Mikko Viitanen – täyte- vai profiilipakiksi?

  • 74 104
  • 256

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
On täyttänyt paikkansa ja roolinsa edelleenkin. Niinkuin sanon jo tuossa lainauksessa.

Mikäköhän tämän ketjun sävy olisi jos Pulkkinen olisi onnistunut rankkarissaan.

Täyttänyt paikkansa? Mielestäni tehnyt nyt enemmänkin. Tänään vei JYPin finaaleihin. Viitanen on ollut erinomainen playoffeissa, tosin koko joukkue on pelannut hienosti.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
On täyttänyt paikkansa ja roolinsa edelleenkin. Niinkuin sanon jo tuossa lainauksessa.

Mikäköhän tämän ketjun sävy olisi jos Pulkkinen olisi onnistunut rankkarissaan.

Itse asiassa Köpi oli Viitaselta hyvää puolustamista ehtiä siihen Pulkkisen estoonkin? Eli oikein ei Köpi nyt lähde nöyryys paistamaan kommenteistasi. Viitanenhan on pelannut loistavan kevään ja palannut Skrebekin poissaolon hienosti
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itse asiassa Köpi oli Viitaselta hyvää puolustamista ehtiä siihen Pulkkisen estoonkin? Eli oikein ei Köpi nyt lähde nöyryys paistamaan kommenteistasi. Viitanenhan on pelannut loistavan kevään ja palannut Skrebekin poissaolon hienosti

Niin ja tokihan Viitanen aiheutti itse ensin koko läpiajon. Ja kyllä tuossa aikamoinen haliote kun katsoo telkkarista, vaikka Pulkkinen ennen sitä horjahtaakin.

Minä sanon edelleen sen että Viitanen on täyttänyt nyt sen roolinsa ja paikkansa. Jos se ei riitä siihen, että jälkiviisaudet muna pystyssä loppuvat, se ei ole multa pois.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Itse asiassa Köpi oli Viitaselta hyvää puolustamista ehtiä siihen Pulkkisen estoonkin? Eli oikein ei Köpi nyt lähde nöyryys paistamaan kommenteistasi. Viitanenhan on pelannut loistavan kevään ja palannut Skrebekin poissaolon hienosti

Ja itseasiassa otti Pulkkistakin melko puhtaasti joka itse horjui itsensä nurin. Taitavasti kalastettu ei siinä mitään. Niin ja meillä on sittenkin viivapelote finaaleissa!
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Niin ja tokihan Viitanen aiheutti itse ensin koko läpiajon.

Kuinka monta kertaa tarvitsee sanoa että Viitanen on täyttänyt nyt sen paikkansa, että nämä jälkiviisaudet muna pystyssä loppuvat?

Tuli luettua aiempia viestejäsi tästä ketjusta ja kyllähän sinun pitäisi ihan miehekkäästi nyt myöntää olleesi väärässä. Kyllähän Viitanen on jo nyt tuonut selkeästi odotettua enemmän JYPille ja jos Viitasta ei olisi, kuka siellä nyt pelaisi hänen tilallaan? Myönnä nyt vaan, että Viitanen on ollut parempi kuin odotit.

Edit: ei mitään henk.koht. tai muuta, minäkään en odottanut Viitaselta näin isoa panosta. Ja helppohan se on olla jälkiviisas, mutta kyllä Mikko on ollut enemmän kuin paikkansa arvoinen nyt kovissa peleissä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuli luettua aiempia viestejäsi tästä ketjusta ja kyllähän sinun pitäisi ihan miehekkäästi nyt myöntää olleesi väärässä. Kyllähän Viitanen on jo nyt tuonut selkeästi odotettua enemmän JYPille ja jos Viitasta ei olisi, kuka siellä nyt pelaisi hänen tilallaan? Myönnä nyt vaan, että Viitanen on ollut parempi kuin odotit.

Mitä Viitanen on tuonut JYPiin selkeästi odotettua enemmän? Ollut hyvä varmistavan puolustajan roolissa ja täyttänyt sen. Niinkuin olen sanonut.
 
Viimeksi muokattu:

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
JYPin tehokkain pakki Playoffeissa 2012, plusmiinus stay-at-home Malmivaaraa 5 pinnaa edellä. Ihan ok kolmosparin jämälle. Odotetusti? Ei ikinä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mun silmissäni Viitanen kuuluu samaan kategoriaan kuin vaikkapa Hubacek. Nää jätkät ei välttämättä koko runkosarjaa pelaa huikealla menestyksellä, mutta kun pelit alkavat koventua, nää jätkät astuu todellakin esiin. Eli ehdottomasti Viitaselle jatkoa, jos ja kun pakkiosasto tulee olemaan tarpeeksi laaja ensikaudelle. Auvisen ja Auvitun kanssa tappelemaan 6-8 puolustajan paikoista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
JYPin tehokkain pakki Playoffeissa 2012, plusmiinus stay-at-home Malmivaaraa 5 pinnaa edellä. Ihan ok kolmosparin jämälle. Odotetusti? Ei ikinä.

Tehopisteet tuossa ovat nyt yli odotusten, muuten on sitä täyttänyt roolinsa -osastoa.

Nyt taidan keskittyä nauttimaan 15-vuotiaasta viskistä finaalipaikan kunniaksi, se lienee viisaampaa kuin enää jatkaa tätä keskustelua.
 

Takiainen

Jäsen
Vaikka ei ottaisi huomioon Viitasen tämän iltaista voittomaalia on Mikko ehdottomasti ansainnut jatkosopimuksen pariksi vuodeksi eteenpäin. Koskisen lopettaessa viimeistään ensi kauden jälkeen ei Viitasen kaltaisia, JYP:n pelitapaan täydellisesti sopivia (ja jo valmiiksi osaavia) pakkeja ole helposti saatavilla tuohon hinta-laatu suhteeseen mitä Viitanen tarjoaa.

Viitastakaan tuskin haittaa se, että joskus istuu pari peliä katsomon puolella marraskuussa, kun nuoria ajetaan sisään. Onpahan sitten valmiimpana kevään peleihin, joissa tuntuu olevan kuin kotonaan. Jos Koskinen lopettaa tämän kauden jälkeen, olisi ylivoimassakin käyttöä Viitasen laukaukselle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Lupasin katsomossa tänään, että kuka tahansa JYPille sen voittomaalin jatkoerässä tekee, minä henkilökohtaisesti kiitän kyseistä pelaajaa. Tunti piti odottaa, että Veikko tuli kopista ulos. Hieno mies, otti kiitokset nöyrästi vastaan.

Minä luotin Viitaseen alusta asti eikä Veikko ole luottamustani pettänyt. Jatkopahvia kouraan ja heti!
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Niin. Toiset haluaa voittaa runkosarjan, toiset taas haluaa pelata kullasta. Viitanen ja Hubacek haluavat sen kullan. Minullekin se on tärkeintä, kaikille ei tunnu olevan. Viitaselle jatkopahvi.

Pakkipari: Upeaa toimintaa!!
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. Toiset haluaa voittaa runkosarjan, toiset taas haluaa pelata kullasta. Viitanen ja Hubacek haluavat sen kullan. Minullekin se on tärkeintä, kaikille ei tunnu olevan.

Tämän takia sopimuksilla spekulointi ja niiden tekeminen kesken kauden on vähän ongelmallista, koska kauden tärkeimmät pelit ovat vielä pelaamatta ja pelaajan taso siellä näkemättä. Riska ja Viitanen ovat nostaneet osakkeitaan playoffeissa jatkon suhteen ainakin minun silmissäni, Viitanen jopa reilusti. Tällaisia playoff-pelaajia tarvitaan, jos joukkue meinaa olla kestomenestyjä keväisin.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän takia sopimuksilla spekulointi ja niiden tekeminen kesken kauden on vähän ongelmallista, koska kauden tärkeimmät pelit ovat vielä pelaamatta ja pelaajan taso siellä näkemättä. Riska ja Viitanen ovat nostaneet osakkeitaan playoffeissa jatkon suhteen ainakin minun silmissäni, Viitanen jopa reilusti. Tällaisia playoff-pelaajia tarvitaan, jos joukkue meinaa olla kestomenestyjä keväisin.

Veit jalat suustani! Pudostupeleissä vasta veri punnitaan. Toki ensin sinne on päästävä, joten ei runkosarjan merkitystäkään nyt ihan kokonaan voida ohittaa.

Kyllä se nyt Köpi on sillä tavalla, että Viitanen ei ole tällä hetkellä mikään " ihan hyvin tonttinsa täyttänyt kutospakki". Ei JYPissä edes ole sellaista. Viitanen (kuten myös 440:n mainitsema Riska) on nostanut tasoaan aivan järkyttävän paljon pudotuspeleissä, joten ihan sillä perusteella jatkosopparia kouraan ja hattu päästä!
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On hienoa, kun kaveri, jonka sopparia puolustin ja merkitystä korostin, onnistuu saamaan minutkin vaikuttamaan kiekkotietäjältä. Paljon hienompaa on, että vaan onnistuu.

Kuitenkin ne asiat, joita painotin (pelaajatyyppi, kokemus, puolustuksen balanssi ja inhorealismi loukkaantumisten suhteen) ovat kauden mittaan realisoituneet kaukalossa ja onneksi oli Viitanen.

Kun vertaan esim. Ilvosen esityksiä (Tämänhän peliaikaa Nicki Köpi katsoi Viitasen kovasti vievän) niissä peleissä, joita toisessa välieräparissa ehdin seurailla, ollaan vertailussa ihan eri planeetalla, eikä tarkoitus ole Ilvosta mitenkään dissailla. Kovissa peleissä vaan puhuu se kokemus, pää pysyy kasassa, eikä tunnetaso vie miestä kuin pässiä narussa, vaan ohjautuu oleellisen tekemiseen.

Sen verran kyllä hauaisin tähän laventaa ja nimenomaan keskustelutäkyksi vaikka sitten omassa topikissaan, jos siihen pohtijoita löytyy, että kun Köpin kanssa tuolloin kuukausia sitten väännettiin ja pohdittiin näitä pakkimaailman ihmeellisyyksiä, niin minun mielestä tämän kauden JYPissä on onnistunut aika ihanteellisesti se kokemus kontra uusien kykyjen sisäänajo. Jos kaudessa joukkue pystyy tuottamaan kaksi todella kovaa tekijää finaalijoukkueen runkopakistoon, kuten Näkyvä ja Auvity, on pakko taputtaa valmennukselle karvaisia käsiään, ei nimittäin ole ihan yleistä liigajoukkueiden keskuudessa.

Mä en vaan kertakaikkiaan voi ymmärtää, mitä tepsin ohjaksissa pohdittiin, kun Viitaselle ei lyöty sopparia kouraan. Varsinkaan kun heidän puolustuksensa työskentelyä kauden mittaan katseli. Mutta en pane pahakseni lainkaan.
 

Nypsi

Jäsen
Mä en vaan kertakaikkiaan voi ymmärtää, mitä tepsin ohjaksissa pohdittiin, kun Viitaselle ei lyöty sopparia kouraan. Varsinkaan kun heidän puolustuksensa työskentelyä kauden mittaan katseli. Mutta en pane pahakseni lainkaan.
Ei taida Pekka Virran harjoittama pelitapa olla se optimaalisin Viitasen tyylisille pelaajille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Ei taida Pekka Virran harjoittama pelitapa olla se optimaalisin Viitasen tyylisille pelaajille.
Ja tähän lisänä Turun hallin iso kaukalo, niin eihän tuo mikään ihme ole. Voisin jopa väittää, että olisi ollut melkoisena sylkykuppina Turussa jos vain olisi saanut sopimuksen. Onneksi ei saanut...
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Itse olisin valmis tarjoamaan Viitaselle jatkoa. Ollut finaaleissa ÄIJÄ ja täydellä sydämellä mukana, vaikka runkosarjassakin oli osittain "täytemiehenä" mukana. Mielestäni ollut tärkeä osa tätä joukkuetta.

Varsinkin jos Vatanen, Laatikainen, Koskinen ja Skrbek ovat poissa ensikauden kuvioista, Viitaselle olisi hyväkin lokero tuolla Koskisen paikkaajana.
 
Viimeksi muokattu:

Torspo82

Jäsen
JOS tämä kausi päättyy voittoisaan otteluun, ei Viitaselle kannata missään nimessä kirjoittaa suoraan jatkoa. Mieluummin otetaan mies mukaan kesken kauden, sillä tiedämmehän mitä se silloin tarkoittaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Täytyy käydä erikseen tämän kaverin ketjuun kirjoittamassa => mun silmiini Mikko oli finaaleissa käytännössä JYPin puolustuksen johtaja siltä osin kun kiekko pyöri omassa päässä ja Mikko suoriutui tehtävästään todella hyvin ottaen huomioon millaisia kavereita siellä oli vastassa... Varsinkin alivoimalla koko kentän kunkku, joten ihmetellä täytyy ellei äijälle sorvata seuraan kunnon jatkoa, ONNEA MIKKO !!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy käydä erikseen tämän kaverin ketjuun kirjoittamassa => mun silmiini Mikko oli finaaleissa käytännössä JYPin puolustuksen johtaja siltä osin kun kiekko pyöri omassa päässä ja Mikko suoriutui tehtävästään todella hyvin ottaen huomioon millaisia kavereita siellä oli vastassa... Varsinkin alivoimalla koko kentän kunkku, joten ihmetellä täytyy ellei äijälle sorvata seuraan kunnon jatkoa, ONNEA MIKKO !!

Eikä pidä unohtaa loistavaa viivapelaamista. Laukaukset meni maalia kohti ja laukaus lähti kerrankin melko nopeasti. Olisi paremmalla onnella pari maalia enemmänkin voinut tulla. Jospa uskaltaisi runkosarjassakin enemmän laukoa. Tiedä sitten miksi juuri joka kevät uskaltaa laukoa maalia päin kun runkosarjassa aina heittää vain kiekkoa päätyyn varovasti.
 

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikko olisi istunut katsomossa ilman Skrbekin ja Vatasen poissaoloa, mutta miten mies paikkansa täytti! Mies kirjoitti itsensä JYPin historian kirjaan isoin kirjaimin. Ehdottomasti ensi kaudella tärkeä palanen joukkueessa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikko olisi istunut katsomossa ilman Skrbekin ja Vatasen poissaoloa, mutta miten mies paikkansa täytti! Mies kirjoitti itsensä JYPin historian kirjaan isoin kirjaimin. Ehdottomasti ensi kaudella tärkeä palanen joukkueessa.

No, ei Viitasen pelipaikkaan Vatasen poisolo vaikuttanut; Viitanen pelasi kaikki po-pelit, ja hyvin pelasikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös