toistaa divX:ää. Olisi myös mukava kuulla ylläolevista laitteista käyttäjäkokemuksia.

Itselle jäi ensin sellainen kuva, että noista laitteista Elta olisi paras vaihtoehto, mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni ensisilmäyksen jälkeen...
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Viestin lähetti Kipa84
Eli olen hankkimassa DVD-soitinta, ja kyseeseen tulevat vain halpamallit, joista olen katsastellut seuraavia:

*Philips DVP 630
*Kiss DP-1000
*Elta 8883A
*LG:n joku malli, en muista

Sen perusteella, mitä olen muilta kuullut, näistä paras lienee tuo Philipsin soitin. Itse en ole päässyt näistä mitään kokeilemaan, joten varmuudella on vaikea sanoa mitään. Luulisi kuitenkin, että tuo Philips on paras.

Itse ostin tällä viikolla sitten uuden soittimen, kyseessä oli Pioneerin DV-470. Todella tyytyväinen olen ko. laitteeseen ollut, toistaa mukisematta Divx/Xvid-pakatut elokuvat (lukuun ottamatta packed bitstream -ongelmaa, joka taitaa olla kaikilla soittimilla). Tekstityksetkin toimivat ilman ongelmia, ovat vaan ehkä hieman pienet, mutta kyllä niistäkin selvää saa. Tavallisia DVD-levyjä soitettaessa kuvanlaatu ym. ominaisuudet ovatkin sitten taattua Pioneer-laatua, eli suurin piirtein parasta mitä tässä hintaluokassa saa. Vähän jäi pännimään se, että hätäilin ja menin kaupasta ostamaan aluekoodatun mallin. Nimittäin netistä tilaamalla olisi saanut aluekoodivapaan version 30 € halvemmalla. Mutta minkäs teet, kun heti piti saada.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tällä hetkellä katsotaan stereoäänellä ja xboxilla, mutta kunhan asennukset ja laitteet saadaan paikalle niin:

Harman/Kardon avr-630
Audio Pro stage 6 + Audio Pro cinema5-paketti
dvd-soittimen merkistä ei vielä hajua
Sonyn 29" töllö.

Kaipa noilla alkuun pääsis, 7.1 leffoja odotellessa ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös