Gags kirjoitti:Sain ilmoituksen että pari vuotta käyttämäni CA:n EZ Armor-tilaukseni vanhenee ja tarjoavat minulle tilalle tätä:
http://store.digitalriver.com/servl...e&SiteID=caconsum&productID=36454100&Env=BASE
Ihan tuota hintaa minun ei vanhana tilaajana tarvitse maksaa, mutta lähinnä nyt kyselisin että miltä toi teistä ammattilaisista vaikuttaa ja onko muilla ehdottaa linkin kera muita päteviä vaihtoehtoja? Jätin aikanaan ilmaisversiot antivirus- ja palomuurisoftan yhteensopivuusongelmien takia, joten eniten kiinnostaa nämä pakettiratkaisut.
Tuo eTrust on ihan hyvä ohjelma. Harvemmin tosin olen tuohon suomenmaalla kellään törmännyt, ja siten kokemuksia ei juurikaan ole. Itse olen Nortonia rääkännyt tähän asti, mutta ajattelin kyllä siirtyä Avast! ja Outpost yhdistelmään lähikuukausina. Nuo ilmaiset softat, kun ovat paljon kevyempiä käyttää. Jos nyt tilaisin maksullisen ohjelman, päätyisin tällä hetkellä ehdottomasti NOD32 ohjelmaan, joka löytää ja poistaa todella hyvin viruksia, mutta ennenkaikkea on todella kevyt.
Summa summarum: Jos koneessa resurssit riittää varmastikin saat hyvän, ja helppokäyttöisen ohjelman tuosta itsellesi viriteltyä. Nykyään vain nuo "örkit" ovat usein sellaisia, etteivät ne lähde millään ohjelmalla, vaan vaativat erikoistyökalut poistoon.