Minulla on kuus ällää ja ylioppilaslakki, kuva ja diibadaabaa paikallislehteen. Teekkarilakkikin, kai loistavan tulevaisuuden symbolina.
No, ei aivan mennyt kuten suunnittelin. Ei ole vanhempiani ( rip) syyttäminen, ei sisariani, ei kavereita, en yhteiskuntaa syytä. Vähän itseäni syytän vieläkin, mutta vuosien kuluessa yhä vähemmän.
Minä en käsitä, miksi yleissivistävää koulutusta pitäisi väheksyä, ylioppilaiden arvostusta nykertää. Toki vaikea minun on nykypäivän ylioppilaan tiedonkäsittelykykyä arvioida, en eilenkään oikeastaan päivänsankarien kanssa jutellut, hädin tuskin he minut tuntevat.
Minä sain lukiosta paljon palikoita, joita on kiva sovitella vielä tämänkin päivän lokeroihin, maailmankuvani jatkuvaan säätämiseen.
Täytyy antaa koulutusjärjestelmällemme extra-bonus: sen ansaitsee kaksoistutkintojärjestelmä ja siihen lähtevät opiskelijat. Arvostan aivan mälyttömästi ihmisiä, jotka suorittavat yleissivistävän ja ammatillisen tutkinnon, noin suurinpiirtein yhtäaikaa. Olen tavannut heitä myös työelämässä, seurannut kesäduunareiden kehitystä, aivan mahtavaa. He ansaitsisivat lehtiartikkeleihin pääsyn.