Mille naurat juuri nyt?

  • 13 199 910
  • 50 363

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
MM-kisojen otteluohjelmaa silmäilin, ja huomasin että Tampereen lohkossa pelataan matsi Itävallan ja Unkarin välillä. Siitä palautui mieleeni Sandi Toksvigin kertoma tarina.

Sandi's father was a MEP along with Otto von Habsburg. Sandi's father was watching a football match in the common room and Habsburg asked who was playing. Sandi's father said: "Austria-Hungary" and Habsburg said: "Oh, against whom?"
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Uuden Danny-elämäkerran arvostelulle ja etenkin kohdalle, jossa kerrotaan, mitä kirjassa kerrotaan Dannyn Lontoon-matkasta.

Nopeassa tahdissa usein faktantarkistus myös unohtuu. Samaan vuoden 1967 kesäreissuun liittyy kirjan viihdyttävin hetki. Danny kertoo, kuinka hän päätti Lontoossa, että aikoo järjestää Beatlesille keikan Suomeen.

Danny päätti soittaa Beatlesin perustaman Apple-yhtiön toimistoon pyytääkseen John Lennonin puhelinnumeroa, joka tietenkin annetaan heti kenelle tahansa sitä kysyttäessä. Lennon oli ollut kuulemma puhelimessa ystävällinen ja ihan kannustanut soittamaan toistekin.

DANNYN KALTAISELLE talentille mikään ei ole mahdotonta, kuten soittaminen Beatlesin Apple-yhtiöön vajaa vuosi ennen sen perustamista. Beatles oli myös ilmoittanut julkisesti lopettavansa keikkailun jo vuonna 1966.

Sopii myös epäillä, miksi maailmantähdellä olisi ollut kyseisenä kesänä aikaa pystymetsästä tulleille puheluille. Juuri klassikkoalbumi Sgt. Pepperin julkaissut Beatles oli koko kesäkuun 1967 pääasiassa studiossa, heinäkuun matkoilla muun muassa Kreikassa, elokuussa kuoli heidän managerinsa Brian Epstein, joka olisi ollut ylipäätään huomattavasti uskottavampi henkilö puhelimen päähän neuvottelemaan Beatlesin asioista.

Vaikea kuvitella Lennonia puhumassa puhelimessa keikan järjestämisestä, koska sellaiset asiat eivät kuuluneet hänen tontilleen. Sen sijaan helpompi on uskoa, miksi Danny haluaa uskotella puhuneensa suoraan Lennonin kanssa.

 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Iso D:n elämän suurin pettymys on, kun hän joutui muuttamaan Porista Helsinkiin. Onhan tuo tietenkin kerrassaan kamalaa, mutta ehkä joku on elämässään katkerampiakin pettymyksiä joutunut kokemaan.

IS esitti 8 tiukkaa kysymystä 80 vuotta täyttävälle Dannylle: ”Mikä on parhain oppimasi seksivinkki?”
Siis jumankauta, Lipsanen on kyllä The Setämies. Meidän tavan Setämiesten isä, eno, isosetä ja mestari. On se kova. On se jumalaare kova.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Siis jumankauta, Lipsanen on kyllä The Setämies. Meidän tavan Setämiesten isä, eno, isosetä ja mestari. On se kova. On se jumalaare kova.

Joskus on vitsailtu Dannyn kuolemalla, mutta olen jokseenkin vakuuttunut että aikanaan kuolema tulee kysymään Ilkka Johannes Lipsaselta lupaa poistua keskuudestamme. Ei se kuolemakaan loputonta työsuhdetta jaksa. Toisin kuin Iso D. Loputtomasti työtä, loputtomasti suhteita.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mielipiteenvaihto olympiatason painonnostajan insta-julkaisun alla:

anonyymi: Ootko paljoo nyt puutteessa ahdistellut muita kunnon urheilijoita?

Urheilija: en oo ollu puutteessa
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Eilen on jaettu pelikielto henkilöllisyyden arvuuttelusta, kun erästä palstakirjoittajaa on vihjailtu Pekko Pelikaaniksi.

Tuliskohan saman pykälän nojalla kakkua, jos vihjailisi jonkun olevan ehkä Batman?
Mä oon joskus ollut joulupukki, olen myös esiintynyt tonttuna. En nyt tähän hätään muista olenko ollut pelle, mut varaan sen myöskin itselleni.
Eli miten tää nyt menee, ketään muuta ei enää saa nimittää esim pelleksi tai tontuksi, koska sillon ne arvuuttelee mun henkilöllisyyttä. Eiku mitä vittua täällä tapahtuu?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä oon joskus ollut joulupukki, olen myös esiintynyt tonttuna. En nyt tähän hätään muista olenko ollut pelle, mut varaan sen myöskin itselleni.
Eli miten tää nyt menee, ketään muuta ei enää saa nimittää esim pelleksi tai tontuksi, koska sillon ne arvuuttelee mun henkilöllisyyttä. Eiku mitä vittua täällä tapahtuu?
M.O.T.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
On kai noista jossain valokuviakin.
Käytin yo. termiä siinä mielessä, että jos joku kutsuu itseään tontuksi ja pelleksi ja on onnistua saamaan oman henkilöllisyytensä arvuuttelusta bannia, onhan se sen luokan pelleilyä, jossa vain täysi tonttu voi onnistua.
Eli - M.O.T.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tässä on nyt muutaman tunnin verran saanut itsekseen naureskella, kun palstalla on aloitettu kyttäämään jo sitä, että kuka tykkää kenenkin viesteistä ja sitten tultu suureen ääneen siitä vielä julkisesti kertomaan.

Aika velikultia ovat nämä, tykkäyksiä kyttäävät ja niistä raportoivat.

Jatkaakaa samaan malliin, kyllä hauskaa olla pittää.
 

Glove

Jäsen
Tässä on nyt muutaman tunnin verran saanut itsekseen naureskella, kun palstalla on aloitettu kyttäämään jo sitä, että kuka tykkää kenenkin viesteistä ja sitten tultu suureen ääneen siitä vielä julkisesti kertomaan.

Aika velikultia ovat nämä, tykkäyksiä kyttäävät ja niistä raportoivat.

Jatkaakaa samaan malliin, kyllä hauskaa olla pittää.
Enpä ole tämmöistä havainnut tänään, vissiin olen ollut väärissä ketjuissa. Muttaa tykkäsin tästä sun viestistä ihan tahallani.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Enpä ole tämmöistä havainnut tänään, vissiin olen ollut väärissä ketjuissa. Muttaa tykkäsin tästä sun viestistä ihan tahallani.
Tämä "hassuttelu" käytiin tuolla pääministerimme politiikan ulkopuolista toimintaa käsittelevässä ketjussa.
 
K

Kiekkokatsoja

Tässä on nyt muutaman tunnin verran saanut itsekseen naureskella, kun palstalla on aloitettu kyttäämään jo sitä, että kuka tykkää kenenkin viesteistä ja sitten tultu suureen ääneen siitä vielä julkisesti kertomaan.

Aika velikultia ovat nämä, tykkäyksiä kyttäävät ja niistä raportoivat.

Jatkaakaa samaan malliin, kyllä hauskaa olla pittää.
Joo, peukutus on nyt esillä tärkeänä.

Selvisi viime viikolla yhdessä ketjussa, että miten "tulee kaikki *ulkut esille".. eli siis palstan huonokäytöksiset tyypit.
Ilmoittautuivat ihan itse, kun peukulla sai ilmoittautua. Tosin osa ehkä kuvitteli itsestään vielä liikoja, eivätkä ole kuin vasta ns. pikkupippeleitä huonolla käytökseltään. Mutta se siitä taas.
Jos näitä(kin) juttui ottais tosissaan tatti ottassa, niin rankkaa olisi.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä on nyt muutaman tunnin verran saanut itsekseen naureskella, kun palstalla on aloitettu kyttäämään jo sitä, että kuka tykkää kenenkin viesteistä ja sitten tultu suureen ääneen siitä vielä julkisesti kertomaan.

Aika velikultia ovat nämä, tykkäyksiä kyttäävät ja niistä raportoivat.

Jatkaakaa samaan malliin, kyllä hauskaa olla pittää.
Täytyy tosi paljon naurattaa, kun jaksat kahdessa eri ketjussa tätä hämmästellä.

Vai lasketaanko tämä viestiesi kyttäämiseksi?
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Täytyy tosi paljon naurattaa, kun jaksat kahdessa eri ketjussa tätä hämmästellä.

Vai lasketaanko tämä viestiesi kyttäämiseksi?
En nyt sano, että naurattaa, mutta hymyilyttää, kun tästä, sinänsä ihan viattomasta ihmettelystä, saatiin näinkin iso numero tehtyä.

En koe tätä millään tavalla kyttäämisenä, mutta jos tämä Sinulle tuo iloa, niin siitä vaan. En jaksa sen enempää stressata, jos joku näin tarkasti viestejäni seuraa. Elämässä on ihan oikeitakin asioita, mistä murehtia.

Jutin sanoin: Nukutaan yön yli ja mennään eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös