Jokinen nykäisi toissakaudella, vanhana ja väsyneenä, mutta keskitasoa parempana NHL-äijänä 61 pinnan kauden. Mielenkiinnolla odottelen, että koska seuraava suomalainen supertähti yltää noihin lukuihin, vai yltääkö koskaan.
Nimeä mulle toinen
tähtipelaaja, joka on samalla pelipaikalla ja edes suunnilleen samassa roolissa vetänyt kuusi edellistä kautta ilman merkittäviä ottelumenetyksiä pistesaldolla 71 - 57 - 50 - 54 - 61 - 14 (45 ottelua, lockout). Ei tarvi välttämättä olla edes kuusi edellistä kautta. Vaikka Jokinen onkin pelannut nuo 3 todella hyvää kautta, painaa vaakakupissa kuitenkin 10 muuta täyttä kautta hieman heikommalla tekemisellä. Noista kymmenestä kaudesta puolet on tullut "tähtivuosien" jälkeen... Ei tuo yhteenlaskettuna kyllä mielestäni nosta OJ:ta tähtikaartiin. Paitsi toki Suomessa.
Vähän nyt puhutaan väärästä kiekkomiehestä, mutta ei tarkoitukseni ollut mollata Olli Jokista. Millään lailla. Miehestä vain odotettiin selkeää huippunimeä NHL:n tähtikartalle. Ja tätä mielestäni Jokinen ei ole. Nuo Floridan kaudet antoivat kyllä osviittaa, että näin tulisi tapahtumaan. Ei sitten kuitenkaan tapahtunut. Ja kyllä, tuo yksi 61 pisteen kausi menee mielestäni myös tuohon termin "keskitasoa parempi" alle. Flopiksi en kuitenkaan miestä nimittäisi.
Mun mielestä nyt on vähän sama tilanne MG:n kohdalla. Kaverista on leivottu etukäteen (suomalaisen) median toimesta vähintäänkin Crosbyn tai Datsyukin tasoinen kaveri. Onhan sekin toki mahdollista, joskaan ei kovin todennäköistä. Edelleenkin olen sitä mieltä, että Granlundilla on potentiaalia olla hyvä kakkossentteri juurikin noilla pariin kertaan mainituilla 50-60 pojolla höystettynä. En tiedä, itse en laske ns. kakkoskorin kavereita tähtipelaajiksi NHL:ssä.
Edit. Myönnetään, että juurikin Bruinsista tällainen - näillä tehoilla - huutelemani äijä löytyy. Joskin Bergeron taitaa olla ihan himpun verran kovempi äijä puolustushommissa... :)