Hieman epäilen tuota, että Kelalle jää 200-300€ keikasta käteen. Voi tietysti olla, että tässä kun miehen ura oli aika alhaalla oli näin.
Ei minulla mitään parempaa tietoa ole, mutta serkun bändi esiintyi joskus 2000-luvun alulla Factoryssä ja pojille jäi kulujen jälkeen 50€ käteen ja bändi ei todellakaan ole mitenkään tunnettu. Siihen peilaten on hyvin hyvin vaikea uskoa, että eturivin artisti tienaisi vain muutaman kerran enemmän. Lisäksi muistelisin, että Eppu Normaalin Martti Syrjä joskus avasi, että suuri osa tuloista tulee keikoista, olisiko ollut, että vuodessa +100K€.
En sitten tiedä onko tuossa jotain muutakin muuttujia ja laskentatavassa eroja, esimerkiksi jotain omaa promootiofirmaa tai järjestää keikat oman firman kautta. Ala ei ole mitenkään tuttu, mutta epäilisin, että tuollaisella 200-300€:llä ei ihan hirveätä hinkua artistiksi olisi. Itse saan työpäivästä nettona hiukan yli 200€, minun ei tarvitse reissata yms. toisaalta ei minulle kukaan ruokaa tai kaljaakaan siellä tarjoile.