Mille naurat juuri nyt?

  • 13 263 779
  • 50 455

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Juuri näin. MM-kisat ovat todellista kulta-aikaa jatkisjunteille. Naurattaa ja vähän säälittääkin.

No kerrotko miten täällä nyt käyty keskustelu poikkeaa esim. olympialaisten, tai vaikkapa sm-liigan pudotuspelien aikana käydystä? Vai oliko tuo sitä kuuluisaa sarkasmia? Jääkiekkokausi on kulta-aikaa jatkisjunteille WTF

edit: okei, myönnetään se että tiettyä paatosta ja massapsykoosin aineksia on havaittavissa, mutta eiks täällä jatkiksessa pitänyt keskustella se "analyyttisempi" osanen lätkäkansasta.. :)
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
YLE menee tällä hetkellä kaikessa alaspäin kuin lehmän häntä.

Jälkihiki on kyllä kuin jostain sketsistä, johon ei moni pysty, lähellekään. Parhaimmat naurut saa jo siitä, kun mainitaan, että Hetemaj (nainen) on keskustelemassa. Ja on kova kiekkofani. "Joo mä oisin halunnu ton Jan Mikael Juutilaisen MM-kisoihin, tjsp." Mutta ei se mitään, hyvää viihdettä.

Tuo jälkihiki on täynnä itsestään selvyyksiä, jotka jokainen ymmärtää. Jokainen, kuka tuosssa on ollut mukana, latelee sellaisia "analyysejä", jotka tavallinen kadun ristoreipaskin tietää.

Nyt alkoi jo vituttamaan, kun YLE on näin heikossa jamassa. Ja Kimmo "oijjjjoiiiiiiiiiiii" Porttila selostaa MM-skaboissa. Jes kiitti väinö.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
YLE menee tällä hetkellä kaikessa alaspäin kuin lehmän häntä.

Jälkihiki on kyllä kuin jostain sketsistä, johon ei moni pysty, lähellekään. Parhaimmat naurut saa jo siitä, kun mainitaan, että Hetemaj (nainen) on keskustelemassa. Ja on kova kiekkofani. "Joo mä oisin halunnu ton Jan Mikael Juutilaisen MM-kisoihin, tjsp." Mutta ei se mitään, hyvää viihdettä.

Tuo jälkihiki on täynnä itsestään selvyyksiä, jotka jokainen ymmärtää. Jokainen, kuka tuosssa on ollut mukana, latelee sellaisia "analyysejä", jotka tavallinen kadun ristoreipaskin tietää.

Nyt alkoi jo vituttamaan, kun YLE on näin heikossa jamassa. Ja Kimmo "oijjjjoiiiiiiiiiiii" Porttila selostaa MM-skaboissa. Jes kiitti väinö.

Vitutusketjuun?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli oltua muutama päivä poissa kotoa ja samalla jätin käymättä täälläkin. Naureskelin mielessäni millainen meininki tuolla maajoukkueen puolella mahtaa olla Tanska -peli jäljeen ja olihan siellä jäätäviä yhteenvetoja. Nyt kun Suomi ei voittanut saksaa 5-0, niin meno sen kun paranee.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pointtina oli kai ottaa kantaa siihen että edes muutos huippu-urheilijasta normaalin ihmisen kulutukseen ei pitäisi johtaa Jutilaa peilistä heijastamaan näkyyn.
Olen melko varma, että Jutilalla kehonrakennusta ohjaavat enemmän geenit kuin ruokailutottumukset. Toiset ovat läpipaskoja, toiset lihovat yhdestä oliivista.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jos minä olen kaukalossa varusteet päällä, kiekko lavassa ja naama kohti laitaa, osaan varautua kontaktiin. Siinä saa tulla vaikka kaksi Jarkko Immosta selkään, enkä silti lennä tuolla tavalla. Ja painan vain 85 kg. Jos seison S-marketin kassajonossa, ei tarvita kuin Sami Vatanen, ja lennän naama edellä kassakonetta päin. Siinä on vissi ero.

