Granlund oli kyllä Nybondas-Kautonen -akselin missio...
Juuri näin. Eipä nykyään muutenkaan voi tulevia supertähtiä poimia jostain pystymetsästä "skouttaamalla". Kyllä ne on jo skoutattu kaikkien merkittävien tahojen toimesta, eikä tarvetta ole pyöriä hallilla muistivihkon kera. Granlundin hankintaprosessi oli erinomainen suoritus pelaajavastaavilta - poika saatiin Helsinkiin (mikä on potentiaalisen supetähtipelaajan kohdalla tärkeintä) ja tulos on ollut erinomaista. Ei pelaa suomikiekon helmi Jokereissa, Kärpissä, Jypissä tai TPS:ssä, vaan Nordis on koti.
Verrataanpa nyt vaikka tämän vuoden skouttausta tähän mennessä Jokereiden skouttaukseen. Jokereiden try-outit olivat Kekäläisen kautta. Skouttaukset olivat HIFK:n kanssa lähes identtiset, joista pakit jäivät. Nämäkin menevät suht tasan, mutta näin subjektiivisesti veikkaan Eddie "The Stickin" säväyttävän vahvemmin liigatantereilla. Ei meillä nyt asiat niin paskasti ole. Nykyään lähes kaikki pelaajat, varsinkin avainpelaajat, ovat jo tunnettuja tai tulevat joidenkin suhteiden (valmentajat) kautta. Suuri osa pelaajahankinnoista vastaavien duunista on varmistaa, että ne pelaajat kotiutetaan.
Millä mielin kauteen? No, hyvällä. Itse lasken suurimmaksi ristiksi, kuten varmasti suuri osa palstalaisista, Kari Jalosen. Mutta itse olen positiivinen sen suhteen, että Nokkakin saa palasensa kohdalleen. Ei se tietämys ja "pelikirjaymmärrys" vanhene muutaman vuoden ajanjaksossa, joten en jaksa suggestoida itseäni jo valmiiksi surkeisiin pudotuspeleihin. Lisäksi olen nähnyt Jalosen HIFK:n pelaavan parhaimmillaan laadukkainta ja HIFK:n "näköisintä" kiekkoa sitten vuoden 1999. Mahdollisuuksia on. Katson mitä tapahtuu ja elän tunteella, mutta annan mennä asioiden omalla painollaan. Ostin kausarinkin, vaikka moni peli tulee jäämään muun elämän varjossa väliin - varakäyttäjä onneksi löytyy. Tällä haluan osoittaa tyytyväisyyteni ja tukeni nykyistä kehitystä kohtaan. Kyllä, kehitystä koko organisaatiotasolla. Epätoivon on vallannut toivo.
Viimeksi muokattu: