Ei ole merkitystä minulle. Koska tienaan jo tarpeeksi. En tarvitse sinänsä mitään enempää. Kateus on turhaa. Toki jos elämiseni olisi taloudellisesti hankalaa ja joku tienaisi samassa työssä enemmän kuin minä, niin asialla olisi merkitystä. Mutta vain sen kautta, mikäli en pärjäisi niillä tuloillani. Sen toki ymmärrän, ettei samassa tiimissä tiimissä olevaa itseään huonompaa pelaajaa vähempää mielellään tienaisi. Mutta toisella työpaikalla (eri tiimissä pelaavaan) olevaan en lähtisi kovasti vertailemaan. Siellä on erilaisia muuttujia, joiden takia niitä palkkoja ei voi todellisuudessa niin tarkkaan vertailla. Edelleen olen sitä mieltä, että jos saan sen mitä tarvitsen ja haluan jo nykyisillä tuloillani, on turha hamuta enempää, vaikka mitä verrokkiselittelyjä olisi. Se on vaan turhaa ahneutta. Sellaiset rahat voisi antaa mennä sellaisille tahoille, joilla on sille rahalle oikeasti tarvetta. Tämä on siis minun ehdoton mielipiteeni. Ei siitä tarvitse silti hernettä nenään vetää, vaikkei olisikaan kanssani samaa mieltä.Entä jos samaa duunia painava työkaverillasi onkin 125 000 euron vuositulot? Tai joku toinen tyyppi jota joudut olemaan koko ajan auttamassa tienaa yhtä paljon kuin sinä? Tuntuisiko että ansaitset enemmän?
Viimeksi muokattu: