Millainen virusturva teillä on koneellanne?

• 7 587
  • 86

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulla on myös Antivir, joka kyllä päivittyy automaattisesti ihan hyvin. Tosin ikinä se ei ilmoita löytäneensä mitään poikkeavaa, mutta eipä toisaalta varsinaisia viruksia ole koneeseen iskenytkään, vaikka melkein ympäri vuorokauden meillä surffataan. Ei kylläkään paljon latailla. Ad-awarella ja Spybotilla löytyy yleensä ne samat cookiet.

Sensijaan, jos vaimo on "erehtynyt" käyttämään MS:n tai Yahoon messengeriä, niin kaikkea ihme sontaa on aina ilmestynyt. Ei viruksia, mutta näitä haittaohjelmia.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Virusturva

Niin, kotikoneeni suojaan viruksilta pitämällä pesäpallomailaa käden ulottuvilla.

Työkone on kai suojattu jollain. Sitä en tiedä millä, koska meillä on täällä mikrotuki joka tekee kaiken tämänkaltaisen. Minähän olen herra paratkoon vain töissä täällä.

Täältä tähän

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
finnjewel kirjoitti:
Minulla on myös Antivir, joka kyllä päivittyy automaattisesti ihan hyvin.

Minullakin on Antivir, mutta ei se kyllä itseään päivitä automaattisesti. Kyllä se pitää joka päivä itse valita se internet update. Vai onko siellä joku asetus mistä saa automaatin päälle? Itse en ole löytänyt.

Palomuurina ilmainen ZoneAlarm, spyware ohjelmina käytän ad-aware,microsoft anti-spywarea sekä spy-botia.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Norton AV 2004 Pro / Sygate Personal Firewall 5.6 Pro
En käytä M$ Internet Exploreria, Outlookia, Outlook Expressiä, tai ylipäänsä mitään joka pääsisi nettiin (paitsi erityistapauksissa IE:llä Windowsupdate).

Olen paranoidi.

Toimiva yhdistelmä.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avast + Sygaten muuri sekä Antispyware mikkisoftalta rullaavat taustalla ja puhtaana on pysynyt tähän asti.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
vision kirjoitti:
Avast + Sygaten muuri
Tämä on hyväksi todettu ilmainen yhdistelmä, vaikkakin itsellä juuri nyt Windows-koneen muurina vanha Kerio 2.1.5 suorituskyvyn takia. Avast on yksi resurssiystävällisimmistä viruspoliiseista. Siinä on tavallisen skannerin lisäksi liuta muitakin suojausominaisuuksia ja päivityksetkin toimii automaattisesti.

F-Securen ja Nortonin tuotteet toimivat molemmat riittävän hyvin peruskäytössä. Täällä töissä on molempia käytössä erilaisissa ympäristöissä satoja ja molemmissa tuntuu olevan omat etunsa ja haittansa. Näiden välillä vaihtamalla ei saa juurikaan lisäarvoa.

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Nortonin palomuuri vm.- 03 ja Nortonin AntiVirus vm. -04. Kakkaohjelmat poistuvat kätevästi SpyBotilla ja Ad-Awarella. Ohjelmistoihin olen erittäin tyytyväinen sillä kahden ja puolen vuoden aikana koneelle on hiipinyt kolme virusta, jotka lähtivät kuin Naton ohjukset, kun ne havaittiin.

Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tuon avastin, kun ilmaiseksi saa kotia niin sitä on käytetty ja toimivaksi todettu. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. En edes palomuuria ole jaksanut laiskuuttani laittaa ja siltikään kone ei ole temppuilut viruksien tai haittaohjelmien takia. Olen myös Nortonia ja F-securea joskus käyttänyt ja ainakin F-securen kanssa meni hermot.

Avasti antaa siloin tällöin ilmoituksia, että se on plokannut jonkun hyökkäyksen jostain osoitteesta eli eikös siinä jonkinlainen palomuuri toiminta silloin ole?

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Aiemmin käytin F-secure, mutta kun vahdoin antiviriin ja sygaten palomuuriin, kone nopeutui aivan älyttömästi.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhemmillani on nyt yhdistelmä Antivir ja Zonealarm.
Antivir, tai Lukeskywalker kuten äitini sitä kutsuu, tilttailee aivan oudosti. Se siis pois.
Pitänee kokeilla asentaa tuo yhdistelmä Avast & Sygaten palomuuri.
Jos ei kelpaa niin Norton kehiin.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kondomit:
Symantec Norton AV
Sygate Personal Firewall

Vahingon korjaajat:
Ad-aware
Spybot

Ja surffailu:

ajantasainen käyttis
sähköpostina Eudora
Selaimena Opera
Steganos Internet Anonym pro (vaihtelee miltä näytän ulos)

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
F-secure anti-virus 2005
Spybot
Easy Cleaner
Automaattiset päivitykset käyttikseen

XP:n oma palomuuri
xDSL-modeemin palomuuri
256 bitin salaus langattomassa verkossa
NAT

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Antivir ja palomuurina Sygate.

Toimivaa kokonaisuutta ei vaihde, se pätee tietokoneellakin.
Sitten kun tulee tarvetta, tai uusi kone, niin ajattelin koittaa tuota F-Secure Internet Security 2005:sta,
jossa ilmeisesti on palomuuri sekä virustorjunta.
Myös Avast on innostanut kokeilemaan kun aika tulee.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Käytössä iMac niin ei ole tarvetta. (Lisäksi siinä on Dave Chapellen mukaan hyvä resoluutio..)

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Ikijokeri kirjoitti:
Käytän F-Securea, mulla on sen uusin versio joten pelko viruksen leviämisestä koneelle on melko turha. Mun koneella ei ole ikinä ollut minkäännäköistä virusta.

Korjattakoon tuo harhaluulo,että jos virustorjunta ohjelma ei huomaa viruksia, niin ei se tarkoita,etteikö niitä koneella olisi... vaan kysehän on nimenomaan siitä,että se ko.ohjelma ei ole havainnut niitä. Esim. Norton huomaa muutamia sellaisia virusksia, joita F-secure ei huomaa ja päinvastoin. Uskaltaisin väittää (en perusta tätä millekkään faktapohjalle), että kaikilta markkinoilla olevilta tietoturva-ohjelmilta jää jotain pöpöjä huomaamatta.

Kaikesta huolimatta olen todennut parhaaksi yhdistelmäksi: Sygaten palomuuri + Nortonin antivirus 2005 + lavasoftin Ad-watch tohon taustalle hurisemaan. Nupiksi, kun käyttää jotain muuta selainta, kun Exploreria, niin ei ole ollut ongelmia. Kone toimii moitteetta,eikä mitään ylimääräistä ole löytynyt. (Ei tarkoita sitä,etteikö mitään ylimääräistä olisi).

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Pääasiassa käytössä on Mac OS X ja toissijaisesti Gentoo Linux, molemmissa palomuurit. Jos joskus harvoin Win XP:llä tarvitsee jotain tehdä niin yleensä se ei ole edes verkossa ja asennettuna on Norton ja ZoneAlarm. Ei ole viruksia näkynyt ikinä.

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Antivir
Kerio
Opera
Lavasoft Ad-Aware

Näillä mennään. Ei näkyviä tietoturvariskejä.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Norton systemworks with antivirus 2005 ja personal firewall 2005.

Systemworks lähinnä utilities osion takia. Olen tottunut sen käyttöön jo DOS-ajoilta lähtien. Enää XP:n aikana se ei ole semmoinen kultakaivos kuin wanhoina aikoina, mutta aika näppärä sillä on pitää konetta kuosissa. Ainakaan vielä ei ole pöpöjä näkynyt. (En vakuuta, etteikö olisi)

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
- Norton AntiVirus 2005
- ZoneAlarm Pro
- Ad-Aware SE 1.06
- Microsoft AntiSpyware Beta1
- EasyCleaner 2.0

Selain: Firefox 1.06
Maili: Thunderbird

Näillä on saanut aina kaikki shitti poistettua (yleensä joku mainosohjelma tai java-virus).

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sain ilmoituksen että pari vuotta käyttämäni CA:n EZ Armor-tilaukseni vanhenee ja tarjoavat minulle tilalle tätä:

http://store.digitalriver.com/servl...e&SiteID=caconsum&productID=36454100&Env=BASE

Ihan tuota hintaa minun ei vanhana tilaajana tarvitse maksaa, mutta lähinnä nyt kyselisin että miltä toi teistä ammattilaisista vaikuttaa ja onko muilla ehdottaa linkin kera muita päteviä vaihtoehtoja? Jätin aikanaan ilmaisversiot antivirus- ja palomuurisoftan yhteensopivuusongelmien takia, joten eniten kiinnostaa nämä pakettiratkaisut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy