Mika Toivola valmentajana

  • 111 383
  • 649

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vero kirjoitti:
Kyllähän Ässien ykkönen latoo tällä hetkellä maaleja kuin liukuhihnalta, joten ei sitä kannata nyt alkaa muuttamaan mihinkään suuntaan. Toinen mikä toimii on nelonen. Eli muista pitäisi saadaa aikaan kohtuullisesti toimiva kakkonen ja loput sitten kolmoseen, joka peliajassa olisi sitten neloskentän roolissa.

Kyllähän ne tekee maalin-pari joka pelissä, mutta nimenomaan ongelmat ovat siinä, että muut eivät tee yhtään. Näinollen kannattaisi edes koittaa, josko ykkösestä saataisiin vielä enemmän tehoja irti. Saattaisi siinä muodostua joku toinenkin hyvä ketju.

Ja nimenomaan olen ajatellut Hiseytä tuohon ykköseen keskelle. Eikös se ole nyt Kuusela, AUK ja Mave?

Tai sitten on pakko löytää se pelastava vahvistus, joka tekee niitä maaleja joka pelissä pari... siis keskimäärin.
 

Juhavaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vai takoo maaleja...

No ei se tämän hetkinen ykkönen kyllä niitä maaleja ihan olantakaa hakkaa..jos otetaan esimerkiksi viimeisestä kymmenestä pelistä PADAN maalikeskiarvo/peli (1.9 maalia/peli)...ja taitaa suurin osa maaleista tulla muunlaisista tilanteista, kuin ykkösen normaalista viisikkopelaamisesta.

Kyllä keskiarvon pitäisi olla vähintään 3. Eli ehdottomasti vaa Haisuli ykkösen keskelle kokeiluun.

Nimen omaan miehen saldot junnusarjoissa ovat koostuneet syöttöpisteistä. Kuuselalle lisää kiekkoja tämän miehen lavasta.

Ja että tämä viesti pysyisi tämän viestiketjun alla, kommentoin vielä, että juuri tälläistä näkemystä Toivolalta kaipaisin.
 
Viimeksi muokattu:

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, kyllä jokainen valmentaja olisi valmis antamaan melkein taivasosuutensa ketjusta, joka tekee tasaisesti toista maali per peli käytännössä joka pelissä. Tälläisestä ketjusta on paljon enemmän iloa kuin siitä, joka tekee yhdessä pelissä viisi ja sitten on taas kolme tyhjää peliä.

Eli, en lähtisi missään tapauksessa koskemaan ykköseen niin kauan kun maaleja tulee. Muiden pelipaikkoja ja koostumuksia pitää sotkea ja todennäköisesti hankkia ehkä se viimeinen ulkomaalainen tai pyrkiä tekemään kotimaisilla vaihtokauppaa. Ja käsittääkseni näin tulee myös tapahtumaan.

Toinen huomattava asia on se, että ylivoimapeli on vihdoinkin napsahtamassa kohdalleen. Nyt peli pyörii ja tulee vetoja, näin kun jatkuu alkaa joka matsista löytymään myös ylivoimamaaleja ajan kuluessa.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Oon vähän samoilla linjoilla. Ykkönen pitää tasonsa lähes illasta toiseen ja nelonen on selvästi parantanut peliään niin jäljelle jää ketjut 2. ja 3. jotka ovat kyllä ollet jokseenkin hukassa. Se millä niiden peli korjataan on täysin toinen juttu.
 

Juhavaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tasainen ykkönen...

No olen teidän kanssa kyllä samaa mieltä siittä, että ykkönen on ollut tasainen, mutta ei vielä sellainen ykkönen, jonka liigassa voittava joukkue tarvitsee. Ykkösen pitää olla sellainen, että aina kun on kentällä vastaustaja tärisee. Nyt niin ei valitettavasti ole.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, tietysti aina voisi olla paremmin, mutta kyllä tällä hetkellä fakta on se, että Mave on tällä hetkellä hyvin lähellä liigan parasta hyökkääjää. Kuusela on tasaisesti kehittynyt ja sopii nimenomaan Maven vierelle, koska Krisse ei itse välttämättä tarvitse kiekkoa kuin vasta maalintekopaikoilla. AUK on taas älykäs sentteri, joka tasapainottaa ketjua. Se, että saataisiinko Mavesta vielä lisää tehoa, jos Kuuselan tai AUK paikalla olisi vielä kovempia pelimiehiä on aika sekundääristä, koska sellaisia ei Ässissä tällä hetkellä ole. Jos Ässät löytäisi jostain erinomaisen ylivoimanpyörittäjän, olisi helppo luopua AUK:sta ylivoimassa, mutta tasakentällisin AUK on tärkeä mies ja joka tapauksessa on helpompi nostaa kakkosketjun 0,3 maalin keskiarvoa per peli vaikka 1 maalin per peli kuin yrittää tehdä sama temppu jo nyt toimivassa ykkösessä.

Kivenmäki on kaikkiaan ollut uskomattoman hyvä, kun kerrankin terve, tosin vähän puolikuntoinen vielä, mutta tämäkin paranee joka päivä. Eli, jos ajatellaan aliarvostettuja ässäpelureita listan kärjessä ovat mielestäni Kivenmäki ja Forsbacka. Toisessa päässä taas Nielikäinen yhdessä Kaipaisen kanssa.
 

Redhot

Jäsen
Juhavaan kirjoitti:
No olen teidän kanssa kyllä samaa mieltä siittä, että ykkönen on ollut tasainen, mutta ei vielä sellainen ykkönen, jonka liigassa voittava joukkue tarvitsee. Ykkösen pitää olla sellainen, että aina kun on kentällä vastaustaja tärisee. Nyt niin ei valitettavasti ole.

Ykkönen on juuri sellainen mitä voittava joukkue tarvitsee. Ongelma on kuitenkin siinä, että muilta kentiltä ei ole tullut apuja tehopisteiden muodossa. Lähinnä katseet kääntyvät kakkoseen ja kolmoseen, nelkku on ruutunsa hoitanut.

Kuusela ja Kivenmäki ovat kuitenkin tehneet Ässien 41 osumasta 16. Sentteri tietysti voisi olla hyökkäävämpi ykköskenttään.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
dändi kirjoitti:
Toivola ja Kivenmäki ovat huomenna klo 14-16 SK:n verkkovieraina, joten käykääpä jokainen laittamassa kysymyksiä vaikka niiden vahvistusten perään osoitteessa: http://www.satakunnankansa.fi/verkkovieras/

Voin antaa jo sen vastauksen, minkä oravakin huomenna antaa. "no kyllä tässä koko ajan tilannetta kartoitetaan ja selvitellään, että saataisko jostain vahvistusta joukkueeseen". "Lähtökohtaisesti tulevan pelaajan täytyy kuitenkin olla vahvistus plaa plaa plaa plaa".

Ne Toivolan haastattelut mitä aiemmin olen nähnyt ovat kaikki sisältäneet poikkeuksellisen teflonisia ja ylimielisiä vastauksia. Eipä ole suuret odotukset huomisenkaan suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
vero kirjoitti:
AUK on taas älykäs sentteri, joka tasapainottaa ketjua. Se, että saataisiinko Mavesta vielä lisää tehoa, jos Kuuselan tai AUK paikalla olisi vielä kovempia pelimiehiä on aika sekundääristä, koska sellaisia ei Ässissä tällä hetkellä ole. Jos Ässät löytäisi jostain erinomaisen ylivoimanpyörittäjän, olisi helppo luopua AUK:sta ylivoimassa, mutta tasakentällisin AUK on tärkeä mies ja joka tapauksessa on helpompi nostaa kakkosketjun 0,3 maalin keskiarvoa per peli vaikka 1 maalin per peli kuin yrittää tehdä sama temppu jo nyt toimivassa ykkösessä.

Nojoo... Jääkiekkolehden kausianalyysissa sanottiin kuitenkin AUK:sta jotta tämä on parhaimmillaan alivoimaspesialistina ja silloin, kun hänen ei tarvi kantaa vastuuta omasta/ketjun/jokukkueen pisteiden teosta... Ja onhan koko kausi hoettu sitä samaa jargonia, että ulkomailta etsitään nimenomaan sitä huippuhyvää ykkössentteriä ja takuuvarmaa sniperia maalintekoon... Niitä ei vain ole näkynyt toimiston ympärillä notkumassa.. Ja taitaa koko SM-liigan kiinnostavuus olla kovin heikkoa päätellen siitä, että Hyvönen ja Santala on ne nimekkäimmät liigaan kesken kauden tuleet pelaajat.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksuli kyykyttää tuttua nimimerkkiä:

Kysymys:
Miksuli: Millä perustelet Justin Forrestin peluuttamisen ylivoimalla maalin edessä maskimiehenä, vaikka miehen kyvyt ovat ehdottomasti viivapelissä ja pelinrakentamisessa?
The Rock
Vastaus:
En mun tartte perustella millään.

Loistavaa!

Harmi, että oma kysymykseni Nickersonin persoonasta ei ilmeisesti mennyt seulasta läpi tai ehtinyt mukaan enää loppuvaiheessa. Olisi kiinnostanut Toivolan (ja Maven) kommentit Nickersonista muunkin kuin pelitaitojen osalta, eli miten joukkueessa reagoitu kohuun ja tapahtumiin ja onko miehellä tosiaan päässä vähän viirausta havaittavissa. Ihan mielenkiintoinen haastistuokio kuitenkin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
No, Miksuli nyt vaan on tuommoinen vara-Jortikka. Itsekin olisin voinut muutaman kysymyksen tehdä, mutta olin nukkumassa vielä yövuoron jäljiltä (joku oli jotain kysynyt käyttäen tätä samaa nimimerkkiä mutta se en ollut minä) joten jäi kysymättä. Mutta aika hyvin sellaiset asiat saatiin selville joita olisin voinut kysyäkin. Lähinnä tuo valmennuksen tehtäväjako ja Toivolan vastuu peluuttamisessa olisi minuakin kiinnostanut.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Turhalta tuollaiset kyselytuokiot tuntuvat, kun kerran mitään oikeasti kiinnostavaa kysymystä ei Miksulin tarvitse noteerata edes olemassa olevaksi. Karua puuhaa, ei mun tartte perustella mitään.

No, on myönnettävä, etten kyllä mitään odottanutkaan moiselta tarinatuokiolta. Satakunnan Kansasta (onneksi tulee TAMK:n kirjastoon) toki luin, että sellainen on. Ne on nähty Miksulin osalta.

Kaikkea hyvää silti vaan patapakalle huomiseen sarjan jatkumoon, ai että olisi nasulia tukistaa raumalaissi jo kolmannen kerran tällä kaudella. Nyt, kun Rautakorpi-taikakin on saatu murrettua, ei tarvi enää jossitella pelkällä valmentajakysymyksellä.

Hyvää matkaa, trevlig resa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
korkki kirjoitti:
Lähinnä tuo valmennuksen tehtäväjako ja Toivolan vastuu peluuttamisessa olisi minuakin kiinnostanut.

Jostain syystä Toivola sivuutti kokonaan tuon osuuden kysymyksessäni. En tiedä miksi, koska tuskin se hirveä salaisuus voi olla, että kuka niistä pakkipareista päättää. Ehkä se viimeinen pikku kritiikki sattui suoraan sydämeen? No sama se, ei tarjonnut mitään uutta tämäkään parituntinen, kuten arvata saattoi. Ihan hauskoja nää silti on ei siinä mitään.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Tuolla Lukun Tolvanen ulos-osiolla on moni Pata-fani lähettässä Toivolaa raumalaisten peräsimeen ensikaudeksi. Miksi? Olen näiden vuosien aikana arvostellut Mikan valmennustouhuja yksityisesti ja joskus tälläkin palstalla. Mutta rehellisyyden nimissä kuka olisi onnistunut sekavassa talous/TJ/divari-junnut/ei Ässiin-tilanteessa Toivolaa paremmin? Nyt on Padalla pitkästä aikaa valoa näkyvissä, siis ihan aikuisten oikeesti, eikä vain toiveissa. "Toiveista" on Toivolan (jo on toivoa) aikana tullut lihaa luitten päälle. Talous, juniorit ja ennen kaikkea koko joukkueen uskottavuus on noussut kohisten, vaikka se ei vielä suuresti ole menestyksen puolella näkynyt. Mutta Toivolan pesti on ollut osoitus Ässä-organisaation pitkäjänteisyydestä, joka on uskottavuuden ydin. Tässä Jyp on pärjännyt resursseistaan huolimatta Ässiä paremmin. Kannattaa myös muistaa, että Toivola on valmentajana nuori, mutta kokemus on karttunut huimasti näiden vuosien aikan.

Jos Toivola on lähdössä, olisin toivonut Mikan jatkavan Hpk:n peräsimeen, mutta en todella haluaisi Lukun korjaavan Padan peräsimessä hankitun kokemuksen hedelmää. Sitä paitsi Toivolan lausunnoissa on alkanut olla sellaista väriä josta pidän.

Sitten pakko todeta. Mielestäni Toivolan ulkonäöllä irvaileminen on todella ala-arvoista. Osoittaa kirjoittajan henkistä kypsyyttä ja sitä, ettei elämä ole ehkä VIELÄ kolhinut nöyremmäksi ihmisten suhteen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
LuKi kirjoitti:
Nyt on Padalla pitkästä aikaa valoa näkyvissä, siis ihan aikuisten oikeesti, eikä vain toiveissa. "Toiveista" on Toivolan (jo on toivoa) aikana tullut lihaa luitten päälle. Talous, juniorit ja ennen kaikkea koko joukkueen uskottavuus on noussut kohisten, vaikka se ei vielä suuresti ole menestyksen puolella näkynyt.

Näinhän sitä aina kirjoitetaan, kun joukkue voittaa. Jos nyt olisi tullut molemmissa tauon jälkeisissä matseissa turpaan, niin tuskin täällä liikaa puolustelijoita olisi? No, normaalia toimintaa se on ja samoin tulee itsekin joskus toimittua. Kehuja ei ehkä jaksa tarpeeksi usein jakaa ja kivoja ne aina on niiden jakohetkestä huolimatta.

Onko Ässien tämän hetken tilanne talouden ja junioreiden osalta Toivolan ansiota? Vastaus on yksiselitteisesti ei. Toivola ei ole edelleenkään paskankaan häävi omien junioreiden kehittäjä ja uskallan väittää, että tälläkin kaudella hän peluuttaa noinkin montaa junnua ainoastaan olosuhteiden pakosta. Toki on mahdollista, että ylempää on asiasta myös noottia annettu. Yritinkin asiaa sivuten kysellä Toivolalta sitä, että meneekö oma etu Ässien tulevaisuuden edelle toimintatavoissa (esim. tapaus Rontti), mutta SK:n verkkovieraana hänellä oli oikeus kysymykseni sivuuttaa.

LuKi kirjoitti:
Sitten pakko todeta. Mielestäni Toivolan ulkonäöllä irvaileminen on todella ala-arvoista. Osoittaa kirjoittajan henkistä kypsyyttä ja sitä, ettei elämä ole ehkä VIELÄ kolhinut nöyremmäksi ihmisten suhteen.

Tähän haluan omalta osaltani todeta, että kyseessä on vain ja ainoastaan huumori, eikä sitä kukaan saisi tosissaan ottaa. Ikävää, jos näin on päässyt käymään. Ehkä sen puheesta havaitsisi kirjoitettua tekstiä selkeämmin. Ei tässä itse kukaan mikään mr. Finland taida kuitenkaan olla?
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkkäri kirjoitti:
Näinhän sitä aina kirjoitetaan, kun joukkue voittaa. Jos nyt olisi tullut molemmissa tauon jälkeisissä matseissa turpaan, niin tuskin täällä liikaa puolustelijoita olisi? No, normaalia toimintaa se on ja samoin tulee itsekin joskus toimittua. Kehuja ei ehkä jaksa tarpeeksi usein jakaa ja kivoja ne aina on niiden jakohetkestä huolimatta.

Onko Ässien tämän hetken tilanne talouden ja junioreiden osalta Toivolan ansiota? Vastaus on yksiselitteisesti ei. Toivola ei ole edelleenkään paskankaan häävi omien junioreiden kehittäjä ja uskallan väittää, että tälläkin kaudella hän peluuttaa noinkin montaa junnua ainoastaan olosuhteiden pakosta. Toki on mahdollista, että ylempää on asiasta myös noottia annettu. Yritinkin asiaa sivuten kysellä Toivolalta sitä, että meneekö oma etu Ässien tulevaisuuden edelle toimintatavoissa (esim. tapaus Rontti), mutta SK:n verkkovieraana hänellä oli oikeus kysymykseni sivuuttaa.

QUOTE]

Näihän se on se, että voittojen jälkeen on aina helpompi hakea positiivisia puolia, myönnän auliisti, että muutama viikko sitten mietin itsekin ensi kertaa onko Mika Toivola sittenkään oikea mies Ässien penkin taakse. Nyt kun on tullut pari voittoa ja muistelee myös ennen taukoa olleita pelejä, joita hävittiin hallinnasta huolimatta, on taas helppo seisoa Mikan joukoissa. Peli on tällä hetkellä erittäin hyvin paketissa ja jos tai oikeastaan kun kiekko alkaa mennä sisään lukuisista avopaikoista, nähdään voittoja tihenevässä määrin myös tulevaisuudessa.

Mitä tulee talouteen, siinä Toivola rooli on tietysti on ollut se, että työkalut on sekä laadultaan että laajudeltaan sitä liigan alempaa tasoa. Pitkällä juoksulla tämä on ja tulee olemaan vielä pari-kolme kautta se ainoa terve tapa nostaa Ässät takaisin kärjen välittömään tuntumaan. Erityisesti ensimmäisillä kausilla tilanne oli huono, koska omista junnuista ei ollut täyttämään rosterin reunoja liigatason otteilla, vaan jouduttiin hommaamaan kaikennäköisiä täytepelaajia muualta, esimerkkejä vaikka Harjula, Ketola tai Väänänen. Lisäksi rosterissa pyöri omia junnuja, joilla ei ollut mitään edellytystä ottaa liigapaikkaa, eli listassa vaikka Mäkelä, Lipponen ja Valli. Näillä eväillä ei olisi ollut kovinkaan helppoa löytää Ässien peräsimeen yhtä ammattitaitoista kaveria Toivola, mutta talous ei antanut mitään vaihtoehtoa valitulle tielle.

Junnujen kehityksestä puhuessa täytyy aina muistaa se fakta, että keskimäärin lupaava junnu ei ikinä nouse liigatasolle. Roikkuu muutaman kauden mukana, väläyttää silloin tällöin, saattaa loukkaantua juuri silloin kun läpimurto on tulossa tai hiipuu muuten vaan. Ja nämä ovat siis kavereita, jotka on pelanneet säännölisesti kaikissa U-maajoukkueissa. Ässissä tälläisiä kavereita ei ole ollut pitkään pitkään aikaan ennen nykyisessä liigajoukkueessa temmeltäviä kavereita. Kuitenkin Toivola on tehnyt Tapparan hylkäämästä Kuuselasta liigatasolla ainakin kakkosketjun laiturin ja kehitys jatkuu. Jesse Joensuu on huippulahjakas ja pystyy nyt dominoimaan kenttäpeliä liigassa, maalitekotaitoa vaan pitää saada vielä lisää, mutta kyllä Toivolakin on tehnyt Jessenkin kanssa töitä ja potkinut miestä eteenpäin. Entäpä sitten Komarov ja erityisesti Forsbacka. Itse olin ainakin ensimmäisten harjoituspelien jälkeen valmis kippaamaan Forsbackan joukkueesta ja nyt olen miehen suuri fani. Harvoin olen vuosikymmenten aikana nähnyt vastaavaa kehitystä parissa kuukaudessa, ja kaikki merkit viittavat siihen, että nyt on vasta päästy liikkeelle. Lisäksi muistellaanpa Toivolan ensimäisellä kaudella tyhjästä taikomaa WTS ketjua, ei ollut silloinkaan mitään mahtieväitä, mutta lopputulos oli suhteellisen kova.

Eli, olen sitä mieltä, että Toivolasta on tullut, varmaakin olosuhteiden pakosta, todella kova juniorien kehittäjä. Totta kai joku junnu Kärpissä saattaa takoa vieläkin kovempia pisteitä Brosin tai Viuhkolan vierellä, mutta silti joku Kuparinen tai Forsbacka tekevät suhteessa vieläkin kovempaa jälkeä.

Itse olisin jälleen tyytyväinen Toivolan jatkosopimuksesta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vero kirjoitti:
Entäpä sitten Komarov ja erityisesti Forsbacka. Itse olin ainakin ensimmäisten harjoituspelien jälkeen valmis kippaamaan Forsbackan joukkueesta ja nyt olen miehen suuri fani. Harvoin olen vuosikymmenten aikana nähnyt vastaavaa kehitystä parissa kuukaudessa, ja kaikki merkit viittavat siihen, että nyt on vasta päästy liikkeelle.

En halua väheksyä valmentajan panosta, mutta Komarov oli käsittääkseni Talvitien "löytö" Vaasasta, eikä Toivola ole kaveria hirveästi mihinkään vielä kehittänyt. No ei ole toisaalta mitään pilannutkaan, ei siinä mitään. Ehkä Toivola on muuttanut periaatteitaan tai on alkanut arvostamaan nuorempia enemmän, mutta en usko, että Leo olisi pelannut 3 kautta sitten peliäkään Ässissä. Tilalla olisi kokeneempi ja Ässien tulevaisuuden kannalta huonompi ratkaisu tyyliin Harjula.

En tule koskaan hehkuttamaan tarpeeksi viime Mestis playoffeja ja Patrik Forsbackaa. En tiedä näitkö itse viime kaudella Hokin pelejä, mutta voin vakuuttaa, että Forsbacka oli jo silloin helvetin hyvä pelaaja. Mies on ehkä päässyt nyt muutamassa kuukaudessa liigarytmiin paremmin sisään, mutta pelaajana hän ei ole viimekeväisestä kehittynyt välttämättä lainkaan. Korkeintaan kuntoa on tullut lisää, mutta eiköhän sitä tule liigajoukkueen mukana verrattuna Mestisporukkaan muutenkin ilman sen kummempia poppaskonstejakaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
vero kirjoitti:
Lisäksi muistellaanpa Toivolan ensimäisellä kaudella tyhjästä taikomaa WTS ketjua, ei ollut silloinkaan mitään mahtieväitä, mutta lopputulos oli suhteellisen kova.
Oli muuten Matalamäki joka tuon ketjun taikoi...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
vero kirjoitti:
Eli, olen sitä mieltä, että Toivolasta on tullut, varmaakin olosuhteiden pakosta, todella kova juniorien kehittäjä. Totta kai joku junnu Kärpissä saattaa takoa vieläkin kovempia pisteitä Brosin tai Viuhkolan vierellä, mutta silti joku Kuparinen tai Forsbacka tekevät suhteessa vieläkin kovempaa jälkeä.

Itse olisin jälleen tyytyväinen Toivolan jatkosopimuksesta.

Toivolalla on kumminkin vielä monta kaskea pellossa voitettavana. Yksi on saada tasainen kausi joukkueelta, toinen on menestyä (päästä edes kahdeksan joukkoon) runkosarjassa ja kolmas sitten saada jonkinlainen play-off menestys. Ässien putki kaksinumeroisilla sijaluvuilla runkosarjassa taitaa olla liigan pisin?

Sinällään Toivolalle pitää nostaa hattua siitä, että mitään Jursinov Jr. tyylisiä romahtamisia miehen valmennuskaudella ei ole tullut. Samoin siinä juniorikehitys asiassa voi todeta, että jos ei ole junnuja kehittänyt, niin ei ole kyllä aineskaan ennen tätä kautta ollut hääppöistä.

Omasta mielestäni toivotan Toivollalle onnea viimeiselle Ässä-valmennuskaudelle ja jatkoa kiekkovalmentajan ammatin parissa, selkeästi lahjoja alalle on ja tällä kaudella on kehitystä tapahtunut. Mutta toivoisin Ässiin hiukan uusia tuulia ensi kaudeksi. Aikansa kutakin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Näkkäri kirjoitti:
En halua väheksyä valmentajan panosta, mutta Komarov oli käsittääkseni Talvitien "löytö" Vaasasta
Haula ja Talvitiehän olivat Komarovin pyytäneet try-outille.

Sinänsä menee ot, mutta menköön kun Komarovista on puhetta. Eikös se mene niin, että koska pelasi jo ensimmäiset nuorten maaottelut suomipaidassa, on kuitenkin maaotteluissa "Suomen mies" (vrt. bume) vaikka kahden passin kaveri onkin. Eli synnyinmaataan ei enää voi edustaa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
L4E kirjoitti:
Sinänsä menee ot, mutta menköön kun Komarovista on puhetta. Eikös se mene niin, että koska pelasi jo ensimmäiset nuorten maaottelut suomipaidassa, on kuitenkin maaotteluissa "Suomen mies" (vrt. bume) vaikka kahden passin kaveri onkin. Eli synnyinmaataan ei enää voi edustaa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Et.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
L4E kirjoitti:
Haula ja Talvitiehän olivat Komarovin pyytäneet try-outille.

Sinänsä menee ot, mutta menköön kun Komarovista on puhetta. Eikös se mene niin, että koska pelasi jo ensimmäiset nuorten maaottelut suomipaidassa, on kuitenkin maaotteluissa "Suomen mies" (vrt. bume) vaikka kahden passin kaveri onkin. Eli synnyinmaataan ei enää voi edustaa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Pelkät maaottelut - tyyliin EuroHockeyTour ei riitä, vaan edustusoikeus määräytyy sen mukaan, missä paidassa pelaa IIHF:n noteeraamassa virallisessa turnauksessa. Esim. Dainius Zubrus pelasi WorldCupissa Venäjän paidassa, mutta MM kisojen B-sarjassa Liettuan joukkueessa. Petr Nedved sen sijaan pelasi loikkauksensa jälkeen vaahteralehti-paidassa 94 olympiaturnauksessa, joten ei voi edustaa Tsekkiä kuin WorldCupissa. Boumedienne pelasi 96 EJC ja 97 WJC turnauksissa Ruotsin paidassa, joten ei olisi mitenkään voinut edustaa Suomea kuin korkeintaan näissä EuroHockey-turnauksissa. Komarovilla on edelleen täysi vapaus valita kumpaa paitaa päällään kantaa. Eestin maajoukkueeseen voisi olla helpompi mahtua kuin Suomen.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
"Sitten kun tulevaisuudessa, toivottavasti jo tällä kaudella, Ässät pelaa mitaleista niin ei pidä pelästyä vaikka johdetaan isojakin vastaan selkeästi. Tältä osin meidän on tehtävä työtä jatkossakin, jotta projektiamme saadaan suunnitellusti eteenpäin."

Kovasti nämä Toivolan kommentit Ässät-Jokerit ottelun lehdistötilaisuudesta kertovat, että jatkohaluja miehellä lienee. Kenties jo jopa sopimuksin. Ja mikäs siinä jos projekti näin etenee.

-paze-
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
paze17 kirjoitti:
"Sitten kun tulevaisuudessa, toivottavasti jo tällä kaudella, Ässät pelaa mitaleista niin ei pidä pelästyä vaikka johdetaan isojakin vastaan selkeästi. Tältä osin meidän on tehtävä työtä jatkossakin, jotta projektiamme saadaan suunnitellusti eteenpäin."

Kovasti nämä Toivolan kommentit Ässät-Jokerit ottelun lehdistötilaisuudesta kertovat, että jatkohaluja miehellä lienee. Kenties jo jopa sopimuksin. Ja mikäs siinä jos projekti näin etenee.

-paze-

Tällä hetkellä on herra Toivola aika huudossa täälläkin. Ans kattoo miten mieli muuttuu kun tulee kuokkaan pari kertaa. Hyvää on tässä se, että ollaan pelattu paremmin maaottelutauon jälkeen, tavoista poiketen. Jos junnuille antaa tällä tahdilla peliaikaa, ja onnistutaan pari voittoakin napsimaan, niin mikä ettei. Olisi suht turvallinen ratkaisu. En kyllä ihan vielä menisi mitään sorvaamaan. Tammikuussa ollaan paljon viisaampia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös