Tuli tuossa taas jostain syystä innostuttua lukemisesta. Minulla kun tuo lukeminen tapahtuu aina sykleissä, eli saatan olla puolikin vuotta lukematta kirjan kirjaa, mutta sitten luen taas useamman putkeen. Löysin joululahjaksi saadun Michael Connellyn Avoin ja ratkaisematon kirjan, ja lukaisin sen parissa päivässä läpi. Oikein mukavaa luettavaa, ja jännitys ja mielenkiinto säilyi loppuun saakka. Tästä innostuneena lukaisin sitten Jarkko Sipilän Kulmapubin koktailin ties monennenko kerran. Kyseessä siis novellikokoelma, jossa on muutama oikein hauska tarina. No kun vauhtiin oli päästy, niin kaivoin hyllystä Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja - Tolppa apinan. Tuonkin olin lukaissut aiemmin, mutta silti naurua riitti ihan mukavasti, vaikka kirja hyvässä muistissa vielä olikin.
No jotain uutta luettavaaa kaupasta etsiskelin, ja mitä silmäni näkivätkään. Vuoriselta oli ilmestynyt uusi teos dekkarisarjaan, eli kyseessä siis Veljekset Vaselin, joka on jatkoa Nokimustalle seikkailulle. Kun olin jo tuon Nokimustan seikkailun aiemmin lukenut, niin olihan tuo pakko ostaa. Kirja on nyt luettu, ja muutaman kerran taisin nauraa ääneen tuota lukiessani. Nyt vain odottelemaan Kristianin teinivuosia, joka ilmestyy tänä keväänä. Ennen sitä taidan kuitenkin lukaista nuo kaikki Juoppohullun päiväkirjat, ihan vain muistin virkistämiseksi, uudestaan.