Millä paikalla istut taksissa?

  • 10 096
  • 70

Millä paikalla istut taksissa?

  • Kuskin

    Ääniä: 8 3,5%
  • Pelkääjän

    Ääniä: 81 35,2%
  • Kuskin takana

    Ääniä: 8 3,5%
  • Pelkääjän takana

    Ääniä: 122 53,0%
  • Kontissa

    Ääniä: 9 3,9%
  • Muu, mikä?

    Ääniä: 2 0,9%

  • Äänestäjiä
    230

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun olet kahdestaan kuskin kanssa taksissa niin mille paikalle istut? Itse istun kuskin vieressä etupenkillä, mutta kaverit väittävät, että se ei oikein sopisi. Nyt kun olen seurannut tilannetta niin ainakin ns. paremmissa piireissä liikkuvat istuvat takana.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pelkääjän paikalle minäkin. Ja ensimmäinen repliikki tervehdyksen ja paikan jälkeen on seuraava: "onko ollut kiireinen ilta?". Tosin sen oikea sanamuoto riippuu humalan ja täten sammaltavuuden määrästä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
AINA pelkääjän paikan takana. Kuulemma se paikka mikä on kuljettajan mielestä mieluisin jos asiakas matkustaa yksin. Lähde: useampi kuljettaja pk-seudulla.

Edit: tarkoittaako tämä sitä että liikun "paremmissa piireissä"? Miettikääpä sitä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos olen yksin matkassa, niin pelkääjän puolella takana. Se vaan on jotenkin luontevin paikka mennä istumaan. En osaa selittää, miksi. Jos taas isommalla porukalla niin sitten milloin mihinkin.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös vanhuksilla ja invaliideilla ole vain oikeus istua pelkääjän paikalla?, jos vain kaikki asiakkaat mahtuvat taakse.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taksia ei tule juuri koskaan käytettyä, mutta pelkääjän takana on luontevin paikka. Minulla on vähän sellainen käsitys, että etupenkin saisi ottaa vasta sitten käyttöön, kun takapenkille ei enää mahdu. Tai käytännössä siis silloin, jos on vähintään kolme matkustajaa. Kuskit kai saattavat kokea pelkääjän paikalle istumisen vähän niinkuin reviirilleen tunkeutumisena.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Pelkääjän takana, tietenkin, sillä se on kuskienkin mielestä suotavinta (vaikka asiakaspalvelun ammattilaiset eivät tästä tietenkään metelöi). Yli kolmekymmentä vuotta Helsingissä taksia ajaneen lähisukulaiseni mukaan se on kuskin kannalta mukavinta siksi, että näin sekä kuski että asiakas ovat luontevasti omilla reviireillään, mutta saavat silti keskustellessaan katsekontaktin esimerkiksi peilin kautta.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Outoa. Tästä ketjusta saa käsityksen, että se vänkärin takana oleva paikka olisi kuskin kannalta paras. Kuitenkin ainakin Jyväskylän tolpilla lähes kaikki kuskit kurottavat avaamaan vänkärin paikan oven, ennen kuin asiakas ehtii kahvaa tavoittamaan. Huono siinä on enää takapenkille lähteä yrittämään.

Itsellenihän on koko lailla sama millä penkillä istun, kunhan vaan kotiin pääsen. Ääneni kyllä kantaa kuskille asti, jos juttutuulella satun olemaan. Yleensä, ikävä kyllä, satun.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Andrej
Outoa. Tästä ketjusta saa käsityksen, että se vänkärin takana oleva paikka olisi kuskin kannalta paras. Kuitenkin ainakin Jyväskylän tolpilla lähes kaikki kuskit kurottavat avaamaan vänkärin paikan oven, ennen kuin asiakas ehtii kahvaa tavoittamaan.

Voisi hyvin kuvitella tässä nimenomaisessa asiassa olevan kaupunkien välisiä kulttuurieroja, eli kaupungissa kaupungin tavalla. Voisiko olla niin, että me täällä herraskaisessa Helsingissä suhtaudumme kuskeja myöten taksikyyteihin kuin herrat (asetumme takapenkille), kun taas ihmisläheisimmillä paikkakunnilla kuskit ja kuskattavat ovat kuin saman kylän poikia ja tyttöjä?
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Pelkääjänpaikan takana tulee nukut... istuskeltua. Vaihdoin yhtä penkkiriviä taaemmas sen jälkeen kun nuorempana jossain Euroopan suurkaupungissa matkaillessani taksikuski "ystävälliseen" sävyyn ilmoitti ettei tartte tulla etupenkille ja tätä kotiinpäästyäni kummeksuttuani isot pojat kertoivat että näin on tapana suuressa maailmassa. Helsingissä taksikuskit (ne joiden keskivartalo antaa periksi) hapuilevat oikean puoleista takaovea asiakkaan lähestyessä pirssiä (Vai lähestynköhän minä oikeanpuoleista takaovea, who knows ?).
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
pelkääjän paikalle tulee rojahdettua.En mä mihinkään taakse mene jos en mahdollisuus mennä etupenkille.Kuitenkaan huhu kertoo ,että on kohteliasta mennä pelkääjän paikan taakse istumaan ,niinkuin joku on täällä jo ehtinyt sanoa.Mistä sitten johtuukaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Andrej
Outoa. Tästä ketjusta saa käsityksen, että se vänkärin takana oleva paikka olisi kuskin kannalta paras. Kuitenkin ainakin Jyväskylän tolpilla lähes kaikki kuskit kurottavat avaamaan vänkärin paikan oven, ennen kuin asiakas ehtii kahvaa tavoittamaan. Huono siinä on enää takapenkille lähteä yrittämään.

Samaa minäkin ihmettelen, oudolta siis vaikuttaa se, että pelkääjän takana olisi se kuskin mielestä paras paikka kun monasti aikoessani taksiin, kuski juuri kurottuu avaamaan sen pelkääjän paikan oven. Näin on käynyt ties kuinka monessa kaupungissa, myös Helsingissä - siis - Vantaalla. Joten usein minä sitten käyn istumaan tarjotulle paikalle sen enempiä miettimättä olisiko siihen soveliasta tuupata hanurinsa vai ei.

vlad#16.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse istun milloin missäkin. Kaverin kanssa mennessä on tullut istutta siten, että olimme molemmat takana tai sitten toinen meistä oli edessä istumassa. Yksinäni menin taksilla viimeksi pari viikkoa sitten ja silloin istuin pelkääjän takana. Kuski myös avasi tuon takaoven minulle, joskin kantamuksillani saattoi olla vaikutusta asiaan.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelkääjän takana Of course! siinä sitä tuntee itsensä Herra, Isoherraksi.
Ja jos kovasti tuntuu siltä että haluaa kuskin kanssa paskaa jauhaa niin etupenkille sitten.
Huonoin mahdollinen paikka on kuskin takana, kahdestakin syystä:
Syy nro 1. Jos haluaa ottaa juoksutaksin niin kuski saa sut kiinni melkein välittömästi. (VittumainenKaveri.Com)
Syy nro. 2. Kuskit ei siitä pidä (niskalaukauksen pelko?)
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti B1
Pääkaupunkiseudulla takana, muualla edessä.

Hyvä näin.

Itse asiassa olen saanut tietooni että taksikuskit täälläpäin ovat keräämässä addressia jossa vaaditaan että B1:n tulee matkustaa aina tavaratilassa pääkaupunkiseudun taksifasiliteetteja käyttäessään.

Talviaikaan ollaan myös valmistuduttu käyttämään erityistä peräkoukkuun kiinnitettävää pulkkaa eli ahkiota, johon B1 voidaan tarvittaessa asettaa matkustajan asemaan.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Yksin matkustaessani suuntaan aina takapenkille pelkääjän taakse siis. Kaveriporukoissa on hyvä jättäytyä viimeiseksi ja sulloutua taksiin muiden päälle. Siitä pääsee yleensä nopeiten pois ja maksut jää muille...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Lapanen
Hyvä näin.

Itse asiassa olen saanut tietooni että taksikuskit täälläpäin ovat keräämässä addressia jossa vaaditaan että B1:n tulee matkustaa aina tavaratilassa pääkaupunkiseudun taksifasiliteetteja käyttäessään.

Talviaikaan ollaan myös valmistuduttu käyttämään erityistä peräkoukkuun kiinnitettävää pulkkaa eli ahkiota, johon B1 voidaan tarvittaessa asettaa matkustajan asemaan.

HOHOH!!!
Lapanen antaa tulla taas. Eiköhän olisi parempi jos
"Käpylän pyöveli" keskittyisi muihin asioihin?
Ensi kerralla sitten muuten painitaan, niin maan perusteellisesti.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enpä käytä muuta kuin isoveljen taksia, ja siinä ihan pelkääjän paikalla - ainakin jos yksin olen. Jos on kavereita tai sukulaisia mukana, niin saatan toki mennäkin taaksekin.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Monet kuljettajat eivät halua asiakkaita etupenkille, sen takia se penkki on vedetty niin eteen kuin vain voi. Eihän sitä tietenkään kukaan myönnä, mutta näin se on todellisuudessa. Itse kun ajoin taksia, minulle se oli ihan se ja sama missä asiakkaat istuivat.
Itse istun yleensä kuskin takana, jos on isompi porukka. Jos taas matkustan yksin, olen pelkääjän paikan takana. Etupenkille ei tee mieli, sen verran olen aikaa siellä viettänyt.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Takapenkillä "pelkääjän" takana aina, kun mahdollista. Ikävä kyllä olen huomannut istuvani turhan usein maksajan paikalla. :(
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Näin relevanttia aihetta täytyy tutkailla uudestaankin pienimuotoisen, reilun 12 vuoden tauon jälkeenkin.

Jos olen yksin taksilla menossa - mitä harvoin tapahtuu -niin menen kuskin viereen pelkääjän paikalle. Kuulee paremmin mitä kuski mörähtelee, lisäksi näkee paremmin taksamittarin ja esim. GPS-reitittäjän tarjoaman reitin (ties vaikka kuski ohjastaisi jotain turistireittiä erityisesti vieraassa kaupungissa). Enkä koe muutenkaan olevani niin suuri herra ja kuskia ylempi, että olisin takapenkillä kyyditettävänä kuin mikäkin poliitikonretku tai ministeriautoon hullaantunut.

Yleensä en ole yksinäni taksissa kuskin kanssa vaan kaksistaan, tällöin istun pelkääjän paikan taakse, mutta tätähän ei nyt kysytty.
 

Myyräasema

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Panthers
Näin relevanttia aihetta täytyy tutkailla uudestaankin pienimuotoisen, reilun 12 vuoden tauon jälkeenkin.

Jos olen yksin taksilla menossa - mitä harvoin tapahtuu -niin menen kuskin viereen pelkääjän paikalle.

Yleensä en ole yksinäni taksissa kuskin kanssa vaan kaksistaan, tällöin istun pelkääjän paikan taakse, mutta tätähän ei nyt kysytty.
Samoin. Yksin matkustaessani tuntisin itseni vähän turhan suureksi herraksi takapenkille mennessäni, vaikkakin se pelkääjän takapuolella oleva paikka taksissa onkin paras.

Muiden kanssa liikkuessa sitten takapenkin mikä tahansa paikka kelpaa. Etupenkillä joutuu kuitenkin vääntämään jotain kivaa paskaa säästä tai paikallisista tapahtumista tai kyselemään kohteliaisuudesta minkälainen ilta on ollut.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Riippuu hyvin pitkälti kuskin iästä minne istahdan. Jos on nuori jannu ratissa, istun edessä, mutta jos kyseessä on vanhempi herrasmies, menen kiltisti pelkääjän paikan taakse istumaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Harvoin istun taksissa, mutta kyllä mä etupenkille yleensä istahdan. Helpompi maksaa ja höpötellä kuskin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös