Mika Toivola - Lukon seuraava valmentaja

  • 109 287
  • 568

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jukan takahiukset kirjoitti:
Tammisella on vaan se paha puoli, että hänelle ei tunnu riittävän pelkkä valmentaminen, vaan hänen on samalla oltava toimitusjohtaja, lipunmyyjä, markkinoija, vessanpesijä, "zamppoonikuski", huoltaja...
Mutta Tamillahan hoituisi sekin, kun täällä ollaan oltu ulostamassa Lapaa ja Jyrkiä. Tami hoitaisi kepoisasti nämä virat.

Kaiken lisäksi Tamihan oltiin nähty Raumalla. Selkeä enne. Niin ja tälle siirrolle on jo ketjukin avattuna http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=21777 .
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
OT

Levonen kirjoitti:
Eikös Tammisen Juhani olisi ensi kaudella vapaa mies valmentamaan vaikka Lukkoa? Miltä kuulostaisi?

Ei tätä miestä Raumalle. Varmaan saataisiin julkisuutta enemmän, mutta Lukon peli ei nykyisestä parane. Ei siis Tammiselle. Nyt kerran meni OT:ksi, niin mitäs se Pietilän Sakke nykyään puuhailee? Scouttina?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Toivola Lukkoon

Ässät-osiosta poimuttua: Eli siis tämän päivän SK:n mukaan Toivola Lukkoon, kuten täällä ollaan jo "tiedettykin".

Mielenkiinnolla odotan miten tämän Koivun tarjoaman juniorivalmennuspaketin kanssa tapahtuu.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
No niin nyt kun jo SK:kin ilmoittaa Toivolan olevan Lukon seuraava valmentaja, niin onkin aika ruveta pohtimaan millaisia tuulia tämä siirto tuo tullessaan. Palauttaako Mika katuuskottavuuden Raumalle vai jatkuuko tämän kautinen rämpiminen edelleen?

Suurin mielenkiinto herää siitä millaisen pelitavan Mika tuo tullessaan. Rupeavatko laidat taas rämisemään. Toivola ei kuitenkaan ole mikään neititiekon äänenkannattaja. Pelitavan taas pitäisi näkyä vahvasti siinä millaisia pelaajia ollaan hankkimassa. Toivottavasti valmentaja saa sellaisia pelaajia käyttöönsä mitä haluaa(budjetin puitteissa toki) eikä lapan "kausikirjascouttauksia", koska tämä on edellytys että joukkue voi menestyä.

Itse haluaisin että tulevassa rosterissa olisi sekä kovuutta että taitoa sopivassa suhteessa. Oikeastaan uskon että Toivolakin tulee tekemään valintoja pelaajien suhteen juuri siten, että joukkueesta löytyy riittävästi kovuutta mutta taitoakaan ei unohdeta. Nelonen saattaa olla melkoinen "rytmiryhmä" kun taas pari ensimmäistä ovat taidollisia ketjuja vahvistettuna voimahyökkääjällä tyyliin Topo. Eli "toinen topo" saattaa hyvinkin olla hankintalistalla.

Yksi kysymys on tietysti junnut. Otetaanko Lammassaaren, VVV:n ja Tuomaisen lisäksi rinkiin lisää junnuja ja miten edellä mainittujen pelaajien kehitys alkaa kulkea uuden valmentajan alaisuudessa. Uskoisin että Tuomainen ja Lammassaari ovat ainakin sellaisia pelaajia mistä Toivola pitää.

Niin ja sitten Mikalle toivomus että ei laahaa mitään Rauteita mukanaan.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myös UR:n tietojen mukaan Toivola on Lukon tuleva päävalmentaja: http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=15419

Toivottavasti Toivolalle nyt sitten annetaan mahdollisuudet koota joukkue, joka on nimenomaan Toivolan näköinen. Puolustukseen tarvitaan useampi kovan luokan vahvistus ja kahteen ensimmäiseen hyökkäysketjuun selkeitä profiilipelaajia. Kolmos- ja nelosketjut voisivat minun mielestäni koostua nuorista, nälkäisistä ja lahjakkaista pelaajista, jotka pelaavat aina ns. 110 lasissa ja taistelevat joukkueen eteen illasta toiseen.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Johto kirjoitti:
Myös UR:n tietojen mukaan Toivola on Lukon tuleva päävalmentaja: http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=15419

Toivottavasti Toivolalle nyt sitten annetaan mahdollisuudet koota joukkue, joka on nimenomaan Toivolan näköinen. Puolustukseen tarvitaan useampi kovan luokan vahvistus ja kahteen ensimmäiseen hyökkäysketjuun selkeitä profiilipelaajia. Kolmos- ja nelosketjut voisivat minun mielestäni koostua nuorista, nälkäisistä ja lahjakkaista pelaajista, jotka pelaavat aina ns. 110 lasissa ja taistelevat joukkueen eteen illasta toiseen.

