Hohhoijaa. Mannerhan oli tuossa täysin oikeassa. Tuuria tarvitaan aina maalin tekemiseen, mutta eihän Mamba tuossa omaa joukkuetta vähätellyt mitenkään. Totesi että tänään oltiin parempia.
Ei vähätellyt omia, vaan totesi olevansa ylpeä jokaisesta joukkueenjäsenestä. Totesi myös, että tällä kertaa oltiin parempia. Siinä mielessä rehellisempää tekstiä kuin monesti aiemmin. Useinhan kommentti on ollut, että tiukka peli ja kumpi vain olisi voinut voittaa.
Tuosta jatkuvasta tuurista puhumisen hän voisi kuitenkin pikkuhiljaa lopettaa. Jos erittäin tiukan pelin jälkeen ottaa esille tuurin, se on minusta ihan ok, vaikken itse olisikaan samaa mieltä. Se, että jokaisen pelin tuloksen ainakin osaselitys on tuuri, niin kovin kuluneeksi käy.
Manner on venyttänyt tuuri käsitteen todella pitkälle. Tässäpä kuvitteellinen kertomus Mannerin pelipäivästä:
Heräsin aamulla juuri oikeaan aikaan, onneksi. Olin laittanut kellon soimaan ja siihenhän minä lopulta heräsin. Minulla oli kuitenkin tuuria, etteivät patterit olleet loppuneet yön aikana. Niin monet ovat nukkuneet pommiin virran loppuessa herätyslaitteesta.
Peliin valmistavan palaverin sain vedettyä joukkueelle onnistuneesti, onneksi. Onhan syksy ja flunssa-aika pahimmillaan. Vaikka olen syönyt ahkerasti vitamiineja, minulla oli tuuria, etteivät nuha ja kurkkukipu iskeneet juuri nyt päälle. Näin ääneni pysyi heleänä. Niin monet ovat menettäneet väliaikaisesti äänensä syysnuhan seurauksena.
Ennätin johtamaan joukkuetta myös illan peliin ajallaan, onneksi. Lähdin kyllä liikkeelle hyvissä ajoin. Minulla oli kuitenkin tuuria, että ajoin hallille ilman kommelluksia. Niin monet ovat liikenneruuhkassa syystä tai toisesta seisoneet ja viivästyneet pahasti.