Mille naurat juuri nyt?

  • 13 262 887
  • 50 455

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
oukka kirjoitti:
Vaikea uskoa kun samoja tekstejä on julkaistu paikallisessa ilmaisjakelulehdessä ihan oikealla nimellä.
Mitäs väliä sillä on? Ei mielestäni mitään ihmeellistä. On varmaan vaan kokeillut kepillä jäätä, että julkaistaanko tuon tyylisiä kirjoituksia lehdessä ja sitten kavereiden kanssa naureskellut kun todellakin on julkaistu. Legendahan vaan vahvistuu tuollaisista.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Blackie kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on? Ei mielestäni mitään ihmeellistä. On varmaan vaan kokeillut kepillä jäätä, että julkaistaanko tuon tyylisiä kirjoituksia lehdessä ja sitten kavereiden kanssa naureskellut kun todellakin on julkaistu. Legendahan vaan vahvistuu tuollaisista.

En minäkään oikein jaksa uskoa, että kyseessä olisi kepillä koittelu, jään siis. Jos nyt kuitenkin olisi niin, että lehti olisi julkaissut kieli poskessa kirjoitettuja juttuja tosimielessä, asia olisi jollain tavoin tullut ilmi, juttuina yms. Voihan tietysti olla, että asia onkin niin kuin Blackie väittää, mutta mulle ei vaan oo naureskelujuttuja kerrottu.

Ja nyt nauran pienelle pojalleni, joka murisee lattialla lelulle. Ettei aihe unohtuisi.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Blackie kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on? Ei mielestäni mitään ihmeellistä. On varmaan vaan kokeillut kepillä jäätä, että julkaistaanko tuon tyylisiä kirjoituksia lehdessä ja sitten kavereiden kanssa naureskellut kun todellakin on julkaistu. Legendahan vaan vahvistuu tuollaisista.

No tällaisessa tilanteessa ainakin itse kirjoittaisin nimimerkin suojissa enkä oikealla nimelläni.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
oukka kirjoitti:
No tällaisessa tilanteessa ainakin itse kirjoittaisin nimimerkin suojissa enkä oikealla nimelläni.
No, totuuden tietää mies itse. Meiltä tämä on vaan arvailua, mutta letkautukset, kuten "Suomen yksinkertaistettu kaksivaiheinen karvauspeli", "Seesteisen rauhallinen olotila", "Psyykkinen mielitila" ym. kuulostavat vaan niin harkituilta, että tuollaisia ei voi mielestäni millään kirjoittaa tosissaan.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Blackie kirjoitti:
"Suomen yksinkertaistettu kaksivaiheinen karvauspeli", "Seesteisen rauhallinen olotila", "Psyykkinen mielitila" ym. kuulostavat vaan niin harkituilta, että tuollaisia ei voi mielestäni millään kirjoittaa tosissaan.

Jargonia pystyy kirjoittamaan jääkiekostakin. Ainakin kaikki kasvatus'tiedettä' lukeneet/opiskelleet - ts. paskaraportteja kirjoittaneet (en väitä RS:n tuotoksia sellaisiksi) pystynevät halutessaankirjoittamaan tekstiä, joka poikkeaa totutusta mallista (jätän esimerkit kirjoittamatta). Se, onko järkevää ja tarkoituksenmukaista ryhtyä pohtimaan ja kirjoittamaan monisanaisia, selityksiä ja kielikuvia, mielellään vieläpä vierasperäisiä sanoja käyttäen jo olemassa oleville, käyttökelpoisille kuvauksille, on sitten eri asia. Esim RS: "Kari Jalonen on onnistuneesti integroinut myös ykköskentän balanssin Petr Tenkratin lähdön myötä suoraviivaisen, kovaa ampuvan Hannes Hyvösen kustannuksella, jota kapteeni Jari Viuhkola johdattaa." Samanhan voisi todeta: Hyvönen paikkaa Tenkratin poislähdön ykkösketjussa.

Tyylejä on monenlaisia, toisia ärsyttää, toisia ei. Itse toivoisin, että tekstit olisivat selkeitä tekstejä, joista turhat kielelliset kikkailut olisi jätetty pois. En usko, että tällä palstalla tullaan hyväksymään kirjoituksia, joiden pääasiallinen tarkoitus on saada aikaan mahdollisimman monimutkainen kielellinen ulkoasu yksinkertaisiin asioihin/mielipiteisiin.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johan kirjoitti:
"Kari Jalonen on onnistuneesti integroinut myös ykköskentän balanssin Petr Tenkratin lähdön myötä suoraviivaisen, kovaa ampuvan Hannes Hyvösen kustannuksella, jota kapteeni Jari Viuhkola johdattaa." Samanhan voisi todeta: Hyvönen paikkaa Tenkratin poislähdön ykkösketjussa.
Itseasiassa kun sanatarkasti tuon alkuperäisen tekstin lukee, ei tulkintasi aivan vastaa sitä. Lähinnä tuo sana "kustannuksella" vie lauseen uusiin ulottuvuuksiin. Jos tilalla olisi esimerkiksi "hankinnalla" niin tuo lause olisi jokseenkin järkevä.

Mutta tosiaan hyvät naurut noista RS:n teksteistä saa, hetken kestää että se itse asia sieltä avautuu.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Johan kirjoitti:
"Kari Jalonen on onnistuneesti integroinut...ykköskentän balanssin Petr Tenkratin lähdön myötä...Hannes Hyvösen kustannuksella..." .
Vähän OT, mutta: Jos otetaan turhat sanat välistä pois, niin mitä tuo lause oikeasti tarkoittaa? Minun mielestäni tuo ei tarkoita yhtään mitään.

Jos RS tuolla lauseella tarkoittaa että "Kari Jalonen on saanut hyvin korvattua Tenkratin lähdön Hyvösellä" niin ei ainakaan voida sanoa että "ykköskentän balanssi on integroitu" tai "Hyvösen kustannuksella"?
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Blackie kirjoitti:
No, totuuden tietää mies itse.
Niinpä niin.

Voin +5kk. vanhan lapseni kautta vannoa, että rakastan jääkiekkoa ja kirjoitan siitä tosissaan. Ignore-namiskuukkeli on keksitty, jos ei todellakaan miellytä. Muussa tapauksessa en kieliasujani ala muuttamaan kuin moderaattoreiden toimesta.

Silloin kyllä loppuu myös koko kirjoittelu... Että näin.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Johan kirjoitti:
En usko, että tällä palstalla tullaan hyväksymään kirjoituksia, joiden pääasiallinen tarkoitus on saada aikaan mahdollisimman monimutkainen kielellinen ulkoasu yksinkertaisiin asioihin/mielipiteisiin.

Joko kyse on juuri pätemisestä kielellisellä kikkailulla, joka ei tosin ole kovin onnistunutta, tai sitten trollista. Kaveri joka alussa ampui 12:sta viestin päivävauhdilla joka ketjuun "joo joo" kommentteja ja itsestäänselvyyksiä, muuttui lähes yössä vähemmän tuotteliaaksi kikkailiaksi. Selvää on, ettei kukaan erehdy antamaan asiantuntian hattua pelkästä sivistyssana jargonista, mutta ovathan nuo välillä ihan viihdyttäviä lukea.

Tällä hetkellä en naura oikein millekkään. Toivoin ehtiväni katsomaan HIFK:n harjoituspeliä, kun olisi eräs nimimerkki lipunkin tarjonut, mutta en sitten päässyt. Scheisse!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Karzanin YV-pommitukselle!

Ei enää enempää kakkaa postiini kiitos.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Gerodz kirjoitti:

Säälittävää, S/M-liigan tappelut ovat huippuviihdettä tämmöiseen verrattuna.
Downey haastaa myllyyn, mutta ei tee itse mitään aloitetta lähteä kunnolla tappelemaan.

Vaikka onkin vähän eri juttu, tuli silti mieleen viime kaudelta Semi vs. Nickerson, jolloin Nicke haastoi Semin myllyyn, mutta jättikin itse hanskat tiputtamatta.

MUNATTOMUUTTA, SANON MINÄ!
 
Kaverin 1v vauvalla on ikävä tapa kiskoa vaippa pois päältä ja sen jälkeen pissata & kakata sänkyyn. Siinä on selvästi lapsi joka kannattaa opettaa mahdollisimman nopeasti potalle. :)
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anteron ja Pubin kinastelulle äsken. Kumpikin luuli tietävänsä mistä on kyse ja piti ehdottoman kantansa. Hehee ja vielä jatkuu! Hienoa viihdettä!
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Äsken repesin totaallisesti kun olin tuossa parvekkeella tupakalla äitini&siskoni kanssa ja sitten sisko kysyi " Äiti saanko 5 e?" äiti sano ei ja lähti ovesta jolloin sisko huusi perään " vitun homo!". Haluan korostaa että ei ole toisaalta hauskaa kun äitiä haukutaan homoksi ja ei meillä kotono näin yleensä puhuta.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Naurattaa eräät koirien taluttajat jotka paskattaa koiriaan suunnilleen toisten talojen takapihoille jossa porukat grillailee makkaroitaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karzanin heitolle schollile vitutusketjussa, "vasemman jalan sukat on demareita varten".
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Miina

Sportacus-ketjussa muutama kaveri nielaisi Bandanan syötin. Medialukutaito, missä pelaa?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Routaiselle Sydämelle jota kukaan ei tunnu ymmärtävän Nordic Trophy - ketjussa. Puppulausegeneraattori tainnut olla taasen kovilla ja sivistyssanat toimivat kuin Nykäsellä konsanaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös