Mille naurat juuri nyt?

  • 13 189 228
  • 50 335

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä menee jo lahjakkaaksi, koska heittäisin sen kummemmin tarkastamatta, että alkuperäiseen väitteeseesi on vastattu nyt neljästi, joissa kaikissa on korostettu, että kaikki gradut eivät ole tiedettä ja läpimenoon ei vaadita ''oikean'' tieteellisen tutkimuksen kriteereiden täyttämistä.

No, sitten voidaan olla näissä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mietin monesti että miksei gradun tekevät keksi sellaisia aiheita joissa on oikeasti jotain itua, mutta kai se on se ja sama mitä tutkii kun millään merkittävällä tieteellisellä tekemisellä ei tieteellisesti yksinkertaiset ihmiset saavuta mitään.
Yhtä hyvin voisi kysyä, että mikseivät ihmiset ylioppilasaineissa kirjoita finlandia-palkinnon arvoisia novelleja. Koska siinä vaiheessa ei tarvi.
Minä voin omasta gradustani sanoa, että sillä ei ollut mitään tieteellistä merkitystä. En minulla silloin reiluna parikymppisenä ollut minkäänlaista näkemystä tai edes kiinnostusta lähteä jotain oikeaa tutkimusta tekemään. Joskus myöhemmin on jotain ajatuksia mielessä käynyt. Tällöin sellaisen tekemiseen olisi jotain valmiuksiakin ollut kun oli kokomusta karttunut ja gradun kanssa asiaa harjoitellut (aivan kuten sen tarkoitus onkin).
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Se, että hyvä gradu saattaa täyttää tieteellisen tutkimuksen vaatimukset ei tee kaikista graduista tieteellistä tutkimusta.

Taidat olla ihan vitullinen älykääpiö, kun vielä jankkaat. Kukaan saatana ole täällä ylläolevaa väittänyt.
 

sinikettu

Jäsen
Gradu on yksi todella suuri turhake normaalissa yliopistotutkinnossa. Ellei henkilö lähde tekemään väitöskirjaa tai muuten akateemisiin piireihin eteenpäin uralla (miksi lähtisi ilman väitöskirjan tekemistä??), gradulla ei yksinkertaisesti tee yhtikäs mitään ja se viivästyttää todella monen opiskelijan valmistumista. Maisterivaiheen voisi muutenkin suurimmassa osassa tutkinnoissa heittää mäkeen ja vaihtaa neljän vuoden kandiin, joka toimii esim USAssa varsin mallikkaasti.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Yhtä hyvin voisi kysyä, että mikseivät ihmiset ylioppilasaineissa kirjoita finlandia-palkinnon arvoisia novelleja. Koska siinä vaiheessa ei tarvi.
Minä voin omasta gradustani sanoa, että sillä ei ollut mitään tieteellistä merkitystä. En minulla silloin reiluna parikymppisenä ollut minkäänlaista näkemystä tai edes kiinnostusta lähteä jotain oikeaa tutkimusta tekemään. Joskus myöhemmin on jotain ajatuksia mielessä käynyt. Tällöin sellaisen tekemiseen olisi jotain valmiuksiakin ollut kun oli kokomusta karttunut ja gradun kanssa asiaa harjoitellut (aivan kuten sen tarkoitus onkin).

Toivotaan, että olet saanut kuitenkin pidempiaikaisia töitä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
gradulla ei yksinkertaisesti tee yhtikäs mitään ja se viivästyttää todella monen opiskelijan valmistumista.

Ensimmäisestä aikalailla samaa mieltä, ainakin sen jälkeen kun on ensikertaa työllistynyt alalleen. Toki alasta riippuen, niin graduhan saattaa olla jo joka tapauksessa esim. yritykselle tehty työnäyte ja siten auttaa työllistymistä ko. paikkaan.

Tuota jälkimmäistä eli opiskejen viivästymisaspektia en ole oikein koskaan ymmärtänyt. Gradussahan vain hyödynnetään aiempia opiskelussa hankittuja tietoja ja varsinkaan, jos tarkoituksena ei ole suoraan jatko-opiskelupaikka, niin kyllä normaalipäinen sen helposti kokoaa + 2 kk ajassa, jos edes osin täysiaikaisesti tekee.

Vähän sama, kun kerran eräs Persujen kuntavaaliehdokas kertoi minulle vastustavansa pilipalivirkamiesruotsia sillä perusteella, että hän "tuntee jopa kymmeniä diplomi-insinöörejä, jotka eivät ole sen takia valmistuneet". Jepjep.
 

sinikettu

Jäsen
Tuota jälkimmäistä eli opiskejen viivästymisaspektia en ole oikein koskaan ymmärtänyt. Gradussahan vain hyödynnetään aiempia opiskelussa hankittuja tietoja ja varsinkaan, jos tarkoituksena ei ole suora jatko-opiskelupaikka, niin kyllä normaalipäinen sen helposti kokoaa + 2 kk ajassa, jos edes osin täysiaikaisesti tekee.
Mä ainakin tunnen useita henkilöitä, joilla gradun tekeminen tai oikeastaan tekemättömyys on viivästyttänyt valmistumista vähintään puolella vuodella. Samaa oon kuullut muualtakin, tosin voi olla, että valittajien jorinat juuttuvat muistiin paremmin kuin tällaiset kahdessa kuukaudessa halki, poikki ja pinoon -tarinoinnit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä ainakin tunnen useita henkilöitä, joilla gradun tekeminen tai oikeastaan tekemättömyys on viivästyttänyt valmistumista vähintään puolella vuodella. Samaa oon kuullut muualtakin, tosin voi olla, että valittajien jorinat juuttuvat muistiin paremmin kuin tällaiset kahdessa kuukaudessa halki, poikki ja pinoon -tarinoinnit.

Uskoisin, että yksi syy näissä tapauksissa on riman asettaminen liian korkealle. Kaverini pähkäili oman gradunsa kanssa pitkään, vuoden aikana ei tapahtunut mitään. Kun tuli kiire valmistua, hän muutti työn parityöksi, vaihtoi aihetta ja teki yksinkertaisen määrällisen tutkimuksen noin kolmessa kuukaudessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toivotaan, että olet saanut kuitenkin pidempiaikaisia töitä.
Miten sen ottaa. Ensimmäisessä työpaikassa olin kymmenen vuotta ja näin jälkikäteen arvioituna harmittaa että olin niin pitkään. Olisi oman ammattitaidon ja viihtyvyydenkin kannalta ollut parempi, että vaihto olisi tullut aikaisemmin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mjaa. Mä kirjoitin graduni puolessa vuodessa töiden ohessa ja tahti oli aika verkkainen. Tein sen suoraan omaan duuniini liittyen, mikä oli samalla mielenkiintoista että hyödyllistä. Koin gradun hyvänä pakkokeinona ammatillisen kehittymiseni kannalta. Tietysti toinen juttu on keksiä aihe ilman mitään kovaa kokemusta työelämästä, mutta olen eri mieltä siitä, että G olisi täysi turhake ja viivästyttäjä aina ja kaikille.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tuomas Nyholmin ja Juhani Tammisen viestienvaihto Twitterissä.

Veikkaan ettei mennyt Nyholmilta alun perin tuo numero 78 ihan vahingossa väärin. Sen jälkeen tarvitsi vain jäädä lapa pystyssä odottamaan, että itse Solkungen saapuu paikalle. Ja saapuihan se.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Espoo Unitedin pelaaja-arviot kauden 2016-2017 osalta julkaistiin Jatkoajassa 21. heinäkuuta.

On siinä toimittaja tehnyt huolellista työtä ja kääntänyt kaikki kivet ja kannot, ettei tule virheitä.

Luinko? En.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuomas Nyholmin ja Juhani Tammisen viestienvaihto Twitterissä.

Veikkaan ettei mennyt Nyholmilta alun perin tuo numero 78 ihan vahingossa väärin. Sen jälkeen tarvitsi vain jäädä lapa pystyssä odottamaan, että itse Solkungen saapuu paikalle. Ja saapuihan se.

Ja Tamimaiseen tyyliin mukana tietenkin myös tuttu "Mikä on sinun?" -kysymys. Tami ei petä ikinä.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ja Tamimaiseen tyyliin mukana tietenkin myös tuttu "Mikä on sinun?" -kysymys. Tami ei petä ikinä.

Tami on kyllä huikea hahmo! Onhan tuo mies välillä koominen ja usein huvittuneena luen hänen Facebook päivityksiä, jotka ovat oikeastaan poikkeuksetta todellista tajunnanvirtaa. "Big respect" silti Lion #79.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tami on kyllä huikea hahmo! Onhan tuo mies välillä koominen ja usein huvittuneena luen hänen Facebook päivityksiä, jotka ovat oikeastaan poikkeuksetta todellista tajunnanvirtaa. "Big respect" silti Lion #79.

Tamihan alkaa olla nykyisin jo parodia itsestään. Eihän tuota enää osaa ottaa oikeana ihmisenä vaan nimenomaan hahmona. Olisi kyllä mielenkiintoista seurailla kärpäsenä katosta Tamia in real life että onko se ihan normaalissa arjessakin tuollainen vai ainakin osittain joku julkisuuteen luotu rooli.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tamihan alkaa olla nykyisin jo parodia itsestään. Eihän tuota enää osaa ottaa oikeana ihmisenä vaan nimenomaan hahmona. Olisi kyllä mielenkiintoista seurailla kärpäsenä katosta Tamia in real life että onko se ihan normaalissa arjessakin tuollainen vai ainakin osittain joku julkisuuteen luotu rooli.

Tami on Tami, ei ole olemassa hahmo ja Tami in real life erikseen. Lähteenä Tamin hyvin tuntevat ihmiset.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuomas Nyholmin ja Juhani Tammisen viestienvaihto Twitterissä.

Veikkaan ettei mennyt Nyholmilta alun perin tuo numero 78 ihan vahingossa väärin. Sen jälkeen tarvitsi vain jäädä lapa pystyssä odottamaan, että itse Solkungen saapuu paikalle. Ja saapuihan se.

Nyholmin vastaus tamismiin on, no, jäätävä:

"No hitsi mä en oo saanut semmosta vielä. Ja eikös sunkin pitänyt palauttaa omasi?"

Vaikka olenkin Johtavan vankkureissa niin ihailen juuri nyt Nyholmia.
 
Iltalehti: Suomen F1-selostajalegenda kertoo totuuden bordellikohusta - "Todellakin hiippailin siellä"

Nyt oli kyllä suurimmat naurut antanut juttu pitkiin aikoihin.. sisältää mm. tämän:

"- Se oli naurettava juttu, koska kävin ottamassa hyvin kaukaa zoomaten kuvia siitä. Todellakin hiippailin siellä, koska halusin olla mahdollisimman näkymätön, mutta joku suomalainen oli minut nähnyt ja juorunnut jonnekin."

Ei jumaliste.. älkää vaan juoko mitään, jos luette ton jutun ja kommentit..
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Iltalehti: Suomen F1-selostajalegenda kertoo totuuden bordellikohusta - "Todellakin hiippailin siellä"

Nyt oli kyllä suurimmat naurut antanut juttu pitkiin aikoihin.. sisältää mm. tämän:

"- Se oli naurettava juttu, koska kävin ottamassa hyvin kaukaa zoomaten kuvia siitä. Todellakin hiippailin siellä, koska halusin olla mahdollisimman näkymätön, mutta joku suomalainen oli minut nähnyt ja juorunnut jonnekin."

Ei jumaliste.. älkää vaan juoko mitään, jos luette ton jutun ja kommentit..
Juu kyllä nyt pitää todeta ettei tule auton peräosan suuttimista savua ilman tulta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös