Useful Idiot
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HPK
Hieman hymähdin krapuloissani Puolan korisjoukkueen valmentajan äänelle.
Pyöräilijät eivät välitä kolmioista eivätkä stop-merkeistä. Eivätkä liikennesäännöistä. On ne kyllä pääsääntöisesti erittäin kusipäistä porukkaa...
Mutta hei, suojatie. Ei väliä, vaikka pyörää ei tarvitse ilman kolmiota tai stop-merkkiä väistää. Ei väliä, vaikka pyörä pitäisi periaatteessa taluttaa suojatien yli. Ei väliä, vaikka auton tullessa päälle ja pyörän nopeuden ollessa edes 20km/h, tuo pyöräilijä kuolee.
Tuokin riippuu vähän paikasta. Jos jossain on yksinäinen suojatie, pysähdyn aina päästämään jalankulkijat. Jos taas kyseessä on kahden valoilla ohjatun risteyksen välissä oleva suojatie, niin välttämättä en pysähdy. Silloin edellisen risteyksen valot tosiasiallisesti reguloivat myös tämän valottoman suojatien liikennettä. Jos Stadissa kaikki pysähtyisi jokaisen jalankulkijan kohdalla, ei liikenne sujuisi ollenkaan. Siksi lähistön liikennevalot rytmittävät käytännössä myös valottomat risteykset. Suurin osa myös jalankulkijoista ymmärtää tämän.Jos nyt näitä väistämisvelvollisuussääntöjä miettii niin kyllä autoilijat ovat liikenteessä vielä suurempia mulkkuja kuin pyöräilijät. Suojateillä väistämisvelvollisuuttaa ehkä puolet.
Kai muistat että sinulla ei ole sitten minkäänlaista oikeutta mussuttaa siitä jos omien sääntörikkomustesi myötä vaikka halvaannut pysyvästi, kun et noudata liikennesääntöjä?Kuulun varmaan autoilijoiden vihaamiin pyöräilijöihin. Harvoin tulee välitettyä säännöistä.
Missä muuten opetetaan pyöräilijöille liikennesäännöt? En muista että olisi peruskoulussa koskaan käyty liikennesääntöjä merkkeineen läpi.
Hieman hymähdin krapuloissani Puolan korisjoukkueen valmentajan äänelle.
Kuulun varmaan autoilijoiden vihaamiin pyöräilijöihin. Harvoin tulee välitettyä säännöistä...
Se on tietysti totta, että onnettomuusriski kasvaa omista pyöräilytaidoista huolimatta. Kaupunkipyöräily on siitä inspiroiva ympäristö, että sääntöjä rikkomalla saa huomattavaa etua suhteessa muihin liikenteen osapuoliin. Ja toisaalta sääntöjen rikkominen on niin helppoa etenkin siihen nähden, ettei poliisiautolla ole mitään jakoja valvoa pyöräilijää. Eipä silti, kannatan pyöräilykulttuurin kehittämistä enemmän sääntöorientuneisempaan suuntaan.Kai muistat että sinulla ei ole sitten minkäänlaista oikeutta mussuttaa siitä jos omien sääntörikkomustesi myötä vaikka halvaannut pysyvästi, kun et noudata liikennesääntöjä?
En tietenkään tiedä mitä ikäluokkaa edustat, joten juuri sun peruskoulusta en osaa sanoa. Ite olen syntynyt 1981 ja muistan kyllä miten jo ala-asteella käytiin tärkeimpiä liikennemerkkejä, liikennesääntöjä ja yleensäkin järkevän ja turvallisen pyöräilyn periaatteita läpi. Liekö kiinni siitä, että pienen kyläkoulumme nurkilla ei ollut ainuttakaan pyörätietä, niin autotien reunassa oli pakko ajaa, jos pyörällä liikkua halusi ja halusihan sitä.
Tuollehan on ne naurismaan seipäätkin nauraneet jo ainakin vuoden. Minä jo vähintään kaksi.Länsimetron kuvioille.
Osapuolet siirtävät vastuun toisilleen Hesarissa kun mahdollisesta avaamisesta kysytään:
"Länsimetro oy:n toimitusjohtajan Saksin mukaan arvion siitä, kuinka kauan metron käyttöönotto kestää, voi tehdä vain HKL, joka johtaa käyttöönottoa.
HKL:n toimitusjohtaja Lehmuskoski taas kehottaa kysymään metron liikennöinnin aloitusajankohtaa Länsimetro oy:n puolelta."
Kilpailetko sä siellä liikenteessä niitä muita vastaan vai?Kaupunkipyöräily on siitä inspiroiva ympäristö, että sääntöjä rikkomalla saa huomattavaa etua suhteessa muihin liikenteen osapuoliin.
Tuollehan on ne naurismaan seipäätkin nauraneet jo ainakin vuoden. Minä jo vähintään kaksi.
Ei oo poijaat tuo puuhastelu vielä mitään Olkiluoto3 verrattuna. Nyt taitaa olla sen reilun 10v myöhässä ja osapuolet hakee toisiltaan korvauksia 2-3 miljardia euroa kumpainenkin.
Tuollekaan ei voi enää muuta kuin nauraa. @Eikka86 Ollaan me vain hyviä.Jostain kuullut, että Olkiluoto 3 olisi maailman kallein rakennus ja koko ajan laajentuu. Olkaamme ylpeitä.
250 hevosvoimaisella moottoripyörällä ajaminen on siitä inspiroiva ympäristö, että sääntöjä rikkomalla saa huomattavaa etua. 500 kilometrin matkan voi ajaa 2,5 tuntia nopeammin, sekä olla nopeusrajoituksia noudattaneen auton kanssa samaan aikaan paikalla ja saa jopa nukkua aamulla 2,5 tuntia pidempäänKaupunkipyöräily on siitä inspiroiva ympäristö, että sääntöjä rikkomalla saa huomattavaa etua suhteessa muihin liikenteen osapuoliin. Ja toisaalta sääntöjen rikkominen on niin helppoa etenkin siihen nähden, ettei poliisiautolla ole mitään jakoja valvoa pyöräilijää.
Ei oo poijaat tuo puuhastelu vielä mitään Olkiluoto3 verrattuna. Nyt taitaa olla sen reilun 10v myöhässä ja osapuolet hakee toisiltaan korvauksia 2-3 miljardia euroa kumpainenkin.
Ei ole tietoa montako wonia tämän Kimmolan Hiltonin kasaamiseen on käytetty, mutta 30v. ollut nyt työn alla ja eiköhän ole vielä silloinkin kun seuraava Kimbo astuu areenalle. Ja sitä seuraava, ja sitä...Ei oo poijaat tuo puuhastelu vielä mitään Olkiluoto3 verrattuna. Nyt taitaa olla sen reilun 10v myöhässä ja osapuolet hakee toisiltaan korvauksia 2-3 miljardia euroa kumpainenkin.
Sehän se hauskaa onkin, varsinkin työmatkalla kun samoja naamoja kohtaa samaan kellon aikaan. Se on hauska pelata eräänlaista "peliä", kun huomaa jonkun toisen omaavan vastaavanlaista kilpailuviettiä. Ettei liikenne olisi täyttä kaaosta niin kohteliaisuuskoodit estävät paljastamasta itseäsi kilpailijaksi ja varot paljastumisesta. Samalla pyrit tekemään kaikkensa, että olet ensimmäisenä. Ja se toinen pelaa sitä samaa peliä.Kilpailetko sä siellä liikenteessä niitä muita vastaan vai?
Kyllä Päkä on ollut tietävä, ettei olisi laaja-alaiset harhaanjohtamiskyvyt.Kevyesti tuli hörähdettyä tälle vanhalle uutiselle, joka tuli vastaan:
Erikoinen nimitys huippuvirkaan - Räsänen kommentoi: "Kyllä ne asiat oppii"