Milloin raiskaus on hyväksyttävää?

  • 8 821
  • 88

Milloin raiskaus on hyväksyttävää?

  • Humalatila tai huumeiden vaikutus

    Ääniä: 7 4,2%
  • Vapaaehtoinen asunnolle meneminen jonkun kanssa esimerkiksi juhlien tai treffien jälkeen

    Ääniä: 5 3,0%
  • Paljastava tai seksikäs pukeutuminen

    Ääniä: 5 3,0%
  • Selvän kiellon tai fyysisen vastustelun puute

    Ääniä: 9 5,4%
  • Tapahtumia edeltänyt flirttailu

    Ääniä: 5 3,0%
  • Useat seksikumppanit

    Ääniä: 3 1,8%
  • Yksin ulkona liikkuminen yöllä

    Ääniä: 5 3,0%
  • Hyökkääjä ei ymmärrä mitä tekee

    Ääniä: 3 1,8%
  • Hyökkääjän katumus

    Ääniä: 6 3,6%
  • Ei missään tilanteessa

    Ääniä: 152 91,6%

  • Äänestäjiä
    166

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
On kyllä sellaisia vastauksia tullut tuohon kyselyyn, etten ihan heti olisi uskonut. Monenlaisia kaduntallaajia täältäkin löytyy.

Oma kantani on, että ehdottomasti en hyväksy missään tilanteessa.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika murheellinen saldo lukea yllä olevaa äänestystilastoa. 19 äänestäjää 85stä (tätä kirjoittaessa) oli sitä mieltä että on olemassa joku syy raiskata. En olisi uskonut lukevani tälläistä.
Kannattaa muistaa, että moni saattaa äänestää ihan trollaten. Tietty mieleltään sairaita yksilöitä on varmasti tälläkin palstalla. Itse en hyväksy raiskausta missään tilanteessa.

Edit. typo
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No ainakin tämä ketju osoittaa hyvin miten ne magneettimediat ja mv-lehdet saa lukijansa. Vai mitä @Kendo26 , @Lert ja @archieG
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja siis jos nyt joku luulee, että minä puolustelen raiskaajia, niin saa haistaa p:n.
Minä puolustan tähän kyselyyn vastaajia, joita on selvästi johdettu harhaan ja siitä on vedetty aivan käsittmättömiä ja naurettavia johtopäätöksiä. Meno on sama, kuin kysyisi että äänestitkö vasemmistoa ja jos vastaa ei, niin ilmoitettaisiin näiden kaikkien olevan natseja. Tai että kysyttäisiin, että voiko lapsi joutua väkivallan kohteeksi lapsuudessaan aikuisten tai toisten lasten takia ja jos vastaa kyllä, niin sanottaisiin kaikkien näiden kyllä vastanneiden olevan lastenhakkaajia.
Erittäin hyvä esimerkki. Juuri tämä vänkääminen on se tämän päivän juttu. Jos et äänestä vasemmistoa, olet natsifasistifasistipersu ja homma toimii toisinkin päin. Typerä otsikko, johon jokainen tietää vastauksen. Mikä helvetti tämä raiskaushomma muutenkin on? Kertooko hieman ajasta tälläiset kyselyt? raiskaako suomalainen enemmän kuin ennen? niinpä.

Harhaanjohtavuus. Next.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Erittäin hyvä esimerkki. Juuri tämä vänkääminen on se tämän päivän juttu. Jos et äänestä vasemmistoa, olet natsifasistifasistipersu ja homma toimii toisinkin päin. Typerä otsikko, johon jokainen tietää vastauksen. Mikä helvetti tämä raiskaushomma muutenkin on? Kertooko hieman ajasta tälläiset kyselyt? raiskaako suomalainen enemmän kuin ennen? niinpä.

Harhaanjohtavuus. Next.
Mitä ihmeen vänkäämistä kysymyksessä on? Vastaa suoraan suoraan kysymykseen, niin ei tarvitse vängätä: Onko sinun mielestäsi raiskaus hyväksyttävää jossain olosuhteissa? Kyllä tai ei. Jatkot riippuu vastauksestasi, aika helppoa. Eikö?
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Halla-ahollakin asiaan jotain mielipidettä "oikeat naisihmiset".
"Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä."
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Halla-ahollakin jotain mielipidettä.
"Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä."
Niin, olisit edes yrittänyt olla fiksu ja lainata koko tekstin niin oltaisiin edes jollain tasolla kontekstissa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä ihmeen vänkäämistä kysymyksessä on? Vastaa suoraan suoraan kysymykseen, niin ei tarvitse vängätä: Onko sinun mielestäsi raiskaus hyväksyttävää jossain olosuhteissa? Kyllä tai ei. Jatkot riippuu vastauksestasi, aika helppoa. Eikö?
Se vastaus on annettu jo. Älä leiki drama-queenia ja marttyyria yksinkertaisesta aiheesta. Ihan oikeasti. Selvästi etsit väittelyä vaan väittelemisen takia aivan helvetin yksinkertaisesta aiheesta. Vedä hieman henkeä ja pistä pää tyynyyn.
 
QB10 Some people believe that having sexual intercourse without consent may be justified in certain situations. Do you think this applies to the following circumstances? (MULTIPLE ANSWERS POSSIBLE)
Not clearly saying no or physically fighting back

Oletko sinä joskus pannut naista, joka ei selkeästi sanonut ei eikä tapellut vastaan? Rohkea veikkaukseni on, että selkeä enemmistö tämänkin ketjun lukijoista on noin tehnyt.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Se vastaus on annettu jo. Älä leiki drama-queenia ja marttyyria yksinkertaisesta aiheesta. Ihan oikeasti. Selvästi etsit väittelyä vaan väittelemisen takia aivan helvetin yksinkertaisesta aiheesta. Vedä hieman henkeä ja pistä pää tyynyyn.
Ei, en ole nähnyt sinun suoraa vastausta suoraan kysymykseen. Miksi on niin vaikea vastata?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kannattaisiko sinun laittaa korkki kiinni ja palata asiaan selvinpäin kysymykseen "Milloin raiskaus on hyväksyttävää?"
Minusta tässä se korkin kiinnnilaittaminen voisi tapahtua sillä toisella puolella. Ketju perustuu tuohon uutiseen, mikä on huomiohakuisesti tehty. Jos ei sitä ymmärrä, saati edes lue lähteitä niin miten on muka MV-lehdestä päässyt yhtään eteenpäin? Niinpä. En ole muuten äänestänyt.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oletko sinä joskus pannut naista, joka ei selkeästi sanonut ei eikä tapellut vastaan? Rohkea veikkaukseni on, että selkeä enemmistö tämänkin ketjun lukijoista on noin tehnyt.
Lue se koko viesti, ei kysytty että onko pannut jotain, vaan että voisiko ajatella että joku tekisi niin.
 
Lue se koko viesti, ei kysytty että onko pannut jotain, vaan että voisiko ajatella että joku tekisi niin.

Minä voin ainakin todella helposti ajatella, että joku panisi naista, joka ei sano selkeästi ei eikä tappele vastaan. Minusta on jopa suotavaa ja tavoiteltavaa panna nimenomaan sellaisia ihmisiä, jotka eivät tappele vastaan eivätkä sano selkeästi ei.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Minusta tässä se korkin kiinnnilaittaminen voisi tapahtua sillä toisella puolella. Ketju perustuu tuohon uutiseen, mikä on huomiohakuisesti tehty. Jos ei sitä ymmärrä, saati edes lue lähteitä niin miten on muka MV-lehdestä päässyt yhtään eteenpäin? Niinpä.
No onko sinussa henkilö vastaamaan suoraan kysymykseen "milloin raiskaus on hyväksyttävää?"
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä voin ainakin todella helposti ajatella, että joku panisi naista, joka ei sano selkeästi ei eikä tappele vastaan. Minusta on jopa suotavaa panna nimenomaan sellaisia ihmisiä, jotka eivät tappele vastaan tai sano selkeästi ei.
No tässä aletaan olemaan sen asian ytimessä. Miten tuollaisesta voidaan vetää johtopäätös että kaikkia näitä kyllä sanojia kutsutaan raiskaajiksi?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No onko sinussa henkilö vastaamaan suoraan kysymykseen "milloin raiskaus on hyväksyttävää?"
Olen jo sanonut, RAISKAUS ei ole IKINÄ hyväksyttävä! Olen myös tunnustanut raiskaus ketjussa, että olen hyvin suurella todennäköisyydellä, jos siis ahtaasti tulkitaan, raiskannut minun paremman puoliskoni, siis ainakin niiden määreiden mukaan mitkä siellä oli mainittuna. Kadun todella syvästi, onneksi se parempi puolisko ei asiaa raiskauksena pitänyt, mutta tiedä vaikka joskus minut asiasta tuomittaisiin.

Ja ennen kuin lähtee homma lapasesta, niin nukkuvan ihmisen herättäminen esim. suuseksillä on raiskaus, jos sitä ahtaasti tulkitaan, koska tällöin hän ei ole voinut antaa asialle suostumusta. Lisää löytyy siitä toisesta ketjusta.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Koska mikään vasten toisen tahtoa tehty asia on hyväksyttävää?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Olen jo sanonut, RAISKAUS ei ole IKINÄ hyväksyttävä! Olen myös tunnustanut raiskaus ketjussa, että olen hyvin suurella todennäköisyydellä, jos siis ahtaasti tulkitaan, raiskannut minun paremman puoliskoni, siis ainakin niiden määreiden mukaan mitkä siellä oli mainittuna. Kadun todella syvästi, onneksi se parempi puolisko ei asiaa raiskauksena pitänyt, mutta tiedä vaikka joskus minut asiasta tuomittaisiin.

Ja ennen kuin lähtee homma lapasesta, niin nukkuvan ihmisen herättäminen esim. suuseksillä on raiskaus, jos sitä ahtaasti tulkitaan, koska tällöin hän ei ole voinut antaa asialle suostumusta. Lisää löytyy siitä toisesta ketjusta.
Ihme vänkäämistä että tulee vastaus. Kiitos selvästä vastauksesta, lopultakin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan helvetin usein.
Sanoisin että jatkoajassa lähtee ihan mutulla noin 7 kertaa viikossa vastoin heidän haluaan joku banaanisaarille.
Ihme vänkäämistä että tulee vastaus. Kiitos selvästä vastauksesta, lopultakin.
En nyt ymmärrä sinun näkökohtaasi, kun siihen viestiketjuun liittyy muutakin kuin se otsikko. Se sisältää linkin uutiseen mikä on tehty pitkin vittua, joten oikeastaan koko ketju on tehty pitkin vittua. Tämä näin suoraan sanottuna. Silloin jokaiselta lukijalta odottaisi sitä medianlukutaitoa, sen sijaan että tullaan vaan huutelemaan perustuen jonkun muun luomaan ennakkoasetelmaan. Nyt osui ja upposi välittömästi. Kuten sanoin, en ihmettele mistä ne magneettimediat ja mv-lehdet saa lukijakuntansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös