Minkälaisilla vehkeillä katsot DVD:eitä ?

  • 12 355
  • 102

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse katselen 90" 16:9-kuvaa. Projektorina toimii Panasonicin mainioa PT-AE500, valkokankaana 0,93 gaininen kiinteä screeni.

Kuva on muuten sen verran hyvä, että tykkiä voi suositella kaikille varauksetta. Halvempi kuin puolet pienempi plasma, ja lamppujen käyttöiän lyhyyden takia laitteen päivittäminenkin on tuskattomampaa.

DVD-soittimena Harman/Kardonin HK 22, siitä komponentilla kuva tykkiin ja optisella piuhalla ääni vahvariin. Vahvistin on tällä hetkellä JVC:n joku zydeemi, pikkuveljeltä lainassa. Yamahan RX-V450 on ostoslistalla ja tullee hankittua ennen joulua. Kajarit ovat tämän kotiteatterin murheenkryyni, ylivoimaisesti heikkolaatuisin osa. Subbaria lukuunottamatta. Etukaiuttimet menevätkin vaihtoon jahka saan kerättyä tarpeeksi rahaa... Ensi kevääseen saakka jytistellään vielä nykyisillä malleilla.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Rize
Kotiteatterina toimii Logitechin Z-680-sarja, johon sisältyy DTS, Pro Logic 2 ja 5.1 - dekooderit. Tehoakin löytyy riittävästi: laite tuottaa tehoa noin 5000 Wattia RMS. [/B]

Onkos tuo vahvistin suurikokoinen noin fyysisiltä mitoiltaan? Aika mukavasti tehoa kuitenkin, toivottavasti et asu kerrostalossa...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Juhaht
Itse katselen 90" 16:9-kuvaa. Projektorina toimii Panasonicin mainioa PT-AE500, valkokankaana 0,93 gaininen kiinteä screeni.

Kuinka kaukaa katselet? Olen miettinyt josko jättäis television päivittämättä ja panostaisi tykkiin ja kankaaseen. Uutiset ja yms. turhuuden voi katsella kyllä kaksysilläkin, leffat ja urkan sitten tölläis tykillä. Olohuone ei tosin anna periksi kuin noin 2-2,5 metrin katseluetäisyyden, eli maksimi kuvakokoa ei liene ole aiheellista käyttää? Budjetissahan liikuttanee samoilla asteilla, ottaisko hyvän tv:n tai tykkisysteemit.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Olen hankkimassa...vihdoin ja viimein DVD-soitinta, kertokaapa että mikä olisi nyt se paras valinta. En ole ajatellut ostaa mitään tallentavaa, mulle riittää ihan peruspeli. Hinnat ovat näköjään 70-150 euroa. Olen ajattelut kuitenkin valita ihan merkkituotteet, en oikein usko näihin kaikemaailman euroline, united yms. merkkeihin. Mutta jos jollain on niistä hyvää sanottavaa voi senkin sanoa. Mutta jos esim. Sonyn saa 100€ ja United maksaa 90 niin kyllä Sonyn valitsen. Tietenkin Unitedissa voi olla jotain juttuja enempi mutta kuitenkin.

No sekavasta jutusta yhteenveto! Mikä soitin kannattaa hommata ja miksi!
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti massimo
No sekavasta jutusta yhteenveto! Mikä soitin kannattaa hommata ja miksi!

Itse olin ihan vähän aikaa sitten samoissa ostopuuhissa, eli hommaamassa laadukasta perussoitinta, joka on myös edullinen. Paljon tuli kyseltyä ja kommentteja ja arvosteluja luettua eri soittimista. Esim. Unitedin halvinta mallia olisi saanut muistaakseni 69 e:n hintaan, mutta se näyttää kyllä kaupan hyllyllä todella rumalta matolaatikolta. Lopulta kaikkien suosittelujen ja arvostelujen perusteella päätin ostaa Sony DVP-NS355 -merkkisen soittimen. Hintaa On/Offista ostettaessa 105 e, Gigantissa sama soitin hintaan 95 e, oli vaan loppu tuolloin. Ajattelin, että jos tuohon hintaan saa laadukkaan ja kestävän Sonyn, jota joka puolella kehutaan ja arvioidaan hintaluokkansa parhaaksi, niin on se nyt parempi satsaus kuin melkein samanhintaiset halpikset, joista saa lukea yhtä paljon haukkuja kuin myönteisiä kirjoituksia, ja joiden kestävyydestä ei ole mitään takeita.

Eli oma ehdotukseni olisi tuo Sony DVP-NS355. Toiminut täysin moitteetta, pitää hiljaista ääntä, toistaa lähes kaikki formaatit, kaukosäädin selkeä ja siinä on helvetin hyvä signaali. Tyylikkään näköinenkin on. Toinen samaan hintaluokkaan (vähän päälle 100 e) menevä, pelkkiä kehuja saanut soitin on Philips DVP-520. Harkitse sitäkin.

Tietysti sitten, jos mennään jo esim. 150 e:n hintaluokkaan, voi saada ja varmaan saakin vielä parempiakin soittimia. Itse katselin nimenomaan tuollaisia korkeintaan n. 120 e maksavia soittimia.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Viestin lähetti Rize
Kotiteatterina toimii Logitechin Z-680-sarja, johon sisältyy DTS, Pro Logic 2 ja 5.1 - dekooderit. Tehoakin löytyy riittävästi: laite tuottaa tehoa noin 5000 Wattia RMS.

Kaivapa piruuttasi laitteen ottoteho. Kuulostaa nimittäin (yllätys yllätys) hieman liioitellulta tuo 5kW. Eiköhän totuus ole lähempänä 50 Wattia.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti pasil
Kuinka kaukaa katselet? Olen miettinyt josko jättäis television päivittämättä ja panostaisi tykkiin ja kankaaseen. Uutiset ja yms. turhuuden voi katsella kyllä kaksysilläkin, leffat ja urkan sitten tölläis tykillä. Olohuone ei tosin anna periksi kuin noin 2-2,5 metrin katseluetäisyyden, eli maksimi kuvakokoa ei liene ole aiheellista käyttää? Budjetissahan liikuttanee samoilla asteilla, ottaisko hyvän tv:n tai tykkisysteemit.

Sori, huomasin vasta nyt tämän viestisi. Katseluetäisyys on n. 3,8 metriä, mikä on aika lähellä THX-standardin mukaista suositusta. Tuolla parin metrin etäisyydellä kuvakokoa kannattaa pienentää jonkun verran, ihan katselun mielekkyyden vuoksi. Itse suosittelen ehdottomasti (laadukasta) projektoria, mikäli huone on mahdollista pimentää katselun ajaksi. Kuvakoko ja tunnelma on aivan eri luokkaa kuin mitä plasmoilla ja lcd-töllöillä saa aikaan eikä hintakaan päätä huimaa. TV:n katseluun projektori ei toki kalliiden ja lyhytikäisten lamppujensa vuoksi oikein sovellu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Vteich
Eli oma ehdotukseni olisi tuo Sony DVP-NS355. Toiminut täysin moitteetta, pitää hiljaista ääntä, toistaa lähes kaikki formaatit, kaukosäädin selkeä ja siinä on helvetin hyvä signaali. Tyylikkään näköinenkin on.

Itse suosittelisin tuossa hintaluokassa pyörittäessä vaikkapa Sonyn DVP-NS590P:tä. Se on periaatteessa sama soitin kuin NS355, mutta lukee _kaikki_ eri levyformaatit ja tukee progressiivista skannia. Löytyypä siitä komponenttiulostulokin. Eipä noita kahta viimeksi mainittua tavallinen käyttäjä välttämäti tarvitse, mutta mikäli joskus on aietta hankkia plasmaa, lcd-töllöä tahi projektoria, on proge skanni käytännön pakko hyvälaatuisen kuvan saamiseksi.

Hintaa soittimella on muistaakseni n. 120-140 euroa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Otsikkoon viitaten, vehkeet on ihan kunnossa. Ainakaan vaimo ei ole ikinä valittanut.

Juttuna tämä oli niiin huono, että odottelen pelikieltoa, mutta käynpä nyt samantien kysymässä vaimolta joskos se ....


Meillä on siis DVD soitin ..... joku phillipsi ... kovalevyllä varustettu dvd tallennin. Adjöö VHS, I hope that we wont meet ....
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Nännimäinen
XBoxilla Philipsin telkkarista. Todella vähän tulee kyllä leffoja katseltua. Mitkään kotiteatteriysteemit miljoonine kaiuttimineen eivät saa viisariani värähtämään.

Sama täällä. Äksäpoksin DVD-soitin riittää hyvin ja Philipsin 14-tuumaisesta näkee juuri sen mitä tarviikin. Äänet tulee sentään stereoiden kautta kun Boxin saa niihin näppärästi kiinni.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
DVD-soittimena Onkyo ja telsana 28" Panasonic laajakuva. Huikean stereo-äänentoiston tarjoaa International-viritinvahvistin vm. 1964 alkuperäisine kaiuttimineen.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tällä hetkellä leffoja tulee kateltua seuraavalla setillä:
Töllönä Panasonic 28 laajakuva
United tms DVD soitin
Mark 5.1 kajarisetti

Nuo on tarkoitus päivittää (miel lähiaikoina) seuraavasti:
Tölloksi LG/Samsung plasma (tämän hankinta on tod näk kauiten jäissä)
DVD-soittimeksi joku sony tms 120-140 egen soitin
Yamaha 350/450 tai vastaava viritinvahvistin
Kajareiksi Audio Pro:n cinema sarja(eukko ei halua lattiakajareita, joten tuo lienee passeli hinta/laatu suhteella)

Jos löytyy käyttökokemuksia esim tuosta Audio Pro:n setistä tai Jammun vahvareista, niin kertoilkaa ihmeessä.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Viestin lähetti mekabyte
Nuo on tarkoitus päivittää (miel lähiaikoina) seuraavasti:
Tölloksi LG/Samsung plasma (tämän hankinta on tod näk kauiten jäissä)
Jos on tarkka niin kannattaa todellakin katsella LG:n ja Samsungin plasmoja eri kuvalähteillä ja sen jälkeen tehdä päätös.Kuva ei kyllä yllä lähellekään seuraavan hintaluokan masiinoihin, ja nämäkään eivät kuitenkaan ole ilmaisia.
Mutta telkkaria ostaessa toisen mielestä Sony on hyvä ja toisen taas Panasonic, eli makunsa kullakin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti mekabyte

Jos löytyy käyttökokemuksia esim tuosta Audio Pro:n setistä tai Jammun vahvareista, niin kertoilkaa ihmeessä.

Tuo Audio Pron Cinema-sarja on varsin passeli tuollaisen halvemman hintaluokan kajarisarjaksi.

Ostin itse viime viikonloppuna tuon Yamahan rx-v450-vahvistimen ja tällä hetkellä ainakin olen erittäin tyytyväinen. Säätömahdollisuudet vanhaan vahvistimeeni verrattuna ovat moninkertaiset ja suhteelliseen pieneen kerrostalokämppään tuo riittää paremmin kuin hyvin. Vahvarin kautta saa vedettyä kaksi komponenttisignaalia, mikä oli myös omaa käyttöäni ajatellen tärkeää. Nyt Xbox ja DVD-soitin menevät komponentilla vahvistimeen ja vahvistin hyvälaatuisilla komponenttipiuhoilla videoprojektoriin. Mycket bra verkki, eikä hintaakaan niin hirviästi ole.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Philips 28" töllö
Eltax DV 100
Eltaxin kaiuttimet 5 kpl
Yamaha RX-V350 vahvistin

Täytyy sanoa, että kivasti rokkaa nuilla.
Eltaxin soittimen ostin vuosi sitten hintaan 89 euroa ja takuu 2 vuotta toistaa ostetut levyt hyvin. Sehän riittää, koska itse ainakin haluan omistaa hyvän elokuvan oikeasti. Mitään muistiahan ei laitteessa toki tuohon hintaan ole, mutta on se sentään aluekoodivapaa. Cd levyjenkään toistossa ei puutteita ole.
Töllö 3 vuotta vanha.
Vahvarin ja kajarit ostin veronpalautuksilla.
Digiboksi ja subbari tuosta viihdekeskuksesta puuttuu.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Itselläni DVD soittimen virkaa ajaa tietokoneen Liteonin DVD asema. Kuvanlaatu on monitorin kautta hyvä ja muutenkin tällainen ihan OK kompromissiratkaisu opiskelijabudjetilla.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
VHS => HDD => DVD

Olisikohan tämä oikeampi ketju kysyä? Noh, yrittänyttä ei laiteta.

Eli eli tarkoitukseni olisi saada wanhoja VHS-nauhoja ensin kovalevylle ja sitä kautta sitten editoituna DVD:lle.

Laitteisto on seuraava:
VHS-nauhuri - Sony SLV-SE70 (noin mallia 1999)
HDD-/DVD-tallennin - LG RH7500 (noin mallia 2005)

Laitteistossa ei ole mitään vikaa, sillä aiemmin kaikki on toiminut hienosti, kun olen ottanut kuva-/äänisignaalin ulos VHS-nauhurin scart1-liittimestä ja tuonut sisään sen HDD-/DVD-tallentimen scart2-liittimeen. Tästä sitten HDD-/DVD-tallentimen scart1 pitkin signaali edelleen television scart1-liittimeen.

Nyt ongelman muodostaa digiboxi. Digiboxi on kiinni HDD-/DVD-tallentimen scart2-liittimessä eikä tallentimessa ole enempää scart-paikkoja. VHS-nauhurin takaa löytyy 2 scart-liitintä sekä äänen ulosotto eli siellä ei ole minkäänlaista S-VHS- tai video-RCA-lähtöä.

Ajattelin ratkaista ongelman ostamalla laadukkaan Techlinkin johdon, jossa toisessa päässä on scart-liitin ja toisessa päässä kolme RCA-liitintä (video, audio left, audio right). HDD-/DVD-tallentimen takaa löytyy AV3-paikka, jossa on paikka juuri noille RCA-liittimille. Samat liitännät löytyvät vielä laitteen edestäkin nimikkeellä AV4. Käyttöohjeessa mainitaan vain, että laite (videonauhuri, videokamera etc.) pitää vain liittää noihin liitäntöihin ja vaihtaa sisääntulevaksi signaaliksi vastaavasti AV3 tai AV4. Joudun joka kerta digiboxista tallentaessani vaihtamaan sisääntulevan signaalin AV2:ksi, joten siinä en tee virhettä. Ostamassani johdossa signaali myös kulkee molempiin suuntiin, joten senkään suhteen ei pitäisi olla ongelmia.

Ongelma on vain se, että televisioruutu pysyy täysin mustana (...ja olen jopa muistanut avata television...). Testailin jälleen pelkällä scart-liittimellä (eli irroitin digiboxin) ja kuva/ääni tulivat hienosti. Ainoastaan tällä uudella johdolla/uudella liitäntäkokoonpanolla homma ei tunnut pelittävän. Mikä nyt neuvoksi?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Saksasta halvalla tilattu Pioneer DV-585A-soitin pukkaa signaalia JVC:n 28-tuumaiseen halpislaajakuvatelkkariin. Soitin on muutettu aluekoodivapaaksi.

Kunnon kajareita olen suunnitellut ostavani, varmaan jotkut pätevät stereokaiuttimet ja hyvä subbari, tähän kämppään kun ei oikein fiksusti 5.1 sovi. Ehkä sitten kesän tuloilla, vaikka niillekin toki muutakin käyttöä löytyisi.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Päivitetääs:

TV: Finluxin 28" putkitöllö
DVD: Panasonic dvd-s35
Vahvari: Pioneer vsx-d512
Etukajarit: Jamo e370
Subwoofer: Ultimate Alteus

Eli takakajarit odottavat muuton johdosta uutta sijoituspaikkaa taloyhtiön verkkokellarissa ja tilalle on tullut subwoofer. Subbarin tulo oli kyllä aikamoinen piristysruiske leffakoneistolle, tuo hieman uskottavuutta räjähdyksiin ja ammuskeluihin. Keskikajari nyt on niin turha, että sellaista en lähitulevaisuudessa hanki.
 

ipaz

Jäsen
TV: Panasonic TH-37PX70E plasma
DVD: Play Station 3
Vahvari: Sony STR-DE697
Kaiuttimet: uudet hankinnassa

Itseasiassa tuo vahvari on ollut kohta vuoden turhan panttina, kun en ole saanut hankittua uusia kaiuttimia vanhojen roskiin (kierrätykseen) lentäneiden tilalle. Bosen ACOUSTIMASS® 3 systeemin 2.1 kaiuttimet ja suppari harkinnassa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Töllönä Phillipsin 25" kuvaputki malli. DVD-soitin on LG HT902TBW ja siihen kuuluvat kotiteatterikaiutinsarjahärpäke (5.1).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Samsungin 32" LCD ja LG:n mikrostereot, siinäpä se. Soitin toistaa cd:t ja dvd:t, joten simppeli ja siisti paketti kaltaiselleni amatöörille.

Blue Ray -soitinta olen kuolannut, josko kesään mennessä joko PS3:n tai pelkän soittimen hommaisin. Siinä vaiheessa tulee ehkä hommattua parempi äänimaailmakin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PS2 ja tietokone on toistaiseksi riittänyt. Kyllähän sellaiselle laadukkaalle DVD-soittimelle ja äänentoistolle olisi tietysti tilausta, mutta katsotaan nyt ensiksi, että tulee hommattua joku parempi töllö ja sitten jos on tilavempi kämppä vielä. Nuo kaksi kelpaa vielä, vaikka PS2 nyt tosi tönkkö DVD-soitin onkin.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Panasonicin 32" LCD ja saman valmistajan DVD-soitin. Vahvistimena Yamahan RX450V. Pääkaiuttimet Amphionin Creonit, keskikanava Amphionin Origo ja takana Amphionin Heliumit.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En nyt löytänyt tähän hätään varsinaista tv-ketjua, vaikka sellainenkin jossain varmaan on, mutta olen tuumaillut tällaista tv:tä:
http://www.sony.fi/product/t32-w-series/kdl-40w4000
Onko kokemuksia? Jos, niin minkälaisia? Olen uutta tv:tä hankkimassa pikkuhiljaa ja 40 tuumaa ja ~1000e hinta olis vaatimuksina. Ja Sonyyn olen yleensä mieluiten luottanut näissä elektroniikka-asioissa... paitsi pelikonsoli on xBox360. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös