JYPin osalta palkanmaksu on loppunut siihen hetkeen kun sopimus on purettu, koska voidaan olettaa että Lahtista lukuunottamatta kaikilla pelaajilla on ollut jo uuteen joukkueeseen sopimus tehtynä siinä vaiheessa kun ovat purkaneet sopimuksen JYPin kanssa, kun uusi seura on kaikilla taidettu ilmoittaa jo vuorokauden sisällä JYPistä poistumisesta. Eli ovat ensin neuvotelleet uuden seuran kanssa sopparin valmiiksi ja sen jälkeen sopineet sopimuksen purusta JYPin kanssa, niin mikä järki JYPillä tuossa tilanteessa olisi maksaa jotain ylimääräistä. Ja Lahtiselle nyt ei muista syistä johtuen tarvi maksaa vaikka sopimus yksipuolisesti purettiinkin.
Ja vaikka ei olisikaan pelaajan halu pois, niin tyhmäähän se olisi kovin paljon maksaa pelaajasta eroon pääsemiseksi, kun todennäköisesti lähtee ilmaiseksikin kun on uusi seura (jossa pääsisi myös pelaamaan) jo valmiina odottamassa.
Siinä vaiheessa kun seura on purkamassa sopimista, niin kyllä pelaaja on vahvoilla. Ilmasiksihan ei kukaan lähde. vaikka uusi seura olisikin jo tiedossa,
Minä en usko hetkeäkään että täysin ilmaiseksi edes Lahtinen on poistunut.
Se ei kumminkaan tarkoita että on kaksi vaihtoehto täysi palkka loppu sopimuksesta, tai palkanmaksu velvoite loppuu täysin. Pois potkittu pelaaja on näissä aika vahvoilla.
Se että pelaajan päästää pienemmällä riidalla maailmalle, kuin että panttaa pelaaja oikeuksia piruillessaan kun maksaa täyttä palkkaa, kyllä ne pelaaja agentitä ei tule jatkossa tarjoamaan ongelma seuroille ketään.
Minua ihmetyttää tämä ihmisten luulo että jos pelaaja saa uuden seuran, ilman pelaaja kauppaa niin se vapauttaa seuran täysin palkka velvoitteista,
Se kuulostaa niin hyvältä kun kerrotaan sopimus purettu yhteis ymmärryksessä, varmasti se on yhteisymmärrys kun riittävä määrä euroja siirtyy pelaajan tilille.
Voisiko olla niin päin että uusi seura löytyy näille ns potkituille yllättävä nopesti, koska voivat tarjota palveluksia ale hintaan kun vanhasta seurasta tulee säännöllisesti korvaus. sekä veronpalautuksia kun yllättäen on päässyt ns artistiverolle.
Muistelkaapa vaikka tapaus Tommi Kovanen, lähtikö ilmaiseksi, vaikka itse oli se aktiivisin sopimuksen purkuun.