Milloin rasismi on oikeasti rasismia?

  • 701 849
  • 5 915

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Perinteiseen someen verrattuna tässä on kuitenkin se iso ero, että täällä viestit eivät saa samanlaista extra-huomiota kun twitterissä tai facessa vaikka niistä tykkäisi ja lainaisi sata tai tuhat tyyppiä. Okei, etusivulla on taitaa olla joku listaus reagoiduimmista viesteistä (ymmärtääkseni synonyymi tykätyimmille), mutta sen merkitys lienee olematon. Yhden tutun viesti päätyi eduskuntaan käsittelyyn kun sai facessa jakoja ja huomiota.

Itse pidän vain hyvänä että lainaukset huomaa ja pidän kätevänä että voi "kuitata" asian ok:ksi tai luetuksi tykkäyksellä ilman turhaa viestiä, mutta ymmärrän tuonkin puolen.
Olisi pitänyt laittaa tuohon se, että tarkoitin Twitter/naamakirja tyylistä jakamisilmoitusta. En siis viitannut tällä toisen käyttäjän lainaamiseen tai tägäämiseen. Kuuntelin eilen Putinin Trollit loppuun ja kyllä sai kirjasta hyvän kuvan siitä miten sairas voi olla sellaisen ihmisen mieli joka elää muilta saamastaan huomiosta. En usko, että anonyymillä keskustelupalstalla voi ikinä päätyä vastaaviin mittasuhteisiin kenekään egon suhteen. Kyllä ymmärrän tuon puolen, että peukulla voi kuitata, itse tein niin juuri 5 minuuttia sitten viimeksi. Olen silti sitä mieltä, että tykkäysnappi on kärjiästänyt keskustelupalstan keskustelukulttuuria huomattavasti.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kai tämäkin on täällä käsitelty, mutta on mennyt minulta ohi.

Mikä on käsityksenne rasismin suhteen se, että valtaosa seksityöläisistä ei suostu ottamaan vastaan ulkomaalaistaustaisia miehiä. Moni selittää tämän turvallisuus syillä.

Edit. Ei ole tullut vastaan, että "ei ulkomaalaistaustaisia, eikä perussuomalaisia".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tuo kusettaminen tekee tästä tietysti aika yksinkertaisen tapauksen. Olisitko vuokrannut, jos seurassa olisi hänet tunnettu ja hyväksi ihmiseksi todettu?

Missä mielestäsi myös menee se raja rahamäärissä, jossa päätöksiä ulkomaalaisuuden Tai ihonvärin perusteella voi tehdä? Jos asunnon vuokraaminen on sinulle jo tällainen tapaus, niin voiko esim. isot välitysfirmat kieltäytyä ennakkoluuloihin vedoten samalla periaatteella vai pitääkö heidän varakkaampina tahoina toimia eri säännöillä?

Olen ajatellut, että noin joka neljännellä asunnolla voisi ottaa yhteiskunnallista vastuuta. Sillä tavoin pelkurimaista, etten usko, en edes toivo (päinvastoin pyristelen koko koiranvirasta eroon) koskaan olevani vuokranantaja neljässä tai enemmässä asunnossa.

Kyllä. Lainsäädäntö on sellainen, että se ylisuojelee vuokralaista silloin, kun vuokranantaja on korkean riskin yksityistalous. Tiesitkö, että luittotiedottoman on hyvin vaikeaa saada uutta kotivakuutusta? Silloin riskinotto jää yhteiskunnallisten vuokranantajien vastuulle. Ja mikäs taho tästä tilanteesta eniten taas hyötyikään...
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuo minusta mitenkään ohi tuo pointti mennyt. Jokainen voi sitten itse määritellä kuinka paljon painoarvoa tulle twiitille antaa. Minusta se oli sivuhuomautuksena ihan ok, ei siis turha. Se, miten kepu siihen reagoi jää nähtäväksi. Jos he päättävät jatkossa ottaa hieman enemmän huomioon tätä(kin) asiaa se ei liene huono juttu. Jos taas eivät noteeraa millään tavalla status quo säilyy. Where's the harm?

En ollut koko videota edes nähnyt, joten oli hölmöä toisaalta edes kommentoida asiaa, mutta nyt sen katsoin. Mainoksen kohderyhmänä on joo varmasti perinteiset keskustan kannattajat eli valkoiset lihaa syövät kehäkolmosen ulkopuolella asuvat ihmisoletetut, mutta jos mainoksessa puhutaan joukkuepelistä ja yhdessä tekemisestä, niin kepun puoluemainosten tekijänä saattaisin saada kiinni Diarran pointista ja toimia jatkossa hieman toisella tavalla.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Voiko joku tällaiselle palstalla olemattomalle selventää, mikä tossa Keskustan videossa oli siis pahaa ja pöyristyttävää? Fuck Keskusta, ja juuri siksi kysyn, jotta voin lyödä heitä eli pahentaa maailmaa maailman parantamisen sijaan!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En ollut koko videota edes nähnyt, joten oli hölmöä toisaalta edes kommentoida asiaa, mutta nyt sen katsoin. Mainoksen kohderyhmänä on joo varmasti perinteiset keskustan kannattajat eli valkoiset lihaa syövät kehäkolmosen ulkopuolella asuvat ihmisoletetut, mutta jos mainoksessa puhutaan joukkuepelistä ja yhdessä tekemisestä, niin kepun puoluemainosten tekijänä saattaisin saada kiinni Diarran pointista ja toimia jatkossa hieman toisella tavalla.
Kuten jo aiemmin tänne kirjoitin on kepulaiset oikeasti varsin konservatiivisiä siis äänestäjät. Tämä uusi vihervasemmisto Kepu ajaa vain omia äänestäjiään kauemmaksi omasta puolueestaan. Minusta olisi ollut ihan viimeisiä nauloja noiden arkkuun alkaa tunkemaan tuollaiseen kuvakollaasiin missä oli muutenkin hurjat 4 vai 5 ihmistä väkisin mukaan helsinkiläistä kulttuurimenoa värikkyydellään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Voiko joku tällaiselle palstalla olemattomalle selventää, mikä tossa Keskustan videossa oli siis pahaa ja pöyristyttävää? Fuck Keskusta, ja juuri siksi kysyn, jotta voin lyödä heitä eli pahentaa maailmaa maailman parantamisen sijaan!
Mikäli olen oikein käsittänyt, on videossa pöyristyttävää se että väärän poteron henkilö kommentoi sitä kehumalla mutta kysymällä että olisiko siinä voinut olla myös etnisiä vähemmistöjä mukana. Kommentoija ei käsittääkseni pöyristynyt.

Paw patrollin tapauksessa yllätyin ensinnäkin että kyseessä on kanadalaissarja (luulin britiksi), toisekseen olen liki varma että siitä pöyristyjät ovat samanalaista falseflagittajaväkeä kuin esimerkiksi ne ketkä tuhlasivat Suomen poliisin aikaa ilmiantamalla 30-40 vuotta vanhoja sketsiohjelmia saadakseen aikaan vaikutelman että suvakit hulluuttaan niitä raportoivat ja poliisin aikaa tuhlaavat. Toki kaikkihan on mahdollista ja voihan se jenkkipoliisikostyymi(n näköinen asu) tosiaan olla aika kontroversiaali osassa maailmaa (nimenomaan siinä osassa missä noiden kostyymien kantajien pitäisi ylläpitää järjestystä ja suojella kansaa, mutta missä paikoin käyttäytyvät miehitysvallan edustajan tavoin).
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eikö tämä muutenkin ole jo pari vuotta vanha juttu? Itse en omalla niskalla silti kehtaisi noin tyhmää juttua julkisesti kertoa. Voisi nyt ymmärtää ensin mikä on blackface ja mikä on musta makkara.

En olekaan varma, onko kyseisellä twiittajallakaan oma naama käytössä.

Persuoletettu kuulostaa muuten joltain tyhjennyspuhdistukselta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on käsityksenne rasismin suhteen se, että valtaosa seksityöläisistä ei suostu ottamaan vastaan ulkomaalaistaustaisia miehiä.
Käsitykseni on se, että tämäntyyppisille väitteille pitäisi saada ensin jotain lähteentynkää ennenkuin niitä viitsii sen kummemmin kommentoida.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kai tämäkin on täällä käsitelty, mutta on mennyt minulta ohi.

Mikä on käsityksenne rasismin suhteen se, että valtaosa seksityöläisistä ei suostu ottamaan vastaan ulkomaalaistaustaisia miehiä. Moni selittää tämän turvallisuus syillä.

Edit. Ei ole tullut vastaan, että "ei ulkomaalaistaustaisia, eikä perussuomalaisia".
Turvallisuus on yksi syy, toinen on se että luotetaan kotimaisten asiakkaiden kykyyn maksaa enempi. Nämä ne mitä olen itse kuullut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: vsmo

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Käsitykseni on se, että tämäntyyppisille väitteille pitäisi saada ensin jotain lähteentynkää ennenkuin niitä viitsii sen kummemmin kommentoida.

Lähteitä on netti täynnä sen kun katsot. Tyhmäksi heittäytyjät jätän väliin.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsitykseni on se, että tämäntyyppisille väitteille pitäisi saada ensin jotain lähteentynkää ennenkuin niitä viitsii sen kummemmin kommentoida.


Tuollaisen lähteen löysin itse, sen laadun voi jokainen itse määritellä. Ei yllätä että näin aran aiheen tiimoilta ei paljoa tietoa löydy, jos ei itse liiku tai työskentele piireissä. Naisen asema on usein näissä maissa heikompi, joten en ihmettele jos seksuaalityöläisten kanssa otetaan eri vapauksia.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Totta se on. Isot pojat on kertoneet.

Olen itsekin käyttänyt maksullisia naisia monesti, koska se on kätevää tietyissä tilanteissa ja hinta/laatusuhde parempi kuin esim. tinderissä.

Minulle he ovat normaaleja ihmisiä, eikä mitään kapisia huaria, kuten feministeille ja muille suvakeille.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuollaisen lähteen löysin itse, sen laadun voi jokainen itse määritellä. Ei yllätä että näin aran aiheen tiimoilta ei paljoa tietoa löydy, jos ei itse liiku tai työskentele piireissä. Naisen asema usein näissä maissa on heikompi, joten en ihmettele jos seksuaalityöläisten kanssa otetaan eri vapauksia.
En mä ollenkaan epäile, etteikö löytyisi seksityöläisiä, jotka rajoittavat asiakkaistaan kuka milläkin perusteella. Nyt kuitenkin esitettiin melko rankka väite. Väitettiin siis, että valtaosa (=suurin osa, enemmistö) seksityöläisistä ei suostu ottamaan vastaan ulkomaalaistaustaisia asiakkaita.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
En mä ollenkaan epäile, etteikö löytyisi seksityöläisiä, jotka rajoittavat asiakkaistaan kuka milläkin perusteella. Nyt kuitenkin esitettiin melko rankka väite. Väitettiin siis, että valtaosa (=suurin osa, enemmistö) seksityöläisistä ei suostu ottamaan vastaan ulkomaalaistaustaisia asiakkaita.