Minä painan vain 105 kiloa ja olen horjahtanut jäällä jonkun 70-kiloisen tönäisemänä. Ja miksi ihmeessä Vatanen tönii ihmisiä kassajonossa? Nykynuoriso voi pahoin?

Kaiken keskellä tämä sananvaihto pudotti (sic) huolella. S. Vatanen ihmiskuulana S-marketin kassajonossa... Joo, mielikuvitus jyllää, pitäisköhän mennä nukkumaan:).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensinnäkin naurattaa Suomen voitto. Toiseksi naurattaa tuo otteluseurantaketju. Kukahan jaksaisi laskea kuinka monella eri nimellä Clemmenseniä kutsuttiin pelin aikana?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olen melko varma, että Jutilalla kehonrakennusta ohjaavat enemmän geenit kuin ruokailutottumukset. Toiset ovat läpipaskoja, toiset lihovat yhdestä oliivista.

Mitä Tampereella Jutia olen nähnyt niin kyllä sinne enemmän aina näyttää menevän kuin yksi oliivi
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ensinnäkin naurattaa Suomen voitto. Toiseksi naurattaa tuo otteluseurantaketju. Kukahan jaksaisi laskea kuinka monella eri nimellä Clemmenseniä kutsuttiin pelin aikana?

Sama, ja vielä menin kysymään... Toinen toistaan älyttömämmät versiot naurattivat kaiken koohotuksen keskellä hysteerisesti (ainakin tällä huumorintajulla:).
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensinnäkin naurattaa Suomen voitto. Toiseksi naurattaa tuo otteluseurantaketju. Kukahan jaksaisi laskea kuinka monella eri nimellä Clemmenseniä kutsuttiin pelin aikana?
Jep, ja yllättävän hyvin tuollainen toistohuumori meikäläiseen tehoaa. Oikein ihmettelin kun tuli joka kerta naurettua, kun joku väänsi sen jonkun von Kinkerhoffenin siihen viestiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä Tampereella Jutia olen nähnyt niin kyllä sinne enemmän aina näyttää menevän kuin yksi oliivi
Siksi sanoinkin "enemmän". Kyllähän Jutille ruokakin maittaa, ei kai se mikään salaisuus ole.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muistan erään iltapäivälehden julkaisun missä mainostettiin grilliherkkuja tms taisko olla toissa vuonna. Jutihan se siinä niitä mainosteli eri makkaroita pallogrillin ääressä
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Repesin itsekseni, kun der Petteri lanseerasi suorassa lähetyksessä uuden terminsä ja jäi sen jälkeen katsomaan kaukaisuuteen puoliviipyilevä hymy suupielissään ja käsi rinnalla takin liepeen alla kuin Napoleonilla konsanaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jep, ja yllättävän hyvin tuollainen toistohuumori meikäläiseen tehoaa. Oikein ihmettelin kun tuli joka kerta naurettua, kun joku väänsi sen jonkun von Kinkerhoffenin siihen viestiin.
Vaikka von Klinkerhoffen olikin minun Manalainen Armeija -vedätykseni, voisi koko nimihommasta ojentaa ruusut vaikkapa Monty Python -ryhmän suuntaan. Kaikki huumori on sieltä.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nauran Mertarannalle. Katsoin äsken Suomen maalit YLEn sivuilta selostuksen kanssa ja ei voi mitään. Kun Suomi tekee tärkeän maalin, on pakko oman tuuletuksen ja huudon jälkeen hiljentyä kuuntelemaan Mertarantaa. Siinä kyllä tiivistyy omatkin ajatukset sanoiksi tai ainakin huudoksi.

Porukka jaksaa valittaa Mertarannasta, minä jaksan nauraa sille. On se vaaarrallinen mies, olin kuolla nauruun eilen kesken onnellisen 2-1 tilanteen.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Nauran Mertarannalle. Katsoin äsken Suomen maalit YLEn sivuilta selostuksen kanssa ja ei voi mitään. Kun Suomi tekee tärkeän maalin, on pakko oman tuuletuksen ja huudon jälkeen hiljentyä kuuntelemaan Mertarantaa. Siinä kyllä tiivistyy omatkin ajatukset sanoiksi tai ainakin huudoksi.

Porukka jaksaa valittaa Mertarannasta, minä jaksan nauraa sille. On se vaaarrallinen mies, olin kuolla nauruun eilen kesken onnellisen 2-1 tilanteen.

Voi kun koittaisi se päivä, jolloin Suomi pelaisi jalkapallon MM/EM-kisoissa. Sitten vaan Antsa selostamaan niin uusi kotimainen penkkiurheilun kuningaslaji on syntynyt.

Mertaranta saa selostuksellaan maalin kuivumisenkin kuulostamaan äärimmäisen vaaralliselta niiden korvissa, jotka eivät lajia ymmärrä.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voi kun koittaisi se päivä, jolloin Suomi pelaisi jalkapallon MM/EM-kisoissa. Sitten vaan Antsa selostamaan niin uusi kotimainen penkkiurheilun kuningaslaji on syntynyt.

Mertaranta saa selostuksellaan maalin kuivumisenkin kuulostamaan äärimmäisen vaaralliselta niiden korvissa, jotka eivät lajia ymmärrä.

Yksi asia mikä minua ärsyttää on se, että jatkoaikalaiset asettuvat yksissä tuumin niiden ihmisten yläpuolelle, jotka eivät niin ahkerasti seuraa jääkiekkoa, eivätkä siis oletettavasti ymmärrä lajista niin paljoa. Ja sitten nämä ihmiset ovat vielä (mukamas) niitä ainoita, jotka pitävät Mertarannasta ja sen takia ovat vielä vähän alempana. Mitä pahaa siinä on, että saa pelin kuulostamaan vaaralliselta? Ihan riittävästi on näitä teppolaaksosia, jotka saisivat lajiin saloihin vihkiytyneenkin katsojan kuuntelemaan olympiafinaalia tylsistyneenä. Ehdotan, että joku käy pykäämässä äänestyksen, jossa kysytään, onko Mertaranta vaarallisen hyvä vai huono selostaja.

Niin ja sehän nyt on ihan selviö, että jos Suomi joskus selviytyisi johonkin arvokisaturnaukseen jalkapallossa (mihin en usko), kansa sekoaisi ja Mertaranta huutaisi. Jalkapallossa on potentiaalia nousta yhtä suosituksi lajiksi kuin jääkiekko, mutta toistaiseksi se on Kuningaslaji vain niille tosi faneille. Kaikille muille se on vain yksi niistä maailman suosituimmista lajeista, joissa Suomi ei pärjää.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Yksi asia mikä minua ärsyttää on se, että jatkoaikalaiset asettuvat yksissä tuumin niiden ihmisten yläpuolelle, jotka eivät niin ahkerasti seuraa jääkiekkoa, eivätkä siis oletettavasti ymmärrä lajista niin paljoa. Ja sitten nämä ihmiset ovat vielä (mukamas) niitä ainoita, jotka pitävät Mertarannasta ja sen takia ovat vielä vähän alempana. Mitä pahaa siinä on, että saa pelin kuulostamaan vaaralliselta? Ihan riittävästi on näitä teppolaaksosia, jotka saisivat lajiin saloihin vihkiytyneenkin katsojan kuuntelemaan olympiafinaalia tylsistyneenä. Ehdotan, että joku käy pykäämässä äänestyksen, jossa kysytään, onko Mertaranta vaarallisen hyvä vai huono selostaja.

Niin ja sehän nyt on ihan selviö, että jos Suomi joskus selviytyisi johonkin arvokisaturnaukseen jalkapallossa (mihin en usko), kansa sekoaisi ja Mertaranta huutaisi. Jalkapallossa on potentiaalia nousta yhtä suosituksi lajiksi kuin jääkiekko, mutta toistaiseksi se on Kuningaslaji vain niille tosi faneille. Kaikille muille se on vain yksi niistä maailman suosituimmista lajeista, joissa Suomi ei pärjää.

Jatkoaikalaiset asettuvat yksissä tuumin niiden ihmisten yläpuolelle, jotka eivät niin ahkerasti seuraa jääkiekkoa yksinkertaisesti siitä syystä, että Jatkoaika on jääkiekkoa ahkerasti seuraavien ihmisten keskustelupalsta.

Käsittääkseni jo kirjoitusoikeuksien saaminen edellyttää (ainakin edellytti) jonkinlaista ymmärrystä itse lajista. Jos Jatkoaikaa lukiessa tulee tunne, että jotkut muut kirjoittajat saattavat ymmärtää lajista enemmän, eikä sen tunteen kanssa voi elää, niin ei ehkä kannata tulla koko sivustolle.

Jääkiekko on yksi niistä (meidän oloissa) suosituimmista lajeista joissa Suomi pärjää. Ei se ole lajin vika. Jalkapallon soisin kovasti olevan sellainen myös, kuten jo kirjoitin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Suomi menestyisi jalkapallossa, mutta luulen, että siitä kirjoitettaisiin silloin jossakin ihan muualla kuin Jatkoajassa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Selvennettäköön nyt vielä oma suhteeni jääkiekkoon ja jalkapalloon. Minä löysin jääkiekon omaksi lajikseni alle kymmenvuotiaana nulikkana joskus 70-luvun puolivälin tietämissä. Silloin ei edes kunnolla tunnettu käsitettä penkkiurheilija.

Lätkää olen pelannut +30 v. ja sinä aikana se on Suomessa kasvanut senaikaisesta "reippailu-urheilusta" nykyaikaiseksi liiketoiminnaksi ja maan suosituimmaksi urheilulajiksi. En ole tästä kehityksestä varauksettoman mielissäni.

Jalkapallo on minulle vieras laji. Toki sitä nulikkana pelasin kuten kaikki muutkin, mutta se ei vaan kolahtanut. En osaa kuvitella kannattavani jotakin seuraa lajissa jota en koe omakseni. Suomen jalkapallomaajoukkuetta tietysti kannatan siinä missä Suomen hiihtomaajoukkuettakin.

Suomen jääkiekkomaajoukkeen osaksi on nykypäivänä tullut kannatella näiden satojentuhansien ellei miljoonien lajia "omakseen kokemattomien" sinivalkoisten suomalaiskannattajien toiveita vuodesta toiseen pelkästään siksi, että tässä lajissa menestystä on tullut, toisin kuin jalkapallossa. Se ei edelleenkään ole lajin vika.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Olen melko varma, että Jutilalla kehonrakennusta ohjaavat enemmän geenit kuin ruokailutottumukset. Toiset ovat läpipaskoja, toiset lihovat yhdestä oliivista.

Tai sitten kyseessä on Timo Jutila Hat Trick: Maali, syöttö ja makkaraperunat.

Jottei nyt onelineriksi jää, niin Jutin kohdalla ei kyse ole luullakseni niinkään mitä Juti syö, vaan mitä Juti juo. Ollaan Jutin kanssa nimittäin kovin persoja oluelle ja olen yhden kerran saanut kunniankin hörpötellä Jutin kanssa illan. Helvetin mukava mies.
 

Kuival

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & Philadelphia Flyers
Uusimmalle Hitler-videolle Reformiklubissa. Hyvää jatkoa edelliseen kahteen videoon, tällä kertaa kyse Saksan tappiosta. Syvää filosofista pohdintaa Adolfilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös