Tähän päivitystä.
The Arcade Fire - Funeral
Montrealilainen laadukkaan tuore yhtye, jonka levyn löysin sopuhintaan Heathrow'n alennushyllystä joulukuun lopussa. (Tästä levystä olisi voinut maksaa paljon, paljon enemmänkin.) Minusta vuoden 2005 kiistattomasti paras levy, ja itse asiassa melkein paras levy, jonka ylipäätään omistan. Koskettavaa ja laadukasta. Saa aikaan itkemistä, lyriikat ovat parhaita hetkeen.
The Strokes - First Impressions of Earth
Newyorkilaisyhtye on muuttunut täysin sitten edellisensä. Nyt yritetään kikkailla ja karistaa rämäistä garage party indie -imagoa niskasta. Nyt yhtye tiluttaa ja käyttää tuplabasaria, leikkii hetken tahtilajeilla ja tekee moniosaisia kappaleita. Vanhasta Strokesista muistuttavat toki kitarasoundit ja pari kappaletta, joista yksi on ainakin Razorblade.
Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
Myönnän, olen kuunnellut tätä tietokoneelta jo, mutta pakkohan levykin oli ostaa. Mikään ei vie pois sitä kokemusta. Eikä skotlantilaisen nöösimusiikin ostaminen koskaan pahastakaan voi olla. Seuraava albumi Life Pursuit ilmestyy parin päivän sisällä. Se täytyy myös ostaa.
Mew - ...And the Glass Handed Kites
Ensimmäinen levyostokseni kovasti suitsutusta saanutta tanskalaisyhtyettä. En tiedä vielä, kuinka paljon oikeasti alan tästä pitää, nyt olen skeptinen. Ehkä se katoaa. En tiedä.
The Magic Numbers - The Magic Numbers
Kahden sisko ja veli -parin muodostama erikoinen lontoolaisyhtye soittaa belleandsebastianmaisen herkkää ilomusiikkia. Kyllä tätäkin työkseen kuuntelisi. Forever Lost on komea kappale.