No en ota bannia linkkaamalla sulle esimerkkejä. Et varmasti ole törmännyt näihin, kun rinkirunkkaaminen tuntuu olevan elämän ykkösjuttu.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
En mä ollenkaan epäile, etteikö löytyisi seksityöläisiä, jotka rajoittavat asiakkaistaan kuka milläkin perusteella. Nyt kuitenkin esitettiin melko rankka väite. Väitettiin siis, että valtaosa (=suurin osa, enemmistö) seksityöläisistä ei suostu ottamaan vastaan ulkomaalaistaustaisia asiakkaita.
Uskon kyllä, että ylivoimaisesti suurin osa ei huoli asiakkaikseen kaikkia ulkomaalaistaustaisia.
Omilta sutenööriajoilta muistan, että arabi- ja Afrikan maat ovat mustalla listalla, mutta tuskinpa monikaan ammattilainen kieltäytyy kalliiseen pukuun pukeutuneen japanilaisen liikemiehen rahoista.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en ota bannia linkkaamalla sulle esimerkkejä. Et varmasti ole törmännyt näihin, kun rinkirunkkaaminen tuntuu olevan elämän ykkösjuttu.
Suomessa työskentelee asiantuntijoiden mukaan noin 8000 seksityöläistä, joista puolet ulkomaalaisia. Aika monta yksittäistä esimerkkiä saat laittaa, että tulet sillä tavalla todistaneeksi väitteesi. Parempi lähestymistapa olisi varmaankin tutustua alan tutkimuksiin, joita kyllä löytyy.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Suomessa työskentelee asiantuntijoiden mukaan noin 8000 seksityöläistä, joista puolet ulkomaalaisia. Aika monta yksittäistä esimerkkiä saat laittaa, että tulet sillä tavalla todistaneeksi väitteesi. Parempi lähestymistapa olisi varmaankin tutustua alan tutkimuksiin, joita kyllä löytyy.

Mitä mieltä olet siitä, että (monet) ulkomaalaistaustaiset naiset ottaa ainoastaan suomalaisia asiakkaita? Rasismi?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mieltä olet siitä, että (monet) ulkomaalaistaustaiset naiset ottaa ainoastaan suomalaisia asiakkaita? Rasismi?
Persuilla on kuulemma niin pienet pippelit ja laukeavat niin nopeasti, että saa samat rahat nopeammin ja helpommin. Kaikki seksityöläiset sanoivat näin. Tämä löytyy internetistä siitä samasta lähteestä, kuin sun väitteesi todisteet.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Persuilla on kuulemma niin pienet pippelit ja laukeavat niin nopeasti, että saa samat rahat nopeammin ja helpommin. Kaikki seksityöläiset sanoivat näin. Tämä löytyy internetistä siitä samasta lähteestä, kuin sun väitteesi todisteet.

Sinä varmasti tiedät ne persujen pippelit paremmin, kun ne tuntuvat täyttävän päiväsi. Joskus sanoinkin, ettei kannata väitellä kymmenenvuotiaiden kanssa ärrän nurkilla eikä täällä.
 

teppana

Jäsen
Persuilla on kuulemma niin pienet pippelit ja laukeavat niin nopeasti, että saa samat rahat nopeammin ja helpommin. Kaikki seksityöläiset sanoivat näin. Tämä löytyy internetistä siitä samasta lähteestä, kuin sun väitteesi todisteet.

Kysymys itsessään on johdatteleva. Mutta seksityöläiset kohtasivat kohonnutta väkivaltaa ja ryöstöjä turvapaikkahakijoiden aallon jälkeen. Pitkän aikaa ulkomaalaiset seksityöntekijät jotka mainostivat palveluitaan netissä, kieltäytyivät lähes kategorisesti tapaamasta muita kuin valkoisia miehiä. Syyksi sanottiin huonot kokemukset eikä rasismi.

Nykyisellään tilanne on jonkin verran tasaantunut, mutta vieläkin on täysin normaalia, että seksityöntekijä erikseen mainitsee palveluiden olevan mahdollisia vain valkoihoiselle miehelle.

Syitä näille en osaa eritellä, mutta luulisin suurimman syyn olevan se, että turvapaikanhakijoissa oli massassa mukana miehiä jotka huomasivat haavoittuvaiset naiset ja keksivät helpon keinon saada pesää ja sen jälkeen rahaa. Sana kuitenkin kiiri suht nopsaan ja seksityöntekijät rajottivat tapaamisiaan.

Lähteenä on jo pois käytöstä oleva sihteeriopiston sivu, sekä yksi nykyinen seksipalveluja markkinoiva sivusto jota en sääntöjen vuoksi voi tänne linkata. Lisäksi myös läheinen ystäväni joka on tehnyt alan töitä muutaman vuoden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös