Tämä tekstini ainakin sivuaa aihetta, nimittäin pakko kehua tyttöystävän erästä joululahjaa.
Elettiin syksyä 2006, kun kuulun radiosta Robbie Williamsin Lovelight -kappaleen, tokasin siinä autossa muijalleni, että onpa kerrankin hyvänkuuloinen kappale Robbielta.
No asiat ajatuivat siihen, että kun jouluaattona avasin paketteja ja huomasin jo yhden paketin muodosta, että sisällä on cd-levy. Itse pääni sisällä sitten salaa toivoin, että kyseessä olisi ollut Jamiroquain kokoelmaplätty, jota olin koittanut tuloksetta vinkata aika-ajoin muijalleni.
No lahjapaketista avautui sittenkin tämä Robbie Williamsin Rudebox nimeä kantava albumi. Ensitöikseni minä sitten vaan hymyilin ja kehuin lahjaa, kun muija innoissaan kertoi vieressä kuinka olin kehunut sitä yhtä kappaletta ja räpsytteli bambisilmiään.
No lähdimpä sitten seuraavana päivänä ajamaan lentokentälle hakemaan frendiä meille käymään ja otin autoon mukaan tuon Robbien levyn ja helvetti sentään, että tykkäsin kuulemastani! Todella monipuolinen levy, jossa on ei niin tuttua konesoundailua Robbien osalta ja ne herran "räpitkin" kuullostavat juuri sopivan korneilta tähän plättyyn. Toki sitten levyllä on myös pari ihan perus kitarapoppi kappaletta, mutta nekin menevät mukisematta alas.
Ihan yhteisarvosana tälle levylle voisi antaa jonkun kahdeksan, mutta odotuksiin nähden tämä levy lonksautti leuat kyllä apposen auki ja juurikin positiivisessa mielessä!
Ehkä tästälähin en ole enää niin suppeakatseinen musiikkini kohdalla, vaan avaan ovia uusille genreille ja kuullostelen mitä siellä on tarjolla, toki vanhaa laatukamaa unohtamatta.
Se mikä tämän viestin lopullinen pointti tähän keskusteluun on, sitä en tiedä itsekään.