Vaikka kyse on harjoituspeleistä, niin snadi huoli tulee, vaikka ei varmaan pitäisi tulla.
Voisiko jopa olla, että Ilves ja Pelicans CHL peleihin valmistautuessaan ovat treenanneet eri tavalla kuin IFK? IFK ilmeisesti treenannut kovaa ja kestävyyttä ja voisiko olla, että em. jengit taas painottaneet treenaamisen suhteen sitä, että jalka liikkuu jo tämän kuun lopussa europeleissä? Jos näin, niin sitten en ole IFK:n liikkeestä huolissani.
Eilen peli näytti jo ihan hyvältä siinä mielessä, että maalipaikkoja saatiin luotua ihan riittävästi ja puolustuspelikin oli ihan suht hyvää, kuten muissakin treenimatseissa.
Huoli tulee siitä, saadaanko kauden alkuun kasattua laadukkaat hyökkäysketjut, niin että ne toimivat kentällä, eikä pelkästään paperilla ja kuka saadaan pelaamaan Ikosen ja Lehterän kanssa tuloksellisesti?
Teissalalle toivon breikkausta, mutta itse en näe vielä mitään, jonka puolesta voisin uskoa tähän +30 pisteeseen. Aika samanlaista touhua kuin viime kaudellakin. Ylivoimalla ajoitus pielessä ja syötöt lopulta suoraa vastustajille.
Näen ongelmallisena sen, mihin ketjuihin Teissala, Ikonen ja Lehterä laitetaan. Vai pitäisikö heidät laittaa samaan ketjuun, niin ei sekoitettaisi sitten muita kenttiä. En tosin näe, että Teissala, Ikonen ja Lehterä voisivat pelata yhdessä kovinkaan tuloksellisesti.
Martin näyttää ihan hyvältä yleispuolustajalta ja Sundin otteista olen positiivisesti yllättynyt.
Ja Teissalasta vielä sen verran, että jos ei breikkaa niin täytyy todella toivoa, että Kaskimäki, Seppälä tai Lundell breikkaisi, sillä 1-2 junnun pitäisi breikata, jotta joukkue olisi oikeasti todella kova hyökkäyspäähän. Toisaalta kaikki ovat sellaisia, että jokaiselle voi antaa huoletta myös peliaikaa.
Itse kasaisin varmaan seuraavaksi kokeiluun
Vesalainen - Koivistoinen - Rask
Nättinen - Lehterä - Pakarinen
junnu - Jääskä - Ikonen
Ja, vaikka Komarov ei kentän nopein pelaaja olekaan, niin tänne vaan..