Harvoin olen nauranut niin kuin nyt, kun luin seuraavan tekstin:
Tomber76 kirjoitti:
Olen asunut noin 24 vuotta 10 minuutin junamatkan päässä Helsingin rajasta. Tiedän siis jotain stadista (olen jopa käynnyt siellä muutaman kerran), stadilaisuudesta ja jopa jopa Jokereistakin ja sen kannattajista, varsinkin kun oma veli ja paras kaveri kuuluu tuohon kannattajakuntaan. Ja taitaa se oma siskokin asua Helsingissä. On siis ihan Stadilainen
Siis ensinnäkin voin kertoa nyt heti suoraan, että kirjoittajan sisko heh ei ole stadilainen. Toisekseen tuo on uskomattomin selitys, mitä olen koskaan kuullut, joten kyllä tässä saa nauraa vedet silmissä. Ymmärrän tässä kaupungissa syntyneiden selittelyn siitä, että ei ole heidän vikansa, jos heidän vanhempansa ovat syntyneet landella tms. (kenen vika se sitten muuten on), kun selittelijöitä ei sitten sen takia hyväksytä stadilaisiksi, mutta tässä esitetty selittely 10 minuutin junamatkasta kaupungin rajasta niin herregud. Juna, kaupunginraja. Ymmärtäisin jos olisi puhe 10 minuutin kävelymatkasta steissille. Onko joku kuullut ylipäätänsä stadilaisten junamatkailusta joskus.
Jos sisko esim. kantakaupungissa asuu niin venataan 50 vuotta niin hänen lapsenlapsensa voivat sitten sanoa olevan stadilaisia.
Ihmettelen kyllä jatkuvaa landejen tarvetta selitellä.