Hiitelähän vetää niin hyvällä englannilla, että en minä ainakaan kehtaa nauraa.
Olipa aika yhtä tyhjän kanssa -kirjoitus. Ok, jotkut tykkäävät ja jotkut eivät. Tarviiko sitä nyt jääkiekkoon erikseen verrata. Näillä lajeilla ei nyt niin paljoa yhteistä ole verrattuna mihinkä tahansa muuhun joukkuepalloilulajiin. Miksei verrata vaikka koripalloon, lentopalloon tai salibandyyn? Tai keihäänheittoon, pituushyppyyn tai maratonjuoksuun. En itsekään tykkää sen erikoisemmin koripallosta, mutta en siltikään koe tarvetta kaikelle kansalle levitellä tietoa, kuinka tylsää se on verrattuna jääkiekkoon. Kolumnin voi tiivistää kolmeen sanaan: en tykkää jalkapallosta. Tuon pituisen tekstin voi lähettää vaikka sanomalehtien tekstaripalstalle, ja informaatioarvo on täysin sama kuin tuon kolumnin.Aiemminkin suht teräviä tv-kolumneja Nyt-nettilehteen työstänyt Laura Friman käsitteli nyt futiksen em-kisoja ja lajien välisiä eroja.
Suurta huvittuneisuutta vaan herättää lutuuristit ja futis-niilot, joiden ihon alle tollanen rääpäsy näyttää päässeen yllättävänkin pahasti. Kun sitä omaa pyhää lehemää ei palvotakaan polvillaan.
Jääkiekon ja jalkapallon vertaaminen on sinällään validia, että kummankin lajin arvokisat lohkaisevat valtaisan määrän valtakunnallisten tv-kanavien lähetysajoista. Jääkiekossa ratkaisun ymmärtää, sillä onhan lajilla Suomen menestyksen myötä sementoitu asema penkkiurheilukulttuurissamme. Jalkapallon arvokisat pelataan tunnetusti, jälleen kerran, ilman Suomea, mutta kisoista näytetään silti jokaikinen "pohjoisirlanti-puola"-nyhjäys, joka ei perustallaajalle sano yhtään mitään. Silti ilmeisesti katsojia riittää, sillä onhan jalkapallo - aivan kuten kolumnissa todetaan - jotain paljon muutakin kuin urheilua.Olipa aika yhtä tyhjän kanssa -kirjoitus. Ok, jotkut tykkäävät ja jotkut eivät. Tarviiko sitä nyt jääkiekkoon erikseen verrata. Näillä lajeilla ei nyt niin paljoa yhteistä ole verrattuna mihinkä tahansa muuhun joukkuepalloilulajiin. Miksei verrata vaikka koripalloon, lentopalloon tai salibandyyn? Tai keihäänheittoon, pituushyppyyn tai maratonjuoksuun. En itsekään tykkää sen erikoisemmin koripallosta, mutta en siltikään koe tarvetta kaikelle kansalle levitellä tietoa, kuinka tylsää se on verrattuna jääkiekkoon. Kolumnin voi tiivistää kolmeen sanaan: en tykkää jalkapallosta. Tuon pituisen tekstin voi lähettää vaikka sanomalehtien tekstaripalstalle, ja informaatioarvo on täysin sama kuin tuon kolumnin.
Jalkapallo on Suomen harrastetuin laji sekä maailman seuratuin ja levinnein urheilulaji. Olen samaa mieltä, ettei telkkarista tarvitsisi kaikkia rupuottelua näyttää, vaan lajiniiloille striimi areenan kautta riittäisi. Minä en ainakaan huomannut, että tuossa kolumnissa olisi millään tavoin otettu kantaa siihen, että nämä kisat vievät ohjelmapaikkoja muilta ohjelmilta. Vähän tuollaista klikkihuoraustahan tuo on. Provosoiva otsikko, ensimmäisellä puoliskolla lajin haukkuminen ja toisella puoliskolla hehkutus siitä, kuinka siltikin meinaa katsoa otteluita ja nauttia kisoista. En oikeastaan tiedä, mitä tuohon pitäisi edes sanoa. Ensimmäinen ja viimeinen kirjoitus mitä olen kyseiseltä henkilöltä lukenut.ääkiekon ja jalkapallon vertaaminen on sinällään validia, että kummankin lajin arvokisat lohkaisevat valtaisan määrän valtakunnallisten tv-kanavien lähetysajoista. Jääkiekossa ratkaisun ymmärtää, sillä onhan lajilla Suomen menestyksen myötä sementoitu asema penkkiurheilukulttuurissamme.
En oikeastaan tiedä mikä tuon kolumnin pointti on. Todella huono kirjoitus se kuitenkin on, olipa sen sanoma mikä hyvänsä.Jos tuon kolumnin tulkitsee futisvihan lietsojana, menee tekstin pointti pahasti kyseiseltä lukijalta ohi.
Mm. NYT-liitteen ja Jatkoajan verkkolehdistä onkin tullut tuon takia täysin lukukelvottomia.Minä en ainakaan huomannut, että tuossa kolumnissa olisi millään tavoin otettu kantaa siihen, että nämä kisat vievät ohjelmapaikkoja muilta ohjelmilta. Vähän tuollaista klikkihuoraustahan tuo on. Provosoiva otsikko, ensimmäisellä puoliskolla lajin haukkuminen ja toisella puoliskolla hehkutus siitä, kuinka siltikin meinaa katsoa otteluita ja nauttia kisoista. En oikeastaan tiedä, mitä tuohon pitäisi edes sanoa. Ensimmäinen ja viimeinen kirjoitus mitä olen kyseiseltä henkilöltä lukenut.
Olisiko jotain esimerkkejä. Voisi ennen terassilla käyntiä hieman nauraa toisten ihmisten kustannuksella.
Mielestäni teksti on itseironinen. Väitetään jalkapalloa tylsäksi ja perustellaan se karikatyyrisillä esimerkeillä. Lopuksi kuitenkin tunnustetaan lajin kiehtovuus sosiaalisena kollektivismin muotona. Kukin nauttii jalkapallosta tavallaan, vaikka itse ydin olisi laadultaan kuolettavan tylsää.En oikeastaan tiedä mikä tuon kolumnin pointti on. Todella huono kirjoitus se kuitenkin on, olipa sen sanoma mikä hyvänsä.
Erittäin hyvin sanottu. Surullista "jalkapalloyhteiskunnallistajien" itsensänolaamista jälleen kerran.Oon muuten törmännyt huumorintajuiseen ja itseironiaan kykenevään feministiin, mutta oonkohan koskaan törmännyt vastaavaan lutuuristiin? En ole varma.
"Typerintä paskaa" "huomiohuoraus", "junttikansa autisti", "Oot kyllä pelle", "Jääkiekko uskomattoman junttimaista jalkapalloon verrattuna, mieluummin tylsä kuin juntti", "Vain kendojanari voi tuottaa noin köyhää sisältöä", "Jäätävää paskaa, miksi olet toimittaja?" "Miten voitte valtamediana kirjoittaa tällaista paskaa" ja vertaus Timo Soinin Plokiin. Myös lätkätappelut ja mainokset mainittu.
En oikeastaan tiedä mikä tuon kolumnin pointti on. Todella huono kirjoitus se kuitenkin on, olipa sen sanoma mikä hyvänsä.
Olipas muuten harvinaisen typerä tekstiä vailla mitään pointtia.
Perustelin jo tuossa aiemmin parilla lauseella. Teksti on mielestäni hyvin näköalaton ja suurimmalta osin nykyajan mukainen klikkihuorauskirjoitelma, jonka pääasiallinen tehtävä on aiheuttaa älämölöä ja mahdollisimman monta jutun avausta. Jos joku tuosta jotain irti saa, niin en minä siitä mieltäni pahoita. Olisi tuosta voinut varmasti saada ihan pätevänkin tekstin liittyen televisioviihteeseen urheilun arvokisojen suhteen. Sellaiseen tuo teksti ei mielestäni kuitenkaan edes yritä sen kummemmin pureutua.Perustele. Onko siinä kielioppi- ja kirjoitusvirheitä? Tai ehkä fraasirikoksia? Vai olikohan vika lukijassa, koska tämä ei edes ymmärtänyt sen sanomaa.
Teksti on mielestäni hyvin näköalaton...
Tämä on totta. Älämölöähän tuo on ainakin vähän nostattanut, ainakin tällä palstalla. Tosin me varmaankin laitamme tuon kirjoituksen eri genreihin.Mutta pystyn silti sanomaan, että kirjoitus on omassa genressään jotain muuta kuin "todella huono".
Oletko siis todella sitä mieltä, ettei mielipidekirjoitus voi olla huono ja näköalaton vain siksi, että sitä mielipidekirjoituksena markkinoidaan? Jos Soldiers of odinin nokkamies kirjoittaa blogiinsa kuinka kaikki ählämit pitää ajaa pois pilaamasta Suomen valkeaa rotua, onko tämä mielestäsi omassa genressään hyvä kirjoitus.Kun kirjoitus on kirjoittajan omasta näkökulmasta kirjoitettu, ei siihen tarvita muuta näköalaa.
Tummennukset (omiani) liittyvät seuraavaan: varmaan suurin osa noista lutuurinpalvojista ja kendon haukkuj oli hehkuttamassa erään derbyn edeltänyttä häiriköintiä.
Oletko siis todella sitä mieltä, ettei mielipidekirjoitus voi olla huono ja näköalaton vain siksi, että sitä mielipidekirjoituksena markkinoidaan? Jos Soldiers of odinin nokkamies kirjoittaa blogiinsa kuinka kaikki ählämit pitää ajaa pois pilaamasta Suomen valkeaa rotua, onko tämä mielestäsi omassa genressään hyvä kirjoitus.
Kuinka moni toimisi noin, jos Suomi ei olisi mukana?Onhan tuossa pointti. Kirjoittajaa ei jalkapallo kiinnosta, mutta EM-kisat televisiolähetyksineen ovat koukuttavaa katsoa. Kuinka moni jääkiekon MM-kisoja kyttäävä ei tiedä jääkiekosta juuri mitään, eikä ole edes kiinnostunut ottamaan selvää, mutta elää kisalähetyksien mukana ja osallistuu kavereiden järjestämiin kisastudioihin. Minä veikkaan, että aika moni.
Kuinka moni toimisi noin, jos Suomi ei olisi mukana?
Minusta tuossa kirjoituksessa on se näköala, miten EM-kisoista kiinnostuneet ei-jalkapallofanit kisat näkevät. Näköalattomuutta taas on se, miten tosifani suuttuu moisesta kirjoituksesta.
Mielestäni teksti on itseironinen. Väitetään jalkapalloa tylsäksi ja perustellaan se karikatyyrisillä esimerkeillä. Lopuksi kuitenkin tunnustetaan lajin kiehtovuus sosiaalisena kollektivismin muotona. Kukin nauttii jalkapallosta tavallaan, vaikka itse ydin olisi laadultaan kuolettavan tylsää