Mille naurat juuri nyt?

  • 13 276 529
  • 50 471

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juha Reinille.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Clocks kirjoitti:
edit: Kysytäänpä vielä, mitäs meidän fortsalaiset tekevät sitten kun Suomi pelaa arvoturnauksessa? Ottelu Suomi vs. Italia?

En tiedä Forssalaisista, mutta itselleni Suomen maajoukkue on se, joka saa sympatiaa ja Brasilia tunteet. Suomi-Brasilia pelissä ei hetkeäkään tulisi oltua Suomen puolella, mutta toki jos kyse olisi esim. MM-kisojen alkulohkosta, niin toivoisin Suomen pääsevän lohkokakkoseksi.

Kyllä uskoisin, että Suomestakin löytyy kohtalaisen paljon oikeasti Italiaa kannattavia, jotka nyt sitten pitävät meteliä itsestään oikeutetusti, ei niin että he olisivat yhtään normaaliluigia enempää mestaruuden eteen tehneet töitä, mutta kannattajina silti käyneet saman vuoristoradan kuin muutkin kannattajat, niin Italiassa kuin maailmalla.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
varjo kirjoitti:
Suomi-Brasilia pelissä ei hetkeäkään tulisi oltua Suomen puolella, mutta toki jos kyse olisi esim.

Tätä en pysty ymmärtämään. Kotimaatasi et kannattaisi? Minkälaiset suhteet sulla on Brasiliaan, jos saa kysyä?
 

Kaivanto

Jäsen
tiikeri kirjoitti:
Kaikelle Forza Azzurri, Forza Italia -mouhkaamiselle mitä palstalla esiintyy. Naurettavaa glooryhunttausta ja wannabefanitusta.

Voi kuule, kun noita käyttäjätietojasi kurkkaan niin glooryhunttaus alkoi jo ennen kuin sulla tissin imeminen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jupster kirjoitti:
Tätä en pysty ymmärtämään. Kotimaatasi et kannattaisi? Minkälaiset suhteet sulla on Brasiliaan, jos saa kysyä?

Miksi minun pitäisi kannattaa kotimaatani?
Pitäisikö ihmisten löytää puolisonsakin vain kotikylästään?
Ei minulla ole mitään suhteita Brasiliaan, en ole ikinä käynytkään siellä ja en nyt tiedä kiinnostaisiko edes käydä, vaikka matkailu muuten on sydäntä lähellä.

Ja toki huomiona,ei Suomen kannatus muissa lajeissa ole mikään ongelma, suurimmassa osassa lajeista kyse onkin puhtaasti vain kansallistunteesta, Brasilia on jalkapallossa jotain aivan muuta.
 

Kaivanto

Jäsen
Clocks kirjoitti:
Kysytäänpä vielä, mitäs meidän fortsalaiset tekevät sitten kun Suomi pelaa arvoturnauksessa? Ottelu Suomi vs. Italia?

Suhtaudun varmaan samalla tavalla kuin Suomi-Italia-EM-karsintaotteluissa, eli kannatan Italiaa.
 
jupster kirjoitti:
Tätä en pysty ymmärtämään. Kotimaatasi et kannattaisi? Minkälaiset suhteet sulla on Brasiliaan, jos saa kysyä?

Ehkä varjo on seurannut suosikkijoukkueensa edesottamuksia vuosikaudet ja kasvanut siihen "kiinni"? Ei kai ole olemassa mitään lakia, joka määrää ihmistä olemaan urheilukilpailuissa oman maansa edustajan puolella? Esimerkiksi Italiasta löytyy todella paljon todellisia futisfaneja, jotka ovat MM-kisoissa jonkun muun maan puolella. Henkilö joka kiertää sarjapelejä vaikkapa Interin mukana ei vain voi kannattaa joukkuetta, jossa pelaa Juventuksen pelaajia. Eiväthän likimainkaan kaikki jatkoaikalaiset ole kiinnostuneita Suomen jääkiekkomaajoukkueen tekemisistä. Mikä tässä on niin ihmeellistä?
 

tiikeri

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Voi kuule, kun noita käyttäjätietojasi kurkkaan niin glooryhunttaus alkoi jo ennen kuin sulla tissin imeminen.

Kun omat argumentit loppuu ja totuus kirpaisee eniten, niin silloin on paras siirtyä henkilökohtaisuuksiin? Jatka toki valitsemallasi tiellä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tiikeri kirjoitti:
Kun omat argumentit loppuu ja totuus kirpaisee eniten, niin silloin on paras siirtyä henkilökohtaisuuksiin? Jatka toki valitsemallasi tiellä.
Osallistun sen verran keskusteluun, että kysyn mihin Kaivannon yleensä pitäisi esittää argumentteja?

Nauran juuri nyt patriooteille.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
jupster kirjoitti:
Tätä en pysty ymmärtämään. Kotimaatasi et kannattaisi? Minkälaiset suhteet sulla on Brasiliaan, jos saa kysyä?
Näytät kannattavan ManUa. Mitä sitten, kun kotikaupunkisi joukkue (olkoon sitten Tepsi, Rauman Pallo-Iirot tai joku muu) yllättääkin seuraavan parin kauden aikana ja vääntää vaikka Mestareiden liigan karsinnoissa ManUa vastaan? Kotikyläsi/maakuntasi joukkuetta et kannattaisi? Minkälaiset suhteet... Pitäisikö myös suosikkiseurajoukkue valita sen perusteella, missä kulloinkin sattuu pelaamaan suomalaisia palloilijoita?
 

Kaivanto

Jäsen
tiikeri kirjoitti:
Kun omat argumentit loppuu ja totuus kirpaisee eniten, niin silloin on paras siirtyä henkilökohtaisuuksiin?

Syytit "Forza Azzurri -mouhkaajia" ja siis epäsuorasti myös minua gloryhunttauksesta. Gloryhunttaus ('metsästetään' glooriaa) tarkoittaa suomeksi kulloinkin menestyvien joukkueiden kannattamista vastakohtana 'normaalille' ja 'kunnialliselle' kannattamiselle, jossa kannatetaan yhtä ja samaa joukkuetta läpi elämän. Omalla kohdallani virheellisen stereotypiasi kautta vähättelit kannattamiseni arvoa eli vittuilit epäsuorasti, minä vittuilin suoraan ja samalla havainnollistin, että tässä tapauksessa väitteen, sen esittäjän ja (epäsuoran) kohteen suhde on melko koominen, koska olen siis tosiaan harrastanut tätä lyhytjänteistä gloryhunttausta pidempään kuin sinä olet elänyt.

Mikä se totuus oli?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
varjo kirjoitti:
Miksi minun pitäisi kannattaa kotimaatani?
Pitäisikö ihmisten löytää puolisonsakin vain kotikylästään?

En sanonutkaan, että sinun pitäisi vaan kysyin minkälainen on suhteesi Brasiliaan. Olen itse ehkä sitten sen verran isänmaallinen, että en voisi lajista riippumatta edes ajatella muuta vaihtoehtoa kuin Suomea.

Franchi kirjoitti:
Näytät kannattavan ManUa. Mitä sitten, kun kotikaupunkisi joukkue (olkoon sitten Tepsi, Rauman Pallo-Iirot tai joku muu) yllättääkin seuraavan parin kauden aikana ja vääntää vaikka Mestareiden liigan karsinnoissa ManUa vastaan? Kotikyläsi/maakuntasi joukkuetta et kannattaisi? Minkälaiset suhteet...

Mikäli Pallo-Iirot pelaisi Mestareiden liigaa, niin totta helvetissä kannustaisin sitä. Tai sydämeni sykkisi Paltsareiden puolesta. Sympatioin Manua sekä Englantia maajoukkuetasolla, mutta mitään sellaista tunnetta minulla ei ole niitä kohtaan kuin vaikkapa Suomea tai Lukkoa kohtaan. Toiseen olen kasvanut gloryhuntauksen kautta (olen joskus nähnyt manulta ja englannilta hienoja esityksiä) kun taas Lukkoa ja Suomea en voinut edes valita. Jos Suomi pelaa Englantia vastaan, niin ei minulle ole hetkeäkään epäselvää ketä kannatan.

Pitäisikö myös suosikkiseurajoukkue valita sen perusteella, missä kulloinkin sattuu pelaamaan suomalaisia palloilijoita?

Ei, enkä ole näin sanonutkaan. Nyt puhutaan kansallistunteesta.


Nännimäinen kirjoitti:
Ehkä varjo on seurannut suosikkijoukkueensa edesottamuksia vuosikaudet ja kasvanut siihen "kiinni"? Ei kai ole olemassa mitään lakia, joka määrää ihmistä olemaan urheilukilpailuissa oman maansa edustajan puolella?

Kuten minäkin Manuun. En ole kieltänytkään ketään kannattamasta mitä haluaa, pystytkö hyväksymään sen, että en vain ymmärrä jonkun kannattavan Suomen vastustajaa ja pidän sitä aika vaisuna meininkinä?

Mikä tässä on niin ihmeellistä?

Varmastikin oma vahva isänmaallisuus.
 

Tietsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK(NP#33), NYR, Everton, Azzurri, NuPS
Edelleen kaikille niille joilla on herneet nenässä Italian voitosta.
On se vaan niin mukavaa piristystä kesälomalla lukea kaikenlaisia itkupotkuraivareita ja ihmettelyjä, niitä kun on vielä ihan joka paikassa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jupster kirjoitti:
En sanonutkaan, että sinun pitäisi vaan kysyin minkälainen on suhteesi Brasiliaan. Olen itse ehkä sitten sen verran isänmaallinen, että en voisi lajista riippumatta edes ajatella muuta vaihtoehtoa kuin Suomea.

Yhä, voisitko koskaan kuvitella rakastuvasi ulkomaalaiseen naiseen/mieheen. Ja jos sinä sitten rakastuisit, hylkäisitkö rakastettusi vain koska joku entinen suomalainen hoitosi yrittää herätellä entistä suhdetta.
Kuten ehkä jo itsekin tajuat, kansallisuudella ei ole mitään merkitystä sen jälkeen, kun "väri on valittu".

Kuten minäkin Manuun. En ole kieltänytkään ketään kannattamasta mitä haluaa, pystytkö hyväksymään sen, että en vain ymmärrä jonkun kannattavan Suomen vastustajaa ja pidän sitä aika vaisuna meininkinä?

Heh, vaisu meininki, jos siis et itse ymmärrä mistä on kyse. Otan osaa.
Yksinkertaistetaan: Kyse ei ole Suomen vastustajan kannattamisesta, vaan _oman suosikkinsa_ kannattamisesta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
varjo kirjoitti:
Kuten ehkä jo itsekin tajuat, kansallisuudella ei ole mitään merkitystä sen jälkeen, kun "väri on valittu".
Monilta näiltä urheilussa muita maita kannattavilta pitäisi kysyä, ovatko he mahdollisessa sodassakin esim. Italian puolella, jos ne sattuisivat Suomeen hyökkäämään. Jotkut vain ovat isänmaallisia suosikkia valitessaan. Toiset ei.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
varjo kirjoitti:
Yhä, voisitko koskaan kuvitella rakastuvasi ulkomaalaiseen naiseen/mieheen. Ja jos sinä sitten rakastuisit, hylkäisitkö rakastettusi vain koska joku entinen suomalainen hoitosi yrittää herätellä entistä suhdetta.
Kuten ehkä jo itsekin tajuat, kansallisuudella ei ole mitään merkitystä sen jälkeen, kun "väri on valittu".

En ymmärrä tätä sinun ajatuksenjuoksuasi. Kyllä voisin varmastikin rakastua ulkomaalaiseen naiseen. Enkä varmasti jättäisi häntä, jos entinen tyttöystäväni minua takaisin pyytäisi. En vaikka olisi raumalainen. Ajatella! Enkä tajua mitä yhteistä rakkaudella ja isänmaallisuudella on keskenään. Väriä ei valita, vaan siihen synnytään. Minä synnyin suomalaiseksi. Ehkä jo nyt ymmärrät mitä tarkoitan?

Heh, vaisu meininki, jos siis et itse ymmärrä mistä on kyse. Otan osaa.
Yksinkertaistetaan: Kyse ei ole Suomen vastustajan kannattamisesta, vaan _oman suosikkinsa_ kannattamisesta.

Ihanko totta? Sitä juuri en ymmärrä miten joku voi kannattaa jotain muuta kuin synnyinmaataan tilanteessa, jossa Suomi pelaa. Mielestäni se olisi erittäin kuivaa, kiitos osanotosta. En kehtaisi istua baarissa Suomi-Italia MM-finaalissa ja karjuen "Forza Italia" vahvalla rauman murteella maanmiesteni keskellä. Kuten sanoin, ehkä olen liian isänmaallinen ymmärtääkseni tuota asiaa. En ymmärrä miten oma suosikki maa voi mennä kotimaan edelle.


Toisaalta tämä ilmiö on suurimmaksi osaksi jalkapalloilun parissa tapahtuvaa. Suomi kun ei ole seurajoukkue- tai maajoukkuetasolla ikinä saanut minkäänlaista menestystä.
 

TML

Jäsen
Sen verran sanon tähän asiaan että Suomen jääkiekkomaajoukkue miehissä ei ole ollut moneen vuoteen enää kannattamani maa. Siitä lähtien kun rupesin jotain lajista jääkiekko ymmärtämään, olen kannattanut vain ja ainoastaan Kanadaa. Suomi tulee hyvänä kakkosena jos joku pitää kakkoseksi valita. Enkä ymmärrä mikä tässä tilanteessa on epänormaalia. En vain ole tykännyt moneen vuoteen Suomen pelaajavalinnoista ja miehistä ketkä johtavat touhua. Kanada taas sytyttää pelaamalla kunnon jääkiekkoa.

Muuten en ota kantaa tähän "forza"-hihhulointiin. Tulee ihan mieleen joku uusi aate joka pääsi juuri valloilleen ja joka loppuu muutaman viikon sisään kun kukaan ei jaksa enää kuunnella näitä tosifaneja.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
jupster kirjoitti:
Sitä juuri en ymmärrä miten joku voi kannattaa jotain muuta kuin synnyinmaataan tilanteessa, jossa Suomi pelaa.
Se on hienoa että pystyy nauramaan juuri nyt sille että ei ymmärrä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Twite kirjoitti:
Se on hienoa että pystyy nauramaan juuri nyt sille että ei ymmärrä.

Jep, väärä ketju. Kiitos tärkeästä ja erittäin viiltävän fiksusta välikommentistasi. Taidanpa mennä peiton alle häpeämään ja itkemään.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Topicissa ei ole enää aikoihin puhuttu mistään nauramiseen liittyvästä, joten voin kaiketi heittää oman lusikkani soppaan.

jupster kirjoitti:
Ihanko totta? Sitä juuri en ymmärrä miten joku voi kannattaa jotain muuta kuin synnyinmaataan tilanteessa, jossa Suomi pelaa. Mielestäni se olisi erittäin kuivaa, kiitos osanotosta. En kehtaisi istua baarissa Suomi-Italia MM-finaalissa ja karjuen "Forza Italia" vahvalla rauman murteella maanmiesteni keskellä. Kuten sanoin, ehkä olen liian isänmaallinen ymmärtääkseni tuota asiaa. En ymmärrä miten oma suosikki maa voi mennä kotimaan edelle.

Itse ainakin seuraan jalkapalloa, koska rakastan lajia. En sen takia, että saisin kiksejä kotimaani menestyksestä ja "suomikuvan parantumisesta" vaikka toki Suomea symppaan aina. Minulla on omat suosikkijoukkueeni, joista pidän ja joiden esityksiä seuraan pelityylin ja niiden ikioman traditionsa vuoksi. En todellakaan voi kuvitella itseäni seuraamassa muna pystyssä jotain saappaanheiton mömmömmejä Suomen lippu kädessä ihan siitä syystä että ko. laji ei kiinnosta minua. Siinä mielessä minusta on todella ymmärrettävää, että joku voi hyvinkin kannattaa muuta kuin kotimaataan jalkapallossa. Fudis ei ole mitään vitun politiikkaa, se on maailman toiseksi hienoin peli.

Kiinnostaa muuten tietää päteekö ajattelutapasi myös musiikkiin. Kuunteletko pelkästään suomalaista, koska se on suomalaista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös