Mikko Rantanen

  • 957 676
  • 2 815

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kyllähän se pitäisi mennä niin, että Rantanen ottaa sen diilin joka hänelle kuuluu ja sitten muut (kuin muutama muu eliittikaveri) ottavat halvemman, että pääsevät Rantasen kanssa pelaamaan.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kovia ukkojahan Reinhart ja Guentzel on, mutta Rantanen menee vielä pykälää korkeampaan kategoriaan. Verrokkeina heitän Pastrnak ja Panarin, joilla hintalaput 11 miljoonan paremmalla puolella. Näihin veijareihin verrattuna Rantanen on vielä ainoa, joka on pystynyt playoffeissa koventamaan pistetahtia. Myös verrokkisopimukset tehty jo muutama kausi takaperin, eli eiköhän Mikolla cap hit tule olemaan siellä MacKinnonin tasolla.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Entä jos samaa duunia painava työkaverillasi onkin 125 000 euron vuositulot? Tai joku toinen tyyppi jota joudut olemaan koko ajan auttamassa tienaa yhtä paljon kuin sinä? Tuntuisiko että ansaitset enemmän?
Ei ole merkitystä minulle. Koska tienaan jo tarpeeksi. En tarvitse sinänsä mitään enempää. Kateus on turhaa. Toki jos elämiseni olisi taloudellisesti hankalaa ja joku tienaisi samassa työssä enemmän kuin minä, niin asialla olisi merkitystä. Mutta vain sen kautta, mikäli en pärjäisi niillä tuloillani. Sen toki ymmärrän, ettei samassa tiimissä tiimissä olevaa itseään huonompaa pelaajaa vähempää mielellään tienaisi. Mutta toisella työpaikalla (eri tiimissä pelaavaan) olevaan en lähtisi kovasti vertailemaan. Siellä on erilaisia muuttujia, joiden takia niitä palkkoja ei voi todellisuudessa niin tarkkaan vertailla. Edelleen olen sitä mieltä, että jos saan sen mitä tarvitsen ja haluan jo nykyisillä tuloillani, on turha hamuta enempää, vaikka mitä verrokkiselittelyjä olisi. Se on vaan turhaa ahneutta. Sellaiset rahat voisi antaa mennä sellaisille tahoille, joilla on sille rahalle oikeasti tarvetta. Tämä on siis minun ehdoton mielipiteeni. Ei siitä tarvitse silti hernettä nenään vetää, vaikkei olisikaan kanssani samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Se on vaan turhaa ahneutta sellaiset rahat voisi antaa mennä sellaisille tahoille, joilla on sille rahalle oikeasti tarvetta.
Tunnetusti työ- ja liike-elämässä sekä varsinkin NHL:ssä pöydälle jätetyt rahat menevät aina, varmasti ja suoraan sellaisille tahoille, joille niillä on oikeasti tarvetta.

Sitten niillä ostetaan uusi luksusjahti tai saari.

Tavallaan ihailtavaa, että joku on niin kovin tyytyväinen osaansa, ettei vain halua enempää. Ihailtavaa ajattelemattomuutta. Sitten kun homman kelaa läpi, niin on vaan parempi nyhtää jokainen liikenevä ropo ja laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen ne mitä ei tarvitse.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Minun nähdäkseni jopa liikaa, ja vaikutat aika ahneelta ihmiseltä
Mistä tiedät, että tienaan liikaa? Jos vertailet omiin tuloihisi, niin sitten mielestäni näkökulma on väärä. Jos saan sen mitä tarvitsen ja haluan elämässäni rahallisesti, niin tienaan silloin ihan sopivasti. En liikaa enkä liian vähän. Enempää en rahaa tarvitse, enkä pyri saamaankaan, joten en nyt sitten ihan varma ole siitäkään, mihin perustat tuon väitteesi ahneudestani? Jos itse taas tienaat vähemmän kuin minä, niin kuitenkin sen pitäisi olla se olennainen juttu, että tienaatko itsellesi riittävästi? Saatko tuloillasi ne asiat mitä sinänsä tarvitset tyytyväisenä elämiseen? Jos et saa, niin sitten varmaan kannattaa miettiä keinoja, joilla saisit tulosi itsellesi riittäviksi. Ei minun tuloillani pitäisi olla siihen asiaan merkitystä. Varsinkaan, kun emme mitä todennäköisimmin tee samoja töitä samalla työpaikalla.
 
Viimeksi muokattu:

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Tunnetusti työ- ja liike-elämässä sekä varsinkin NHL:ssä pöydälle jätetyt rahat menevät aina, varmasti ja suoraan sellaisille tahoille, joille niillä on oikeasti tarvetta.

Sitten niillä ostetaan uusi luksusjahti tai saari.

Tavallaan ihailtavaa, että joku on niin kovin tyytyväinen osaansa, ettei vain halua enempää. Ihailtavaa ajattelemattomuutta. Sitten kun homman kelaa läpi, niin on vaan parempi nyhtää jokainen liikenevä ropo ja laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen ne mitä ei tarvitse.
No enhän minä nyt tässä NHL-joukkueen kohdalla tarkoittanut, että pitäisi ajatellakkaan mitään muuta tuolla rahaa enemmän tarvitsevilla kuin sitä muuta tiimiä, jotta saataisiin palkattua siis enemmän laadukkaita pelaajia joukkueeseen. En toki niin naiivi ole, että kuvittelisin niiden pöydälle jääneiden rahojen ohjautuvan jotenkin maagisesti noin vain vähempiosaisille ihmisille.
 
Mistä tiedät, että tienaan liikaa? Jos vertailet omiin tuloihisi, niin sitten mielestäni näkökulma on väärä. Jos saan sen mitä tarvitsen ja haluan elämässäni rahallisesti, niin tienaan silloin ihan sopivasti. En liikaa enkä liian vähän. Enempää en rahaa tarvitse, enkä pyri saamaankaan, joten en nyt sitten ihan varma ole siitäkään, mihin perustat tuon väitteesi ahneudestani? Jos itse taas tienaat vähemmän kuin minä, niin kuitenkin sen pitäisi olla se olennainen juttu, että tienaatko itsellesi riittävästi? Saatko tuloillasi ne asiat mitä sinänsä tarvitset tyytyväisenä elämiseen? Jos et saa, niin sitten varmaan kannattaa miettiä keinoja, joilla saisit tulosi itsellesi riittäviksi. Ei minun tuloillani pitäisi olla siihen asiaan merkitystä. Varsinkaan, kun emme mitä todennäköisimmin tee samoja töitä samalla työpaikalla.
Niin eiköhän @LOFIN ajatus tuossa ollut, että on kuitenkin lopulta subjektiivista sanoa, kenen tienestit ovat "riittävät". Käytännössä, mikä sinä olet sanomaan, ovatko käyttäjän @LOFIN , minun tai Mikko Rantasen tulot riittäviä?

Ota tuo oma kirjoituksesi ja ajattele, että Mikko Rantanen sanoisi nuo sanat sinulle.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Niin eiköhän @LOFIN ajatus tuossa ollut, että on kuitenkin lopulta subjektiivista sanoa, kenen tienestit ovat "riittävät". Käytännössä, mikä sinä olet sanomaan, ovatko käyttäjän @LOFIN , minun tai Mikko Rantasen tulot riittäviä?

Ota tuo oma kirjoituksesi ja ajattele, että Mikko Rantanen sanoisi nuo sanat sinulle.
Mutta pitääkö aina vaan saada enemmän rahaa? Se oli se minun pointtini. Riittävä taso kyllä pitäisi löytyä, eikä koko ajan pitäisi vaan saada enemmän. Itselleni riittää tietty taso, enkä sano, että se on muille se riittävä taso. Mutta jokaisella pitäisi olla se ansiotaso, jolla voi elää niin, ettei tarvitse sitten vielä siitä kuitenkin enemmän saada, ja vieläpä vähän väliä. Tämä oli se pointtini. Ja siksi ei ole mielestäni edes oleellista verrata omia tulojaan muiden tuloihin, vaan ainoastaan siihen mikä on itselleen riittävä taso miellyttävään elämiseen. Minä en sitä tasoa tietenkään määritä kenellekään muulle kuin itselleni. Jokainen määrittelee sen tason sitten itselleen. Se on kuitenkin tarpeetonta ahneutta, jos aina vaan pitää saada lisää. Minun ei tarvitse saada yhtään nykyisestä korkeampaa ansiotasoa ja elintasoa. Nykyinen taso riittää minulle tyytyväisyyteen elämäni loppuun asti.
 
Mutta pitääkö aina vaan saada enemmän rahaa? Se oli se minun pointtini. Riittävä taso kyllä pitäisi löytyä, eikä koko ajan pitäisi vaan saada enemmän.

Entä jos Rantaselle riittävä taso on vaikkapa 15 miljoonaa vuodessa? Sen saatuaan ei tarvitse saada enempää. Kukapa sen riittävän tason määrittelee muuta kuin henkilö itse. Nythän sinä teet tässä olettamuksia muiden puolesta.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mutta pitääkö aina vaan saada enemmän rahaa? Se oli se minun pointtini. Riittävä taso kyllä pitäisi löytyä, eikä koko ajan pitäisi vaan saada enemmän. Itselleni riittää tietty taso, enkä sano, että se on muille se riittävä taso. Mutta jokaisella pitäisi olla se ansiotaso, jolla voi elää niin, ettei tarvitse sitten vielä siitä kuitenkin enemmän saada, ja vieläpä vähän väliä. Tämä oli se pointtini. Ja siksi ei ole mielestäni edes oleellista verrata omia tulojaan muiden tuloihin, vaan ainoastaan siihen mikä on itselleen riittävä taso miellyttävään elämiseen. Minä en sitä tasoa tietenkään määritä kenellekään muulle kuin itselleni. Jokainen määrittelee sen tason sitten itselleen. Se on kuitenkin tarpeetonta ahneutta, jos aina vaan pitää saada lisää. Minun ei tarvitse saada yhtään nykyisestä korkeampaa ansiotasoa ja elintasoa. Nykyinen taso riittää minulle tyytyväisyyteen elämäni loppuun asti.
Jokainen tosiaan arvottaa sen itse. Jos olisin itse Mikko Rantanen ja fyrkkaa olisi taskut täynnä, niin lopettaisin tuon kiekkoilun saman tien. Vittuakos sitä altistamaan itseään loukkaantumisille. Pärjäisin hyvin vaikka niillä parilla kymmenellä miljoonalla mitkä tilillä on ja siinäpäs sitä aukeaisi jollekkin muulle työpaikka.

Sitten jos tuota hommaa jatkaisi niin tietenkin koittaisin saada maksimitulot pois pyörimästä. Mutta tämä on vain minun näkemys.
 

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Jokainen tosiaan arvottaa sen itse. Jos olisin itse Mikko Rantanen ja fyrkkaa olisi taskut täynnä, niin lopettaisin tuon kiekkoilun saman tien. Vittuakos sitä altistamaan itseään loukkaantumisille. Pärjäisin hyvin vaikka niillä parilla kymmenellä miljoonalla mitkä tilillä on ja siinäpäs sitä aukeaisi jollekkin muulle työpaikka.
Niin minäkin mutta siihen on syynsä miksi Mikko Rantanen Nousiaisista, eikä samoin fyysisin valmiuksin ja mentaalisilla lahjakkuuksilla varustettu Pekka Virtanen Laitilasta, on maailmanluokan tähtipelaaja ja Pekka ei ole. Tarkoittaen sitä, että se sama asenne mikä on mahdollistanut Mikon nousun absoluuttiselle maailmanhuipulle merkitsee myös sitä, ettei kyseessä ole ihminen, joka pakkaa kamansa ja "luovuttaa" vaikka erinomainen elintaso olisikin jo turvattu loppuelämäksi
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta pitääkö aina vaan saada enemmän rahaa? Se oli se minun pointtini. Riittävä taso kyllä pitäisi löytyä, eikä koko ajan pitäisi vaan saada enemmän. Itselleni riittää tietty taso, enkä sano, että se on muille se riittävä taso.
On mahdollista, että sanotpas. Kyllä ainakin meillä, jos menee pomolle sanomaan, että nyt olisi vähän niin, että pitäisi saada enemmän fyrkkaa, vastaus on hyvin herkästi se, että palkka on hyvinkin linjassa sen kanssa, mitä meikäläisen hommista markkinoilla maksetaan.

Tämä on sama ilmiö kuin NHL:ssä, mutta tietenkin äärimmäisen paljon pienemmässä mittakaavassa ja Suomessa vieläpä kovin tehottomasti, kun kaikki salailevat palkkojaan tai ainakin häpeävät rahasta puhumista.

Jos oletamme, että olet aivan todella kova tekijä siinä, mitä ikinä teetkin, sinä asetat riman siihen, että todella kovan tekijän saa 85 000 eurolla. Jos vaikka oikea ja reilu taso olisi 150 000 euroa, työnantajasi ei todennäköisesti vaivaudu silti kenellekään maksamaan yli sinun palkkaasi, noin kärjistettynä. Ei se niin tietenkään täysin mene, koska osaajat lähtevät sitten muualle, mutta kyllä sinunkin palkallasi jokin vaikutus on siihen työtehtäväsi keskimääräiseen palkkatasoon. Ja jos olet aivan lähes korvaamaton osaaja, hyvässä lykyssä tuot vielä useammankin keskimääräisen ihmisen panoksen mukanasi, jolloin työnantajasi on todella onnekas.

Tämä ei tietenkään välttämättä ole huono asia. Jos työantajasi on vaikka jokin oikein eettinen taho, kokonaishyvinvointi ei välttämättä laske käytöksesi vuoksi. Mutta turvallisempaa olisi varmaankin tehdä niin, kuten edellä jo todettiinkin, eli otat sen 150 000 euron palkan ja lahjoitat itse puolet hyväntekeväisyyteen. Se olisi sitä aitoa epäahneutta. Toki varmastikin me kaikki olemme valinneet työnantajamme niin, että voitot jää Suomeen jne jne.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Mutta pitääkö aina vaan saada enemmän rahaa? Se oli se minun pointtini. Riittävä taso kyllä pitäisi löytyä, eikä koko ajan pitäisi vaan saada enemmän.
Jos NHL haluaa jatkossa roikkua ”Big 4”-statuksessaan mitä p-amerikkalaiseen urheiluun tulee niin lompakkoja pitää höllätä ja pelaajille maksaa enemmän jotta rahaliikenne kasvaa. Draisaitlen uusi sopimus ei edes mahtuisi kaikissa muissa sarjoissa top-100 listoille.
Sen sijaan MLS on lähestymässä uhkaavasti taustapeilissä ja jos kehitys jatkuu tämmöisenään niin soccer ohittaa jääkiekon suosiossa, hyvä markkinointikikka hankkia 30+ vuotiaita eurooppalaisia tähtiä vetämään viimeiset kautensa Jenkeissä.
Palkkakatto ei tule kasvamaan tarpeeksi ellei tähtipelaajille aleta maksamaan tähtipelaajien korvauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös