Minkä Olympialajin poistaisit kisoista?

  • 16 634
  • 158

Turhat lajit jotka kaipaa poistamista

  • Ammunta

    Ääniä: 13 5,1%
  • Baseball

    Ääniä: 105 40,9%
  • Jalkapallo

    Ääniä: 53 20,6%
  • Jousiammunta

    Ääniä: 9 3,5%
  • Käsipallo

    Ääniä: 13 5,1%
  • Maahockey

    Ääniä: 40 15,6%
  • Melonta

    Ääniä: 10 3,9%
  • Miekkailu

    Ääniä: 21 8,2%
  • Nykyaikainen viisiottelu

    Ääniä: 73 28,4%
  • Nyrkkeily

    Ääniä: 16 6,2%
  • Painonnosto

    Ääniä: 21 8,2%
  • Purjehdus

    Ääniä: 19 7,4%
  • Pyöräily

    Ääniä: 8 3,1%
  • Pöytätennis

    Ääniä: 10 3,9%
  • Ratsastus

    Ääniä: 78 30,4%
  • Softball

    Ääniä: 127 49,4%
  • Soutu

    Ääniä: 7 2,7%
  • Tennis

    Ääniä: 11 4,3%
  • Vesipallo

    Ääniä: 21 8,2%
  • Uimahypyt

    Ääniä: 16 6,2%

  • Äänestäjiä
    257

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Surffaus on ainoa laji näissä kisoissa, jota on ihan turha seurata televisiosta. Ei mitään lajilta pois, mutta jotain tarvitsee keksiä että surffaus näissä karkeloissa on vielä jatkossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olympiavuonna? Lätkän MM-kisoissa joka vuosi.
No tavallaan toki näinkin, mutta kyllähän perinteisesti muina kuin olympiavuosina on kovempia rostereita mitä olympiavuosina. Tämä vuosi nyt tietysti poikkeus, mutta kyllähän huippumaat kuitenkin usein saavat kovia nippuja kasaan ja sitten olympiavuonna tulee selvästi heikompia jengejä mukaan.

Ja joo, Suomella ollut kieltäytymisiä paljon viime vuosina.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos olympialaisista olisi pakko poistaa lajeja, niin itse ottaisin seuraavat pois:

- kaikki ratsastuslajit
- nyrkkeily

Kaikki muut saavat puolestani jäädä. Yleisellä tasolla sanoisin, että on aika turha haikailla noiden ns. nuorisolajien poistoa, koska KOK yrittää pysyä ajan hermolla ja ei tule niihin kuitenkaan koskemaan.

Jos lähtökohtana on säästöjen aikaansaaminen, niin koskimelonta olisi aika nopeasti liipasimella. Suorituspaikan rakentaminen on varmasti aika sievoinen kustannuserä. Aiemmin ketjussa mainitut uintilajien karsiminen, sekaviestien karsiminen ja koriksen 3x3:n poistaminen eivät paljoa säästöjä toisi.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
No tavallaan toki näinkin, mutta kyllähän perinteisesti muina kuin olympiavuosina on kovempia rostereita mitä olympiavuosina. Tämä vuosi nyt tietysti poikkeus, mutta kyllähän huippumaat kuitenkin usein saavat kovia nippuja kasaan ja sitten olympiavuonna tulee selvästi heikompia jengejä mukaan.

Ja joo, Suomella ollut kieltäytymisiä paljon viime vuosina.
Mutta ei ole läheskään parhaat mukana.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Itse en ollut edes tietoinen tuosta miesten olympiafutiksen U23-säännöstä, mutta onpahan hölmö sääntö. Etenkin näin heti EM-kisojen jälkeen miesten olympiajalkapalloturnaus tuntuu noilla pilipali-rostereilla jotenkin vähäpätöiseltä ja merkityksettömältä (kun ei ole läheskään parhaat kehissä).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse en ollut edes tietoinen tuosta miesten olympiafutiksen U23-säännöstä, mutta onpahan hölmö sääntö. Etenkin näin heti EM-kisojen jälkeen miesten olympiajalkapalloturnaus tuntuu noilla pilipali-rostereilla jotenkin vähäpätöiseltä ja merkityksettömältä (kun ei ole läheskään parhaat kehissä).
Tämä vuonna tosin kisat on käytännössä U24-kisat koska mukaan sai nyt ottaa mukaan niitä pelaajia jotka oli vuosi sitten U23.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse en ollut edes tietoinen tuosta miesten olympiafutiksen U23-säännöstä, mutta onpahan hölmö sääntö.
FiFA suojelee mm-kisojen statusta tällä. Ihan hyvä että neljän vuoden välein parhaat pelaa. Jääkiekossa se onkin sitten juuri olympialaisissa ja mm-kisat kärsii inflaatiosta.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos turnaukseen suhtautuu nuorten turnauksena, jossa on pari Dani Alvesta hakemassa mitalia, tuntuuko se sitten sen jälkeen yhä merkityksettömältä vai ihan yhtä merkitykselliseltä kuin muutkin nuorten turnaukset? Sitä paitsi nuo matsit ovat aina erinomaisia.
 
Itse en ollut edes tietoinen tuosta miesten olympiafutiksen U23-säännöstä, mutta onpahan hölmö sääntö. Etenkin näin heti EM-kisojen jälkeen miesten olympiajalkapalloturnaus tuntuu noilla pilipali-rostereilla jotenkin vähäpätöiseltä ja merkityksettömältä (kun ei ole läheskään parhaat kehissä).
Tässä lajissa voitaisiin palata vanhaan periaatteeseen, että joukkueeseen saisi valita vain amatööripelaajia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tarvitaanko tosiaan kaksi erilaista painityyliä? Nyrkkeilykin on vähän turhan väkivaltaista ja veristä. Näitä itämaisia kamppailulajejakin on aika monta nyt, kun siellä ovat mukana judo, taekwondo ja karate. Judo riittäisi.

Surffaus vaikuttaa lajilta, joka tuli ja menee. Muuten järjestävällä maalla pitäisi aina olla rannikko, jossa on tarpeeksi suurta aallokkoa. Lisäksi laji ei ole mitenkään kiinnostavaa seurattavaa telkussa. Naisten finaalissa esim. kaksikko käytti about 25 min puskiessaan aaltojen läpi ja itse suoritukset olivat noin 10 sekunnin mittaisia. Ei jatkoon.

Purjehdus on sen sijaan uusiutunut sillä tavalla hyvin, että siitä on tehty tv-katsojille kohtuullisen katsojaystävällinen laji. Lisäksi nykyiset luokat ovat vauhdikkaampia kuin vanhat möhköveneet, joille piti tehdä aina omat avomeriradat (Soling, Star, Tornado).

Suunnistus olisi kiva olympialaji. Maastoa on missä vaan ja sekin on nykyisillä tekniikoilla kivaa seurattavaa telkusta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ehkä myös nuo hevoslajit ovat aika turhia - mitä järkeä tai inhimillisyyttä raahata jättimäisiä nisäkkäitä ympäri planeetan tepastelemaan tai hyppelehtimään? Sen sijaan ammunta on mielenkiintoista, eikä siitä tule mitenkään mielen sota, vaikka ilmeisesti Bryggare näin on jotenkin kommentoinut? Toki lajien sisällä voisi myös harrastaa karsintaa, uinti on aika ekstreemi esimerkki tästä. "Nuorisolajit" ovat järkevissä mitoissa aivan ok, mutta luulen että nuorison kiinnostuksen vähentymiseen vaikuttaa hyvin pitkälle muut syyt kuin lajivalikoima - nuorempien sukupolvien ajankäyttö ja valinnanvara on vaan yksinkertaisesti ihan eri tasolla kuin vaikka vain 20 vuotta sitten, puhumattakaan varhaisemmista ajoista.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haluaisin itse asiassa lisää uintimatkoja, 50 metrin matkat myös muihin kuin vapaauinteihin. Alkaa olla satanen liian pitkä matka monelle 50 metrin erikoismiehelle. Ja naiselle.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Haluaisin itse asiassa lisää uintimatkoja, 50 metrin matkat myös muihin kuin vapaauinteihin. Alkaa olla satanen liian pitkä matka monelle 50 metrin erikoismiehelle. Ja naiselle.
Ja sitten 15 metrin matkat sprinttereille, kaikissa tyyleissä, ja ehkä mahtuisi uusiakin tyylejä, itse olen elna tykännyt uida kylkiuintia, minkä isä opetti aikoinaan. Sekä voisi olla ultrapitkiä matkoja tyyliin 5000 ja 10 000 metriä. Ja ehkä sitten jokin uinti biathlon, olisi altaan päässä ilmapistooli. Vain mielikuvitus on rajana.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja sitten 15 metrin matkat sprinttereille, kaikissa tyyleissä, ja ehkä mahtuisi uusiakin tyylejä, itse olen elna tykännyt uida kylkiuintia, minkä isä opetti aikoinaan. Sekä voisi olla ultrapitkiä matkoja tyyliin 5000 ja 10 000 metriä. Ja ehkä sitten jokin uinti biathlon, olisi altaan päässä ilmapistooli. Vain mielikuvitus on rajana.

Erinomainen hassuttelu, mutta sanoisin silti, että vasta sen jälkeen olympialaisiin kun 15 metrin matkat ovat vakiinnuttaneet asemansa lajin omissa MM-kisoissa. Ultrapitkät matkat uidaan olympialaisissa jo ulkona.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tylysti voisi sanoa että venäläiset urheilijat. Maa on saanut porttikiellon kansainvälisiin urheilutapahtumiin mutta silti siellä on yli 300 venäläistä urheilijaa ja lisäksi vaikka siellä pitäisi kaiketi neutraaleissa väreissä kulkea niin taisi olla miekkailun palkintojenjako missä värit erottui niin selvästi ettei voinut erehtyä.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Tylysti voisi sanoa että venäläiset urheilijat. Maa on saanut porttikiellon kansainvälisiin urheilutapahtumiin mutta silti siellä on yli 300 venäläistä urheilijaa ja lisäksi vaikka siellä pitäisi kaiketi neutraaleissa väreissä kulkea niin taisi olla miekkailun palkintojenjako missä värit erottui niin selvästi ettei voinut erehtyä.
Kyllä kyllä, mutta Venäjän naisten lentopallomaajoukkueeseen ei saa koskea, heidän pitää päästä kisoihin. Verkkokalvoni kärsivät muuten.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse poistaisin kouluratsastuksen, softballin, baseballin, surffauksen ja jalkapallon. Olympialaiset on siitä hieno tapahtuma, että tulee seurattua aika laajaa lajikirjoa jota muuten ei seuraa ollenkaan. Esim. rugbya en ole koskaan katsonut, mutta yksi ottelu tuli katsottua ja se oli kyllä ihan mielenkiintoinen ottelu, vaikka en edes tiedä rugbyn sääntöjä. Myös ammuntojen niin jousi, ruuti, ilma-aseiden finaalit on myös kohtuu jännittävää seurattavaa, koska niissä näkee parhaiten sen, että kenellä hermo pitää ja kuka sulaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En poistaisi mitään, mutta jos olisi pakko niin poistaisin kaikki turhat uutuuslajit, eli käytännössä kaikki alle 50v mukana olleet. Joitain poikkeuksia olisi joita en poistaisi, esim golf ja mahd muut isot lajit.

Uinnista poistaisin saman tyylin useat matkat ja lisäisin takaperin uinnin, joka on vesillä liikkumisen jaloin muoto, kokeilkaa.

Muuten olen sitä mieltä, että olympialaisten suosion lisäämiseksi ei pidä lisätä lajeja vaan vähentää, ts lisätä olympiakullan ja -kisojen arvoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös