Kyllä perusongelma tällä hetkellä on se, että talvella meni kroppa&kuuppa jumiin ja tuosta jumista palautuminen on vielä kesken.
Tätä pidin niin itsestäänselvänä asiana, että en edes maininnut. Nyt kiikastaa yleisestä jumista. Mutta tämän
lisäksi olen ollut huomaavinani Immosen ja Granlundin "kasvaneen eri suuntiin". Millä muulla joukkueella missään on ketju, jonka ideana on se, että
laitahyökkääjä pelaa sentterille maalipaikkoja ja sentteri latoo onetimerilla limppua verkkoon? Ei tuo nyt ihan normaalia ole. Mun mielestäni KHL on muuttanut Immosta entistä verkkaisemmaksi ja ketjussa on selkeää sisäistä kitkaa siitä, kumpi on pelintekijä. 2-ketju olisi pitänyt hajottaa jo Kanada-matsin jälkeen ja koettaa siten maksimoida Suomen iskukykyä. Jukka Jalonenkin on ollut eräänlaisessa mestaruuskohmeessa koko kisojen ajan. Siis vaikka Granlund onkin ollut kehno, niin ongelmaa on myös muussa ketjussa. Ei Micke sitä yksin ole kohmettanut. Pesonen on samanlainen nössö kuin oli SM-liigassakin. Ei mitään halua ottaa mustelmia, eikä toisaalta tarpeeksi hyvät kädet ollakseen snaipperi. Immonen, ketjun sentteri, on snaipperi.
On syytä muistaa, että koko Immosen ketju on puhdas Jukka Jalosen luomus ja Jukka Jalonen on se, joka on pitänyt kouristuksenomaisesti tästä ketjukoostumuksesta kiinni eiliseen asti. Näkeekö joku muukin tässä myös valmennukselle syytä katsoa peiliin?
Kandee myös muistaa, että mikään ei ole niin lyhyt kuin lätkäfanin muisti. Kahdessa ensimmäisessä ottelussa 2-ketju teki kaikki (eli 2 kpl) maalit ja ykkösketjun surkeutta voivoteltiin urakalla. Nyt muutamassa päivässä 1-ketju toimii kuin junan vessa ja kakkonen on lopettanut pelaamisen. Tämä kertoo kyllä joukkueen sisäisistä ongelmista. Paljon loogisempaa olisi se, että Immoset olisivat olleet aivan kujalla alusta alkaen. Kyllä valmennuksenkin pitää kantaa oma vastuunsa. Mun mielestäni MVPeli on tuhonnut tunteen kokonaan. Kuten Tami sanoi: Jääkiekko on pohjimmiltaan simppeli kamppailulaji, ei tähtitiedettä. Kanada ja USA näyttivät tämän pelikirjauskovaisille. Micken tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu pelata kuten Kanada ja USA. Ei verkkaisilla viivelähdöillä. Koivu ja Filppula ovat viiltäviä ammattimiehiä ja he ovat selvästi tehneet
duunia sen eteen, että syttyvät peliin myös tunteen kautta. Kaikki muut ketjut veivaavat unettavaa jätönjättö-scheibaa. Eihän Suomella ole kunnollisia 3- ja 4-ketjujakaan. Kun Immosen ketju oli ok kahdessa ekassa pelissä ja itse asiassa toi
yksin Suomelle 6 pistettä, on varmaan käynyt niin, että Suomi ja erityisesti Immoset on scoutattu pirun hyvin tämän jälkeen. Hieman koomista on sekin, että MG:llä on 4p / 6 ottelua, joka olisi normihyökkääjälle ihan ok tulos MM-kisoissa. Nyt on kriisi, kun niitä ei olekaan 4+11. Ja kyllä - huono hän on ollut kahdessa viimeisessä ottelussaan, mutta teki neljässä ekassa 0+4.