Mille naurat juuri nyt?

  • 13 215 123
  • 50 368

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nauran Jatkoaika-nimimerkki P.Sihvosen harrastamalle "pippeleiden mittailukilpailulle" P.Sihvonen-ketjussa... Tai itse asiassa tuo on loppujen lopuksi aika surullista, kyseessä kun taitaa olla se ihka oikea P.Sihvonen?
Luin itse tuon viimeisimmän sivun ko. keskusteluista, ja kävi vähän samalla tavalla kun Eric Cartmanille nähdessään ne persenaamat South Parkissa. Nimimerkki P.Sihvosen tekstit olivat niin hauskoja, etten voinut enää edes nauraa niille, vaan katselin lähinnä ihmettyneenä. Ehkä jos vähän aikaa annan olla, niin saan kykyni nauraa takaisin.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Joel Harkimolle.

Kuuntelin tuon tuoreimman narriradion ja tuo Joel kuulosti ihan joltain imitaattorin showlta.

Huikeaa.

En ole aikaisemmin tutustunut tämän kaverin tuotantoihin, mutta pitänee laittaa korvan taakse.
 

Ameno

Jäsen
Hieman huvituttaa Mixu Paatelainen ja positiivinen jalkapallo:

Edessä on erittäin kova haaste. Slovenia on hyvä joukkue. He pelaavat erittäin positiivista, modernia jalkapalloa. He pistävät varmasti meidät ahtaalle huomisessa pelissä

Samanlaisen vastustajan löytäminen kuin Espanja on vaikeata, koska puhutaan ainutlaatuisesta joukkueesta ja pelitavasta. Espanja pelaa ultrapositiivisesti, mutta Slovenia on erittäin lähellä sitä

Toki me olemme vieraskentällä Georgiaa vastaan. Georgia on varsinkin kotikentällään todella vaarallinen ja positiivinen. Se käyttää yksilöiden vahvuuksia erittäin hyvin hyväkseen.

En nyt niin tarkkaan ole jalkapallon termistöön tutustunut, ehkä tuo positiivinen tarkoittaakin jotain. Aktiivista, pallonhallintaan perustuvaa peliä? Millaista on negatiivinen jalkapallo? Bussi parkkiin ja pelin rikkomista vai? Pyrkiikö Mixu peluuttamaan Suomea positiivisesti vai negatiivisesti? Mitä pelaajat mahtavat pitää siitä, jos heidän pitäisi pelata negatiivista jalkapalloa?

Lähde: Paatelainen: Slovenia pistää meidät ahtaalle | Yle Urheilu | yle.fi
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oli hyvää viihdettä. Noita tekstejä lukiessa katosi se viimeinenkin arvostus kyseistä henkilöä kohtaan.

Olipa surkeaa. Sihvosen jorinat Urheilulehdessä on yksinkertaisesti niin tylsiä etten niitä ole enää jaksanut lukea, mutta olen silti pitänyt miestä ihan järkikaverina. Tuonne ketjuun suollettu itkuvauvakiukku tosin veti sen maton miehen jalkojen alta. Jeesus mikä pelle.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
En nyt niin tarkkaan ole jalkapallon termistöön tutustunut, ehkä tuo positiivinen tarkoittaakin jotain. Aktiivista, pallonhallintaan perustuvaa peliä? Millaista on negatiivinen jalkapallo? Bussi parkkiin ja pelin rikkomista vai? Pyrkiikö Mixu peluuttamaan Suomea positiivisesti vai negatiivisesti? Mitä pelaajat mahtavat pitää siitä, jos heidän pitäisi pelata negatiivista jalkapalloa?

Lähde: Paatelainen: Slovenia pistää meidät ahtaalle | Yle Urheilu | yle.fi

Suomi haluaisi pelata positiivista jalkapalloa mutta taito ei aina oikein riitä, joten se joutuu usein pelaamaan negatiivista. Positiivinen meinaa siis hyökkäysorientoitunutta futista, jossa halutaan pitää itse palloa ja rakentaa tilanteita. Negatiivinen taas rikkovaa ja vastahyökkäyksiin perustuvaa puolustusvoittoista futista.

Pelaajat yleensä pitävät enemmän positiivisesta futiksesta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olipa surkeaa. Sihvosen jorinat Urheilulehdessä on yksinkertaisesti niin tylsiä etten niitä ole enää jaksanut lukea, mutta olen silti pitänyt miestä ihan järkikaverina. Tuonne ketjuun suollettu itkuvauvakiukku tosin veti sen maton miehen jalkojen alta. Jeesus mikä pelle.

Sen verran uteliaisuuteni heräsi, että kävin kurkkaamassa ao. ketjua enkä uskoisi tietämättäni tuollaisia juttuja ihan aikamiehen kirjoittamiksi - siis ikävuosissa mitattuna. P.Sihvoselle voisinkin varovaisesti suositella suomi24-palstaa, jos kaipaa vertaistaan keskusteluseuraa.

PS. "Itkeäkö vaiko naureskella" sopisi ketjuna kyllä tälle minunkin ulosteelleni paremmin...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman huvituttaa Mixu Paatelainen ja positiivinen jalkapallo:

En nyt niin tarkkaan ole jalkapallon termistöön tutustunut, ehkä tuo positiivinen tarkoittaakin jotain. Aktiivista, pallonhallintaan perustuvaa peliä? Millaista on negatiivinen jalkapallo? Bussi parkkiin ja pelin rikkomista vai? Pyrkiikö Mixu peluuttamaan Suomea positiivisesti vai negatiivisesti? Mitä pelaajat mahtavat pitää siitä, jos heidän pitäisi pelata negatiivista jalkapalloa?
Jep, jos on Mixu Paatelaisen hastatteluja pitkin manageriuraansa kuunnellut jo esim. TPS:n aikoina ennen maajoukkuepestiä, ei ole voinut välttyä positiiviselta futikselta.

Eikä siinä mitään, eniten tuossa pelifilosofiansa lisäksi paistaa läpi Mixun tausta brittifutiksessa, siellähän on ikiajat puhuttu termein "positive player" tai "positive football" jne, eli kuten J.Grönvall tuossa jo valottikin, termi tarkoittaa hyökkäävää ja eteenpäin menevää peliä ja on siis todella normikieltä brittitermistössä kun kuvaillaan kyseisen kaltaista pelityyliä, pelaajia, joukkueita jne.

Mutta kieltämättä tuo on Mixulla niin korviinpistävän usein toistuva sana, että vaimonikin sen jo tietää sillä varmaan jo viimeiset pari vuotta joka kerta kun tulee joku Mixun haastattelupätkä tv:ssä, heitän välittömästi että "lähdetään pelaamaan positiivista futista."

Juti menee eteenpäin ja Mixun jengi pelaa positiivista futista, niin se vaan menee.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sen verran uteliaisuuteni heräsi, että kävin kurkkaamassa ao. ketjua enkä uskoisi tietämättäni tuollaisia juttuja ihan aikamiehen kirjoittamiksi - siis ikävuosissa mitattuna. P.Sihvoselle voisinkin varovaisesti suositella suomi24-palstaa, jos kaipaa vertaistaan keskusteluseuraa.

PS. "Itkeäkö vaiko naureskella" sopisi ketjuna kyllä tälle minunkin ulosteelleni paremmin...

Täytyykö todella käydä katsomassa? Yleensä välttelen tämän Kaikkien Alojen Johtavan juttuja, kun en jotenkin jaksa Pohjois-Koreaa.

Edit. Sinänsä ihan hauskaa ja asiantuntevaa, Johtavaa selostusta, mutta: miksi pitää olla noin Johtava. Nöyryyttä, perkele! Ja toki se anonyymimussutus. Vetoaminen omiin ansioihin. Antaa tekojen ja sanojen näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
No Sihvonen mediahenkilönä nyt vain yrittää kalastaa Petterin Perinteisen Pelikiellon Palstavierailun Päätteeksi. Maksimi mainosarvo ennen oikeisiin töihin palaamista. Myös viime kesänä samanlainen diivailukohtaus sattui muistaakseni näihin aikoihin, tai jo aiemmin. On siinä varmaan taustalla myös ihan normaalia kusipäisuuttakin. Hauskaahan tuo on seurata, kuinka alas voi mennä.

Mutta tällä hetkellä nauran edelleen viime iltaisille Mechwarrior Onlinen chattikeskusteluille. Me suomalaiset keskusteltiin keskenämme suomeksi yleisessä chatissa ja muun maalaisilla meni käpy, kun eivät tajunneet puheestamme mitään. Sieltä alkoi tulla kommenttia tyyliin "Jagshemash. Spudnik kabom, Laika död" ja suomenkielen klassikko "Akbah Allah!"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Aikamoinen ralli on kieltämättä menossa kyseisessä ketjussa, ja samaa tavaraa tarjoaa pöntön täydeltä myös Nuori Suomi -keskustelusäie. Koska eräs johtava nimimerkki on ryhtynyt viime aikoina aktiivisesti metakeskustelemaan ja ottanut kummassakin ketjussa vakiosäiläkseen ad hominem -argumentaation, ovat sitä ymmärrettävästi alkaneet käyttää myös muut. Nimimerkki Street Clinton näyttääkin seuraavassa, kuinka naseva vasta-punchline lähtee:

Tämän ketjun edistymistä vaivaa muutama asia.

Toinen ja paljon vakavampi puute on se, että suurin osa nimimerkeistä näyttäisi olevan lähinnä netin tarjoaman tiedon varassa.

Tämä on todellakin vakava puute.

Sinulla ei esimerkiksi ole minkään valtakunnan koulutusta eikä tietotaitoa lasten ja nuorten fysiologiasta tai harjoittelusta. Muutaman yliopiston kurssi kirjallisuudesta ei vain aja samaa asiaa kuin lääke- tai liikuntatieteen tohtorin arvo. Hienosti osaat kyllä linkittää sekalaisia raportteja tai lainata muutamalla lauseella jotain eläköitynyttä huru-ukko valmentajaa, se myönnettäköön.

Toinen ketjun edistymistä vaivaava asia on se, ettet ymmärrä urheilusta kokonaisuutena yhtikäs mitään, vaikka mediahahmosi yrittää jotain muuta väittää.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
No Sihvonen mediahenkilönä nyt vain yrittää kalastaa Petterin Perinteisen Pelikiellon Palstavierailun Päätteeksi. Maksimi mainosarvo ennen oikeisiin töihin palaamista. Myös viime kesänä samanlainen diivailukohtaus sattui muistaakseni näihin aikoihin, tai jo aiemmin. On siinä varmaan taustalla myös ihan normaalia kusipäisuuttakin. Hauskaahan tuo on seurata, kuinka alas voi mennä.
Melko alas on päästy mutta vielä lapio heiluu väsymättömästi. Se voisikin olla vittumainen tilanne jos Perinteistä Pelikieltoa ei napsahtaisikaan, mutta eiköhän Urheilulehden ja Jatkoajan välit ole nykyään sen verran lämpimät että semmoinen hoidetaan, pääsee vapaalle hänkin tavan tallukoita opastamasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No Sihvonen mediahenkilönä nyt vain yrittää kalastaa Petterin Perinteisen Pelikiellon Palstavierailun Päätteeksi. Maksimi mainosarvo ennen oikeisiin töihin palaamista. Myös viime kesänä samanlainen diivailukohtaus sattui muistaakseni näihin aikoihin, tai jo aiemmin. On siinä varmaan taustalla myös ihan normaalia kusipäisuuttakin. Hauskaahan tuo on seurata, kuinka alas voi mennä...

Minä veikkaan miestä väkevämpää. Näitä kohtauksia on tullut läpi vuoden ja niiden kesto on yleensä ollut normaalin kalsarikännin verran.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kyllä on Sihvosella lähtenyt mopo käsistä tuossa ketjussa totaalisesti. Ihan mukavaa olisi jos häneltä kysyttäisiin järkeviä kysymyksiä koskien jääkiekosta, mutta nyt toi on mennyt ihan huutelemiseksi. Joku väittää toista ja toinen toista ja Sihvonen katsoo jostain oppaasta, mikä olisi järkevin vastausvaihtoehto.

Ja jotenkin noiden Sihvosen tekstienkin perusteella voi päätellä, kuinka ylimielinen hän onkaan. Pitää muita ihan ala-arvoisena, eikä kukaan muu saisi tietää mistään mitään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyykö todella käydä katsomassa? Yleensä välttelen tämän Kaikkien Alojen Johtavan juttuja, kun en jotenkin jaksa Pohjois-Koreaa.

En tiedä kannattaako, juuri tuollainen Juhani Tamminen meets Pohjois-Korea meininki Petsku-Petskukkelilla siellä on. Tässä pieni referaatti:

"Minä tiedän koska olen valmentaja, Niko Kapanen on vahvempi ku Aleksander Karelin, viisaampi ku JFK ja paljon kauniimpi kuin Marilyn, jääkiekkoilijat osaa kaikesta kaiken paremmin ku kukaan muu, ai miten niin ei oo, kuin vanha sinä olet, millä tasolla oot pelannu tai valmentanu, tuu sä ottaa tää klubitakki, vitun hevosmies, vitun mustakortti, teillä ei oo elämää, mulla on, mä oon Johtava koska sanon ja oon pelannu lätkää, armeijassa olin vänrikki, minä olen urheilija ja mulla on urheilijakavereita, kerro sarjatasosi, älälälälää en kuuntele, vitun hevosmies, vitun mustakortti, te ette osaa kirjoittaa, minä osaan, teen vain silloin tällöin kirjoitusvirheitä, armeijassa olin urheilijoiden leikkikoulussa ja siellä olin vänrikki ja heiteltiin yläfemmoja muiden urheilijoiden ja valmentajien kanssa ja oltiin muutenkin parempia ihmisiä, varsinkin me jääkiekkoilijat, vitun hevosmies, vitun jäätanssija, vitun keihäänheittäjä.

Johtava, vittua kaikille haistattaen."
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
En tiedä kannattaako, juuri tuollainen Juhani Tamminen meets Pohjois-Korea meininki Petsku-Petskukkelilla siellä on. Tässä pieni referaatti:

"Minä tiedän koska olen valmentaja, Niko Kapanen on vahvempi ku Aleksander Karelin, viisaampi ku JFK ja paljon kauniimpi kuin Marilyn, jääkiekkoilijat osaa kaikesta kaiken paremmin ku kukaan muu, ai miten niin ei oo, kuin vanha sinä olet, millä tasolla oot pelannu tai valmentanu, tuu sä ottaa tää klubitakki, vitun hevosmies, vitun mustakortti, teillä ei oo elämää, mulla on, mä oon Johtava koska sanon ja oon pelannu lätkää, armeijassa olin vänrikki, minä olen urheilija ja mulla on urheilijakavereita, kerro sarjatasosi, älälälälää en kuuntele, vitun hevosmies, vitun mustakortti, te ette osaa kirjoittaa, minä osaan, teen vain silloin tällöin kirjoitusvirheitä, armeijassa olin urheilijoiden leikkikoulussa ja siellä olin vänrikki ja heiteltiin yläfemmoja muiden urheilijoiden ja valmentajien kanssa ja oltiin muutenkin parempia ihmisiä, varsinkin me jääkiekkoilijat, vitun hevosmies, vitun jäätanssija, vitun keihäänheittäjä.

Johtava, vittua kaikille haistattaen."

Kiteytit hienosti Sihvosen tekstit yhteen postaukseen!
Ehkä loppuun olisi voinut laittaa jonkun "Johtava, etevin kaikista koskaan", mutta hän lienee itse sitä jo käyttänyt.
Huikeaa ajatella millä kompetenssillä mies tuolla huutelee noita laadukkaita juttujaan, saavutukset jääkiekossa ja journalismissä ovat niin huikeita miehellä. En tosin itse ole peliäkään liigaa pelannut tai mihkään sontalehteen artikkeleita kirjoittanut, olen siis varmasti huonompi kuin Johtava :)
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Sporde Porttillan twiitille:

"Tämä video kannattaa tsekat, Ari Vatanen saa kunnon kyytiä Max pojaltaan"
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämmönen hauska äänestys jonka joku visionääri oli joskus ilmoille laittanut:

Jatkoajan keskustelupalsta - Näytä äänestyksen tulokset

En ole Jokerit-KLH:ssä puintia kovin tarkkaan seurannut, mutta jos olisin niin tuolta voisi bongata josko jonkun nyt kovasti siirtoa siunaavan/kiroavan nimimerkin takki olisi kääntynyt suuntaan tai toiseen.

Mitkähän mahtaisi olla prosentit tänä päivänä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös