Mille naurat juuri nyt?

  • 13 276 224
  • 50 471
K

kiwipilot

En nyt ehkä naura mutta ainakin hymyilen.

Murmeli kirjoitti:
Monilta näiltä urheilussa muita maita kannattavilta pitäisi kysyä, ovatko he mahdollisessa sodassakin esim. Italian puolella, jos ne sattuisivat Suomeen hyökkäämään. Jotkut vain ovat isänmaallisia suosikkia valitessaan. Toiset ei.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tilliliha kirjoitti:
Kiinnostaa muuten tietää päteekö ajattelutapasi myös musiikkiin. Kuunteletko pelkästään suomalaista, koska se on suomalaista?
Itse en juurikaan kuuntele suomalaista musiikkia, koska se kuulostaa niin - suomalaiselta (vaikka et minulta tätä kysynytkään).

Nauran sille, että keskustelu tässä ketjussa on mennyt pahasti ohi otsikon. Käsittääkseni tästä isänmaallisuus -aiheesta on joskus avattu ketju äänestyksineen ja yritin hakutoiminnolla sitä etsiä, mutten löytänyt.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
tilliliha kirjoitti:
Itse ainakin seuraan jalkapalloa, koska rakastan lajia. En sen takia, että saisin kiksejä kotimaani menestyksestä ja "suomikuvan parantumisesta" vaikka toki Suomea symppaan aina.

Mitä luulet, olisivatko suosikkijoukkueeni Manu ja Englanti, jos seuraisin vain sen takia, että saisin kicksejä Suomen menestyksestä?

Minulla on omat suosikkijoukkueeni, joista pidän ja joiden esityksiä seuraan pelityylin ja niiden ikioman traditionsa vuoksi. En todellakaan voi kuvitella itseäni seuraamassa muna pystyssä jotain saappaanheiton mömmömmejä Suomen lippu kädessä ihan siitä syystä että ko. laji ei kiinnosta minua. Siinä mielessä minusta on todella ymmärrettävää, että joku voi hyvinkin kannattaa muuta kuin kotimaataan jalkapallossa. Fudis ei ole mitään vitun politiikkaa, se on maailman toiseksi hienoin peli.

Kuten tuossa yllä mainitsin, niin on minullakin. Kannatan Manua, koska minulla on historiaa sen joukkueen kanssa. Kannatan Englannin maajoukkuetta, koska pidän englantilaisesta jalkapallosta. En kuitenkaan koskaan voisi kannattaa Englantia, jos se pelaisi Suomea vastaan. Siitä tässä vain on kysymys, ei mistään muusta. Ymmärrätkö?

Kiinnostaa muuten tietää päteekö ajattelutapasi myös musiikkiin. Kuunteletko pelkästään suomalaista, koska se on suomalaista?

Ei liity yhtään mitenkään pointtiini. Ajattelutapani on, että kannatan Suomen pelaessa vain Suomea, en muita maita. Näet varmaan, että tuo vertailusi musiikkimakuun on vähintäänkin hölmö?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Murmeli kirjoitti:
Monilta näiltä urheilussa muita maita kannattavilta pitäisi kysyä, ovatko he mahdollisessa sodassakin esim. Italian puolella, jos ne sattuisivat Suomeen hyökkäämään. Jotkut vain ovat isänmaallisia suosikkia valitessaan. Toiset ei.

No jos Brasilia hyökkää Suomeen jalkapallojen kanssa tarkoituksena saada potkupalloliigamme näyttämään edes etäisesti jalkapallolta, niin aloitan desantti/partisaani-toiminnan samantien.

Muuten vertaus on aikalailla hupaisa ja osoittaa vain, että ei pysty käsittelemään asioita kuin yhden näkökannan kautta.
Minä olen reservin upseeri Suomen armeijassa, en Brasilian, mutta tällä ja SA-sijoituksellani ei ole mitään tekemistä jalkapallosuosikin valinnassa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
varjo kirjoitti:
Muuten vertaus on aikalailla hupaisa ja osoittaa vain, että ei pysty käsittelemään asioita kuin yhden näkökannan kautta.
Olisi kai pitänyt sitten niitä hymiöitä. Aina oppii.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jupster kirjoitti:
En ymmärrä tätä sinun ajatuksenjuoksuasi. Kyllä voisin varmastikin rakastua ulkomaalaiseen naiseen. Enkä varmasti jättäisi häntä, jos entinen tyttöystäväni minua takaisin pyytäisi. En vaikka olisi raumalainen. Ajatella! Enkä tajua mitä yhteistä rakkaudella ja isänmaallisuudella on keskenään. Väriä ei valita, vaan siihen synnytään. Minä synnyin suomalaiseksi. Ehkä jo nyt ymmärrät mitä tarkoitan?

Et ymmärrä, kun et halua ajatella asiaa auki. Et jättäisi ulkomaalaista tyttöystävää, koska kansallisuus ei enää merkitsisi sinulle mitään, muitten ominaisuuksien ollessa tärkeämpiä.

Miksi siis minun pitäisi hylätä Brasilia vain siksi että vastustajajoukkueen pelaajien paidassa lukee Suomi (vaiko Finland), jos Brasilian peli on sitä mitä minä, kait se on niin todettava, rakastan niin myötä- ja vastoinkäymisissä paitsi, jos selecao siirtyy pelaamaan catenacciota.

Jos isänmaallisuus tarkoittaa sitä, että minun on laitettava kaikki sellainen etusijalle, missä lukee "mate in finland" niin tällöin en ole, enkä tahdo olla isänmaallinen.


Toisaalta tämä ilmiö on suurimmaksi osaksi jalkapalloilun parissa tapahtuvaa. Suomi kun ei ole seurajoukkue- tai maajoukkuetasolla ikinä saanut minkäänlaista menestystä.

Kyse ei niinkään ole jalkapallossa menestyksestä vaan pelistä, vaikka Suomi voittaisi maailmanmestaruuden, ei se muuttaisi mitään.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
jupster kirjoitti:
En kuitenkaan koskaan voisi kannattaa Englantia, jos se pelaisi Suomea vastaan. Siitä tässä vain on kysymys, ei mistään muusta. Ymmärrätkö?

Sen ymmärsin todella erinomaisesti, kiitos kysymästä. Sitä minun taas on hiukan vaikea ymmärtää miten sinä et voi ymmärtää, että jollain muulla jalkapallon katsomisen motiivit voivat olla toisenlaiset kuin itselläsi

jupster kirjoitti:
Ei liity yhtään mitenkään pointtiini. Ajattelutapani on, että kannatan Suomen pelaessa vain Suomea, en muita maita. Näet varmaan, että tuo vertailusi musiikkimakuun on vähintäänkin hölmö?

Sinä sanot kannattavasi Suomea jalkapallossa, koska se on Suomi. Jos Suomi pelaisi naurettavaa taikatukka neitifutista niin kannattaisitko sitä silloin?

VS

kuviteltu tilanne: suomalainen henkilö diggailee pelkästään Latinalaisen Amerikan musiikkia. Pitääkö hänen kuunnella välttämättä suomalaista musaa, josta hän ei pidä, todistellakseen JA:n nimimerkeille suomalaisuuttaan?
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
jupster kirjoitti:
Ihanko totta? Sitä juuri en ymmärrä miten joku voi kannattaa jotain muuta kuin synnyinmaataan tilanteessa, jossa Suomi pelaa. ..

Toisaalta tämä ilmiö on suurimmaksi osaksi jalkapalloilun parissa tapahtuvaa. Suomi kun ei ole seurajoukkue- tai maajoukkuetasolla ikinä saanut minkäänlaista menestystä.
Tarkoittaako tämä nyt myös sitä, että minun isänmaanystävänä on toivottava Rään voittoa formuloissa? Tai tuettava mömmö-Myllylää hiihtokisoissa? Vai rajoittuuko tämä mallisi ainoastaan joukkueurheilun puolelle?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
varjo kirjoitti:
Et ymmärrä, kun et halua ajatella asiaa auki. Et jättäisi ulkomaalaista tyttöystävää, koska kansallisuus ei enää merkitsisi sinulle mitään, muitten ominaisuuksien ollessa tärkeämpiä.

Usko pois, olen kyllä asiaa miettinyt. Ei liene hyvän keskustelun piirre, että tuputat omaa mielipidettäsi ainoana oikeana? Mulle on ihan sama kenen joukkueen väriä huudat, ei mun sitä ymmärtää tarvitse. Isänmaallisuus merkkaa minulle ylpeyttä ja rakkautta kotimaatani kohtaan eikä se sulkisi pois ulkomaalaista tyttöystävää tms mitenkään. Teen leipätyötänikin ulkomaalaisten kanssa. Eivät nämä poissulje toisiaan. Pysytään vertauksissa kuitenkin urheilussa.

Miksi siis minun pitäisi hylätä Brasilia vain siksi että vastustajajoukkueen pelaajien paidassa lukee Suomi (vaiko Finland), jos Brasilian peli on sitä mitä minä, kait se on niin todettava, rakastan niin myötä- ja vastoinkäymisissä paitsi, jos selecao siirtyy pelaamaan catenacciota.

Kuka sinut on käskenyt hylkäämään Brasilian? Kysyn sinulta kuitenkin: Jalkapallon MM-finaali Brasilia-Suomi, menetkö pubiin Brassien paita päällä ja itkisitkö onnesta jos Brasilia voittaisi? Tuntisitko kansallistaylpeyttä? Sellaista kansallista itsetunnon nousua, jota oli havaittavissa esimerkiksi Suomen voittaessa ensimmäisen ja viimeisin kiekkokultansa. Ilman mitään vittuilua. Kiinnostaa tietää.

Minulle ei Suomen pelityyli / pelaajat ratkaise mitään. Sitä joukkuetta olen syntynyt kannattamaan.

Jos isänmaallisuus tarkoittaa sitä, että minun on laitettava kaikki sellainen etusijalle, missä lukee "mate in finland" niin tällöin en ole, enkä tahdo olla isänmaallinen.

Jep, tätähän se nimenomaan tarkoittaa. Olin eilen kaupassa ja halusin ostaa uudet urheilutossut. Olisin kovasti halunnut ostaa hienot adidakset, mutta vieressä olivat siniristilipulla varustetut miesten kävelykengät. Oli pakko ostaa jälkimmäiset, koska olen isänmaallinen.


Edit.typo
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
tilliliha kirjoitti:
Sitä minun taas on hiukan vaikea ymmärtää miten sinä et voi ymmärtää, että jollain muulla jalkapallon katsomisen motiivit voivat olla toisenlaiset kuin itselläsi

Kyse on siitä etten ymmärrä miten pelityyli tms asia voi mennä kotimaanjoukkueen kannattamisen edelle. Se on minun ongelmani, jos sitä en ymmärrä. Ei minun tarvitsekaan. Jokainen omalla tavallaan.


Sinä sanot kannattavasi Suomea jalkapallossa, koska se on Suomi. Jos Suomi pelaisi naurettavaa taikatukka neitifutista niin kannattaisitko sitä silloin?

Kyllä. En valitse joukkuettani sen pelityylin mukaan. Olen syntynyt kannattamaan Suomea, pelasi se sitten minkälaista peliä tahansa.
kuviteltu tilanne: suomalainen henkilö diggailee pelkästään Latinalaisen Amerikan musiikkia. Pitääkö hänen kuunnella välttämättä suomalaista musaa, josta hän ei pidä, todistellakseen JA:n nimimerkeille suomalaisuuttaan?

Huoh. Edelleen: pysytään vertauksissa urheilussa. Kenenkään ei tarvitse todistella suomalaisuuttaan ainakaan minulle. Musiikkimaku ei varsinkaan ole mikään mittari omasta isänmaallisuudesta. Isänmaallisuus ei poissulje mitään ulkomaalaisen taiteen, kulttuurin tms diggailua. Comprende?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Franchi kirjoitti:
Tarkoittaako tämä nyt myös sitä, että minun isänmaanystävänä on toivottava Rään voittoa formuloissa? Tai tuettava mömmö-Myllylää hiihtokisoissa? Vai rajoittuuko tämä mallisi ainoastaan joukkueurheilun puolelle?

Sinä valitset itse omat suosikkisi. En lähde muita arvioimaan tai heidän isänmaallisuuttaan. Puhun vain omastani. Omasta puolestani voin sanoa, että sympatiani kyllä menevät lajista kuin lajista riippumatta yleensä suomalaisille.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jupster kirjoitti:
Usko pois, olen kyllä asiaa miettinyt. Ei liene hyvän keskustelun piirre, että tuputat omaa mielipidettäsi ainoana oikeana? Mulle on ihan sama kenen joukkueen väriä huudat, ei mun sitä ymmärtää tarvitse. Isänmaallisuus merkkaa minulle ylpeyttä ja rakkautta kotimaatani kohtaan eikä se sulkisi pois ulkomaalaista tyttöystävää tms mitenkään. Teen leipätyötänikin ulkomaalaisten kanssa. Eivät nämä poissulje toisiaan. Pysytään vertauksissa kuitenkin urheilussa.

Kuka täällä on "tuomitsemassa" toisten ajattelutapaa? Olenko minä ottanut kantaa sinun kannattamiisi joukkueisiin.
Ei minun mielipiteeni ole ainoa oikea, enkä ole niin sanonutkaan, olen vain kritisoinut sinua kestämättömästä ajattelusta.

Jos et tyttöystävä-vertausta ymmärrä, ymmärrän mikset ymmärrä koko jutun juontakaan. Senpä takia ei juuri kannata jatkaa asian selittämistä, paheksu, tai mitä nyt teetkään, rauhassa.

Kuka sinut on käskenyt hylkäämään Brasilian? Kysyn sinulta kuitenkin: Jalkapallon MM-finaali Brasilia-Suomi, menetkö pubiin Brassien paita päällä ja itkisitkö onnesta jos Brasilia voittaisi? Tuntisitko kansallistaylpeyttä? Sellaista kansallista itsetunnon nousua, jota oli havaittavissa esimerkiksi Suomen voittaessa ensimmäisen ja viimeisin kiekkokultansa. Ilman mitään vittuilua. Kiinnostaa tietää.

Jos en kannattaisi Brasiliaa, hylkäisin sen, yksinkertaista?
Jokaisen Brasilian pelin aikana mulla on ollut päällä Ronaldon paita (ja olen syönyt 2 niken kenkää ennen ja jälkeen pelin*).
En tiedä itkisinkö, kun en sitä nyt tekisi muutenkaan, mutta yritä nyt ymmärtää että futis-Suomi ei merkitse minulle mitään verrattuna Brasiliaan. pronssipelissä Suomi-mikätahansa symppaisin, jopa kannattaisin Suomea, mutta kilpailutilanteessa Suomi on mikä tahansa vanuatu, toivoisin maalivahdin tekevän kardinaalivirheitä ja hyökkääjien mokailevan.

En tuntisi kansallisylpeyttä, tuntisin onnellisuutta kannattamani joukkueen menestyksestä. 2002 MM-kisat olivat minulle ehkä paras urheilutapahtuma koskaan, ehkä Koivun paluu-ottelu syövän jälkeen meni ohi fiiliksissä.
Oikeastaan en muista koskaan olleeni minkään suomalaisen urheilutapahtuman takia paremmissa fiiliksissä kuin 2002 Ronaldon upottaessa toisen maalinsa Kahnin taakse. Osasyynä tietenkin se, ettei Suomi ole viime aikoina voittanut mitään lätkässä, tiedä sitten olisiko tämän vuoden olympiakulta mennyt ohi tuosta.

Minä en muodosta isänmaallisuuttani urheilun kautta, niin yksinkertaista se on.

*Inside-läppä omistettuna Jaymondille, RIP
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
jupster kirjoitti:
Kuten sanoin, ehkä olen liian isänmaallinen ymmärtääkseni tuota asiaa. En ymmärrä miten oma suosikki maa voi mennä kotimaan edelle.

Minulle Suomi on maa jossa olen sattunut syntymään ja jossa vielä toistaiseksi elän muuta Suomi ei minulle merkitse, siksipä Suomen kannattaminen sen tähden koska olen syntynyt Suomessa ja elän Suomessa tuntuu minusta varsin oudolta. Mielummin kannatan sellaista joukkuetta tms. johon minulla on jonkin sortin tunneside, mikä ei sulje pois sitä ettenkö voisi joskus kannattaa jotain suomalaistakin jos tällainen tunneside muodostuisi.

Niin, todetaan vielä se, että en ole tippaakaan isänmaallinen - minulle riittää se, että maksan veroni Suomeen, muuta en tämän maan hyväksi aio enää tehdä, yksittäisten kansalaisten hyväksi ehkäpä mutta siihen se sitten jääkin.

vlad.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
varjo kirjoitti:
Kuka täällä on "tuomitsemassa" toisten ajattelutapaa? Olenko minä ottanut kantaa sinun kannattamiisi joukkueisiin.

Heh, raskasta raskasta. Tätähän minä juuri tarkoitinkin. Ei nyt ole kyse siitä oletko kritisoinut tai ottanut kantaa minun suosikkijoukkueisiini. "Ajattele, niin se sinulle aukeaa" - tyyliset heitot viestivät oman kantasi jalustalle nostamista.

Ei minun mielipiteeni ole ainoa oikea, enkä ole niin sanonutkaan, olen vain kritisoinut sinua kestämättömästä ajattelusta.

Olkoon kestämätöntä, miten vain. Luulen kuitenkin etten ole mitenkään outolintu ajatukseni kanssa.

Jos et tyttöystävä-vertausta ymmärrä, ymmärrän mikset ymmärrä koko jutun juontakaan. Senpä takia ei juuri kannata jatkaa asian selittämistä, paheksu, tai mitä nyt teetkään, rauhassa.

En ymmärrä koko jutun juonta? Mielestäni ymmärrän kyllä hyvin koko jutun, en vain käsitä sinun ajattelutapaasi. Käsittämisellä tarkoitan etten allekirjoita sitä, mutta en myöskään tuomitse ketään. Luulen, että sinulla tässä on ymmärtämisongelmia, koska huomaan kirjoittavani samoja asioita yhä uudelleen. Edelleenkään isänmaallisuus ei poissulje minkään ulkomaalaisen kulttuurin, taiteen, henkilön tms diggaamista. Lapsellista väittää muuta.

Jos en kannattaisi Brasiliaa, hylkäisin sen, yksinkertaista?
Jokaisen Brasilian pelin aikana mulla on ollut päällä Ronaldon paita (ja olen syönyt 2 niken kenkää ennen ja jälkeen pelin*).
En tiedä itkisinkö, kun en sitä nyt tekisi muutenkaan, mutta yritä nyt ymmärtää että futis-Suomi ei merkitse minulle mitään verrattuna Brasiliaan. pronssipelissä Suomi-mikätahansa symppaisin, jopa kannattaisin Suomea, mutta kilpailutilanteessa Suomi on mikä tahansa vanuatu, toivoisin maalivahdin tekevän kardinaalivirheitä ja hyökkääjien mokailevan.

Mitä sinä puhut? Onko joku käskenyt sinua kannattamaan jotain muuta kuin Brasiliaa? Yksinkertaista? Ihme sälli.

Ymmärrän kyllä, että jalkapallossa Brasilia on varmasti antanut paljon enemmän elämyksiä mitä Suomi ja sitä kautta myös kerännyt paljon faneja Suomesta. Sanotaan, että on vaikeaa olla edes fanaattinen Suomi-futiksen kannattaja. Petyin itsekin elämysten vähyyteen ja aloin etsimään kohteita muualta (manu,englanti). Maajoukkue tasolla en kuitenkaan osaisi kannattaa Suomen vastustajaa.


Minä en muodosta isänmaallisuuttani urheilun kautta, niin yksinkertaista se on.

En minäkään. Urheilun kautta isänmaallisuus tulee kyllä helposti pintaan. Niin yksinkertaista se on.

Onpas kaikki tänään yksinkertaista.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Nauran Iltalehdelle, joka on haastatellut Teemu Selänteen vaimoa Teemun veneen uppoamisen tiimoilta. Huomenna lienee luvassa Teemun poikien yhteishaastattelu yksinoikeudella vain Iltalehdessä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jude kirjoitti:
Nauran Iltalehdelle, joka on haastatellut Teemu Selänteen vaimoa Teemun veneen uppoamisen tiimoilta. Huomenna lienee luvassa Teemun poikien yhteishaastattelu yksinoikeudella vain Iltalehdessä.

En ole asiaan perehtynyt,mutta Teemu ei ilmeisesti ollut paatilla mukana?
Olikohan Teme salaperäisen blondin pannuhuoneen kimpussa toisaalla?
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Le Banner kirjoitti:
En ole asiaan perehtynyt,mutta Teemu ei ilmeisesti ollut paatilla mukana?

Itse veikkaan että kippari Selänne on ottanut kumiveneen alle siinä vaiheessa kun ovat nilkat kastuneet. Taisi nähdä lööpit mielessään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Chip Whitley kirjoitti:

Mikäs tuossa nyt niin, vanha perinnelaulu 30-luvulta. Ja virheellisesti vielä todetaan noissa että kappale olisi Loituma. Ja näinhän ei ole vaankyseessä siis Ievan Pol(o)kka.

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=17253

Onhan tuolla päästy mukaan miksaukseen animenkin kanssa. Taitaa olla Bleachista ellen nyt ihan väärin muista. Mutta kuinka monta kierrosta jaksatte tuijottaa?

Niin ja jos mukana haluaa laulaa niin olkaapas hyvät:

"Nuapurista kuulu se polokan tahti
jalakani pohjii kutkutti.
Ievan äiti se tyttöösä vahti
vaan kyllähän Ieva sen jutkutti,
sillä ei meitä silloin kiellot haittaa
kun myö tanssimme laiasta laitaan.
Salivili hipput tupput täppyt
äppyt tipput hilijalleen.

Ievan suu oli vehnäsellä
ko immeiset onnee toevotti.
Peä oli märkänä jokaisella
ja viulu se vinku ja voevotti.
Ei tätä poikoo märkyys haittaa
sillon ko laskoo laiasta laitaan.
Salivili hipput.

Ievan äiti se kammarissa
virsiä veisata huijjuutti,
kun tämä poika naapurissa
ämmän tyttöä nuijjuutti.
Eikä tätä poikoo ämmät haittaa
sillon ko laskoo laiasta laitaan.
Salivili.

Siellä oli lystiä soiton jäläkeen
sain minä kerran sytkyyttee.
Kottiin ko mäntii ni ämmä se riitelj
ja Ieva jo alako nyyhkyytteek.
Minä sanon Ievalle mitäpä se haittaa
laskemma vielähi laiasta laitaa.
Salivili.

Muorille sanon jotta tukkee suusi
en ruppee sun terveyttäs takkoomaa.
Terveenä peäset ku korjoot luusi
ja määt siitä murjuus makkoomaa.
Ei tätä poikoo hellyys haittaa
ko akkoja huhkii laiasta laitaan.
Salivili.

Sen minä sanon jotta purra pittää
ei mua niin voan nielasta.
Suat männä ite vaikka lännestä ittään
vaan minä en luovu Ievasta,
sillä ei tätä poikoo kainous haittaa
sillon ko tanssii laiasta laitaan.
Salivili."
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jupster kirjoitti:
Heh, raskasta raskasta. Tätähän minä juuri tarkoitinkin. Ei nyt ole kyse siitä oletko kritisoinut tai ottanut kantaa minun suosikkijoukkueisiini. "Ajattele, niin se sinulle aukeaa" - tyyliset heitot viestivät oman kantasi jalustalle nostamista.

Sehän johtuu puhtaasti siitä, että sinä olet se täällä, joka on sanonut suoraan ettei ymmärrä toisenlaista ajattelutapaa. Minä kyllä ymmärrän puhtaan nationalismin, myös urheilussa, joten lienee sanomattakin selvää, että vain toisessa päässä asiat eivät oikein avaudu kuten itse sanoit:
ei pysty ymmärtämään noita "ilon kyynel" jne kommentteja. Eihän Suomi pelaa, perkele. Sympatian ymmärrän. Itselläni se on Englannin puolella, mutta minkäänlaisia tunteita ei Englannin putoaminen sinänsä nostanut pintaan. Verrattuna niihin tunteisiin joita tunnen kun Suomi tai Lukko pelaa.

Ts. myönnät itse ettet ymmärrä ja sitten ihmettelet, kun sinulle sanotaan että et ymmärrä?

Olkoon kestämätöntä, miten vain. Luulen kuitenkin etten ole mitenkään outolintu ajatukseni kanssa.

Vaikka miljoona kärpästä pitää paskasta, mitä se tarkoittaa suosikkijoukkueitten valinnan kannalta?


En ymmärrä koko jutun juonta? Mielestäni ymmärrän kyllä hyvin koko jutun, en vain käsitä sinun ajattelutapaasi. Käsittämisellä tarkoitan etten allekirjoita sitä, mutta en myöskään tuomitse ketään. Luulen, että sinulla tässä on ymmärtämisongelmia, koska huomaan kirjoittavani samoja asioita yhä uudelleen. Edelleenkään isänmaallisuus ei poissulje minkään ulkomaalaisen kulttuurin, taiteen, henkilön tms diggaamista. Lapsellista väittää muuta.

Kyse on puhtaasti siitä, että et yhä ymmärrä mistä nyt on kyse.
Kansallisuudella itsessään juuri ei ole mitään merkitystä sen jälkeen kun väri on valittu, ei sillä ole mitään merkitystä onko valinta tehty "kasvamisen" perusteella vai jonkin aikoja sitten sattuneen päähänpiston seurauksena.

Mitä sinä puhut? Onko joku käskenyt sinua kannattamaan jotain muuta kuin Brasiliaa? Yksinkertaista? Ihme sälli.

Jos en kannattaisi Brasiliaa Suomea vastaan, hylkäisin Brasilian. Sitähän sinä yrität kovasti tuoda esille, että sinun mielestäsi tällainen toiminta, jonkun muun kuin Suomen kannattaminen, on "vaisua meininkiä".

Ymmärrän kyllä, että jalkapallossa Brasilia on varmasti antanut paljon enemmän elämyksiä mitä Suomi ja sitä kautta myös kerännyt paljon faneja Suomesta. Sanotaan, että on vaikeaa olla edes fanaattinen Suomi-futiksen kannattaja. Petyin itsekin elämysten vähyyteen ja aloin etsimään kohteita muualta (manu,englanti). Maajoukkue tasolla en kuitenkaan osaisi kannattaa Suomen vastustajaa.

Jos sinä et jotain asiaa osaa/kykene, tarkoittaako se siis, että ne jotka eivät sellaisesta ongelmasta välitä, ovat jotenkin huonompia (huom. sinähän tuota "vaisuutta" olet tuonut esille).
 
Brother Firetriben False Metal-levyä ei voi kuunnella nauramatta. Sillälailla hyväntahtoisesti. Hankkikaa levy ja kuunnelkaa biisen rakenteita, riffejä, melodioita, rumpufillejä ja lyriikoita - tuon kaiken tekeminen on vaatinut munaa, aivan loistavaa. Avautunee parhaiten meille 70-luvun alkupuolen lapsille. Hyvä mieli tulee.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
varjo kirjoitti:
Sehän johtuu puhtaasti siitä, että sinä olet se täällä, joka on sanonut suoraan ettei ymmärrä toisenlaista ajattelutapaa. Minä kyllä ymmärrän puhtaan nationalismin, myös urheilussa, joten lienee sanomattakin selvää, että vain toisessa päässä asiat eivät oikein avaudu kuten itse sanoit:

Lainaan itseäni : "
Mielestäni ymmärrän kyllä hyvin koko jutun, en vain käsitä sinun ajattelutapaasi. Käsittämisellä tarkoitan etten allekirjoita sitä, mutta en myöskään tuomitse ketään. "

Rautalangasta vielä: kokonaisuutena ymmärrän miksi ajattelet noin, kun sen olet perustellut. En vain allekirjoita sitä ja pidän sitä edelleen kuivana. En halua tuomita ketään, eli antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Myönnän kyllä, että oma vahva isänmaallisuus vaikuttaa kyllä tässä asiassa.

Luontevaltahan tuo kuulostaa, että jääkiekossa kannatat Suomea, koska meillä on suotu menestystäkin. Taas jalkapallossa sitä ei ole tullut. Mitä luulet ajattelisitko toisin, jos Suomi olisi ollut yhtä menestyksekäs jalkapallosakin?


Vaikka miljoona kärpästä pitää paskasta, mitä se tarkoittaa suosikkijoukkueitten valinnan kannalta?

Yleensä hyönteismaailmassa perusjanarit pitävät omasta kuningattaresta.


Kansallisuudella itsessään juuri ei ole mitään merkitystä sen jälkeen kun väri on valittu, ei sillä ole mitään merkitystä onko valinta tehty "kasvamisen" perusteella vai jonkin aikoja sitten sattuneen päähänpiston seurauksena.

Näen asian niin, että värejä ei edes valita, vaan niihin synnytään.

Jos en kannattaisi Brasiliaa Suomea vastaan, hylkäisin Brasilian. Sitähän sinä yrität kovasti tuoda esille, että sinun mielestäsi tällainen toiminta, jonkun muun kuin Suomen kannattaminen, on "vaisua meininkiä".

Sanoin, että jonkun muun kannattaminen kun Suomi pelaa. Kyllä, pidän sitä vaisuna meininkinä, mutta se sitten minun ongelmani.

Jos sinä et jotain asiaa osaa/kykene, tarkoittaako se siis, että ne jotka eivät sellaisesta ongelmasta välitä, ovat jotenkin huonompia (huom. sinähän tuota "vaisuutta" olet tuonut esille).

Luetko yhtään mitä olen kirjoittanut? En halua tuomita ketään, jokainen tavallaan. Jos minä en moista toimintaa allerkirjoita, niin eipä sen luulisi olevan sinulle noin iso ongelma.

ps. Sanoit nyt vasta, että ymmärrät puhtaan nationalismin urheilussa. Jos näin, niin miksi aloit jauhamaan tyttöystävistä jne, jotka eivät tähän asiaan edes kuulu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös