Aina pelkääjän takana, aina. Paitsi että kerran Joutsenossa taksikuski avasi etupenkin oven, olin vitun hämilläni siitä, meinasin jo että meen siitä huolimatta taakse mutta kun se oli niin outo ja yllättävä tilanne, niin siihen etupenkille sit kuitenkin hämilläni menin. Se oli ihan järjenvastaisen tuntuista istua siinä, en oikein osannu olla siinä, ajettiin vielä Joutsenosta Lappeenrantaan eli semmonen, en mä tiiä, oisko 20 kilsaa, ni siinä sit piti jutellakin sen kuskin kanssa ja kaikkea. Tosin, maallahan tää tapahtui, eli tukee teoriaa siitä että taksinkäytön alkeet ei oo kuskeillakaan siellä päin hallussa. Kuski oli myös nainen, ja minähän olen äärettömän komea mies, niin ehkä siinäkin oli syytä että se minut siihen viereensä istumaan houkutteli. Outo tilanne kaikkineen, en enää ikinä tahdo kokea vastaavaa!
Ihme ajatus toikin, että taakse jos menee niin sitten on iso herra. Heh, mistähän tommonen on peräsin? Varmaan jostain niiltä ajoilta ku isoilla herroilla oli autonkuljettajat ja ne sitten siellä takapenkillä patsasteli menemään, ja pelloilla maalaiset katto heinähanko kädessä että jo on menoa tuo. Nyt on menty niistä ajoista eteenpäin kuitenkin, hei, ei siinä oo mitään pankkitilirajaa että pitää olla vähintään puol miljoonaa tilillä, muuten ei saa takana istua. Taksikuskin työpaikka on se auton etuosa ja matkustajan matkustamotila takaosa, ettehän te helvetti junassakaan mee sinne veturiin tai lentokoneessa ohjaamoon!
Tosta taksissa juttelusta, mä en ikinä ala kuskille juttelemaan, mutta silti varmaan puolet taksimatkoista on semmosia että siinä lätistään niitä näitä. Ei kyllä osaa taksikuskit tota sääntöä että jutellaan vain jos asiakas alkaa. Näitä juttelijakuskejakin on ehkä vähän enemmän maalaispitäjissä, mutta löytyy niitä pääkaupunkiseudultakin.