Olkku kirjoitti:No toivotaan, että Mika on oppirahansa maksanut Porissa ja alkaa oikean tuloksenteon Raumalla. Loppuun huomauttaisin tämänkin kauden olevan vielä kesken.
Onhan niitä makseltu. Eihän ne sijoitukset ennen tätä kautta ole niin ruusuisia olleet. Ja nyt ollaan vielä ainakin kiinni suorassa playoff-paikassa. En tiedä, miten muut asiaan suhtautuvat, mutta minä ajattelin ennen kauden alkua, että kunhan mennään kasin sakkiin, niin kaikki voi todeta, että Ässät olisi mennyt jatkoon vanhalla (hyvällä) mallillakin.
Totta kai nälkä kasvaa syödessä, onhan se pettymys, mikäli paikka kuuden joukossa vielä menetetään. Vielä tarvittaisiin joku voittoputki, että viivan alle putoaminen olisi käytännössä lähes mahdotonta.
Minä en vieläkään silti jaksa uskoa täysin varmaksi, että Miksulin suunta on kohti Raumaa ensi kaudeksi, joku sisälläni laittaa vaan vastaan. Inside-tietoa en tästä asiasta omista. Tuskin on tälläkään kertaa silti savua täysin ilman tulta, nimittäin tiistaista Veikkaajaa lueskelin tuossa torstai-iltana huoltoasemalla, ja siinä mainittiin myös asiasta. Veikkaaja-informaatioon tule kyllä suhtauduttua miten sattuu, mutta kai niillä jotain vihiä jostain on. Mutta varmaan vaihtoehtojakin löytyy.
Menee kyllä mielenkiintoiseksi paikallispelit, mikäli Miksuli teidän penkin takaa löytyy, on kuitenkin nyt viimeisellä kaudellaan ollut auttamassa patapakkaa sellaiseen liitoon, jota on odoteltu kymmenkunta vuotta. Liito on usein kestänyt vain pari kuukautta, nyt on kausi jo aikalailla ehtoon puolella ja vieläkin ollaan viidentenä.
Minulla ei ole tarkempaa käsitystä siitä, millainen on Rauman kiekkoperinne ja minkätyylinen kaveri voisi siellä parhaiten menestyä, mutta Miksulin osalta kyllä tämä kausi on jonkunasteinen taidonnäyte, aika merkittäväkin. Että sikäli en ihmettele, vaikka kiinnostusta sieltäkin päin löytyy.