Puta Madre
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, NYJ
Samaa mieltä, mutta ilman tuota pelotonta ja uhrautuvaa asennetta Micke olisi vain toinen taitava nuori pelaaja, joita Suomesta on tullut kyllä ennekin.
Se mikä mielestäni tekee Mickestä erityisen, siis koko liigahistoriassa, niin kuin minä sen haluan muistaa, on se yhdistelmä röyhkeyttä ja nöyryyttä, jolla Micke vääntää joka matsin.
Pieni kokoinen Granlund taklaa agressiivisesti, vääntää ja änkee itseään vaarallisiin tilanteisiin. Granlund heittäytyy laukausten eteen pelitilanteissa, jossa useimmat perusduunaritkaan eivät sitä tee. Miehellä ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai käsitystä tähtistatuksensa tuomasta erivapaudesta. Tämä on harvinaista ja ihaltavaa.
Valitettavasti kuitenkin pelkään, kuten sinäkin, että tämä rohkea ja uhrautuvainen pelityyli tulee tarkoittamaan paljon loukkaantumisia ja katkonaista uraa.
Minä taas luulen että suomessa Micke muistetaan muutamasta poikkeuksellisesta kyvystään; (muut lisätköön jos jotain unohtuu)
-Voittaa kaksinkamppailut huomattavasti suurempia vastustajiaan vastaan kulmissa, tullen kiekko hallussaan kulmasta pois
-Hyvä syöttö (ei rysty)
-Poikkeuksellinen kentän hahmotus
-Pelin luku
-Rauhallisuus maalintekotilanteissa
-Tasaisuus
-Vaatimattomuus (ei välttämätön jääkiekkoilijalla.)
-Hyvä syöttö (ei rysty)
NHL:ään siirtyessään todennäköisesti määräykset tulevat lopettamaan Micken höntyilyn. Tuskin siellä on vapaita käsiä taklata, kuten nyt SM-liigassa on.