Tuo UR:n juttuhan ei tuonut asiaan mitään varmennusta, vaan siinä vain lainattiin SK:ssa kirjoitettua juttua.
Tärkeintä olisi saada koko organisaatio uskottavampaan kuntoon ja määrätietoinen suunnitelma miten seuraavat 5 vuotta seuraa pyritään kehittämään. Lukolla on hiljaisten vuosien jälkeen tulossa taas vähän parempia ikäluokkia(89-91) ja näistä nuorista pitäisi saada kasvatettua ainakin muutama liigapelaaja.
 

joukke69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Johto kirjoitti:
. Kolmos- ja nelosketjut voisivat minun mielestäni koostua nuorista, nälkäisistä ja lahjakkaista pelaajista, jotka pelaavat aina ns. 110 lasissa ja taistelevat joukkueen eteen illasta toiseen.

Hmm... eikös joukkueessa pitäisi olla 4 ketjullista tuollaisia pelaajia...? Siis jotka antavat joka ilta kaikkensa joukkueen eteen..

Itselläni on jonkinmoinen pelko nyt persiissä kuitenkin tuon Toivolan suhteen. Yksi onnistunut kausi Padassa ei tee vielä hänestä mielestäni maan parhaita valmentajia - toivon todellakin olevani väärässä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ehkä maan parhaimmistoa ole, mutta ainakin saatavissa olevista oli parhaimmistoa jollei jopa paraskin. Eikä Toivolaa enää voi myöskään kokemattomana liigavalmentajana pitää.

Katotaan nyt, edelleen olen tyytyväinen tähän Toivolan palkkaamiseen. Saas nähdä sitten millaisia pelaajia Lukko muuten pystyy hankkimaan, ja kuinka paljon Toivola itse voi hankintoihin vaikuttaa. Niistä pelaajista se myöskin on kiinni että vieläkö vuoden päästä olen Toivolaan tyytyväinen...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
joukke69 kirjoitti:
Itselläni on jonkinmoinen pelko nyt persiissä kuitenkin tuon Toivolan suhteen. Yksi onnistunut kausi Padassa ei tee vielä hänestä mielestäni maan parhaita valmentajia - toivon todellakin olevani väärässä.

Pitää kuitenkin muistaa, että Toivola on koko ajan kehittynyt valmentajana. Tässähän on tärkeintä se, että se "yksi onnistunut kausi" on nimenomaan viimeinen Ässä-kausi, eikä ensimmäinen. Kokemusta on jo hankittu Toivola on ottanut virheistä opiksi.

Toivottavasti silti floppaa ensi kaudella ;).
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Länsi-Suomi 18.2.

Itse olen jo hetken aikaa alkanut tuota Toivolan tuloa Raumalle epäilemään kun joka paikassa sitä varmana toitotetaan,voi tietysti näin ollakin mutta ei vielä varmana kannata pitää (ehkä?).

Länsi-Suomessa Toivola kieltää yhdessäkään sopimuksessa olevan vielä hänen nimeään eikä ilmestykään ennen kauden päättymistä.Myös Toivola kertoilee,että kotimaassa vaihtoehdot ovat Hifk ja Lukko,mutta ulkomaatkaan eivät ole suljettu pois vielä.

Myös Mokka taisi selvittää asiaa,että kenenkään nimiä ei ole sopimuspapereissa vielä ja lukolla on muutamia vaihtoehtoja,mutta toki myönnetään Toivolan olevan yksi vaihtoehto.

Tosin koko juttu voi olla täyttä hämäystä ettei kukaan hilaa palkkatoivomustaan äärimmäisyyksiin,siis jos ei vielä ole valmentajakuviot selvillä,tuntuisi sekin vähän oudolta.Saas nähdä nyt ketä sieltä tulee lopulta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tällaisia Mokan ja Toivolan puheita voi hyvin verrata dopingista kiinni jääneen urheilijan selityksiin. Kai niihinkin joku voi uskoa, jos nämäkin puheet menevät läpi. Ei kannata enää jännittää ja ihmetellä selvää asiaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Näkkäri kirjoitti:
No tällaisia Mokan ja Toivolan puheita voi hyvin verrata dopingista kiinni jääneen urheilijan selityksiin. Kai niihinkin joku voi uskoa, jos nämäkin puheet menevät läpi. Ei kannata enää jännittää ja ihmetellä selvää asiaa.
Näinhän se juuri menee. Pojat eivät vain säännöistä johtuen voi puhua totta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Toivola edelleen kieltää, että nimeä olisi kenenkään joukkueen papereissa. Tosin sen verran myöntää jo että Santala on ollut yhteydessä kuukausi sitten. Toteaa ettei ole kenellekään sanonut ei ja päätöksen tekee olympiatauon jälkeen. Aika paljon jo kun myöntää, että Santala on ollut yhteydessä. No tämä on tätä, kun ei totuutta voida sanoa.

Lisää Toivolan mietteistä täällä http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=15488 .
 

Levonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
L4E kirjoitti:
Toivola edelleen kieltää, että nimeä olisi kenenkään joukkueen papereissa. Tosin sen verran myöntää jo että Santala on ollut yhteydessä kuukausi sitten. Toteaa ettei ole kenellekään sanonut ei ja päätöksen tekee olympiatauon jälkeen. Aika paljon jo kun myöntää, että Santala on ollut yhteydessä. No tämä on tätä, kun ei totuutta voida sanoa.

Lisää Toivolan mietteistä täällä http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=15488 .

Ei ole taputeltu tämä asia vielä. Itse luulen, että Mika suuntaa pääkaupunkiin.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Levonen kirjoitti:
Ei ole taputeltu tämä asia vielä. Itse luulen, että Mika suuntaa pääkaupunkiin.

Luulet? Etkö Sinä taannoin tiennyt, että Jokereihin Toivola menee?

Sinne tai tänne, mutta tämä hyssyttely valmentajien tulevista toimista on sangen naurettavaa. On aivan päivän selvä asia, että valmentajien täytyy olla tietoisia uudesta seurastaan ja toisinpäin hyvissä ajoin ennen edeltävän kauden päättymistä. Ainakin jos menestystä halutaan. Ketä varten tätä hölmöä kulissia oikein ylläpidetään? "Sopimuksia tehdään vasta kauden päätyttyä..." Just joo...

Se on ymmärrettävää, ettei esim. Toivola itse halua asiasta puhua, mutta jos joku luulee, että tässä vaiheessa on asioita kovasti kesken, niin väärinpä luulee.
 

Levonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Maffesoli kirjoitti:
Luulet? Etkö Sinä taannoin tiennyt, että Jokereihin Toivola menee?

Sinne tai tänne, mutta tämä hyssyttely valmentajien tulevista toimista on sangen naurettavaa. On aivan päivän selvä asia, että valmentajien täytyy olla tietoisia uudesta seurastaan ja toisinpäin hyvissä ajoin ennen edeltävän kauden päättymistä. Ainakin jos menestystä halutaan. Ketä varten tätä hölmöä kulissia oikein ylläpidetään? "Sopimuksia tehdään vasta kauden päätyttyä..." Just joo...

Se on ymmärrettävää, ettei esim. Toivola itse halua asiasta puhua, mutta jos joku luulee, että tässä vaiheessa on asioita kovasti kesken, niin väärinpä luulee.

No jaa, en kai ihan saletisti tiennyt mutta luotettavan tahon mukaan oli sieltä otettu silloin yhteyttä. Sopimusta pidettiin silloin "lähes salettina" kunnes Ruotsin ja Rauman kuviot alkoivat sekoittaa pakkaa ja Mikan päätä.

Mene ja tiedä sitten, mutta uskon edelleen että suuntana on Helsinki.
 

baterista

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Missä Toivola valmentaa?

Eikö kukaan voisi ymmärtää, ei Toivola, eikä Lukko voi julkaista onko sopimus (on) tehty. Neuvotella EI saa missään nimessä, vaikka sitä tehdäänkin koko ajan. Siitähän tulisi kovat sanktiot, jos Lukko ilmoittaisi Toivolan sopimuksen, eihän siellä ny noin hölmöjä ole!!!
 

Sääksi

Jäsen
baterista kirjoitti:
Neuvotella EI saa missään nimessä, vaikka sitä tehdäänkin koko ajan. Siitähän tulisi kovat sanktiot, jos Lukko ilmoittaisi Toivolan sopimuksen, eihän siellä ny noin hölmöjä ole!!!

Väärin. Kyseinen sääntö ei koske valmentajia. Muussa tapauksessa Lukolle olisi jos sanktiot tulossa.

Uusi Rauma 22.2.2006 kirjoitti:
Lukosta otettiin 34-vuotiaan Toivolan mukaan ensimmäisen kerran yhteyttä hänen suuntaansa reilu kuukausi sitten. Asialla oli toimitusjohtaja Jyrki Santala.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Heitetäämpä vettä myllyyn taas.

cobol kirjoitti:
Kaiken varalta kun tästä joutuu kuitenkin tilille sen suhteen, että mitä Toivolasta kirjoitin, niin uskon edelleen hän menevän Lukkoon ja Jokerien kakkosen olevan Jönni.

yki kirjoitti:
Hjallis olis sanonut, että Shedden kiinnostaa, mutta on myös muita vaihtoehtoja. Hän sanoi, että 2 ulkomaalaista (Sheddenin lisäksi) on tarjolla ja kotimaasta ei löydy Jokereille valmentajaa.

Eli siis Jokerien ensi kauden valmentaja on Shedden tai Herra X tai Herra Y.

Nämä noukittuna Jokereiden ensikauden valmentaja-ketjusta. Tuon jälkimmäisen luin itsekin tänään Ilta-lehdykäisestä. Kyllähän tässä kaikki merkit viittaavat Mika Toivolan Lukkolaistumiseen, eikä vähiten TosiFanin, jo aikoja sitten ilmoittama tieto allekirjoitetusta sopimuksesta.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Olkku kirjoitti
Kyllähän tässä kaikki merkit viittaavat Mika Toivolan Lukkolaistumiseen, eikä vähiten TosiFanin, jo aikoja sitten ilmoittama tieto allekirjoitetusta sopimuksesta.
Korjataanpa hieman tuota TosiFanin ketjun avausta ja tätä Olkun ylläolevaa kommenttia ihan selvyyden vuoksi.

Näinhän se oli tarkennettu... ensimmäisellä sivulla Wamban kyselyjen keskellä:D

TosiFani kirjoitti
Toivon, että luet tarkasti kirjoitukseni. Siinä ei väitettä Toivolan jo tehneen sopimuksen, vaan yhdistellään muutamia tapahtumia.
Sen enempää ottamatta kantaa tähän sen enempää...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
TosiFani kirjoitti:
Viime vuoden viimeisenä päivänä kerroin Lukon tulevan valmentajan nimen, Mika Toivola. Silloin ei ollut allekirjoitettua sopimusta, nyt on.

Näin TosiFani tässä kyseisessä ketjussa tammikuussa. Mielestäni tuo on aikalailla selvää tekstiä.

Metsästäjä? ;)

edit. 26.01 sivu 10 viimeinen viesti
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Linssiin sahaamista?

Jospa tämän koko huhumylläkän tarkoituksena onkin sekoittaa ihmisten ajatukset. Nimittäin tuosta Toivolan sopimuksesta Lukkoon alkoi vuotaa tietoa jo vuoden vaihteen jälkeen, joten täytyi tietysti hämätä ulkopuolisia huhuilemalla kaikenlaista, koska sehän on sääntöjen rikkomista, jos ennen kauden loppumista tehtäisiin sopimus. Näin ollen moni harhautuu luulemaan, että sopimus olisi tehty vasta lähellä sopimuksen julkaisemisajankohtaa.

Itse ainakin uskon, että sopimus Toivolan ja Lukon välillä syntyi jo tammikuun alussa, kun huhu tästä alkoi levitä. Sen verran varmaksi tietyt nimimerkit asian ovat ilmaisseet pitkin talvea. Eikä Lukon johtokaan nyt niin tyhmä ole (eihän), että tekisi pelaajasopimuksia sellaisen valmentajan nimellä, joka ei ole varma. Itse olen tyytyväinen tuosta Toivolan Lukkoon siirtymisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös