Designer kirjoitti:Dan Brownin Enkelit ja Demonit luettu.
Mielestäni Brown ei edes pyri ns. laadukkaaseen ilmaisuun, vaan hänen tyylinsä on hyvin suoraviivaista. Nuo kirjojen aiheethan antaisivat mainiot mahdollisuudet vaikka minkälaiseen kerronnalliseen kikkailuun jo ihan silkalla miljöön kuvailulla, mutta itse tykkään tuosta tapahtumien kulkuun keskittyvästä tyylistä. Ymmärrän kyllä, miksi se ei toisiin iske. Itse en ole fysiikkaa lukenut lukion kurssien jälkeen mutta jopa sillä pohjalla ymmärsi, että nyt otetaan aika roimia oikopolkuja ja surutta. Toisaalta, olisiko se ollut kivaa jos niitä asioita olisi selitetty sivutolkulla...Alamummo kirjoitti:En tykännyt tästäkään Brownin kirjasta. Brown ei osaa kirjoittaa kovinkaan laadukkaasti ja aihe oli sen verran ylilyövä, että se ärsytti. Lisäksi fysiikaalisia ilmiöitä ja käsitteitä oli käsitelty aika huolettomasti ja liiallisella kirjailijan vapaudella. Ehkä se ei suurinta osaa lukijoista haittaa, mutta itse luen paljon fysiikkaa käsittelevää kirjallisuutta ja tästä syystä moni asia kirjassa kävi hermoon.
Designer kirjoitti:Mielestäni Brown ei edes pyri ns. laadukkaaseen ilmaisuun, vaan hänen tyylinsä on hyvin suoraviivaista. Nuo kirjojen aiheethan antaisivat mainiot mahdollisuudet vaikka minkälaiseen kerronnalliseen kikkailuun jo ihan silkalla miljöön kuvailulla, mutta itse tykkään tuosta tapahtumien kulkuun keskittyvästä tyylistä. Ymmärrän kyllä, miksi se ei toisiin iske. Itse en ole fysiikkaa lukenut lukion kurssien jälkeen mutta jopa sillä pohjalla ymmärsi, että nyt otetaan aika roimia oikopolkuja ja surutta. Toisaalta, olisiko se ollut kivaa jos niitä asioita olisi selitetty sivutolkulla...
Joskus pitää hankkia noita hänen kirjojaan englanninkielisenä ja katsoa, minkä verran käännös on vaikuttanut tuohon kerrontaan.
Eipä kannata nähdä vaivaa. Enkelit ja Demonit pukki toi vuosi sitten englanninkielisenä ja yhtä helppolukuista se oli kuin suomeksikin.Designer kirjoitti:Joskus pitää hankkia noita hänen kirjojaan englanninkielisenä ja katsoa, minkä verran käännös on vaikuttanut tuohon kerrontaan.
Ohmi kirjoitti:Nankingin verilöyly tuli päätökseen viime yönä. Harvemmin kirjoista on saanut samanalaista pahanolontunnetta, kuin minkä tuo kirja aiheutti. Suosittelen lämpimästi kaikille.
eagle kirjoitti:Remeksen uusin 6/12. Pakko sanoa, että Remeksen edeltävistä kolmesta ns. aikuiskirjasta kaksi oli pieniä pettymyksiä. Edellinen oli taas jo parempi ja nyt erinomainen kirja. Top-3 Remeksen kirjoista, suosittelen todella vahvasti!
Itse olen myös lukenut Remeksen kaikki kirjat (mukaanlukien nuorille suunnatut kirjat) lukuunottamatta noita kahta viimeisintä. Henkilökohtainen suosikkini on Ruttokellot, se oli myös ensimmäinen, jonka hänen tuotannostaan luin.eagle kirjoitti:Remeksen uusin 6/12. Pakko sanoa, että Remeksen edeltävistä kolmesta ns. aikuiskirjasta kaksi oli pieniä pettymyksiä. Edellinen oli taas jo parempi ja nyt erinomainen kirja. Top-3 Remeksen kirjoista, suosittelen todella vahvasti!