Minkä vinyylilevyn ostit viimeksi?

  • 49 215
  • 380

tsei_tsei

Jäsen
Mitähän näitä nyt on. Olisikohan viimeisimmät:

El-P - High Water
Non-Prophets - Hope
Alias - Muted
MF DOOM - Special Blends vol. 1

Kyllähän vinyyleitä tulee ostettua vielä säännöllisesti. Tosin tällä hetkellä rahapula rajoittaa harrastustoimintaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
The Darkness ja One Way ticket to Hell...and Back, joka on siitä harvinainen 2000-luvun julkaisu, että se on alkujaan tehtykin vinyyliformaattia varten. 17 minuuttia per side ja balladit molempien puolien lopussa.
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
lejon kirjoitti:
The Shins: Oh, Inverted World

On muuten aika kipeen hyvä levy. Mun mielestä ehkä jopa parempi, kuin niiden toka, vähän helpompi chutes too narrow. Tyypit oli mahtavia livenäkii.

Meikäläisen uusimmat oli:

Brecker Brothers - Heavy Metal BeBop
Belle & Sebastian - Fold Your Hands Child, You Walk Like a Peasant
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Vinyylimetallia

Jaa tämmöinenkin ketju. Viime levymessuilta jäi käteen kauan etsimäni Metal Churchin eka levy (vielä on haussa Waynen soolo), Exoduksen mainio Bonded by blood sekä infernolehden thrash-listalta bongaamani Voivodin War and pain jossa tosin on levyteollisuuden historian p*skimmat soundit.

Joka vuosi tulee ostettua jotain. Lähinnä niitä levyjä jotka ovat jossain komerossa c-kasetilla tai jotka muuten olisi pitänyt hankkia 20v sitten.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Banzai tai Roadrunner, pitää tarkistaa illalla. Ei ollut mitenkään järkyttävän kallis, joten tuskin mikään harvinaisuus.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Viimeisin ostamani vinyyli taitaa olla ostettu joskus vuonna 90 tai jotain sitä luokkaa. Taitaapi olla Gunnareiden Appetite For Destruction alkuperäisellä sensuroimattomalla Suomessa julkaisemattomalla kannella.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
No M.O.D.:n Surfi´n M.O.D. toissa viikolla Secondhand Swmpista. Loistavaa Trashia 80-luvulta. Sitä ennen tuli hankittua seinälle Judas Priestin British Steel.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jj kirjoitti:
Banzai tai Roadrunner, pitää tarkistaa illalla. Ei ollut mitenkään järkyttävän kallis, joten tuskin mikään harvinaisuus.

Ei se mikään harvinainen levy millään mittapuulla olekaan, vaikka metallin virstanpylväs onkin. Ground zero on alkuperäinen jenkkiversio, Roadrunner europpalaistettu painos, jossa on Bonus-biisinä Big Gun ja Banzai puolestaan kanadalaispainos tuosta jenkkiversiosta.

Keräilijällä pitäisi olla nuo kaikki: eka painos, bonusbiisinen roadrunner ja banzai-versio koska sitä painettiin kaikkein vähiten.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Kun tulee levy ostettua niin ekana katotaan onko vinyyli saatavissa/onko tulossa. Jos vinyyli julkaistaan myöhemmin, yydyn odottelemaan siihen asti. Pari kertaa on toki käynyt niin että on julkaistu/löytynyt niin helmi levy että pakko ostaa cd. Tosin vinyylin ilmestyessä kaupoille/löytyessä saa cd-levy jäädä pölyttymään.

Viimeksi ostin: IGNITE - Place called home
Cataract - with triumph comes loss
varauksessa uusin IGNITE
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
avatar kirjoitti:
Viimeisin ostamani vinyyli taitaa olla ostettu joskus vuonna 90 tai jotain sitä luokkaa. Taitaapi olla Gunnareiden Appetite For Destruction alkuperäisellä sensuroimattomalla Suomessa julkaisemattomalla kannella.


Hassu sattuma, itse ostin juuri samanlaisen levyn (siis orig. kansilla) n. 2 vuotta sitten kirpparilta ja en ole sen jälkeen lp-levyä ostanut.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Aces High kirjoitti:
Hassu sattuma, itse ostin juuri samanlaisen levyn (siis orig. kansilla) n. 2 vuotta sitten kirpparilta ja en ole sen jälkeen lp-levyä ostanut.

Näinköhän kuitenkaan olisi Lappeenrannasta Poriin saakka kulkeutunut, koska omani olen jo pistänyt kiertoon aikoja sitten. En ole koskaan edes sen kummemmin ollut kyseisen bändin fani tai mitään.

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että paljonko kyseisestä platasta jouduit pulittamaan divarissa? Itse joskus vuosia sitten markka-aikaan tyrkkäsin sen eteenpäin, en enää edes hintaa muista, paljonko sain, ei kovin ihmeitä kuitenkaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Metal Church

Yläpesä kirjoitti:
Ei se mikään harvinainen levy millään mittapuulla olekaan, vaikka metallin virstanpylväs onkin. Ground zero on alkuperäinen jenkkiversio, Roadrunner europpalaistettu painos, jossa on Bonus-biisinä Big Gun ja Banzai puolestaan kanadalaispainos tuosta jenkkiversiosta.

Keräilijällä pitäisi olla nuo kaikki: eka painos, bonusbiisinen roadrunner ja banzai-versio koska sitä painettiin kaikkein vähiten.

Levy osoittautui Banzaiksi, muistelinkin että siinä oli kendokepittäjä keskiössä. Voihan ressi sentään, pitääkö tässä metsästää yhden biisin takia sama levy uudestaan. Ei näköjään, biisi löytyy sentään niiden kotisivuilta. Keikkailevat kesällä näköjään Ruotsissa ja Tanskassa, mutta menee just päällekäin esim. Saunan kanssa.

Myös sitä livelevyä on kehuttu, matsku vuodelta -84 ja wayne-vainaa puikoissa. Netistä löytyi myös tieto että tämän kuun 26. päivä olisi tulossa uusi levy. Great, edellisestä kelvollisesta onkin vasta 15 v...
 
Viimeksi muokattu:

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
avatar kirjoitti:
Näinköhän kuitenkaan olisi Lappeenrannasta Poriin saakka kulkeutunut, koska omani olen jo pistänyt kiertoon aikoja sitten. En ole koskaan edes sen kummemmin ollut kyseisen bändin fani tai mitään.

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että paljonko kyseisestä platasta jouduit pulittamaan divarissa? Itse joskus vuosia sitten markka-aikaan tyrkkäsin sen eteenpäin, en enää edes hintaa muista, paljonko sain, ei kovin ihmeitä kuitenkaan.

Juuri äsken satuin pakkaamaan ko. levyn muuttokuormaani ja samalla tarkastelin ne pari vanhaa hintalappua mitä kannessa vielä oli: toinen 120 mk ja toinen 2,5 €. Jälkimmäinen oli hinta minkä maksoin Jyväskylän radiokirpparilla joskus 2-3 vuotta sitten. Jos sattuisikin sama levy olemaankaan, niin ei se vielä Poriin asti ole päässyt, JKL:n kautta tänne PK-seudulle vasta, mutta ans´kattoo, vielä se Poriinkin kerkeää, kuhan tässä vähän vanhetaan.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Hellacopters - High Visibility

Tosin en sita gatefold versiota missä on No Dogs kappale vaan se ihan perussetti. 14,5€ keltaisesta jäänsärkijästä.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Kotka Rankki Ohutta Yläpilveä: Alavilla mailla hallan vaara
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Oho!

St. Pat kirjoitti:
Kotka Rankki Ohutta Yläpilveä: Alavilla mailla hallan vaara

Löysitpäs harvinaisuuden. Oliko kallis ja mistä löysit?
Itseltäni löytyy ko. bändin 'Pearl Harbour' sinkkuna. Kääntöpuolella 'Aamu HKL:n bussissa'.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisimmät jo saapuneet ovat James Dean Bradfieldin An English Gentleman-sinkun kaksi versiota ja Nicky Wiren Break My Heart Slowly-sinkku.

Ennakkotilauksessa on jo Bright Eyesin harvinaisuuskokoelma. Sen kohdalla oli helppo päätyä vinyyliversioon, koska sillä on 5 biisiä enemmän kuin CD-veljellään.

Ihan kiva huomata, että pinnan alla vinyyli on tekemässä pientä paluuta. Vastapainona kaikelle vitun IPod-kulttuurille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Moto kirjoitti:
Ihan kiva huomata, että pinnan alla vinyyli on tekemässä pientä paluuta. Vastapainona kaikelle vitun IPod-kulttuurille.

Itse näkisin että vinyyli on nimeomaan vastapainona cd:lle jonka myynti laskee samalla kun imurointi kasvaa. Itse ainakin olen jo jättänyt cd:n kokonaan pois ja hommaan musiikkini vinyylinä. Jos tämä ei ole mahdollista niin sitten digitaalisesti. Suomessa vinyylin saatavuus on vähän niin ja näin mutta onneksi on internet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös