Mille naurat juuri nyt?

  • 13 263 718
  • 50 455

Nick Neim

Jäsen
Minä en ole puhunut missään vaiheessa, että KHL-Jokerit kiinnostaa koko Suomessa. Silloin ennen kautta vain väitettiin, että kiinnostusta ei löydy Suomessa ollenkaan ja peleissä käy ehkä sen 5000 ihmistä. Kivahan näille väitteillä on naureskella jälkeenpäin.

Niin ja toitkin sen helkkarin selvästi esille, että puhuit ilmeisesti pelkästään pääkaupunkiseudusta ja sen läheisyydestä. Totta kai tuollainen "Suomessa" -termi pitää tajuta, ettei siinä puhuta koko Suomesta.

Eiku?

Tahallinen harhaanjohtaminen on aika törkeää käytöstä.
 

Nick Neim

Jäsen
Minä väitän edelleen, ettei Jokerit kiinnosta koko Suomessa, vaikka onkin täynnä maajoukkueesta tuttuja pelimiehiä sarjan ainoana suomalaisena jääkiekkojoukkueena. Lipunmyynti ei ole ainoa mittari joukkueen kiinnostavuudesta Suomessa. Oleellisempaa olisi kiinnittää huomiota, onko KHL-pelejä näyttävän televisiokanavan tilauskanta lisääntynyt.

Ei ehkä ainoa mittari, mutta mittari kuitenkin. Jotain kiinnostuksesta Jokereita kohtaan osoittaa myös se, että Tampereelta raahautui yli 500 ihmistä Hartwallille katsomaan KHL:ää. Sen lisäksi suurin osa Arenalle raahautuvista ihmisistä on satunnaiskatsojia, mikä kertoo, että kiinnostusta löytyy muiltakin kuin vain jokerifaneilta. Muilta paikkakunnilta matkustus otteluihin on Jokereiden mukaan lisääntynyt reilusti.

Sen lisäksi on hyvä tarkastella mediahuomiota. Se on ollut koko kauden ajan ennätyssuurta ns. alkuhuumankin jälkeen. Monin kerroin suurempaa kuin esimerkiksi naapuriseura HIFK:lla. Eikö se osoita jo jotain kiinnostuksesta?

Sinulla on sitten varmaankin parempia perusteluja mutuilujen sijaan, miksi KHL-Jokerit ei kiinnosta.

Minä en ole puhunut missään vaiheessa, että KHL-Jokerit kiinnostaa koko Suomessa. Silloin ennen kautta vain väitettiin, että kiinnostusta ei löydy Suomessa ollenkaan ja peleissä käy ehkä sen 5000 ihmistä. Kivahan näille väitteillä on naureskella jälkeenpäin.

Tuossa et tietenkään vastannut mitään, vaikka Radiopää puhui koko Suomesta. Sen jälkeen annan jotain "faktaa" näiden "mutuiluiden" pohjalle -> ei ollutkaan puhe koko Suomesta. Ja minä ymmärrän tahallani väärin? No kai minä nyt ymmärrän sitten tahallani väärin, kun et virheellisiin väitteisiin aikaisemmin puutu.

Hienoa keskustelua, sun viestien välillä oli vajaa tunti väliä. Nopeasti aiheet näemmä vaihtuvat.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jos käyt vaikka katsomassa SKA-ottelun lippujen hintoja, niin halvimmista lipuista saa pulittaa tällä hetkellä vähän alle 70€ ja kalleimmista yli 110 euroa. Ovatko nuo mielestäsi halpoja? Tai jos katsoo vaikka huomisen Minsk-ottelun hintoja, niin ei sinne alle 30 eurolla pääse kuin yläkatsomoon vieraspäätyyn yläriveille. Alakatsomon hintahaitari on n. 35-80 euroa. Ei nuo nyt minusta kovin halpoja ole.

Kuinka paljon SKA-ottelu kerää venäläisiä halliin? Ottaen huomioon, että kaikki venäläiset eivät kärsi ruplan alamäestä, koska Suomessakin asuu paljon venäläisiä. Ja kuinka moni sattuu menemään tällaiseenkin peliin vain Kovaltsukin takia, ei Jokereiden. Minsk-peli on lauantaina, mutta katsopa jotain arki-illan peliä, niin liput ovat halvimmat kuin HIFK:n maanantainen Lukko-peli, vaikka tiistai on pyhäpäivä.

Vertailu HIFK:n lipunmyyntiin ontuu ainoastaan siitä syystä, että Nordiksen halvimmat paikat ovat aidosti huonoja, eli niistä ei näe kunnolla. Sen sijaan on täysin luonnollista että siellä on kalliimmat lippuhinnat, monestakin syystä.

Tämä on hyvä pointti. Hinta-laatusuhde on Jokereiden peleissä parempi, eli kysymys on siitä (jääkiekkoa hyvässä hallissa), mistä ihmiset maksavat, eivät kenelle (Jokerit).

Jokereiden matseihin on muuten tullut katsojia Tanskasta, Ruotsista, Norjasta, Virosta, Liettuasta, Saksasta, Puolasta, Hollannista, Belgiuasta ja kaikista vastustajajoukkueen kotimaista, eli Venäjältä (aina Vladivostokia myöten!), Latviasta, Valko-Venäjältä, Kroatiasta, Slovakiasta ja Kazakstanista. Suomesta katsojia tuli ekoihin matseihin niinkin erikoisista paikoista, kuin Enontekiöltä ja Ahvenanmaalta. Mä olen ihan auliisti myöntämässä, että osa tästä on alkuhuuman aiheuttamaa, mutta pelkästään sillä ei voi selittää tuota kolmen loppuunmyydyn kotipelin putkea.

Jos siellä on muutama jannu Enontekiöltä ja Ahvenanmaalta, niin hieno juttu. Jokaisessa SaiPan kotipelissä on varmasti joku kaukaa Lappeenrannasta, mutta ei se kerro mitään SaiPan kiinnostavuudesta koko maassa. Muista maista tulleiden katsojien tuominen tähän on turhaa, sillä faro nauroi niille, joiden mielestä Jokerit ei kiinnosta Suomessa. Tyypillinen Helsinki-keskeinen mielipide siis.

Aina löytyy lukuja, joilla voidaan perustella, että Jokerit kiinnostaa, mutta sellaisiakin lukuja löytyy, joiden perusteella Jokerit ei kiinnosta. Valtaosaa suomalaisista ei kiinnosta, valtaosaa suomalaisista jääkiekon ystävistä ei kiinnosta. Kiinnostus Suomessa näkyisi siten, miten paljon Jokereiden pelejä esittävän kanavan myynti on lisääntynyt viime kaudesta, ja kuinka paljon maakunnista matkustetaan Helsinkiin katsomaan Jokereiden pelejä.
 

faro

Jäsen
Tuossa et tietenkään vastannut mitään, vaikka Radiopää puhui koko Suomesta. Sen jälkeen annan jotain "faktaa" näiden "mutuiluiden" pohjalle -> ei ollutkaan puhe koko Suomesta. Ja minä ymmärrän tahallani väärin?
Siinähän se juju onkin, minä en missään vaiheessa puhunut koko Suomesta, vaan juuri esittämäsi Radiopää. Minä hain koko ajan sitä takaa, että Jokerit kiinnostaa muuallakin kuin PK-seudulla.
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Kuinka paljon SKA-ottelu kerää venäläisiä halliin?
N. 400 paikkaa on varattu Venäläisille SKA-faneille, joita tulee sekä Pietarista että Helsingistä.
Ja kuinka moni sattuu menemään tällaiseenkin peliin vain Kovaltsukin takia, ei Jokereiden.
Tuskin kovin moni, sillä jo pitkään on ollut tiedossa ettei Kovalchuk pelaa ko. matsissa.
Minsk-peli on lauantaina, mutta katsopa jotain arki-illan peliä, niin liput ovat halvimmat kuin HIFK:n maanantainen Lukko-peli, vaikka tiistai on pyhäpäivä.
No eipä tuossa viime viikon maanantaisessa Riika-ottelussa paljoa sen halvempia lippuja ollut kuin huomisessa ottelussa, vaikka kyseessä oli maanantai ja vastassa sarjan pohjamudissa rypevä joukkue. Yleisöä ottelu keräsi kunnioitettavat 13 200 ja risat.
valtaosaa suomalaisista jääkiekon ystävistä ei kiinnosta.
No onko sinulla niitä lukuja?
Kiinnostus Suomessa näkyisi siten, miten paljon Jokereiden pelejä esittävän kanavan myynti on lisääntynyt viime kaudesta, ja kuinka paljon maakunnista matkustetaan Helsinkiin katsomaan Jokereiden pelejä.
No jos sinulla ei ole näistäkään lukuja, niin miten voit väittää, että kiinnostusta ei ole?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oleellisempaa olisi kiinnittää huomiota, onko KHL-pelejä näyttävän televisiokanavan tilauskanta lisääntynyt.

Tästä en tiedä, mutta ainakin Viasat rummuttaa kanaviaan huomattavasti edelliskausia enemmän ja taitaa se "kymppi kuukaudessa" -tarjous olla edelleen voimassa, ainakin oli vielä joulukuussa ja on ollut kauden alusta saakka. Joka tapauksessa vaikeaa se olisi määrittää, että kuka minkäkin takia pakettia tilaa.

Mä kyllä katson KHL-matseja aina välillä. Maksan Viasatin paketista ainoastaan NHL:n vuoksi ja maksaisin saman rahan vaikka kanavilta ei tulisi mitään muuta. Mutta kun samalla rahalla saa mm. KHL:n ja jalkapallon puolelta Espanjan ja Italian pääsarjat, niin ihan mielelläni niitä lähetyksiä katson, vaikka en niitä ikinä erikseen tilaisikaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Siinähän se juju onkin, minä en missään vaiheessa puhunut koko Suomesta, vaan juuri esittämäsi Radiopää. Minä hain koko ajan sitä takaa, että Jokerit kiinnostaa muuallakin kuin PK-seudulla.

Ja tuo ei ole mielestäsi tahallista harhaanjohtamista, vaan tahallista väärinymmärrystä? Oikeasti?

Kuten sanoin, erittäin hienoa keskustelua. Pidä lippu jatkossa yhtä korkealla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä se on hienoa, että Jokereiden peleissä käy porukkaa. Sitä olen itse miettinyt, että kuinka iso osa lisääntyneistä katsojamääristä on venäläisiä tai venäläistaustaisia?Ja ovatko he Jokereiden/KHL:n/vastustajan seuraajia? Ei tähän varmaan kellään (paitsi Jokereilla jos ovat asiaa tutkineet) mitään varmaa tietoa ole, mutta mikä on perstuntuma?
Itselleni ilmiö on sikäli vieras, että ei tulisi mieleenkään lähteä Helsinkiin KHL-peliä katsomaan, vaikka ihan mielenkiintoistahan se varmaan olisi.
 

Nick Neim

Jäsen
Voihan se olla myös tiedostamatonta väärinymmärrystä Radiopäältä ja sinulta, tai sitten itseltäni tiedostamatonta harhaanjohtamista.

Toivottavasti pointtini kuitenkin selkeni.

Minä väitän edelleen, ettei Jokerit kiinnosta koko Suomessa, vaikka onkin täynnä maajoukkueesta tuttuja pelimiehiä sarjan ainoana suomalaisena jääkiekkojoukkueena. Lipunmyynti ei ole ainoa mittari joukkueen kiinnostavuudesta Suomessa.

Ei ehkä ainoa mittari, mutta mittari kuitenkin.

Ei selvennyt, kun en edelleenkään ymmärrä miksi puhut koko Suomen mittareista jos et puhu koko Suomesta. Joko se on todellakin tarkoituksellista harhaanjohtamista, tai sitten väität mustaa valkoiseksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No jos sinulla ei ole näistäkään lukuja, niin miten voit väittää, että kiinnostusta ei ole?

Siihen, että pelkät yleisömäärät eivät kerro koko totuutta. Otetaan luvuoksi vaikka se, että TPS kerää kovia yleisömääriä, vaikka joukkue pelaa surkeasti. Mikäli Jokereiden kiinnostus olisi kasvanut Turun seudulla, ei TPS saisi myytyä 6000 pääsylippua.

Jos asia kiinnostaisi minua riittävästi, menisin jokin peli-ilta Pasilan asemalaiturille katsomaan, kuinka iso joukko kaukojunilla saapuva suuntaa hallille.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

faro

Jäsen
Ei selvennyt, kun en edelleenkään ymmärrä miksi puhut koko Suomen mittareista jos et puhu koko Suomesta. Joko se on todellakin tarkoituksellista harhaanjohtamista, tai sitten väität mustaa valkoiseksi.
No laita sitten se kohta, jossa puhun koko Suomesta. Tuossa kohdassa, jonka lainasin, ei puhuttu yhtikäs mitään koko Suomesta. Tuohon ylempään lainattuun kohtaan, jonka lisäsit, en ottanut kantaa millään tavalla.

En oikein ymmärrä, mihin pyrit tällä vänkäämisellä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä en tiedä, mutta ainakin Viasat rummuttaa kanaviaan huomattavasti edelliskausia enemmän ja taitaa se "kymppi kuukaudessa" -tarjous olla edelleen voimassa, ainakin oli vielä joulukuussa ja on ollut kauden alusta saakka. Joka tapauksessa vaikeaa se olisi määrittää, että kuka minkäkin takia pakettia tilaa.

Pakko edelleen rummuttaa ja myydä pilkkahinnalla, ja miksiköhän... Taitaneet laskea oletetun tilaajakannan nousun "hieman" optimistisesti.
Eikös jossain ollut, että Nelonen puolestaan hehkuttaa, että SM-liiga kiinnostaa nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Nauran yhdelle vitsille.
 

faro

Jäsen
Siihen, että pelkät yleisömäärät eivät kerro koko totuutta. Otetaan luvuoksi vaikka se, että TPS kerää kovia yleisömääriä, vaikka joukkue pelaa surkeasti. Mikäli Jokereiden kiinnostus olisi kasvanut Turun seudulla, ei TPS saisi myytyä 6000 pääsylippua.
Hehheh... nauran tälle juuri nyt.

Väität siis tosissaan, että TPS:n yleisömäärät kertovat jotain Jokereiden kiinnostuksesta Turussa. Siinä tapauksessa Jokereiden kiinnostus on noussut todella paljon ympäri Suomea, sillä lähes kaikkien Liiga-joukkueiden yleisökeskiarvot ovat laskeneet.
 

Nick Neim

Jäsen
No laita sitten se kohta, jossa puhun koko Suomesta. Tuossa kohdassa, jonka lainasin, ei puhuttu yhtikäs mitään koko Suomesta. Tuohon ylempään lainattuun kohtaan, jonka lisäsit, en ottanut kantaa millään tavalla.

En oikein ymmärrä, mihin pyrit tällä vänkäämisellä.

Eli Radiopää ei tarkoitakaan koko Suomea puhuessaan Suomesta? Mitä vittua?

Vai joko ymmärrät, mihin nuo usein pilkkomasi lauseet (pahimmillaan lainaus on otettu keskeltä lausetta) voivat johtaa? Väärin ymmärryksiin. Vai mistä ihmeestä päättelit, että Radiopää kesken viestiä puhuu koko Suomesta ja sen jälkeen loppuviestissä vaihtaa sanan merkitystä?

Miksikö vänkään? Koska tässä haisee paska ja vahvasti.

E: Tietenkin se on mahdollista, että et oikeasti ymmärtänyt mihin vastasit. Siinä tapauksessa pahoittelen tätä "väittelyä", joka näyttää varmaan helvetin osuvalta tämän ketjun alle.
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kappas vaan, Keskustelu KHL-Jokereista on kääntynyt nollatasoiseksi metakeskusteluksi Jokeri-vastaisten kirjoittajien toimesta. Onpas uutta ja yllättävää.

Noin isossa kuvassa on selvää, että KHL-Jokerit on ollut valtava menestystarina, niin urheilullisesti kuin viihteellisesti. Monethan epäilivät, että ei kansaa kiinnosta tuntemattomat venäläiset joukkueet samassa mitassa kuin tutut ja tuvralliset, tepsit, ipat, saipat ja kalpat, mutta vastaansanomattomalla on osoittautunut, että KHL kiinnostaa suomalaisia valtavasti. Tämän näkee paitsi Jokereiden yleisömääristä, myös valtavasta medianäkyvyydestä esimerkiksi iltapäivälehdissä. Siinä missä kotoisen Liigan joukkueet painivat ison yleisökato-ongelman kanssa, joutuu Jokerit myymään "ei oo:ta", vaikka omaa ylivoimaisesti maan suurimman hallin. Huikeaa! Siis Jokereiden kannalta.
 

faro

Jäsen
Eli Radiopää ei tarkoitakaan koko Suomea puhuessaan Suomesta? Mitä vittua?
Hän voi tarkoittaa, minä en missään vaiheessa tarkoittanut.

Olen alusta alkaen yrittänyt sanoa, että kiinnostusta löytyy Jokereita kohtaan myös PK-seudun ulkopuolelta. Voi olla, että joku on ymmärtänyt väärin (mahd. myös minä), voi olla, että olen tahattomasti harhaanjohtanut teitä, ja jos näin on, niin pyydän anteeksi.

Tämä vänkääminen jää osaltani tähän, koska se on pelkkää ajanhukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Väität siis tosissaan, että TPS:n yleisömäärät kertovat jotain Jokereiden kiinnostuksesta Turussa. Siinä tapauksessa Jokereiden kiinnostus on noussut todella paljon ympäri Suomea, sillä lähes kaikkien Liiga-joukkueiden yleisökeskiarvot ovat laskeneet.

En minä niin väitä. Tämä luku todistaa aivan yhtä hyvin sen, ettei Jokerit kiinnosta Suomessa kuin se, että Jokereiden loppuunmyydyt pelit osoittavat. Minä en esittänyt alunperinkään vastaväitettä, vaan totesin, että minä uskallan edelleen väittää, ettei Jokerit kiinnosta koko Suomessa. Sinä alunperin nauroit niille, jotka ovat olleet sitä mieltä, vaikka mitään näyttöä ei ole, että Jokerit kiinnostaisi Suomessa.

Ja kyllä, tarkoitin koko jääkiekkoilua seuraavaa Suomea. Ainakin liigapaikkakunnilla Jokereiden kiinnostavuus on ollut suurempaa silloin, kun Jokerit on pelannut samaa sarjaa.
 

faro

Jäsen
Sinä alunperin nauroit niille, jotka ovat olleet sitä mieltä, vaikka mitään näyttöä ei ole, että Jokerit kiinnostaisi Suomessa.
Helsinki on myös osa Suomea, ja jos Jokereiden otteet kiinnostavat Helsingissä, ne kiinnostavat jossain määrin myös Suomessa.

En alun perinkään tarkoittanut tuolla Suomella jokaista paikkakuntaa Suomessa. Onhan se itsestään selvää, että Jokerit ei kiinnosta jossain Sodankylässä tai Nuorgamissa.

Siitähän tämä koko väittely lähti liikkeelle, että me ymmärsimme saman asian eri tavalla. Enää en kuitenkaan palaa tähän aiheeseen ainakaan tässä ketjussa.
 

Nick Neim

Jäsen
Lupasin jo itselleni jättää osallistumatta, mutta pakko vielä hetken ihmetellä.

Oikeastaan tuossa yllähän tuo perustava ero tulikin. Minä käsitän Suomesta puhuttaessa tarkoitettavan jotain muutakin kuin pääkaupunkiseutua. Toisaalta olenkin maalta, mutta puhdas väärinkäsityshän tämä koko turhuus oli.

Tuo logiikka toisaalta hivenen hämää, koska samalla tapaahan myös (=keksi tähän mikä tahansa sana) kiinnostaa Suomessa. Oli kyse traktoreista, puimureista tai vaikkapa kotoisesta Liigastamme. Ihmetyttää todella, jos joku on kehdannut pokkana väittää, että Jokerit eivät esimerkiksi Helsingissä kiinnostaisi ketään. Jospa nämä väittäjät ovatkin tarkoittaneet koko Suomea, eikä pelkästään yhtä osaa siitä? Silloin jää hieman hämäräksi se, mille tässä ollaan alunperin naurettu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kyllä on kannattanut pysyä poissa KHL-puolelta. Onpa raskasta vääntöä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ketjun aiheeseen: Nauran tolle ihme väännölle KHL:stä. Mille naurat juuri nyt ketjussa toista sivua tota tuubaa.
Täällä samat. Avasin ketjun menemällä uusimpaan ei-luettuun viestiin. Katsoin että päivässä tullut pari sivua lisää tänne tekstiä. Kelasin hetken ja näin viestin KHL-Jokereista. Arvasin mitä aihetta seuraavat 95% viesteistä koskevat. Ja oikein meni. Nauroin sille juuri nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös