Millä paikalla istut taksissa?

  • 10 087
  • 70

Millä paikalla istut taksissa?

  • Kuskin

    Ääniä: 8 3,5%
  • Pelkääjän

    Ääniä: 81 35,2%
  • Kuskin takana

    Ääniä: 8 3,5%
  • Pelkääjän takana

    Ääniä: 122 53,0%
  • Kontissa

    Ääniä: 9 3,9%
  • Muu, mikä?

    Ääniä: 2 0,9%

  • Äänestäjiä
    230

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Pelkääjän paikalla, jos olen yksin liikenteessä. Jos on muita mukana, niin pelkääjän paikan takana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä ihmettä nyt taas, tietenkin takapenkille ja kuskille työrauha.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Miamissa tilaamani taksin tultua avasin tottuneesti etuoven ja huomasin kuskin about koko omaisuuden olevan etupenkillä, siinä vaiheessa avautui missä sielläpäin matkustajat kuljetetaan. Koto-Suomessa aina kuskin vieressä, vittumaista säätämistä ojennella edestakas olan ylitse maksusuorituksia ja kuitteja. Enkä ala avautumaan siinä mistään elämän epäkohdista, pikemminkin se on sieltä toisesta suunnasta tullut, jos moista on päässyt käymään.
 
Viimeksi muokattu:

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Takapenkillä tietenkin, mieluiten pelkääjän paikan takana. Olettaen että tuolla mystisellä pelkääjällä tarkoitetaan siis repsikkaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Takapenkki ja oikealla a.k.a. pelkääjän puolella, hyvin pitkälti johtuen oikeanpuoleisesta liikenteestä... Singaporessa istuin takapenkillä vasemmalla puolella sen jälkeen kun vahingossa ensinmeinasin hypätä kuskin paikalle!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Takapenkille ja mieluiten pelkääjän puolelle, koska siellä oletettavasti on toista puolta reilummin jalkatilaa. Tai jos ei ole, voi kuskia ystävällisesti pyytää siirtämään hanttarin penkkiä eteenpäin. Toiset siirtävät pyytämättä heti kun näkevät, että aion istua tuolle paikalle. Se on huomaavaista ja hyvää asiakaspalvelua.

Jos en matkusta taksilla yksin, niin yleensä annan muiden hakea paikkansa ensin ja istun sitten siihen mihin tilaa jää.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Takana. Jos on yksin, niin kuka menee kuskin taakse, tai varmaan joku ja jo ollaan ettimässä keklua, millä irtoaa sata euroa ja kolme vuotta ehdotonta. En minä tiedä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etupenkillä useimmiten.

Ei sitä mihinkään sikiöasentoon takapenkille jaksa kyyristyä. Toki joku 5min matka nyt menee miten päin tahansa
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuskin vieressä. Siinä on hyvä neuvoa esim. turvavälin pitämisessä tai siitä lähestyykö joku jalankulkija suojatietä. Olen siis jatkuvasti kuskin apuna helpottaen hänen työtään. Kun saavutaan määränpäähän usein leikkisästi kysynkin, että saisiko näin mainio ja valpas apupoika hinnasta alennusta.

En ole saanut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Etupenkillä useimmiten.

Ei sitä mihinkään sikiöasentoon takapenkille jaksa kyyristyä. Toki joku 5min matka nyt menee miten päin tahansa

En nyt heti keksi miten on parempi kyyristyä etupenkille. Tulet varmaankin itse kertomaan.
 

Glove

Jäsen
Kuskin paikalla tuli istuttua melkein kymmenen vuotta niin istun nykyään ihan mielelläni millä muulla paikalla tahansa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuskin vieressä. Siinä on hyvä neuvoa esim. turvavälin pitämisessä tai siitä lähestyykö joku jalankulkija suojatietä. Olen siis jatkuvasti kuskin apuna helpottaen hänen työtään. Kun saavutaan määränpäähän usein leikkisästi kysynkin, että saisiko näin mainio ja valpas apupoika hinnasta alennusta.

En ole saanut.

Tästä oikeaan. Vaihda kaistaa. Tarkkaile nopeutta. Orava puussa. JARRRRRRUTA....no ei läppä läppä läppä.....

Duunikaveri (entinen taksikuski) kertoi tällaisestä tapahtumasta. Kaveri oli sitten sanonut tälle hassuttelijalle, että matkaa ei veloiteta, mutta se päättyi nyt tähän. Jonnekin keskelle ei mitään. Oli vielä ilmoittanut tästä pelleilijästä muille kuskeille etteivät ottaisi häntä kyytiin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Outo ketju, eipä ole tullut ikinä mieleenkään mennä muualle kuin pelkääjän paikan taakse jos yksin matkustan. Kuski saa myös bonuspisteet jos ei aloita small talkia. En näe tätä minään herraskaisuutena vaan kohteliaana molemminpuolisen tilan antona.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuskin vieressä. Siinä on hyvä neuvoa esim. turvavälin pitämisessä tai siitä lähestyykö joku jalankulkija suojatietä. Olen siis jatkuvasti kuskin apuna helpottaen hänen työtään. Kun saavutaan määränpäähän usein leikkisästi kysynkin, että saisiko näin mainio ja valpas apupoika hinnasta alennusta.

En ole saanut.
Oot muuten varmaan harvinaisen vittumainen matkustaja. Menetkö bussissakin kuskin lähelle jotta voit antaa ohjeita jatkuvasti?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oot muuten varmaan harvinaisen vittumainen matkustaja. Menetkö bussissakin kuskin lähelle jotta voit antaa ohjeita jatkuvasti?

En tietenkään. Bussi jos ajaa kaupunkinopeudessa kolarin, niin minulle tuskin käy mitenkään. Siksi en koe tarvetta bussissa auttaa kuljettajaa, vaan menen istumaan jonkun kanssamatkustajan viereen ja kyselen hänen kuulumisiaan ja kerron vaikkei hän kysyisikään, mitä minulle kuuluu.

Se on muuten jännä juttu, että se kenen viereen istun jää usein seuraavalla pysäkillä pois. Outoa sattumaa.
 
En tietenkään. Bussi jos ajaa kaupunkinopeudessa kolarin, niin minulle tuskin käy mitenkään. Siksi en koe tarvetta bussissa auttaa kuljettajaa, vaan menen istumaan jonkun kanssamatkustajan viereen ja kyselen hänen kuulumisiaan ja kerron vaikkei hän kysyisikään, mitä minulle kuuluu.

Se on muuten jännä juttu, että se kenen viereen istun jää usein seuraavalla pysäkillä pois. Outoa sattumaa.

Jos vieruskaveri sattuu olemaan tummaihoinen, oletko koskaan kokeillut tällaista keskustelunavausta:

Sunnuntailounas: Koko kausi nyt vain C Moressa - YouTube

Kuski saa myös bonuspisteet jos ei aloita small talkia. En näe tätä minään herraskaisuutena vaan kohteliaana molemminpuolisen tilan antona.

Joo, olisihan se perin ikävää, jos älymystön edustaja joutuisi keskustelemaan duunarin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Perätilassa. Siis takapenkillä apukuskin takana. Tavanomaisen käytännön mukaan tuo on auton arvokkain paikka silloin kun autoa ajaa kuljettaja. Kuskin viereinen paikka taas on arvokkain silloin, kun autoa ajaa seurueen isäntä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Outo ketju, eipä ole tullut ikinä mieleenkään mennä muualle kuin pelkääjän paikan taakse jos yksin matkustan.

Katsoin 90-luvun amerikkalaista teeveesarjaa ja nuori tyttö mikä ei halunnut vielä antaa hyppäsi taksin takapenkille. Suomessa ei vain jotkut osaa.

Maailma olisi niin paljon helpompi paikka, jos toimittaisiin oikein. Eihän se kuski sitä sano, mutta ei se halua ketään tungeksimaan siihen viereen.

Miten sitä voi haluta itsekään, aika harvoin on hyvännäköisiä kuskeja. Pari vuotta sitten oli matkalla kolmosdivarin jääkiekkopeliin Kanta-Hämeessä. Pakko se oli kysyä, isänsä autoa ajoi.
 

Soolo

Jäsen
No mieluitenhan sitä istuisi pelkääjän paikalla, kun on mukavampi istuin ja näkyvyys. Harmittavasti kuitenkin, etiketin mukaanhan suositeltavampaa on istua takana, jossa ei voi katsoa suoraan eteensä kun istuin peittää näkyvyyden. Sivuikkunasta pitää sitten tuijotella, mikä aiheuttaa välillä lievää matkapahoinvointia. Hieman vasemmalle katsoessa puolestaan näkee eteensä paremmin, mutta usein katse harhailee taustapeiliin yhtä aikaa kuskin kanssa, joka johtaa kiusallisiin katsekontakteihin.

Tällaisiakin juttuja tulee näköjään mietittyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös