Mikä tämän Viitasen tausta edes on? Nurmijärveläislähtöinen peruspakki, jonka UTJ-kaudella JYPin koko organisaatio tuntuu menneen täysin sekaisin.
Ei ole minkään sortin v*ttuilua, vaan ihan vilpittömästi kysyn: millä meriiteillä kyseinen kaveri aikoinaan palkattiin Jyväskylään valmennushommiin (oliko taustalla muuta kuin Liiga-mestaruudet 2009 ja 2012), ja miten tämä sälli on onnistunut luovimaan itsensä organisaatiossa nykyiseen asemaansa?
Sitä on tullut ihmeteltyä siitä saakka, kun hänet junnujen puolelle päälliköksi nimettiin. Voisiko joku edes yrittää selittää millä meriiteillä tuohon pestiin ja mitä sai tuolla aikaan? Itselläni on vain kuulopuheita tuttujen kautta ja ne eivät ole kovinkaan vakuuttavia.
Mitä tulee urheilutoimenjohtajaksi palkkaamiseen asia ihmetyttää ehkä jopa vähemmän, junnujen toiminnan suunnitelu on mielestäni jopa tärkeämpää, koska kyse on lapsista ja vanhempien omista henkilökohtaisista rahoista sekä panostuksista. Lapsen harrastusta harvemmin on sponsoroimassa sen enempää muut kuin yläselässä oleva sponsorin nimi. Tietysti JYP junioreissa on näitä tukijoita, mutta ei tuo tukijoilta tulee liene kovinkaan suuri päätä kohti. Eipä sillä, täysi mysteeri itselle millä meriiteillä utj paikka aukesi.
Omat kokemukset herrasta on noin 8-9 vuoden takaa, jolloin hän toimi naisten apuvalmentajana, kun olin omille jäille menossa ja naisilla on harjoitukset menossa. Kovasti mies tykkäsi huutaa harjoituksissa ainakin, muu anti sitten onkin arvoitus.
Toinen kokemus onkin sitten junnupäällikkyyden alkuajoilta, kun tiedustelin häneltä erään joukkueen toimintaan liittyviä asioita. Ei tietenkään osannut vastata kysymyksiini mikä oli ymmärrettävää ja lupasi palata asiaan sähköpostilla. Ymmärrän tietysti, että miehellä oli muutakin tekemistä ja asia unohtui. Sitä en ymmärrä miten asia ei onnistunut myöhemmin, neljän kerran kyselyn ja tyhjien lupausten jälkeen luovutin. Eli mun omakohtaiset kokemukset kaverista ei ole hyvät, mutta voi tietysti olla hyvä tyyppi. Itse en vain ole keneltäkään kauhean hyvää kuullut valitettavasti..